The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات موبایل و تبلت برای کودکان و کودکان نوپا چیست ؟

گرچه امروزه بیشتر والدین از خطرات موبایل و تبلت برای کودکان آگاه هستند اما برای پدر و مادرهایی که مشغله دارند و فرصت کافی برای گذراندن وقت با کودک خود را ندارند، بازی با تبلت، گوشی های موبایل و لب تاپ آسان ترین و سریع ترین روش برای سرگرم کردن فرزندانشان است. کودکان باهوش هستند و به سرعت روش استفاده و بازی با این وسایل را یاد می گیرند، ما نیز به عنوان پدر و مادر افتخار می کنیم که آنها به این سرعت مهارت های دیجیتالی را کسب کرده اند. اما بسیاری از کارشناسان نگران قرار گرفتن طولانی مدت کودک در برابر صفحات نمایشگر و دستگاه های هوشمند هستند زیرا این وسایل می توانند از جهات گوناگونی به کودک آسیب برسانند.

پزشکان معتقدند قرار گرفتن طولانی مدت کودک در برابر صفحات نمایشگر دستگاه های هوشمند مانند تبلت، موبایل و لپ تاپ و تلویزیون روی رشد مغز کودکان تاثیر گذاشته همچنین منجر به کاهش تمرکز آنها می شود. علاوه بر این همین مسئله روی اشتیاق و علائق ذاتی و طبیعی آنها نیز تاثیرات منفی می گذارد. استفاده از تلویزیون، موبایل، تبلت و تمامی صفحات نمایشگر الکترونیکی دیگر توسط کودکان و کودکان نوپا سبک زندگی آنها را تغییر می دهد، به این معنا که کودک بیشتر اوقات خود را به صورت نشسته سپری کرده و به بی تحرکی عادت می کند. در حالی که آنها باید از نظر فیزیکی فعال باشند. برای اطمینان از سلامت رشد کودکان انجام فعالیت بدنی، حداقل سه ساعت در روز لازم و ضروری است.

براساس تحقیقات مشخص شده 92.2 درصد کودکان قبل از یک سالگی از گوشی همراه استفاده می کنند.

خطرات موبایل و تبلت برای کودکان چیست؟

  1. مغز کودکان از 18 ماهگی به بعد می تواند بین علائم و آیکون های مجازی موبایل و تبلت با دنیای واقعی ارتباط برقرار کند. بنابراین مغز کودک زیر 18 ماهه توانایی درک و تجزیه و تحلیل این علائم و سمبل های عجیب و غریب را ندارد.
  2. مغز کودک آمادگی کامل برای آموزش و کسب اطلاعات از اطرافیان و دنیای واقعی خود را دارد. اما با قرار دادن کودک در برابر موبایل، تبلت و تلویزیون مانع یادگیری او از تجربه های زنده و واقعی می شوید.
  3. کودکان در مدت زمان کوتاهی به صورت افراطی به صفحات نمایشگر، تصاویر و نورها عادت می‌کنند تا جایی که ممکن است از خوردن غذا بدون دیدن صفحه روشن تلویزیون اجتناب کنند. بنابراین برخی عادات غذایی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و اشتهای آنها کم می‌شود.
  4. از دیگر خطرات موبایل و تبلت برای کودکان تضعیف حافظه است. دانشمندان معتقدند اگر کودک بیشتر اوقات خود را صرف استفاده از صفحات نمایشگر کند منجر به کاهش مهارت خواندن، تضعیف حافظه کوتاه مدت، کاهش رشد زبانی، عدم تمرکز و حواس پرتی و همچنین اختلال خواب و گاهی اوقات باعث چاقی بیش از حد کودک در آینده خواهد شد.
  5. استفاده زیاد از تلویزیون، موبایل و تبلت باعث می شود کودک نتواند حالت های گوناگون چهره شما را درک کند، با تن صدا و لحن صحبت ها آشنا نمی شود، مفهوم حرکات بدن و زبان بدن شما را نمی آموزد و نمی تواند با والدین خود تعامل و همیاری داشته باشد.
  6. وظیفه شما به عنوان پدر و مادر کم کردن مدت زمان استفاده کودک از این وسایل در طول روز است. به طور متوسط پدر و مادر در هر ساعت حدود 940 کلمه با کودک نوپای خود صحبت می کنند. اما او از طریق تلویزیون حدود 770 کلمه در ساعت می شنود بنابراین کودک نوپا در این سن کلمات کمتری یاد می گیرد.
  7. کودکان نوپا که مدت زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون و استفاده از موبایل و بازی های کامپیوتری می کنند، در سن هفت سالگی میزان تمرکز پایین تری خواهند داشت. درست زمانی که برای رفتن به مدرسه و تحصیل باید تمرکز زیادی داشته باشند.
  8. از دیگر خطرات موبایل و تبلت برای کودکان عدم رشد مهارت های حل مساله است. مشاهده و استفاده طولانی مدت و همیشگی از موبایل، تلویزیون، تبلت و بازی های کامپیوتری باعث می شود کودک مهارت های لازم برای مواجه شدن و حل چالش ها و مشکلات را در زندگی پیدا نکند. آنها به جای کنار آمدن و پیدا کردن راه حل برای مشکلات زندگی واقعی تنها توانایی درگیر شدن با هر تغییر و هر مشکل کامپیوتری و ویدویی را دارند.

 

بیشتر بدانید:

1- 6 ماده غذایی موثر بر رشد مغز کودکان

2- آسیب های مغزی کودکان!

3- ارتباط باکتری درون مدفوع و رشد مهارت شناختی نوزاد

4- مواد شیمیایی عامل کاهش آی کیو کودکان هستند