The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواص گیاه خار مریم در بارداری + عوارض مصرف آن

گیاهان دارویی، به مجموعه گیاهانی گفته می شود که به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود، می توانند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات موثر باشند. در میان این گیاهان، خار مریم، به دلیل خواص منحصر به فرد خود از جایگاه ویژه ای برخودار است، به طوری که می توان آن را معجزه طبیعت نامید. اما سوال اینجا است که آیا می توان از گیاه خار مریم در دوران بارداری هم استفاده نمود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و کسب اطلاعات کامل درمورد گیاه خار مریم در بارداری با ما در این مقاله همراه شوید.

گیاه خار مریم چیست؟

گیاه خار مریم یا سیلیبوم ماریانوم (Silybum marianum)، یکی از گیاهان دارویی است که از گذشته تا کنون به عنوان گیاه محافظ کبد، مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارویی که به نام های مختلفی همچون خار مقدس، خار شیری، خار اسکاتلندی و مارتیغال شناخته می شود، بومی مدیترانه بوده و بیشتر در کشورهایی همچون ایران، استرالیا، انگلستان و نیوزلند رشد می کند. البته به دلیل مصارف دارویی و خوراکی گسترده، در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت و پرورش گیاه ارزشمند خار مریم انجام می شود.

گیاه خار مریم از تیره کاسنیان است. برگ ها و کاسبرگ های آن مملو از خار بوده و به رنگ سبز متمایل به زرد با رگه های سفید هستند و گل های آن، به رنگ قرمز، بنفش و ارغوانی دیده می شوند. دانه های این گیاه مملو از ماده ای به نام "سیلیمارین"، بوده که ماده اصلی موثره گیاه خار مریم است و در طب سنتی به عنوان درمانی مفید برای مشکلات کبدی در نظر گرفته می شود. البته که این ویژگی منحصر به فرد سیلیمارین، در مطالعات علمی نیز به اثبات رسیده و بر این اساس می توان گفت که این ترکیب فلاونوئیدی به نوعی یک سم زدای قوی کبدی است. به علاوه این گیاه غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است.

خواص گیاه خار مریم در بارداری

در منابع طب سنتی، خواص زیادی برای گیاه خار مریم و فرآورده های حاصل از آن ذکر شده است، اما صحت تمامی این موارد هنوز به اثبات نرسیده و می توان گفت که هنوز به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز است. این خواص شگفت انگیز عبارت هستند از:

- جلوگیری و درمان بیماری های کبدی همچون کبد چرب، سیروز کبدی، هپاتیت و یرقان و همچنین محافظت از سلامت کلی کبد،

- سم زدایی و پاکسازی کبد،

- آنتی اکسیدان و کاهش و درمان التهاب،

- کاهش کلسترول خون،

- کاهش قند خون و کنترل بیماری دیابت،

- درمان بیماری های کیسه صفرا به ویژه دفع سنگ صفرا،

- درمان بیماری های گوارشی همچون سوءهاضمه، درد و سوزش معده، نفخ و ...

- تامین سلامت قلب و جلوگیری از آترواسکلروز و سکته های قلبی،

- تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان،

- رفع چروک و لکه های پوستی، افزایش درخشندگی پوست،

- درمان جوش و آکنه پوستی،

- درمان قرمزی و التهاب پوست ناشی از بیماری پسوریازیس،

- تسریع روند بهبودی زخم ها و سوختگی ها،

- تقویت سیستم ایمنی،

- جلوگیری از بروز سرطان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، به ویژه سرطان های کبد، پوست، پروستات، رحم و سینه،

- جلوگیری از سنگ کلیه و درمان آن،

- تامین سلامت مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر،

- کاهش عوارض جانبی روش های مورد استفاده در درمان سرطان (شیمی درمانی و پرتودرمانی)،

- افزایش هورمون پرولاکتین و در نتیحه افزایش تولید شیر مادران،

- لاغری و کاهش وزن،

- درمان مشکلات تنفسی ناشی از آسم،

- و بهبود قدرت باروری.

این خواص به صورت عمومی ذکر شده است و باید بدانید که در مورد خواص ویژه گیاه خار مریم در بارداری، هیچ داده ای در دست نیست. اما شاید با این وجود باز هم مشتاق شوید که برای کسب منافع ذکر شده در بالا، به سراغ گیاه خار مریم بروید. ولی قبل از این کار، باید بدانید که آیا گیاه خار مریم در بارداری قابل مصرف هست یا خیر؟

آیا مصرف گیاه خار مریم در بارداری، بی خطر است؟

متاسفانه باید بگوییم که اطلاعات دقیقی در این مورد وجود ندارند.

