The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم اوتیسم در نوزادان وروش تشخیص اوتیسم درنوزاد چگونه است؟

یکی از بزرگترین ترس های بسیاری از والدین این است که فرزندشان دچار اختلال اوتیسم ( ASD ) باشد. آنها نگران علائم اوتیسم در نوزادان هستند و این ترس کاملا قابل درک است. نکته قابل توجه این است که تعداد بچه های مبتلا به اوتیسم به طور پیوسته در حال افزایش است. برخی از کارشناسان معتقدند که افزایش موارد اوتیسم نشان دهنده افزایش درک مردم از این اختلال است و همچنین تغییر در معیارهای تشخیص آن، تشخیص موارد موجود اوتیسم را آسان تر کرده است.

علائم اوتیسم در نوزادان

باتوجه به علائم اوتیسم در نوزادان روبرو شدن با مجموعه ای از چالش های یک کودک مبتلا به اوتیسم دلهره آور است. اگر پدر و مادری هستید که نگران وجود علائم در کودک خود هستید یا می خواهید مطمئن شوید که در آینده باید به دنبال چه چیزهایی به عنوان نشانه های اوتیسم باشید، آشنایی با علائم اولیه اوتیسم بسیار مفید خواهد بود.

به طور کلی، اگر نوزادی در حال رشد و نمو طبیعی است، داشتن تنها یک علامت یا رفتار مرتبط با اوتیسم احتمالا به معنای ابتلا به اوتیسم نیست.  توجه به چگونگی پیشرفت کودک و اینکه آیا او مراحل مهم رشد را با توجه به سن مناسب خود پشت سر می گذارد یا خیر بسیار حائز اهمیت است.

علائم اوتیسم در نوزادان چیست؟

یک نکته ناامیدکننده در مورد اوتیسم این است که معمولا تا سن 3 سالگی کودک تشخیص داده نمی شود. این نکته به این معناست که کودک مبتلا به اوتیسم که ممکن است با شروع زودتر درمان پیشرفت خوبی داشته باشد، متاسفانه درمان حیاتی را در اولین فرصت از دست داده و برخی علائم درمان نمی شوند.با این حال، برخی از متخصصان بر این باورند که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم علائم اولیه بیماری اوتیسم را قبل از سومین سال تولد خود نشان می دهند.

علائم اوتیسم در نوزادان عبارتند از:

• تا سن 6 ماهگی لبخند نزند.

• تا سن 12 ماهگی برخی حرکات کوچک مانند اشاره به چیزی یا حرکات دیگر دست و صورت را انجام ندهد.

• عدم بیان و استفاده از تک کلمات تا سن 16 ماهگی (علائم اوتیسم در نوزاد یک ماهه)

• استفاده نکردن از عبارات دو کلمه ای تا 24 ماهگی (علائم اوتیسم در نوزاد دو ماهه)

• داشتن یک پسرفت در پیشرفت قبلی، با از دست دادن مهارت های کلامی و اجتماعی

• برای جلوگیری از تماس بدنی، با قوس دادن به بدن از والدین یا فرد مراقبت کننده فاصله می گیرد. (علائم اوتیسم در نوزاد شش ماهه)

• از تماس چشمی با دیگران خودداری می کند. (علائم اوتیسم در نوزاد سه ماهه)

• به نظر می رسد که وقتی افراد می آیند و می روند متوجه نمی شود.

به خاطر داشته باشید که برخی از علائم و نشانه های اوتیسم با علائم بیماری های دیگر همپوشانی دارد. به عنوان مثال، قوس پشت ممکن است نشانه ای از ریفلاکس معده به مری به جای اوتیسم باشد، اگرچه یک کودک مبتلا به ریفلاکس به طور معمول علائم دیگری مانند بی قراری، نق زدن و استفراغ دارد.

به حدس و گمان های خود اعتماد کنید

یکی از موارد ناامیدکننده ای که وقتی والدین فکر می کنند مشکلی در رشد فرزندشان وجود ندارد، این است که ممکن است به آنها گفته شود "نگران نباشید" یا "فقط باید منتظر بمانید".

اگر به هر دلیلی احساس کردید کودک شما ممکن است دارای نشانه های اولیه اوتیسم باشد، حتی اگر برخی رفتارهای توصیف شده در بالا را نشان می دهد یا فقط احساس می کنید که مشکلی وجود دارد، با پزشک متخصص اطفال در مورد ارزیابی او صحبت کنید.

