The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترک دادن کودک از گوشی و تبلت چگونه امکان پذیر است؟

آیا در دوران کودکی به یاد می آورید که با خواهر و برادرهایتان بر سر اینکه چه برنامه ای را تماشا کنید، کار به دعوا و مرافعه می کشید؟ امروزه فرزندان ما محدودیت کمتری دارند، آنها علاوه بر اینکه می توانند چندین برنامه مورد علاقه خود را با هم ببینند، می توانند موبایل ها و تبلت هایشان را به هر کجا که می خواهند با خود ببرند به طوری که ترک دادن کودک از گوشی و تبلت به یک تنش جدی در خانواده های بدل شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم روش هایی را برای ترک دادن کودک از گوشی و تبلت برای شما شرح دهیم.

عوارض بازی با گوشی و تبلت برای کودکان

اگرچه نمی توان از سرگرمی های فناوری گذشت، اما کودکان هر چه زمان کمتری را پای صفحه نمایش اعم از تلوزیون، گوشی و تبلت بگذارند، بهتر است. بر اساس نظر متخصصان کودک، کودکان سن مدرسه جدای از تکالیف مدرسه نباید هر روز بیش از یک یا دو ساعت را پای صفحه نمایش بگذرانند. آنها معتقدند تماشای صفحه نمایش برای کودکان از نوزاد گرفته تا نوجوان و حتی بزرگسال مضرات بالقوه متعددی برایشان به همراه دارد. با تماشای صفحه نمایش که به سرعت از صحنه ای به صحنه دیگر تغییر می کند، کودکان بعدها برای تمرکز در کلاس دچار مشکل می شوند. کودکانی که زمان زیادی را مقابل صفحه نمایش می گذرانند مستعد مشکلات دیگری از جمله کم خوابی یا افزایش وزن هستند. همچنین تماشای تلویزیون و انجام بازی های رایانه ای به مدت طولانی فرصت یادگیری رو در رو، بازی با همسالان در بیرون از منزل و ارتباط با دوستان را از کودک سلب می کند. 

روش های ترک دادن کودک از گوشی و تبلت

از آنجا که گوشی و تبلت می تواند همه جا همراه کودک باشد، جدا کردن او دشوارتر است. اما محدودیت ها ارزش دارند. نکات زیر در ترک دادن کودک از گوشی و تبلت به شما کمک می کند حتی برای مدت کوتاهی آنها را از این وسایل جدا کنید.

1- گوشی هوشمند یا تبلت را در اختیار کودکان قرار ندهید. می توانید به جای دادن یک وسیله الکترونیکی به کودک، با او تعامل برقرار کنید.

2- رایانه و تلویزیون را در فضاهای مشترک خانه قرار دهید. وقتی بچه ها در آشپزخانه یا اتاق نشیمن از صفحات نمایش استفاده می کنند، راحت تر می توان بر محتوای نمایش، بازیهای آنها و وب سایت هایی که وارد می شوند، نظارت کرد.

3- در برنامه خانوادگی خود زمانی را بدون فناوری در نظر بگیرید. کودکان در هر سنی باید بدانند که لازم است در زمان مشخصی مانند وعده های غذایی و قبل از خواب باید صفحه نمایش را خاموش کنند. حتی بهتر این است هر هفته زمانی را بدون فناوری در منزل در نظر بگیرید و دور از هر گونه وسیله از قبیل تلویزیون، گوشی و غیره در کنار اعضای خانواده به فعالیت های شاد و مفرح بپردازید.

4- مراقب باشید که خودتان چه مقدار سرگرم گوشی یا تلویزیون هستید. اگر شما دائم مشغول گوشی باشید، فرزندتان محدودیت استفاده از صفحه نمایش را نخواهد پذیرفت. از طرفی نمی توانید مدت زمان کافی در کنار فرزندتان باشید. محققانی که در رستوران های فست فود، خانواده ها را مورد مطالعه قرار داده اند، متوجه شدند که اکثر والدین بیش از کودکان روی میز بر روی تلفن های هوشمند متمرکز هستند.

