The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ناهنجاری های مادرزادی دست ودرمان ناهنجاری مادرزادی دست چیست؟

ناهنجاری های مادرزادی دست نوزاد تغییر شکل دست یا انگشت است که از بدو تولد وجود دارد. هر نوع بدشکلی در نوزاد تازه متولد شده می تواند با رشد کودک به چالشی بزرگ تبدیل شود. دفرمه بودن دست به ویژه هنگامی که کودک یاد می گیرد از طریق استفاده از دستان خود با محیط ارتباط برقرار کند، ناتوان کننده است. درجه ناهنجاری از یک بد شکلی جزئی، مانند انگشتان ناموزون یا دفرمگی انگشت شست، تا دفرمه شدن شدید، مانند عدم وجود کامل استخوان، متفاوت است.

برای نوزاد مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی دست چه کنیم؟

مشاوره زودهنگام با جراح دست قسمت مهمی از روند درمان کودک متولد شده با دست دفرمه است. حتی اگر جراحی ترمیمی امکان پذیر نباشد، انواع مختلفی از دستگاه های پروتز وجود دارد که می تواند برای افزایش عملکرد استفاده شود.

انواع مختلف ناهنجاری های مادرزادی دست کدامند؟

طبقه بندی دفرمگی در دست می تواند متفاوت باشد. این طبقه بندی توسط انجمن آمریکایی جراحی دست پذیرفته شده است. در حال حاضر 7 گروه بد شکلی دست وجود دارد:

مشکلات در شکل گیری قطعات

این زمانی اتفاق می افتد که قسمت هایی از بدن در حالی که کودک در رحم است رشد نمی کنند. این امر باعث عدم وجود کامل قسمتی از بدن مانند دست یا از بین رفتن ساختار مانند بخشی از استخوان بازو می شود. در مورد قسمت کامل از دست رفته، جراحی انجام نمی شود. در عوض، این کودکان ممکن است در اوایل کودکی دستگاه های مصنوعی تهیه کنند. انواع این طبقه بندی عبارتند از:

• دست چنبری رادیال. دست چلفتی نوعی دفرمگی دست است که تمام بافت های سمت انگشت شست (سمت شعاعی) بازو و دست را درگیر می کند. ممکن است کوتاه شدن استخوان، انگشت شست کوچک یا عدم وجود انگشت شست وجود داشته باشد. تغییر شکل مچ دست معمولاً در حدود 6 ماهگی جراحی می شود.

• نقصان اولنار. ناهنجاری نقصان اولنار کمتر از دست چنبری شعاعی شایع است. این دفرمگی ممکن است شامل عدم رشد استخوان اولنار (استخوان بازو در کنار انگشت کوچک)، یا عدم وجود کامل استخوان باشد.

عدم جدا شدن قسمت های دست

با این نوع دفرمگی، قسمت های دست، یا استخوان ها یا بافت ها در رحم جدا نمی شوند. متداول ترین نوع این طبقه بندی سینداکتیلی است. سینداکتیلی زمانی است که 2 یا چند انگشت در هم ادغام شوند. یک گرایش خانوادگی برای ایجاد این تغییر شکل وجود دارد. اگر انگشتان کاملاً به هم جوش خورده باشد، کامل به حساب می آید. 2 نوع سینداکتیلی وجود دارد:

• سینداکتیلی ساده. این شامل به هم چسبیدن فقط بین بافت های انگشتان است.

• سینداکتیلی پیچیده. این شامل چسبیدن بین استخوان ها است.

نمونه دیگری از عدم جدا شدن دست در کوتاه شدن دست دیده می شود. کوتاه شدگی دست نیز ممکن است در نتیجه وجود مشکلات در سلولهای رحم ایجاد شود. کوتاه شدن دست کشیدگی غیرطبیعی انگشتان دست به سمت جلو است. این معمولاً به دلیل مشکلات عضلات یا پوست ایجاد می شود. یکی از انواع رایج این طبقه بندی شامل تحریک مادرزادی است. تحریک مادرزادی زمانی اتفاق می افتد که یکی از انگشتان قادر به کشیدن نباشد. معمولاً در انگشت شست دیده می شود. ممکن است مدتی طول بکشد تا مشخص شود که کودک نمی تواند انگشت شست را بکشد. برخی از این موارد به خودی خود بهبود می یابند. جراحی معمولاً تا سال دوم زندگی انجام نمی شود اما ترجیحاً قبل از 3 سالگی انجام می شود.

دوتایی شدن انگشتان

دو تایی شدن انگشتان با عنوان پلی داکتیلی نیز شناخته می شود. انگشت کوچک انگشتی است که بیشتر اوقات تحت تأثیر قرار می گیرد.

رشد نیافتن انگشتان

انگشتان دست یا شست رشد نیافته با بسیاری از ناهنجاری های مادرزادی دست همراه است. برای اصلاح این ناهنجاری ها همیشه به درمان جراحی نیاز نیست. انگشتان رشد نیافته به عنوان یکی دیگر از ناهنجاری های مادرزادی دست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• انگشت کوچک است

• عضلات از بین رفته اند

• استخوان ها توسعه نیافته یا از بین رفته اند

• انگشت به طور کامل وجود ندارد

رشد بیش از حد انگشتان

رشد بیش از حد انگشتان به نام ماکروداکتیلی نیز شناخته می شود که باعث بزرگ شدن غیرطبیعی انگشت می شود. در این شرایط ممکن است دست و بازو نیز درگیر شود. در چنین وضعیت نادری، تمام قسمتهای انگشت (یا انگشت شست) تحت تأثیر قرار می گیرند. با این حال در بیشتر موارد، فقط یک انگشت درگیر است (معمولاً انگشت اشاره). درمان جراحی این بیماری پیچیده است و نتایج ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد. گاهی اوقات قطع انگشت بزرگ شده توصیه می شود.