متخصصان معتقدند والدین بهتر است به حس خود اعتماد کنند و اگر فکر می کنند که کودکشان رشد طبیعی ندارد، حتما او را مورد ارزیابی دقیق تر قرار دهند.اگر به هر دلیلی نگران رشد و نمو کودک خود هستید، در قدم اول بهتر است 4 مرحله ای که در این بخش ارائه می شود را انجام دهید:

1. لیستی از نقاط عطف رشد را که احساس می کنید کودک شما هنوز توانایی انجام آنها را ندارد، تهیه کنید تا به متخصص نشان دهید. درباره تمام موارد به طور مشخص یادداشت هایی تهیه کنید، مثلا: " وقتی نام کودکم را صدا می زنم او واکنشی نشان نمی دهد."

2. در مورد نگرانی های خاص خود صریح و روشن باشید. اگر یک پزشک پیشنهاد می کند که برای مدتی رفتار کودک را زیر نظر داشته باشید، حتما به یک متخصص اطفال توانمند در این حوزه مراجعه کنید.

3. پس از غربالگری کودک، برای درک نتایج و معنای آنها حتما سوالاتی را بپرسید و در مورد روند انجام درمان مشورت کنید.

4. اگر غربالگری علائم اوتیسم در نوزادان را نشان داد کودک شما ممکن است در معرض ابتلا به اوتیسم باشد، پیگیری کنید. شاید باور یا پذیرش این احتمال دشوار باشد، اما اجازه ندهید احساسات شما از شروع درمان زودتر جلوگیری کند. مداخله زودهنگام ممکن است تفاوت زیادی در نحوه پاسخگویی کودک شما به درمان ایجاد کند و قطعا با درمان سریعتر برخی علائم به میزان قابل توجهی بهتر می شوند.

 مطالعه بیشتر:

اوتیسم چیست؟

زندگی از دید یک فرد مبتلا به اوتیسم (autism)

علائم اوتیسم در کودکان و علت ایجاد اوتیسم چیست؟

علائم اوتیسم در نوزادان چیست؟ نشانه ها و علت اوتیسم کودکان

?پرسش و پاسخ های علائم اوتیسم در نوزادان

علائم اوتیسم در نوزادان چیست؟

تا سن 6 ماهگی لبخند نزند. تا سن 12 ماهگی برخی حرکات کوچک مانند اشاره به چیزی یا حرکات دیگر دست و صورت را انجام ندهد. عدم بیان و استفاده از تک کلمات تا سن 16 ماهگی (علائم اوتیسم در نوزاد یک ماهه). استفاده نکردن از عبارات دو کلمه ای تا 24 ماهگی (علائم اوتیسم در نوزاد دو ماهه). داشتن یک پسرفت در پیشرفت قبلی، با از دست دادن مهارت های کلامی و اجتماعی

فکر می کنم بچم اوتیسم داره، چیکار کنم؟

اگر به هر دلیلی احساس کردید کودک شما ممکن است دارای نشانه های اولیه اوتیسم باشد، حتی اگر برخی رفتارهای توصیف شده در بالا را نشان می دهد یا فقط احساس می کنید که مشکلی وجود دارد، با پزشک متخصص اطفال در مورد ارزیابی او صحبت کنید.

دکتر گفته بچم اوتیسم داره چیکار کنم؟

اگر غربالگری علائم اوتیسم در نوزادان نشان داد کودک شما ممکن است در معرض ابتلا به اوتیسم باشد، پیگیری کنید. شاید باور یا پذیرش این احتمال دشوار باشد، اما اجازه ندهید احساسات شما از شروع درمان زودترجلوگیری کند. مداخله زودهنگام ممکن است تفاوت زیادی در نحوه پاسخگویی کودک شما به درمان ایجاد کند و قطعا با درمان سریعتر برخی علائم به میزان قابل توجهی بهتر می شوند.

علائم اوتیسم چه زمانی خود را نشان می دهند؟

یک نکته ناامیدکننده در مورد اوتیسم این است که معمولا تا سن 3 سالگی کودک تشخیص داده نمی شود. این نکته به این معناست که کودک مبتلا به اوتیسم که ممکن است با شروع زودتر درمان پیشرفت خوبی داشته باشد، متاسفانه درمان حیاتی را در اولین فرصت از دست داده و برخی علائم درمان نمی شوند. با این حال، برخی از متخصصان بر این باورند که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم علائم اولیه بیماری اوتیسم را قبل از سومین سال تولد خود نشان می دهند.

منبع: verywellfamily