The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیماری لایم در بارداری وآیا این بیماری دربارداری خطرناک است؟

بیماری لایم ممکن است هر شخصی را در فصل‌‌های بهار و تابستان که کنه زیاد است، مبتلا کند. اما ابتلا به این بیماری در دوران بارداری می‌تواند باعث نگرانی شود. در برخی مناطق در فصل‌های بهار و تابستان حشراتی به نام کنه، باعث بیماری لایم در انسان می‌شود. در صورتی‌که باردار هستید و اوقاتی را بیرون از خانه می‌گذرانید، مخصوصا در مکان‌‌های سرسبز و پر از درخت، احتمال گزیده شدن توسط این حشرات وجود دارد. در این شرایط باید بدانید چه کاری انجام دهید و به دنبال چه باشید و این‌که آیا این بیماری به شما و جنین در حال رشد آسیب می‌زند یا خیر؟

آیا بیماری لایم در بارداری خطرناک است؟

بیماری لایم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های انتقالی از حشرات در ایالات متحده است. (این بیماری‌ها از حشراتی مانند کنه، مگس یا پشه به انسان سرایت می‌کند).بیماری لایم سرایت بیش‌تری نسبت به ویروس نیل غربی، تب دنگی، زیکا و تب چیکونگونیا دارد. هنگامی‌که بانوی باردار به این ویروس‌ مبتلا شود، تجربه جالبی نیست. خوشبختانه به راحتی قابل پیشگیری است و در صورتی‌که به آن مبتلا شوید، قابل درمان است و بعید است جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

بیماری لایم چگونه است و به چه طریق به آن دچار می‌شویم؟

بیماری لایم، یک نوع عفونت باکتریایی است که از طریق گزیدن کنه پاسیاه آلوده منتقل می‌شود. آلودگی در فصل‌های بهار و تابستان شایع‌تر است.اغلب افراد توسط کنه پاسیاه کوچک گزیده می‌شوند که کوچک و‌ نابالغ هستند و به سختی قابل شناسایی است. درحالی‌که کنه‌های بالغ نیز می‌تواند بیماری را منتقل کند، اما احتمال دیدن آن‌‌ها قبل از انتقال بیماری بیش‌تر خواهد بود. کنه‌ها اغلب به نقاطی از بدن می‌چسبند که پیدا کردن آن‌ها دشوار است، مانند کشاله ران، زیر بغل و پوست سر. انتقال بیماری معمولا ۳۶ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (ODC) تخمین زده است که حدود ۳۰۰ هزار آمریکایی در سال به بیماری لایم دچار می‌شوند، هر چند ۹۵ درصد از آن‌ها از ایالت‌های شمال شرقی، میدلانتیک و شمال میانه غربی به ویژه کانکتیکات، دلاور، مین، مریلند، ماساچوست، مینه سوتا، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا و ویسکانسین هستند. درصورتی‌‌که در یکی از این ایالت‌ها زندگی می‌کنید،‌ باید بسیار مراقب باشید.

نشانه‌های بیماری لایم چیست؟

نشانه‌های بیماری لایم بسیار گسترده است و اگر برای مدت طولانی درمان نشود، جدی‌تر خواهد شد. به همین دلیل ضروری است هر زمان احساس کردید آلوده شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های اولیه

• وجود دایره‌های قرمز رنگ در محل گزیدگی که شبیه چشم گاو است و در صورتی که درمان نشود، بزرگ‌تر شده و تکثیر مي‌یابد.

• علائمی مانند آنفولانزا مانند تب، لرز، تهوع، سردرد،‌ درد مفاصل و ورم غدد لنفاوی.

نشانه‌های ثانویه بیماری (درصورت عدم درمان)

• درد شدید مفاصل، ورم زانوها یا مفاصل دیگر

• سردرد شدید و گرفتگی گردن

• فلج صورت یا فلج عضلات صورت

• ضربان نامنظم قلب

• التهاب مغز و ستون فقرات

• درد اعصاب

• مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت

• خستگی

آیا بیماری لایم زمانی‌که باردار هستید،‌ متفاوت است؟

خیر، بیماری لایم در بانوان باردار تفاوتی با افراد دیگر ندارد. علائم و درمان یکسان است.

تأثیر بیماری لایم بر جنین چیست؟

ابتلا به بیماری لایم هنگامی که باردار نیستید هم می‌تواند نگران کننده باشد، اما فکر انتقال آن به جنین حین بارداری نگرانی را چند برابر می‌کند. خوشبختانه، پزشکان اعتقاد دارند که بیماری لایم هیچ خطری برای بارداری یا سلامت جنین ایجاد نمی‌کند. بورلیا بورگدورفری، باکتری که باعث بیماری لایم می‌شود، به طور معمول از مادر به جنین منتقل نمی‌شود.

