The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خس خس سینه در کودکان آیا نشان دهنده آسم است و درمان آن چیست؟

سرفه و خس خس سینه در کودکان خردسال کاملاً شایع است و معمولاً به دلیل عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی رخ می دهد. اما چگونه می توانید تشخیص دهید که علت خس خس سینه کودک یک ساله چیست و برای درمان گیاهی خس خس سینه در کودکان چه می توان کرد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد خس خس سینه کودک برای شما شرح دهیم.

آیا خس خس سینه در کودکان نشان دهنده آسم است؟

سرفه به همراه خس خس سینه احتمال ابتلای فرزند شما به آسم را دارد اگر:

• آنها شب ها یا صبح زود بیشتر سرفه یا خس خس می کنند

• سرفه یا خس خس سینه آنها برطرف نمی شود یا مدام برمی گردد

• آنها بدون علائم دیگر سرماخوردگی خس خس می کنند

• آنها سرفه خشک دارند

• کودک پس از دویدن، خندیدن یا فعالیت های سنگین سرفه یا خس خس می کنند

• علائم دیگری نیز دارند، مانند نفس نفس زدن، درد قفسه سینه

• وقتی در تماس با محرک هایی مانند گرده گل، گرد و غبار، حیوانات خانگی یا آلودگی قرار بگیرند بیشتر سرفه یا خس خس می کنند.

درحقیقت سرفه و خس خس سینه از علائم معمول آسم است و اغلب والدین اول متوجه این علائم در کودک می شوند. اگر این علائم ذکر شده را در کودکتان می بینید به متخصص اطفال مراجعه کنید.

خطر ابتلا به آسم در کودکانی که سرفه و خس خس می کنند چقدر است؟

نوزادان و کودکانی که غالباً دچار خس خس ویروسی، تب یونجه، خروسک یا برونشیولیت هستند ممکن است در آینده به آسم مبتلا شوند. همیشه دلیل این امر روشن نیست اما تصور می شود که:

• برخی از سیستم های ایمنی کودکان به گرده و سایر آلرژی ها حساس هستند و به عنوان بخشی از این عارضه به آسم مبتلا می شوند

اگر دکتر فکر می کند فرزند شما آسم دارد، می توانید اطمینان حاصل کنید که درمان های آسم می تواند تفاوت واقعی در علائم فرزندتان ایجاد کند.

هنگامی که کودک شما روال عادی استفاده از دستگاه استنشاقی پیشگیری کننده آسم خود را دنبال می کند و به دنبال یک برنامه اقدام برای کنترل آسم، باید توجه داشته باشید که دیگر سرفه یا خس خس ندارد در غیر این صورت درمان کارساز نبوده است.

علل خس خس سینه در کودکان

خس خس سینه کودکان دلایل زیادی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها شامل:

خس خس سینه کودک در سرماخوردگی

کودکان می توانند در هر سال تا هشت بار سرماخوردگی را تجربه کنند. سیستم ایمنی بدن آنها هنوز در حال تکامل است به همین سبب مکررا سرماخوردگی همراه سرفه در آنها بروز می کند زیرا که وقتی کودک شما سرما می خورد، مخاط افزایش یافته به حلق او فرو می رود و سرفه راهی برای پاک کردن آن است.بیشتر سرفه های ناشی از سرماخوردگی و ویروس ها جدی نیستند و طی حدود سه هفته برطرف می شوند. اما اگر سرفه به مدت طولانی تری ادامه دارد، کودک شما چندین بار در روز سرفه طولانی مدت دارد و یا هنگام سرفه استفراغ می کند و در شرایطی که سرفه ندارد قفسه سینه او خس خس می کند، به متخصص اطفال مراجعه کنید.

خس خس سینه در کودکان ناشی از عفونت های ویروسی

رایج ترین دلیل خس خس در کودکان سرماخوردگی و ویروس است. پزشکان عمومی این را "خس خس ویروسی" می نامند. تا زمانی که کودک شما بدحال نیست و برای نفس کشیدن تلاش نمی کند، این نوع خس خس معمولاً جای نگرانی ندارد. پس از آنکه عفونت از بدن کودک پاک شد، باید خس خس نیز تا دو تا سه روز متوقف شود. اما اگر کودک شما خوب نمی خوابد، خوب نمی خورد یا تحریک پذیر به نظر می رسد، با پزشک متخصص تماس بگیرید و از او قرار ملاقات در همان روز بخواهید.

خروسک

خروسک یک عفونت ویروسی حنجره است که باعث ایجاد سرفه مشخص پارس مانند و صدای خس خس شدید در هنگام تنفس می شود (معروف به استریدور) بعلاوه کودک شما ممکن است نفس نفس بزند. نوزادان و کودکان نوپا (زیر سه سال) بیشتر از کودکان بزرگتر به عفونت های تنفسی مانند خروسک مبتلا می شوند. که نیاز به درمان فوری دارد.

برونشیولیت

برونشیولیت توسط ویروسی ایجاد می شود که مجاری تنفسی ریه را متورم و تنگ می کند. به دلیل همین تورم و تنگی کودک شما سرفه و خس خس خواهد کرده و دچار تنگی نفس می شود. برونشیولیت بیشتر در نوزادان و کودکان کم سن دیده می شود. این بیماری بسیار عفونی است و ممکن است کودک شما تا هفته ها خس خس کند.

تب یونجه

تب یونجه می تواند باعث تجمع مخاط در پشت بینی و حلق کودک شود که خود سبب سرفه و صدای خس خس خواهد شد. این یک واکنش آلرژیک به گرده است، بنابراین ممکن است در اوایل بهار و تابستان که مقدار گرده ها بیشتر است، متوجه سرفه بیشتر کودک شوید.

