The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کلسترول بالا در کودکان وعلت بالا بودن کلسترول درکودکان چیست؟

بزرگسالان تنها افراد مبتلا به کلسترول بالا نیستند. احتمال بروز کلسترول بالا در کودکان نیز وجود دارد. کلسترول بالا در کودکان می تواند باعث مشکلات سلامتی، به ویژه بروز مشکلات مربوط به بیماری های قلبی خصوصا هنگامی که کودک بزرگتر می شود خواهد شد. کلسترول بالا در کودکان منجر به تجمع پلاک در دیواره رگ هایی که خون را به قلب و سایر اندام ها می رساند خواهد شد. تجمع پلاک می تواند عروق را باریک کرده و جریان خون به سمت قلب را کند و حتی مسدود کند و باعث مشکلات قلبی و سکته مغزی شود. به همین جهت پیگیری علت کلسترول بالا در کودکان و نیز توجه به روش های درمان کلسترول خون بالا در کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد کلسترول بالا در کودکان برای شما شرح دهیم.

علت بالا بودن کلسترول در کودکان چیست؟

سطح کلسترول خون در کودکان بیشتر از همه با سه عامل خطر مرتبط است:

• وراثت (احتمال این عارضه در کودکانی که والدین مبتلا دارند بیشتر است)

• رژیم غذایی

چاقی

در بیشتر موارد، بچه هایی که کلسترول بالا دارند، پدر و مادری دارند که کلسترول بالا دارد بنابراین چنانچه خودتان به این عارضه دچار هستید، توجه کافی به بررسی آن در دلبندتان نیز داشته باشید.

چگونه کلسترول بالا در کودکان تشخیص داده می شود؟

متخصص کودکان می توانند سطح کلسترول را در کودکان سنین مدرسه با یک آزمایش خون ساده بررسی کنند. انجام چنین آزمایشی به ویژه در مواردی که سابقه خانوادگی شدید بیماری قلبی وجود داشته باشد یا والدین کودک کلسترول بالایی داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نتایج آزمایش خون نشان می دهد که کلسترول خون کودک شما بیش از حد بالا است یا خیر.

آکادمی اطفال آمریکا، موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) توصیه می کند که همه کودکان باید یکبار در سنین 9 تا 11 سالگی و دوباره در سنین 17 تا 21 سال غربالگری شوند.

غربالگری انتخابی برای کودکانی که سابقه خانوادگی کلسترول بالا یا چربی خون یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس دارند (برای مردان 55 سال یا کمتر، مردان 65 سال یا کمتر) توصیه می شود. غربالگری همچنین برای کودکانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از صدک 95 در کودکان 2 تا 8 ساله یا در کودکان بزرگتر (12 تا 16 سال) با BMI بزرگتر از صدک 85 و سایر خطرها هستند توصیه می شود. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض دود تنباکو، دیابت یا فشار خون بالا نیاز به این غربالگری ها را بیشتر می کند.

غربالگری اول از نظر کلسترول خون بعد از 2 سالگی توصیه می شود، اما حداکثر تا 10 سالگی حداقل یکبار کلسترول خون کودکتان را بررسی کنید.

درمان کلسترول بالا در کودکان چگونه انجام می شود؟

بعد از مشخص شدن ابتلای کودک به کلسترول بعدی، قدم بعدی تعیین راهبردهای درمانی مناسب سن کودک است. برای بچه هایی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و سطح چربی خون بالا یا کلسترول HDL "خوب" پایین دارند، مدیریت وزن درمان اصلی محسوب می شود. مدیریت وزن به معنای بهبود رژیم غذایی با کمک مشاوره تغذیه ای و افزایش تمرینات بدنی است.

برای کودکان 10 ساله و بالاتر با سطح کلسترول بسیار بالا (یا سطوح بالا با سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس)، درمان دارویی تحت نظر متخصص اطفال باید در نظر گرفته شود.

درمان خانگی برای کلسترول بالا در کودکان

بهترین روش برای درمان خانگی برای کلسترول بالا در کودکان داشتن یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی است که کل خانواده را شامل می شود. در اینجا چند نکته وجود دارد.