نوزادانی که از مادران مبتلا به لایم متولد می‌شوند، نیاز به درمان اضافی ندارند. در حالی‌که گزارش‌های نادری نشان داده‌اند که نوزادانی که از مادران مبتلا به لایم متولد شده‌ا‌ند دارای نقص قلب هستند، اما این گزارش‌ها قطعیت لازم را ندارند و اغلب پزشکان معتقدند این اتفاق به حدی نادر است که می‌تواند یه طور تصادفی رخ داده باشد.

چگونه می‌توان با روشی بی‌خطر این بیماری را در دوران بارداری درمان کرد؟

بار دیگر تکرار می‌کنیم: کلید ماجرا تشخیص به‌موقع بیماری است تا بتوانید آنتی‌بیوتیک را شروع کنید و از مشکلات بیشتر بپرهیزید. بیماری لایم در دوران بارداری با استفاده از آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین درمان می‌شود. هرچند دکسی سیلین نیز در درمان بیماری لایم بسیار موثر است، اما مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. مصرف آزیترومایسین نیز در دوران بارداری مناسب نیست.

چگونه می‌توان خود و جنین را از بیماری لایم در امان نگه داشت؟

بهترین کار این است که از گزیده شدن توسط حشرات در امان باشید و در صورت گزیده شدن هر چه سریع‌تر کنه‌ها را از خود جدا کنید. زیرا از زمان گزیده شدن ۳۶ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا آلودگی به بدن انتقال پیدا کند. در زیر به نکاتی برای پیشگیری از گزیدگی اشاره شده است:

• دفع کننده حشرات بزنید. هنگامی‌که به مکان‌های جنگلی و پر دار و درخت می‌روید به لباس‌های خود داروی پرمترین بزنید. پرمترین دارویی است برای دفع حشرات و به خصوص گزیدن کنه. داروهای ضد حشره DEET یا پیکاردین را که هردو برای مصرف در دوران بارداری مناسب است، به هر ناحیه‌ای از بدن که پوشیده نیست بزنید.

• لباس‌های روشن بپوشید. آستین بلند بپوشید و پاچه شلوارتان را در جوراب فرو کنید. پوشیدن لباس‌های روشن باعث می‌شود تا کنه‌های تیره‌رنگ قابل تشخیص باشند.

• در مسیرهای پیاده‌روی قدم بردارید. از مسیرهای پر دار و درخت که کنه‌ها علاقه دارند در آن‌جا پنهان شوند دوری کنید.

• لباس‌های خود را به سرعت خشک کنید. به محض رسیدن به خانه، لباس‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در خشک‌کن بریزید تا کنه ها از بین بروند. اگر لباس‌ها مرطوب باشد کنه‌ها مدت زمان بیشتری زنده می‌مانند.

• به بررسی کنه‌ها بپردازید. اگر به مناطقی رفته‌اید که بیماری لایم در آن‌ها شایع است، حتما هر روز بدن و لباس‌های خود را بازرسی کنید.

• نواحی مخفی را فراموش نکنید. کنه‌ها می‌توانند زیر بغل، روی پوست سر و در کشاله ران پنهان شوند. بنابراین از همسر، یکی از اقوام یا دوست خود بخواهید که بدن شما را بازرسی کند.

• کنه‌ها را با استفاده از گوش پاک‌کن یا موچین بردارید. در صورتی‌که کنه‌ای پیدا کردید، سر گوش پاک‌کن را در آب گرم و صابون فرو برید و به مدت ۳۰ ثانیه روی آن قرار دهید تا کنه بیرون ‌آید. در غیر این صورت، با استفاده از موچین کنه را به طور ثابت و محکم بکشید تا از پوست خارج شود، در غیر این‌صورت ممکن است تنها تنه او را جدا ‌کنید. محل گزیدگی را بشویید و کرم آنتی‌بیوتیک بزنید.

• کنه را نگه دارید. کنه را در ظرفی پلاستیکی نگه دارید تا پزشک آن را برای بررسی بیماری لایم آزمایش کند.

• دوش آب گرم بگیرید. گرفتن دوش آب گرم طی دو ساعت پس از بازگشت به خانه، خطر ابتلا به عفونت از طریق کنه را کاهش می‌دهد.

تفاوت بیماری لایم است با آنفولانزا چیست؟

نشانه‌های اولیه بیماری لایم مانند آنفولانزا است، اما دقیقا مانند هم نیست. آنفولانزا همراه با تب، درد ماهیچه، گلودرد، خستگی، آبریز، سرفه، تهوع،‌ استفراغ و اسهال است. علائم بیماری لایم متفاوت است، به این ترتیب که شامل درد مفاصل، ورم غدد لنفاوی به اضافه تب و لرز است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص آنفولانزا از بیماری لایم، زمان بیماری است. آنفولانزا در تابستان شایع نیست، در حالی‌که تابستان اوج بیماری لایم است. در صورتی‌که پس از سپری کردن اوقاتی در جنگل و سبزه‌زار، احساس درد مفاصل، تب و لرز کردید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.راه دیگر تشخیص این است که در ۷۰ تا ۸۰ درصد مواقع، کسانی که به عفونت لایم مبتلا شده‌اند دچار کهیر پوستی با نام «اریتما» می‌شوند که به راحتی قابل تشخیص است زیرا ظاهر آن شبیه چشم گاو است.

