The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زگیل در نوزادان به چه علت است وراههای درمان زگیل نوزاد چیست؟

گرچه معمولا زگیل ها را در کودکان می بینیم اما آیا می دانید که امکان ایجاد زگیل در نوزادان نیز وجود دارند. بدون شک زیبا نیست که کودک تازه به دنیا آمده شما زگیل داشته باشد با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا بدانید که علت زگیل در نوزادان چیست و چه راه هایی برای درمان زگیل در نوزادان وجود دارد.

علت زگیل در نوزادان چیست؟

زگیل ها رشد زوائد پوستی هستند که معمولا بی خطر بوده و مشکلی را برای نوزاد ایجاد نمی کنند. علت اصلی زگیل های پوستی در نوزادان ویروس پاپیلومای انسانی(HPV ) است. توجه کنید که ده ها نوع HPV وجود دارد. این HPV ایجاد کننده زگیل پوستی، همان چیزی نیست که باعث سرطان دهانه رحم می شود.

زگیل در نوزادان چقدر شایع است؟

زگیل در نوزادان چندان شایع نیست. اما با بزرگتر شدن بچه ها و تماس با بچه های دیگر به طور فزاینده ای بیشتر می شود. 10 تا 20 درصد بچه ها به زگیل مبتلا می شوند، سن ابتلا به زگیل پوستی در کودکان معمولاً 12 سالگی است.

آیا زگیل پوستی در نوزادان خطرناک است؟

زگیل ها اغلب به شکل ظاهری شبیه گل کلم توصیف می شوند. این به این دلیل است که آنها معمولاً بلند و دارای سطح ناهموار و تا حدی خشن هستند. گرچه زگیل ها می توانند آزار دهنده باشند و ظاهر بدی دارند، اما بی ضرر هستند و خطری برای نوزاد شما ایجاد نخواهند کرد.

علائم زگیل در نوزادان چیست؟

برای تشخیص این عارضه پوستی، به دنبال ظاهر کلاسیک شبیه گل کلم باشید. اگر نوزاد شما برجستگی و ناهمواری روی انگشت، زانو یا دست خود دارد (شایع ترین مکان)، احتمالاً این یک زگیل است. زگیل ممکن است در سایر قسمت های بدن نیز وجود داشته باشد. زگیل های صورت به احتمال زیاد صاف هستند. زگیل های کف پا نیز ممکن است صاف به نظر برسند، به خصوص در کودکانی که راه می روند. در برخی زگیل ها ممکن است مرکز زائده پوستی کمی سیاه تر یا تیره تر باشد که علت آن انسداد عروقی و لخته شدن خون در این نواحی است.

تشخیص زگیل در نوزادان چگونه انجام می شود؟

زگیل ها تقریباً همیشه براساس ظاهر و سابقه بیمار تشخیص داده می شوند. معمولاً به آزمایشات خاصی و آزمایش خون نیازی نیست. در برخی موارد پزشک ممکن است که کمی از قسمت بالایی زگیل را تراشیده و برای تشخیص به آزمایشگاه پاتولوژی بفرستد.

زگیل آبکی در نوزادان

زگیل آبکی، مولوسكوم عفونی (كنتاژيوزوم ) نوع دیگری از زگیل در کودکان است که به شدت مسری می باشد. دانه های زگیل آبکی معمولا صورتی یا سفید هستند و تا حدی درخشان شبیه به مروارید به نظر می رسند و لبه های آنها کمی فرو رفته است. این عارضه بسیار مسری است و هنوز دقیقا معموم نیست که زگیل آبکی نوزادان تا چه زمانی توانایی انتقال پوست به پوست را دارد.

علت زگیل آبکی در نوزادن ویروس كنتاژيوزوم یا ویروس MCV است. این ویروس در محیط های مرطوب و پوست های آلوده ساکن است به راحتی از طریق زخم ها و شکاف های پوستی می تواند وارد بدن نوزاد شود. دانه های زگیل آبکی دو تا 7 روز بعد از آلوده شدن در بدن نوزاد نمایان خواهند شد. نوزاد شما به راحتی می تواند به این ویروس از طریق اسباب بازی های آلوده مبتلا شود. از آنجا که معمولا زائده ها خارش دارند، خاراندن آنها سبب انتشار ویروس و پر شدن دانه ها بر روی بدن نوزاد خواهد شد.

زگیل آبکی در نوزادان چگونه درمان می شود؟

برای ازبین بردن زگیل آبکی در نوزادان پزشک راه های زیر را به شما پیشنهاد خواهد کرد:

از بین بردن با انجماد (جراحی بینی)

تراشیدن زگیل

سوزاندن زگیل (الکتروکوتر) یا لیزر

استفاده از مواد شیمیایی یا کانتارون

تجویز کرم یا ترتینوئین برای ترمیم جای زگیل

نوزاد من چجوری زگیل گرفته؟

زگیل یک عارضه پوستی بسیار مسری است. متخصصان اطفال می گویند: "اگر کسی در خانواده زگیل داشته باشد، سایر اعضای خانواده نیز احتمالا مبتلا خواهند شد" ویروسی که باعث زگیل می شود می تواند در سطوح تا مدتی زنده بماند، بعلاوه ویروس زگیل از طریق وان و ملحفه به راحتی می تواند پخش شود.