سندرم باند آمنیوتیک مادرزادی

این امر هنگامی اتفاق می افتد که نوار بافتی در اطراف انگشت یا بازو تشکیل شود و باعث مشکلاتی شود که می تواند بر جریان خون و رشد طبیعی تأثیر بگذارد. انقباضات حلقه ای مادرزادی است (از بدو تولد وجود دارد). این وضعیت ممکن است با نقایص مادرزادی دیگر مانند پای چنبری، شکاف لب یا شکاف کام همراه باشد. علت انقباضات حلقه مشخص نیست. برخی از نظریه ها حاکی از آن است که نوار آمنیوتیک ممکن است منجر به انقباض حلقه در اطراف انگشت یا اندام شود. در چند مورد ممکن است نیاز به قطع انگشت باشد.

سایر مشکلات عمومی سیستم اسکلتی

اینها یک گروه نادر و پیچیده از مشکلات هستند.

درمان ناهنجاری های مادرزادی دست

برای دفرمگی مادرزادی دست درمان خاص توسط پزشک کودک شما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

• سن، سلامت کلی و سابقه پزشکی کودک شما

• وسعت مشکل

• علت بیماری

• تحمل کودک شما نسبت به داروها روشها یا روشهای درمانی خاص

• انتظاراتی برای روند بیماری

• نظر یا اولویت شما

درمان ناهنجاری های مادرزادی دست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• دستکاری و کشش اندام

• آتل اندامهای آسیب دیده

• انتقال تاندون

• وسایل خارجی (برای کمک به تنظیم مجدد انگشتان یا دستهای نامناسب)

• فیزیوتراپی (برای کمک به افزایش قدرت و عملکرد دست)

• اصلاح انقباضات

• پیوند پوست. اینها شامل جایگزینی یا اتصال پوست به قسمتی از دست است که پوست از بین رفته یا در طی یک عمل برداشته شده است.

• مبحث اعضای مصنوعی. این موارد ممکن است در مواقعی که جراحی ضروری نیست یا علاوه بر اصلاح جراحی، مورد استفاده قرار گیرند.

مطالعه بیشتر:

آنانسفالی و علت آنانسفالی در نوزادان چیست؟

سیانوز شدن نوزاد و علت سیانوز شدن نوزاد چیست؟

ناهنجاری های مادرزادی و منظور از ناهنجاری های مادرزادی چیست؟

پیشگیری از اختلالات مادرزادی با پرهیز از 10 مورد ممنوعه در طی بارداری

?پرسش و پاسخ های ناهنجاری های مادرزادی دست

برای نوزاد مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی دست چه کنیم؟

مشاوره زودهنگام با جراح دست قسمت مهمی از روند درمان کودک متولد شده با دست دفرمه است. حتی اگر جراحی ترمیمی امکان پذیر نباشد، انواع مختلفی از دستگاه های پروتز وجود دارد که می تواند برای افزایش عملکرد استفاده شود.

انواع مختلف ناهنجاری های مادرزادی دست کدامند؟

در حال حاضر 7 گروه بد شکلی دست وجود دارد: مشکلات در شکل گیری قطعات، عدم جدا شدن قسمت های دست، دوتایی شدن انگشتان، رشد نیافتن انگشتان، رشد بیش از حد انگشتان، سندرم باند آمنیوتیک مادرزادی، سایر مشکلات عمومی سیستم اسکلتی

رشد بیش از حد انگشتان در نوزاد چیست؟

رشد بیش از حد انگشتان به نام ماکروداکتیلی نیز شناخته می شود که باعث بزرگ شدن غیرطبیعی انگشت می شود. در این شرایط ممکن است دست و بازو نیز درگیر شود. در چنین وضعیت نادری، تمام قسمتهای انگشت (یا انگشت شست) تحت تأثیر قرار می گیرند. با این حال در بیشتر موارد، فقط یک انگشت درگیر است (معمولاً انگشت اشاره). درمان جراحی این بیماری پیچیده است و نتایج ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد. گاهی اوقات قطع انگشت بزرگ شده توصیه می شود.

درمان ناهنجاری های مادرزادی دست کودکان چگونه انجام می شود؟

درمان ناهنجاری های مادرزادی دست ممکن است شامل موارد زیر باشد: دستکاری و کشش اندام. آتل اندامهای آسیب دیده. انتقال تاندون. وسایل خارجی (برای کمک به تنظیم مجدد انگشتان یا دستهای نامناسب). فیزیوتراپی (برای کمک به افزایش قدرت و عملکرد دست). اصلاح انقباضات. پیوند پوست. اینها شامل جایگزینی یا اتصال پوست به قسمتی از دست است که پوست از بین رفته یا در طی یک عمل برداشته شده است. مبحث اعضای مصنوعی. این موارد ممکن است در مواقعی که جراحی ضروری نیست یا علاوه بر اصلاح جراحی، مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: hopkinsmedicine