5- محدودیت ها باید به طور منظم برای استفاده از صفحه نمایش اعمال شوند. اگر قوانین روشن و پابرجایی وضع کنید، برای متقاعد کردن کودک و محدودیت استفاده از تلویزیون ، رایانه یا گوشی دچار اختلاف و کشمکش نخواهید شد.

6- آماده باشید تا در مورد برنامه های گوناگون با او گفتگو کنید. شاید فرزندان شما در منزل دوستان یا اقوام ساعت ها به تماشای تلویزیون بنشینند و از شما بپرسند که چرا قوانین شما با دیگران متفاوت است. از فرصت استفاده کنید و در مورد ارزشهای خانوادگی خودتان با آنها به گفتگو بپردازید.

7- به بچه ها کمک کنید تا راه های دیگری برای تفریح پیدا کنند. وقتی كودكی جز خیره شدن به صفحه نمایش كار دیگری ندارد، پس جای تعجب نیست كه ساعت ها فقط همین کار را انجام دهد. او را با کارهای دیگر مانند کارهای هنری، کتاب، پرتاب دیسک و دوچرخه سواری آشنا کنید تا وقتی کاری برای انجام دادن ندارند، با آنها سرگرم شوند.

8- از فناوری استفاده کنید. از برنامه ها یا اپلیکیشن هایی استفاده کنید که به کمک آنها بتوانید رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند را بعد از زمان مشخص به طور خود به خود خاموش کنید.

9- با بزرگ تر شدن زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. معمولاً والدین دانش آموزان متوسطه و نوجوانان را بیشتر در تصمیم گیری ها دخالت می دهند. می توانید در مورد ترک دادن کودک از گوشی و تبلت و مدت زمان استفاده از صفحه نمایش در خانواده با آنها صحبت کنید و بعد از آن به تصمیم خود پایبند و وفادار بمانید.

مطالعه بیشتر:

استفاده کودکان از موبایل چه ضررهایی دارد؟

آیا استفاده از تلفن همراه در دوران بارداری خطرناک است؟

خطرات موبایل و تبلت برای کودکان و کودکان نوپا چیست ؟

فواید و مضرات استفاده از تلویزیون و ابزار دیجیتال برای کودکان

?پرسش و پاسخ های ترک دادن کودک از گوشی

عوارض بازی با گوشی و تبلت برای کودکان چیست؟

با تماشای صفحه نمایش که به سرعت از صحنه ای به صحنه دیگر تغییر می کند، کودکان بعدها برای تمرکز در کلاس دچار مشکل می شوند. کودکانی که زمان زیادی را مقابل صفحه نمایش می گذرانند مستعد مشکلات دیگری از جمله کم خوابی یا افزایش وزن هستند.

بچم همش با تبلت بازی می کنه چیکار کنم؟

به بچه ها کمک کنید تا راه های دیگری برای تفریح پیدا کنند. وقتی كودكی جز خیره شدن به صفحه نمایش كار دیگری ندارد، پس جای تعجب نیست كه ساعت ها فقط همین کار را انجام دهد. او را با کارهای دیگر مانند کارهای هنری، کتاب، پرتاب دیسک و دوچرخه سواری آشنا کنید تا وقتی کاری برای انجام دادن ندارند، با آنها سرگرم شوند.

چگونه زمان بازی کردن بچه با گوشی را کنترل کنیم؟

محدودیت ها باید به طور منظم برای استفاده از صفحه نمایش اعمال شوند. اگر قوانین روشن و پابرجایی وضع کنید، برای متقاعد کردن کودک و محدودیت استفاده از تلویزیون ، رایانه یا گوشی دچار اختلاف و کشمکش نخواهید شد.

بچم مدام میشینه پای تلوزیون چیکار کنم؟

مراقب باشید که خودتان چه مقدار سرگرم گوشی یا تلویزیون هستید. اگر شما دائم مشغول گوشی باشید، فرزندتان محدودیت استفاده از صفحه نمایش را نخواهد پذیرفت. از طرفی نمی توانید مدت زمان کافی در کنار فرزندتان باشید. محققانی که در رستوران های فست فود، خانواده ها را مورد مطالعه قرار داده اند، متوجه شدند که اکثر والدین بیش از کودکان روی میز بر روی تلفن های هوشمند متمرکز هستند.

منبع: webmd