• غذاهایی کم چرب، چربی اشباع کمتر، چربی ترانس و کلسترول کم بخورید. میزان کل چربی مصرفی کودک باید 30٪ یا کمتر از کل کالری روزانه باشد. این پیشنهاد در مورد کودکان زیر دو سال صدق نمی کند. دریافت چربی اشباع باید در کمتر از 10٪ کالری کل روزانه تنظیم شود در حالی که باید از مصرف چربی ترانس خودداری کنید. برای کودکان مبتلا به کلسترول بالا در گروه پرخطر، چربی اشباع باید به 7٪ کل کالری و کلسترول رژیم غذایی به 200 میلی گرم در روز محدود شود.

• تنوع غذایی را رعایت کنید تا کودک شما بتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را بدست آورد.

• به طور منظم ورزش کردن را در برنامه روزانه کودک بگنجانید. ورزش های هوازی منظم، مانند دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی و شنا، می توانند به افزایش سطح HDL (کلسترول "خوب") و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در کودک کمک کنند.

در اینجا چند نمونه از غذاهای سالم برای دادن به کودک شما آورده شده است.

• برای صبحانه: میوه، غلات بدون قند، بلغور جو دوسر و ماست کم چرب از جمله گزینه های مناسب برای غذاهای صبحانه هستند. از شیر بدون چربی یا 1٪ به جای شیر کامل یا 2٪ (بعد از 2 سالگی یا طبق توصیه پزشک) استفاده کنید. کلا لبنیات پرچرب را از رژیم غذایی کودک حذف کنید.

• برای ناهار و شام: غذاها را به جای سرخ کردن، بپزید یا کباب کنید. برای تهیه ساندویچ سالم از نان و رول های سبوس دار استفاده کنید. همچنین به کودک خود کراکرهای غلات کامل با سوپ، سبوس و خورشت بدهید. ماکارونی، لوبیا، برنج، ماهی، مرغ بدون پوست یا غذاهای دیگر تهیه کنید. همیشه میوه های تازه (همراه با پوست) را در کنار وعده های غذایی سرو کنید. چیپس و پفک را حذف کنید!!!

• برای میان وعده: میوه ها، سبزیجات، نان ها و غلات تنقلات عالی برای کودکان درست می کنند. کودکان باید از نوشابه، آب میوه و نوشیدنی های میوه ای آماده و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند.

اگر رژیم غذایی و ورزش کلسترول خون کودک را پایین نیاورد چه کنیم؟

اگر رژیم و ورزش به تنهایی سطح کلسترول کودک شما را بهبود نمی بخشد، ممکن است کودک شما نیاز به مصرف داروهایی مانند داروهای استاتین کاهش دهنده کلسترول داشته باشد که همگی باید تحت نظر متخصص اطفال مصرف شوند.

سطح کلسترول کودک باید پس از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی یا شروع دارو دوباره آزمایش و کنترل شود. اگر دستورالعمل های متخصص را به دقت دنبال کنید، درمان کلسترول بالا در کودکان کار چندان دشواری نیست.

مطالعه بیشتر:

فشار خون بالا در بارداری و عوارض آن بر جنین

تاثیر مصرف اسید فولیک در بارداری بر فشار خون نوزاد

روش های درمان و جلوگیری از فشار خون بالای بارداری

فشار خون بالای بارداری چیست و چه تاثیری بر جنین دارد؟

?پرسش و پاسخ های کلسترول بالا در کودکان

علت بالا بودن کلسترول در کودکان چیست؟

سطح کلسترول خون در کودکان بیشتر از همه با سه عامل خطر مرتبط است: • وراثت (احتمال این عارضه در کودکانی که والدین مبتلا دارند بیشتر است) • رژیم غذایی • چاقی

چگونه کلسترول بالا در کودکان تشخیص داده می شود؟

متخصص کودکان می توانند سطح کلسترول را در کودکان سنین مدرسه با یک آزمایش خون ساده بررسی کنند. نتایج آزمایش خون نشان می دهد که کلسترول خون کودک شما بیش از حد بالا است یا خیر.

آیا انداز گیری کلسترون خون کودک ضروری است؟

غربالگری اول از نظر کلسترول خون بعد از 2 سالگی توصیه می شود، اما حداکثر تا 10 سالگی حداقل یکبار کلسترول خون کودکتان را بررسی کنید.

آیا کلسترول بالا در کودکان نیاز به دارو دارد؟

برای کودکان 10 ساله و بالاتر با سطح کلسترول بسیار بالا (یا سطوح بالا با سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس)، درمان دارویی تحت نظر متخصص اطفال باید در نظر گرفته شود.

منبع: webmd