طبق نظریه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، بیماری لایم با دو مرحله آزمایش قابل تشخیص است. مرحله اول تست EIA (سنجش ایمنی آنزیم) است. در صورتی‌که نتیجه منفی باشد، نیازی به انجام تست بعدی نیست. در صورتی که جواب مثبت باشد، تست دیگری با عنوان «وسترن بلات» ‌انجام خواهد شد. در صورتی‌که هر دو تست مثبت بود، پزشک برای درمان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری لایم، سریع با پزشک خود مشورت کنید. با وجود این‌که این بیماری بر بارداری شما یا جنین تاثیری نمی‌گذارد، اما در صورتی‌که درمان صحیح انجام نشود، باعث ناراحتی و آسیب‌های طولانی مدت خواهد شد.

لایم بیماری جالبی نیست. مخصوصا زمانی که باردار هستید. اما خوشبختانه بسیار قابل پیشگیری است. از داروهای ضد کنه استفاده کنید و هرگاه از طبیعت و جاهای پر درخت و سرسبز به خانه بازگشتید،‌ بدن و لباس‌های خود را با دقت بررسی کنید و در صورتی‌که هر کدام از نشانه‌های بالا را تجربه کردید،‌ نترسید. زیرا بیماری لایم قابل درمان است حتی در دوران بارداری. خیالتان راحت،‌ در صورتی‌که احتیاط‌های لازم را پیش بگیرید، احتمال آلوده شدن به این بیماری بسیار کم خواهد بود.

مطالعه بیشتر:

نگهداری از حیوانات خانگی در دوران بارداری

تماس با گربه چه خطراتی برای زنان باردار دارد؟

استفاده از انواع حشره کش ها در بارداری چه خطراتی دارد؟

بیماری توکسوپلاسموز در بارداری چیست و چه علائم و درمانی دارد؟

?پرسش و پاسخ های بیماری لایم در بارداری

چگونه می‌توان با روشی بی‌خطر بیماری لایم را در دوران بارداری درمان کرد؟

بار دیگر تکرار می‌کنیم: کلید ماجرا تشخیص به‌موقع بیماری است تا بتوانید آنتی‌بیوتیک را شروع کنید و از مشکلات بیشتر بپرهیزید. بیماری لایم در دوران بارداری با استفاده از آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین درمان می‌شود. هرچند دکسی سیلین نیز در درمان بیماری لایم بسیار موثر است، اما مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. مصرف آزیترومایسین نیز در دوران بارداری مناسب نیست.

تاثیر بیماری لایم بر جنین چیست؟

ابتلا به بیماری لایم هنگامی که باردار نیستید هم می‌تواند نگران کننده باشد، اما فکر انتقال آن به جنین حین بارداری نگرانی را چند برابر می‌کند. خوشبختانه، پزشکان اعتقاد دارند که بیماری لایم هیچ خطری برای بارداری یا سلامت جنین ایجاد نمی‌کند. بورلیا بورگدورفری، باکتری که باعث بیماری لایم می‌شود، به طور معمول از مادر به جنین منتقل نمی‌شود.

تفاوت بیماری لایم است با آنفولانزا چیست؟

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص آنفولانزا از بیماری لایم، زمان بیماری است. آنفولانزا در تابستان شایع نیست، در حالی‌که تابستان اوج بیماری لایم است. در صورتی‌که پس از سپری کردن اوقاتی در جنگل و سبزه‌زار، احساس درد مفاصل، تب و لرز کردید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه می‌توان خود و جنین را از بیماری لایم در امان نگه داشت؟

بهترین کار این است که از گزیده شدن توسط حشرات در امان باشید و در صورت گزیده شدن هر چه سریع‌تر کنه‌ها را از خود جدا کنید. زیرا از زمان گزیده شدن ۳۶ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا آلودگی به بدن انتقال پیدا کند. در زیر به نکاتی برای پیشگیری از گزیدگی اشاره شده است: دفع کننده حشرات بزنید. لباس‌های روشن بپوشید. آستین بلند بپوشید و پاچه شلوارتان را در جوراب فرو کنید. پوشیدن لباس‌های روشن باعث می‌شود تا کنه‌های تیره‌رنگ قابل تشخیص باشند. • لباس‌های خود را به سرعت خشک کنید

منبع: whattoexpect