The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نمونه برداری از جنین سقط شده آیا ضروری است؟

تولد نوزادی مرده، قطعا یکی از تلخ ترین تجاربی است که هر پدر و مادری با آن در زندگی خود مواجه می شوند. غم و اندوه بی پایان، حسرت، سرخوردگی و ناامیدی و یا حتی خشم، مجموعه عواطف و احساساتی هستند که در پی مرده زایی تجربه خواهند شد اما جدای از مشکلات روحی که با این اتفاق برای این والدین و خصوصا برای مادران رخ می دهد، سوالات و ابهامات زیادی نیز در ذهنشان پدیدار خواهد شد که عمده آن ها حول و حوش یافتن پاسخی برای علت مرگ فرزند دلبندشان است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید، احتمالا سوالاتی از این دست برایتان پیش می آید. مانند اینکه آیا نمونه برداری از جنین سقط شده ضروری است؟ نمونه برداری از جنین سقط شده تا چه حد می تواند به شما بگوید که علت سقط چه بوده؟ آیا نمونه برداری از جنین سقط شده می تواند کمکی به بارداری های موفق در آینده بکند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و پرسش های احتمالی دیگر در زمینه نمونه برداری از جنین سقط شده، خواندن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

نمونه برداری از جنین سقط شده

یکی از سخت ترین چالش هایی که پدر ومادرها پس از تولد نوزادی مرده با آن روبرو می شوند، تصمیم گیری در مورد نمونه برداری از جنین سقط شده باشد. واکنش های مردم به این مساله بسیار متفاوت است و انتخاب در این زمینه یک تصمیم کاملاً شخصی است که هیچ اجباری در آن وجود ندارد.

اگر شما هم در مرحله ای هستید که نمی دانید چه تصمیمی بگیرید، در ابتدا بیایید تا در مورد برخی از اطلاعاتی که نمونه برداری از جنین سقط شده به شما می تواند ارائه دهد، آنچه که کالبد شکافی احتمالاً نمی تواند به شما بگوید و همچنین اینکه نمونه برداری از جنین سقط شده تا چه حد می تواند اطلاعاتی به شما بدهد که ممکن است در بارداری های آینده برایتان کمک کننده باشند، بیشتر بدانیم.

قبل از هر چیز باید بدانید که مطمئناً نمونه برداری از جنین سقط شده نمی تواند واقعیت مساله پیش آمده را تغییر دهد و به همین دلیل نیز برای برخی از افراد انجام دادن چنین کاری بسیار سخت و دردناک است. در این مورد همه چیز به انتخاب شما و شریک زندگی تان بستگی دارد. در حقیقت اگرچه درست یا غلطی وجود ندارد و این فقط انتخابی است که برای شما دو نفر بهتر خواهد بود اما در عین حال نمونه برداری از جنین سقط شده اغلب بهترین راه برای فهمیدن این نکته است که فرزند دلبند شما چگونه مرده است.

نمونه برداری از جنین سقط شده تا چه حد در یافتن دلیلی برای مرده زایی کارآمد بوده و مفید است؟

یکی از دلایل بررسی کالبد شکافی جنین، این است که در مورد آنچه ممکن است اتفاق افتاده باشد، بیشتر بدانیم. زیرا دلایل بسیار زیادی برای تولد نوزادی مرده وجود دارند. شاید فکر کنید که این روش تا چه حد می تواند کمک کند؟ خب در واقع باید بگوییم که این کمک بسیار چشمگیر است، زیرا کالبد شکافی جنین در 22 تا 76 درصد موارد به تشخیص علت مرگ کمک کرده و یا اطلاعاتی را در این مورد به پزشک می دهد.

تقریباً در حدود یک چهارم از زوج‌ها از طریق کالبد شکافی جنین به پاسخی دست پیدا می کنند که اگر کالبد شکافی را انجام نمی دادند، هرگز نمی توانستند به آن نتیجه برسند.