برخی پژوهشگران بر این باور هستند که مصرف خار مریم یا سیلیبوم ماریانوم در دوران بارداری هیچ ضرری را به همراه ندارد. اما از سوی دیگر برخی تحقیقات که بر روی حیوانات انجام شده اند، نشان می دهند که دریافت سیلیمارین، ماده موثره اصلی خار مریم در طی دوران بارداری، به ویژه در دوزهای بالا می تواند منجر به بروز عوارض جدی همچون تحلیل رفتن جنین، عقب ماندگی رشد داخل رحمی (IUGR) و ناهنجاری های اندام ها، ستون مهره و جمجمه شود.

با در نظر گرفتن این تناقضات، ضروری است مطالعات دقیق تری در مورد اثرات تراتوژنیک داروهای گیاهی و به ویژه گیاه سیلیبوم ماریانوم انجام شود. بنابراین، توصیه بر این است که زنان باردار تا حد امکان از مصرف گیار خار مریم در بارداری اجتناب کنند.

عوارض گیاه خار مریم در بارداری

بی ضررترین گیاهان دارویی نیز در صورت استفاده بیش از حد و افراطی می توانند مشکل ساز شده و عوارض جدی را به دنبال داشته باشند. گیاه خار مریم نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در صورت مصرف طولانی مدت و یا بیش از حد، می تواند با چنین عوارضی همراه باشد:

- خستگی، ضعف و بی حالی،

- افت شدید قند خون،

- حالت تهوع،

- تعریق شدید،

- سردرد،

- حساسیت های پوستی، کهیر، اگزما و خارش،

- نشانه های آلرژی همچون گرفتگی و آبریزش بینی، عطسه،

- درد در معده،

- ایجاد عوارض برای افرادی که نباید در معرض استروژن قرار بگیرند (به دلیل خواص شبه استروژنی)،

- اختلال در قوه چشایی،

- و در موارد نادر: ناتوانی جنسی و واکنش آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک جدی و اورژانسی و کشنده است.

این عوارض برای تمامی مصرف کنندگان گیاه خار مریم، فارغ از باردار بودن یا نبودن، ممکن است ایجاد شوند، اما اینکه مصرف گیاه خار مریم در بارداری، به صورت ویژه چه عوارضی برای مادر و جنین او به دنبال دارد، مساله ای است که هنوز به درستی مشخص نشده و نیازمند بررسی بیشتر و دقیق تر است.

مطالعه بیشتر:

شیرین بیان در بارداری،آیا خوردن شیرین بیان مجاز است؟

مصرف جینسینگ در بارداری و شیردهی آیا بی خطر است؟

گیاهان دارویی برای زایمان راحت وبارداری بهتر آیا ایمن هستند؟

خوردن شوید در بارداری آیا بی‌خطر است وعوارض و فواید آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های مصرف گیاه خار مریم در بارداری

گیاه خار مریم چیست؟

گیاه خار مریم از تیره کاسنیان است. برگ ها و کاسبرگ های آن مملو از خار بوده و به رنگ سبز متمایل به زرد با رگه های سفید هستند و گل های آن، به رنگ قرمز، بنفش و ارغوانی دیده می شوند. دانه های این گیاه مملو از ماده ای به نام سیلیمارین، بوده که ماده اصلی موثره گیاه خار مریم است و در طب سنتی به عنوان درمانی مفید برای مشکلات کبدی در نظر گرفته می شود. البته که این ویژگی منحصر به فرد سیلیمارین، در مطالعات علمی نیز به اثبات رسیده و بر این اساس می توان گفت که این ترکیب فلاونوئیدی به نوعی یک سم زدای قوی کبدی است. به علاوه این گیاه غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است.

گیاه خار مریم چه فوایدی دارد؟

جلوگیری و درمان بیماری های کبدی همچون کبد چرب، سیروز کبدی، هپاتیت و یرقان و همچنین محافظت از سلامت کلی کبد، سم زدایی و پاکسازی کبد، آنتی اکسیدان و کاهش و درمان التهاب، کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون و کنترل بیماری دیابت،

آیا مصرف گیاه خار مریم در بارداری، بی خطر است؟

برخی پژوهشگران بر این باور هستند که مصرف خار مریم یا سیلیبوم ماریانوم در دوران بارداری هیچ ضرری را به همراه ندارد. اما از سوی دیگر برخی تحقیقات که بر روی حیوانات انجام شده اند، نشان می دهند که دریافت سیلیمارین، ماده موثره اصلی خار مریم در طی دوران بارداری، به ویژه در دوزهای بالا می تواند منجر به بروز عوارض جدی همچون تحلیل رفتن جنین، عقب ماندگی رشد داخل رحمی (IUGR) و ناهنجاری های اندام ها، ستون مهره و جمجمه شود.

عوارض گیاه خار مریم در بارداری چیست؟

خستگی، ضعف و بی حالی، افت شدید قند خون، حالت تهوع، تعریق شدید، سردرد، حساسیت های پوستی، کهیر، اگزما و خارش،