بهترین روش خانگی برای درمان زگیل در نوزادان چیست؟

متخصصان می گویند: زگیل ها به راحتی در خانه درمان می شوند، به شرطی که از روش های مناسب پیروی کنید.

برای درمان زگیل به روش خانگی، باید پوست سخت و بالای زگیل را از بین ببرید. بعد از حمام یا دوش گرفتن طولانی که پوست کمی نرم است، سطح زگیل را به آرامی با یک ناخن گیر بگیرید یا با سنگ پا مالش دهید، فقط برای اینکه زگیل کمی نرم شود. سپس می توانید از هر نوع درمان بدون نسخه استفاده کنید. اگر پوست روی زگیل را برندارید، نفوذ عمیق دارو به زگیل دشوار بوده و درمان معمولا مؤثر نیست.

اگر با کمک داروهای خانگی درمان زگیل، این عارضه همچنان پابرجا بود، نوزاد را نزد متخصص ببرید. آنها ممکن است روش های دیگری را برای برطرف کردن زگیل به شما پیشنهاد کنند. بعلاوه بر اساس یک مطالعه معتبر نوزادانی که در سنین پایین دچار زگیل می شوند، بعد از دو سال بدون هیچ درمانی زگیل ها بهبود پیدا خواهند کرد.

چگونه از زگیل در نوزادان جلوگیری کنیم؟

همانطور که توضیح دادیم زگیل مسری است. اگر شخص دیگری در خانه زگیل دارد، قبل از قرار دادن نوزاد روی آن سطوح مشترک، سطوح و کف وان را با محلول سفید کننده رقیق پاک کنید. همچنین استفاده از یک حوله دستشویی جداگانه برای هر یک از اعضای خانواده ایده خوبی برای جلوگیری از انتشار این ویروس است.

چه زمانی باید در مورد زگیل نوزاد با دکتر مشورت کنیم؟

در شرایط زیر برای برطرف کردن زگیل با متخصص پوست مشورت کنید.

• اگر زگیل باعث درد و خارش شدید در نوزاد شما شود.

• اگر به نظر می رسد زگیل به سرعت رشد می کند یا رنگ آن تغییر می کند.

• اگر زگیل عفونی به نظر برسد. علائم عفونت شامل خط قرمز، ترشح یا تب غیرقابل توجیه است.

• اگر کودک شما زگیل در مقعد، اندام تناسلی یا دهان خود دارد. توجه کنید این برجستگی ها همیشه زگیل نیستند و ممکن است توده های وریدی باشد که گاهی ممکن است در هنگام زایمان منقبض شود و ممکن است چندین سال طول بکشد تا از بین روند. گرچه معمولا زگیل در نوزادان مسئله جدی نیست اما زگیل تناسلی در نوزادان مسأله ای است که باید پیگیری و درمان شود.

مطالعه بیشتر: 

پرسش و پاسخ های رایج درباره نوزاد!

انواع التهاب های پوستی در نوزادان و علت های وقوع آن

بیماری های پوستی در کودکان،درمان و نشانه بیماری پوستی چیست؟

اگزمای پوستی در نوزادان ظاهر آن چگونه است وعلت بروز آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های زگیل در نوزادان

آیا زگیل پوستی در نوزادان خطرناک است؟

زگیل ها اغلب به شکل ظاهری شبیه گل کلم توصیف می شوند. این به این دلیل است که آنها معمولاً بلند و دارای سطح ناهموار و تا حدی خشن هستند. گرچه زگیل ها می توانند آزار دهنده باشند و ظاهر بدی دارند، اما بی ضرر هستند و خطری برای نوزاد شما ایجاد نخواهند کرد.

علائم زگیل در نوزادان چیست؟

برای تشخیص این عارضه پوستی، به دنبال ظاهر کلاسیک شبیه گل کلم باشید. اگر نوزاد شما برجستگی و ناهمواری روی انگشت، زانو یا دست خود دارد (شایع ترین مکان)، احتمالاً این یک زگیل است. زگیل ممکن است و در سایر قسمت های بدن نیز وجود داشته باشد. زگیل های صورت به احتمال زیاد صاف هستند. زگیل های کف پا نیز ممکن است صاف به نظر برسند، به خصوص در کودکانی که راه می روند.

تشخیص زگیل در نوزادان چگونه انجام می شود؟

زگیل ها تقریباً همیشه براساس ظاهر و سابقه بیمار تشخیص داده می شوند. معمولاً به آزمایشات خاصی و آزمایش خون نیازی نیست. در برخی موارد پزشک ممکن است که کمی از قسمت بالایی زگیل را تراشیده و برای تشخیص به آزمایشگاه پاتولوژی بفرستد.

نوزاد من چجوری زگیل گرفته؟

زگیل یک عارضه پوستی بسیار مسری است. متخصصان اطفال می گویند: اگر کسی در خانواده زگیل داشته باشد، سایر اعضای خانواده نیز احتمالا مبتلا خواهند شد ویروسی که باعث زگیل می شود می تواند در سطوح تا مدتی زنده بماند، بعلاوه ویروس زگیل از طریق وان و ملحفه به راحتی می تواند پخش شود.

منبع: thebump