نمونه برداری از جنین سقط شده تا چه حد می تواند اطلاعاتی را ارائه دهد که پیش بینی کننده خطر تکرار مرده زایی باشند؟

دلیل بسیار مهم دیگر برای انجام دادن کالبد شکافی جنین این است که بدانید آیا مرگ جنین، در نتیجه اتفاقی رخ داده است که احتمال تکرار دارد یا خیر! این مساله می تواند در پیشگیری از تکرار مساله مرده زایی نقش به سزایی داشته باشد.

نمونه برداری از جنین سقط شده تا چه حد در تشخیص علتی که بدون کالبد شکافی قابل تشخیص نخواهد بود، موفق است؟

یک مطالعه گسترده در سال 2016 نشان داد که در حدود 22 درصد از بچه های از دست رفته در سقط جنین، کالبد شکافی اطلاعاتی را فراهم کرده است که با سونوگرافی قبل از تولد، غیرقابل تشخیص بوده اند. محققانی که این مطالعه را گزارش کردند، بر این باور هستند که در تمامی موارد مرده زایی و سقط جنین، کالبد شکافی جنین باید تقریباً همیشه انجام شود، زیرا این کار می تواند یافته های اضافی را که تشخیص نهایی را تغییر می دهند و یا بر مشاوره ژنتیک (برای بارداری های بعدی) تأثیر می گذارند را کشف کند.

بنابر اعتقاد بسیاری از متخصصین، اینطور به نظر می رسد که کالبد شکافی، استاندارد طلایی برای تعیین علت مرگ جنین در داخل رحم است. اما، این بدان معنا نیست که والدینی که به تازگی فرزند خود را از دست داده اند، باید حتما و مسلما کالبد شکافی جنین را انجام دهند.

آیا نتایج نمونه برداری از جنین سقط شده می تواند توصیه های درمانی آینده را تغییر دهد؟

بسیاری از مردم نه تنها در غم از دست دادن فرزند دلبندی که انتظار در آغوش گرفتنش را داشتند، عزادارند، بلکه از این مسئله که تجربه یک نوبت مرده زایی ممکن است در بارداری های آینده نیز تکرار شود، می ترسند و نگران هستند. در مقابل، ما کاملا درک می کنیم که در عین حال فکر کردن در مورد بارداری های آینده برای برخی از والدین که به تازگی بچه ای را از دست داده اند، بسیار دور از ذهن است. اما با همه این ها، هنوز هم کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با هدف جلوگیری از تکرار مرده زایی، ضروری و مهم است.

آیا کالبد شکافی همیشه جواب می دهد؟

متأسفانه باید بگوییم که خیر، کالبد شکافی همیشه نمی تواند علت مرگ جنین را تعیین کند. اگر کالبد شکافی علتی پیدا نکرد، با این حال، باز هم این روش می تواند مفید باشد، خصوصاً اگر در آینده قصد باردار شدن داشته باشید.

منفی بودن نتیجه کالبد شکافی همه شرایطی که ممکن است منجر به تکرار مرده زایی شوند را رد نمی کند، اما احتمال وجود یک عامل ارثی واضح را کاهش می دهد و همین می تواند کمی باعث آرامش خاطر والدین برای بارداری های آینده شده و از استرسشان کم کند.

چه اطلاعاتی در گزارش نتیجه نمونه برداری از جنین سقط شده وجود دارد؟

یک آسیب شناس (پاتولوژیست)، بدن و برخی اعضای داخلی جنین را در هنگام کالبد شکافی مورد ارزیابی قرار می دهد. این بررسی ممکن است مشخص کند آیا یک اختلال مادرزادی در تولد نوزاد مرده نقش داشته است یا خیر. همچنین آسیب شناس از نزدیک جفت و بند ناف را بررسی کرده و به دنبال شواهدی از عفونت های ویروسی یا باکتریایی و یا سایر ناهنجاری های موجود در خون جنین می گردد. این گزارش هر گونه یافته یا فقدان آن را مستند کرده و در اختیار پزشک قرار می دهد.

احتمال تولد مجدد نوزادی مرده چقدر است؟

احتمال تولد مجدد نوزادی مرده، با توجه به شرایط فردی متفاوت است. اگر کالبد شکافی دلیل واضحی برای اولین نوبت مرده زایی پیدا کند، این علت ممکن است چیزی باشد که تمایل به تکرار شدن در بارداری های آینده دارد. در هر صورت، این گزارش به پزشک کمک می کند تا ارزیابی دقیق تر و برآورد بهتری از ریسک تکرار مساله مرده زایی داشته باشد و در نتیجه بتواند در صورت امکان برای چگونگی به حداقل رساندن خطر، برنامه ریزی کند.

