The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیرین بیان در بارداری،آیا خوردن شیرین بیان مجاز است؟

شیرین بیان که به آن ریشه شیرین هم می گویند، یک گیاه چند ساله چوبی است که نهایتا تا دو متر رشد می کند. ریشه های این گیاه به صورت افقی در زمین پخش می شود. از این گیاه به علت طعم آن برای خوشمزه کردن انواع آب نبات ها، نوشیدنی ها و ... استفاده می شود. از گیاه شیرین بیان به جهت سم زدایی بدن، سلامت دستگاه گوارشی و  دستگاه ادراری و ... استفاده می کنند اما آیا خوردن شیرین بیان در بارداری مجاز است؟

آیا خوردن شیرین بیان در بارداری خطرناک است؟

مادران باردار باید از مصرف بی رویه شیرین بیان در بارداری خودداری کنند. مصرف مقادیر فراوان این گیاه در دوران بارداری می تواند در دراز مدت اثرات نامطلوبی بر سلامت فرزندتان داشته باشد.

براساس نتایج حاصل از یک مطالعه که گزارش نهایی آن در مجله اپیدمولوژی آمریکا منتشر شد مصرف شیرین بیان در دوران بارداری نباید از حد اعتدال خارج شود. شیرین بیان حاوی ماده فعالی به نام "گلیسیریزین" است که مصرف زیاد و بی رویه شیرین بیان در بارداری با پیامدهای نامطلوبی بر رشد شناختی کودکان همراه است.

محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند 400 کودک که مادران آنها در دوران بارداری خود شیرین بیان مصرف کرده بودند را مورد مطالعه قرار داده و با جمع آوری داده های مربوط به آنها از بدو تولد تا 13 سالگی به تجزیه و تحلیل اثرات بلند مدت مصرف مقادیر مختلف شیرین بیان در دوران جنینی این کودکان پرداختند.  

میزان مجاز و غیرمجاز مصرف شیرین بیان در بارداری

در تحقیق صورت گرفته مصرف بیش از 500 میلی گرم گلیسیریزین معادل 250 گرم شیرین بیان در هفته به عنوان حد بی رویه و آستانه غیرمجاز و مصرف 249 میلی گرم و یا کمتر گلیسیریزین در طول هفته به عنوان حد اعتدال و آستانه مجاز در نظر گرفته شد.

خوردن شیرین بیان در دوران بارداری سبب بلوغ زودرس و کاهش بهره هوشی جنین در آینده خواهد شد!!!

در نهایت نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آن دسته از نوجوانانی که در طول دوره جنینی خود در رحم مادر در معرض مقادیر بالای شیرین بیان قرار داشتند در آزمون های استدلال شناختی نسبت به سایر همسالان خود دارای عملکرد ضعیف تری بودند. به طوری که این تفاوت بهره هوشی به اندازه 7 نمره در IQ بود. علاوه بر آن این عده از کودکان در مقایسه با سایر همسالان خود دارای مشکلات رفتاری (از نوع اختلال کم توجهی بیش فعالی) بیشتری بودند. ضمن آنکه دختران مورد مطالعه نیز دچار بلوغ زودرس شده و این علائم را زودتر از سایر همسالان خود تجربه می کردند.

پروفسور کاتری رایکونن استاد دانشگاه هلسینکی در این باره می گوید: "کلیه مادران باردار و همچنین خانم هایی که در آینده ای نزدیک قصد بارداری دارند باید از اثرات زیانبار محصولات حاوی گلیسیریزین از جمله شیرین بیان بر جنین خود آگاه باشند."

در کشور فنلاند به منظور ارتقاء سطح سلامت افراد در این خصوص اطلاع رسانی های کافی انجام شده است. موسسه ملی بهداشت و رفاه اجتماعی فنلاند در ژانویه سال 2016 توصیه های غذایی را برای خانواده ها مدون نموده است که در این توصیه ها خوردن شیرین بیان در بارداری ممنوع است. براساس این توصیه ها مصرف گاه به گاه شیرین بیان در مقادیر اندک به عنوان مثال در انواع گلاسه ها و یا آب نبات ها در دوران بارداری ایمن بوده و خطری به همراه ندارد.

 

بیشتر بدانید:

1- با مواد غذایی تهدید کننده بارداری آشنا شوید!

2- مصرف چه خوراکی هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

3- ادویه های مضر در دوران بارداری وادویه های غیرمجاز در بارداری

4- خوردن تمبر هندی در بارداری،فواید و عوارض آن چیست؟