دود سیگار

در اطراف کودک خود سیگار نکشید و اجازه ندهید دیگران سیگار بکشند. دود سیگار خطر ابتلا به سرفه و خس خس سینه در کودک را افزایش داده و برای مدت طولانی تر استعداد ابتلا به عفونت هایی مانند برونشیولیت و خروسک را در آنها افزایش می دهد. استنشاق دود سیگار همچنین آنها را در معرض خطر ابتلا به آسم و حملات ناشی از آن قرار می دهد.

چگونه سرفه و خس خس سینه در کودکان را درمان کنیم؟

اگر دلبندتان آسم دارد، سعی کنید علائم معمول شروع آسم فرزندتان و هنگام بروز آن مانند شب یا اینکه در سرما بیرون از خانه دویدن را بدانید. سپس قادر خواهید بود زمان هایی را تشخیص دهید که آسم آنها سبب خس خس سینه شده یا نه؟ بعلاوه سرفه و خس خس سینه کودک خود را با این موارد مدیریت کنید:

• اطمینان حاصل کنید که آنها داروهای آسم خود را هر روز طبق دستور پزشک مصرف می کنند.

• از پزشک فرزند خود بخواهید که بهترین روش استفاده از دستگاه استنشاق یا تماشای فیلم های تکنیک استنشاق ما را به شما نشان دهد.

• پیگیری سرفه و خس خس سینه در کودک و سایر علائم همراه آن بسیار مهم است، بنابراین می توانید ببینید که چه زمانی سرفه می کنند، چند بار و چه موارد دیگری در آن زمان اتفاق می افتد.

• اگر فکر می کنید سرفه یا خس خس سینه فرزند شما به دلیل آسم است، متخصص می توانند داروهای کودک شما را مورد بررسی قرار دهند و روش هایی را برای کنترل علائم آنها بررسی کنند.

• اگر سرفه و خس خس سینه در کودکان به علت دیگری همانند عفونت ایجاد شده باشد، آنها می توانند داروهای بدون نسخه، مانند ضد هیستامین، قطره بینی، پاراستامول و ... را توصیه کنند (برای کودکان زیر 6 سال نیست).

• اگر فکر می کنند دلیل دیگری برای سرفه یا خس خس فرزند شما وجود دارد، در برخی موارد ممکن است مراجعه به متخصص عفونت را توصیه کنند.

• شیر عسل گزینه خوبی برای نرم کرده سینه کودکان بالای دو سال است.

• به یاد داشته باشید که هر درمان گیاهی برای خس خس سینه در کودکان مناسب نیست و عوارض جانبی دارد بنابرای قبل از هر کاری با متخصص اطفال مشورت کنید.

• اگر دود سیگار در خانه علائم کودک شما را بدتر می کند، پرهیز از سیگار کشیدن کنار کودکان را جدی بگیرید.

مطالعه بیشتر: 

مشکلات تنفسی در نوزاد، از علائم تا درمان

علائم آسم در کودکان و نوزادان چگونه است؟

انواع سرفه کودکان و راه های درمان آنها چیست؟

علت سرفه طولانی کودکان چیست و مزمن شدن سرفه به چه معنا است؟

?پرسش و پاسخ های خس خس سینه در کودکان

آیا خس خس سینه در کودکان نشان دهنده آسم است؟

سرفه به همراه خس خس سینه احتمال ابتلای فرزند شما به آسم را دارد اگر: • آنها شب ها یا صبح زود بیشتر سرفه یا خس خس می کنند • سرفه یا خس خس سینه آنها برطرف نمی شود یا مدام برمی گردد • آنها بدون علائم دیگر سرماخوردگی خس خس می کنند • آنها سرفه خشک دارند • کودک پس از دویدن، خندیدن یا فعالیت های سنگین سرفه یا خس خس می کنند

رایج ترین علت خس س سینه در کودکان چیست؟

رایج ترین دلیل خس خس در کودکان سرماخوردگی و ویروس است. پزشکان عمومی این را خس خس ویروسی می نامند. تا زمانی که کودک شما بدحال نیست و برای نفس کشیدن تلاش نمی کند، این نوع خس خس معمولاً جای نگرانی ندارد. پس از آنکه عفونت از بدن کودک پاک شد، باید خس خس نیز تا دو تا سه روز متوقف شود. اما اگر کودک شما خوب نمی خوابد، خوب نمی خورد یا تحریک پذیر به نظر می رسد، با پزشک متخصص تماس بگیرید و از او قرار ملاقات در همان روز بخواهید.

آیا دود سیگار می تواند سبب خس س سینه در کودکان شود؟

در اطراف کودک خود سیگار نکشید و اجازه ندهید دیگران سیگار بکشند. دود سیگار خطر ابتلا به سرفه و خس خس سینه در کودک را افزایش داده و برای مدت طولانی تر استعداد ابتلا به عفونت هایی مانند برونشیولیت و خروسک را در آنها افزایش می دهد. استنشاق دود سیگار همچنین آنها را در معرض خطر ابتلا به آسم و حملات ناشی از آن قرار می دهد.

علائم خس خس سینه در کودکان چیست؟

خروسک یک عفونت ویروسی حنجره است که باعث ایجاد سرفه مشخص پارس مانند و صدای خس خس شدید در هنگام تنفس می شود (معروف به استریدور) بعلاوه کودک شما ممکن است نفس نفس بزند. نوزادان و کودکان نوپا (زیر سه سال) بیشتر از کودکان بزرگتر به عفونت های تنفسی مانند خروسک مبتلا می شوند. که نیاز به درمان فوری دارد.

منبع: asthma.org.uk