آیا نمونه برداری از جنین سقط شده کمکی به من می کند؟

بله. نمونه برداری از جنین سقط شده جنین می تواند تقریباً نیمی از زمان خطر مورد انتظار برای تکرار سقط (چه بیشتر و چه پایین تر) را تغییر دهد.

آیا پس از کالبد شکافی، هنوز هم می توان برای دفن نوزاد مرده اقدام کرد؟

در بیشتر مواقع، بله پس از موافقت با کالبد شکافی هنوز هم می توان مراسم تدفین را انجام داد.

سوالاتی که باید هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید

در اینجا به چند سوال و نظر مهم اشاره شده است که در هنگام تصمیم گیری در رابطه با کالبد شکافی می بایست آن ها را در نظر بگیرید. این موارد عبارت هستند از:

- آیا می خواهید از علت مرگ فرزند خود آگاه شوید؟ این خواسته و آرزوی شما چقدر قوی است؟ اگر اکنون تصمیم بگیرید که کالبد شکافی را انجام ندهید، آیا این احتمال وجود دارد که در آینده آرزو کنید که ای کاش اجازه کالبد شکافی را داده بودید؟

احساس شما در زمینه کمک به پیشرفت تحقیقات علمی چیست؟

برخی از افراد نسبت به انجام هر کاری که موجب تسریع در تحقیقات علمی شود، حتی اگر به طور خاص برای خود آن ها مفید نباشد، شدیدا احساس رضایت داشته و به آن مایل هستند. اما برخی دیگر نیز هستند که فکر می کنند، مشارکت در تحقیقات، به هیچ عنوان ارزش درد عاطفی ناشی از کالبد شکافی، را ندارد و بنابراین علاقه ای به انجام دادن این کار ندارند. خب در حقیقت هیچ درست و غلطی در این زمینه وجود ندارد. تنها "انتخاب درست" همان چیزی است که شما و همسرتان چه امروز و چه در طولانی مدت، با آن راحت تر باشید و بابتش عذاب نکشید.

- آیا انجام کالبد شکافی و یافتن پاسخ های بیشتر به شما کمک می کند تا در طولانی مدت با مساله تولد نوزادی مرده کنار بیایید و حال خوب خود را تقویت کنید؟ (بدون شک، پرسیدن این سوال و پاسخ به آن، در اوج بحران و آسیب کاری سخت و چالش برانگیز است، اما سعی کنید به این فکر کنید که نتایج حاصل از آن چگونه می تواند به شما در کنار آمدن و مقابله با این اندوه کمک کند).

- آیا کالبد شکافی می تواند ترس شما را در بارداری های آینده کاهش دهد؟

- آیا پزشک شما در مورد احترامی که در کالبد شکافی برای فرزند مرده تان قائل می شود (اینکه این کار بدون خشونت و با ملایمت انجام می شود)، با شما صحبت کرده است و آیا شما از اینکه با کوچولوی دلبندتان، اگرچه دیگر وجود ندارد، در حین عمل کالبدشکافی با حداکثر احترام برخورد می شود، احساس راحتی می کنید؟

نتیجه نهایی در مورد انتخاب نمونه برداری از جنین سقط شده

انجام کالبد شکافی جنین به هر صورت مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد. کالبد شکافی ممکن است جزئیات بیشتری را به ما نشان دهد که می توانند در تعیین علت مرده زایی یا در مدیریت بهتر بارداری های آینده و کاهش خطر تولد نوزادی مرده مفید باشند. اما در عین حال، کالبد شکافی درد و اندوه عاطفی دیگری را به آنچه که قبلاً در پی مرگ فرزند خود تجربه کرده اید، اضافه می کند. در کنار همه این موارد، برخی افراد دلایل شرعی نیز دارند که بر اساس آن ها تصمیم می گیرند که کالبد شکافی را انجام ندهند.

این که آیا تصمیم دارید کالبد شکافی جنین را انجام دهید یا خیر، در حیطه اختیارات شما و همسرتان است و کسی حق ندارد شما را مجبور به انجام دادن این کار کند، مگر اینکه به دلایل قانونی مانند موارد سوء مصرف مواد مخدر، کالبد شکافی دلیل محکم و اجباری داشته باشد.

بنابراین اگر راحت نیستید به هیچ عنوان اجازه ندهید که کسی شما را مجبور به انجام کالبد شکافی کند و در مقابل نیز اگر کالبد شکافی برای شما مهم است هرگز اجازه ندهید کسی مانع شما شود. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب و اولویت هایتان، در این مورد تصمیم گیری نمایید.

پس کمی به خود فرصت بدهید. سپس در آرامش لحظه ای به سوالات بالا خوب فکر کنید. شما می توانید به صحبت ها و نظرات عزیزان خود نیز گوش دهید. اما تصمیم نهایی را فقط بر اساس بهترین گزینه برای خود بگیرید. به یاد داشته باشید که شما بهتر از هر فرد دیگری به شرایط و حال درونیتان آگاه هستید.

کنار آمدن بعد از مرده زایی

صرف نظر از تصمیم شما در مورد نمونه برداری از جنین سقط شده، بهبود جسمی و بهبود عاطفی مساله ای است که پس از مرده زایی در درجه اول اهمیت قرار دارد.اجازه دهید دوستان و خانواده در این مسیر سخت و دردناک به شما کمک کنند تا راحت تر از پس آن برآیید. چندین سازمان نیز وجود دارند که می توانند در هنگام ناراحتی به شما کمک کنند. فراموش نکنید که اگرچه این حادثه بسیار تلخ و آزاردهنده است اما شما می توانید مجددا طعم پدر و مادر شدن را چشیده و در شیرینی های بی حد و حصر زندگی غرق شوید. کافی است که بخواهید.

 مطالعه بیشتر:

سقط­ مکرر

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های نمونه برداری از جنین سقط شده

آیا نمونه برداری از جنین سقط شده کمکی به من می کند؟

بله. نمونه برداری از جنین سقط شده جنین می تواند تقریباً نیمی از زمان خطر مورد انتظار برای تکرار سقط (چه بیشتر و چه پایین تر) را تغییر دهد.

آیا پس از کالبد شکافی، هنوز هم می توان برای دفن نوزاد مرده اقدام کرد؟

در بیشتر مواقع، بله پس از موافقت با کالبد شکافی هنوز هم می توان مراسم تدفین را انجام داد.

چه اطلاعاتی در گزارش نتیجه نمونه برداری از جنین سقط شده وجود دارد؟

یک آسیب شناس (پاتولوژیست)، بدن و برخی اعضای داخلی جنین را در هنگام کالبد شکافی مورد ارزیابی قرار می دهد. این بررسی ممکن است مشخص کند آیا یک اختلال مادرزادی در تولد نوزاد مرده نقش داشته است یا خیر. همچنین آسیب شناس از نزدیک جفت و بند ناف را بررسی کرده و به دنبال شواهدی از عفونت های ویروسی یا باکتریایی و یا سایر ناهنجاری های موجود در خون جنین می گردد. این گزارش هر گونه یافته یا فقدان آن را مستند کرده و در اختیار پزشک قرار می دهد.

آیا کالبد شکافی همیشه جواب می دهد؟

متأسفانه باید بگوییم که خیر، کالبد شکافی همیشه نمی تواند علت مرگ جنین را تعیین کند. اگر کالبد شکافی علتی پیدا نکرد، با این حال، باز هم این روش می تواند مفید باشد، خصوصاً اگر در آینده قصد باردار شدن داشته باشید. منفی بودن نتیجه کالبد شکافی همه شرایطی که ممکن است منجر به تکرار مرده زایی شوند را رد نمی کند، اما احتمال وجود یک عامل ارثی واضح را کاهش می دهد و همین می تواند کمی باعث آرامش خاطر والدین برای بارداری های آینده شده و از استرسشان کم کند.

منبع: verywellfamily