The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی درد پریود شدید، برای درد قاعدگی چه قرصی بخوریم؟

درد پریودی یکی از آزاردهنده ترین دردهایی است که بانوان هر ماه تجربه می کنند. این درد در برخی ماه ها کمتر و در برخی از ماه ها بیشتر است. برخی مواقع آنقدر آزاردهنده است که حس می کنید نمی توانید کارهای روزمره را انجام دهید. در ادامه این مقاله می خواهیم برای شما شرح دهیم که برای درمان خانگی درد پریود شدید چه راه هایی وجود دارد.

علت درد پریود چیست؟

معمولاً هنگام قاعدگی احساس ناراحتی در اطراف شکم، کمر و ران خود دارید. در طول دوره قاعدگی، عضلات رحم شما منقبض و شل می شوند تا به شما کمک کنند تا رحم تکه های جدا شده آندومتر (مخاط داخلی رحم) را خارج کند. برخی از زنان و دختران ممکن است حالت تهوع، استفراغ، سردرد یا اسهال را نیز داشته باشند.

برخی از عواملی که سبب درد شدید پریودی می شوند عبارتند از:

• داشتن جریان خون شدید

• سن زیر 20 سال

• داشتن مقدار زیادی از پروستاگلاندین ها، هورمونی که رحم شما را تحت تأثیر قرار می دهد

سایر مشکلات پزشکی در بدن شما، همانند آندومتریوز (رشد غیرطبیعی بافت رحم) و استفاده از برخی روش های کنترل بارداری است.

برای دردها گرفتگی های خفیف تا متوسط، برخی از داروهای خانگی می توانند به شما کمک کنند. روش های درمان خانگی درد پریود شدید را بخوانید و بیاموزید که چگونه می توانید درد قاعدگی کاهش دهید. روش های درمان خانگی درد پریود شدید شامل:

1. مصرف داروهای بدون نسخه (OTC)

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) نوع اصلی مسکن های درد بدون نسخه (OTC) است که برای درد قاعدگی و خونریزی شدید قاعدگی توصیه می شود. NSAID ها شامل ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) هستند. این داروها به کاهش تولید پروستاگلاندین در بدن کمک می کنند. برخی از NSAID های خوراکی در برخی بانوان موثر نیستند، اما می توانند به کاهش درد کمک کنند.

2. اعمال گرما

قرار دادن گرما روی شکم و کمرتان ممکن است درد را تسکین دهد. مطالعه ای در سال 2012 بر روی 147 زن 18 تا 30 ساله که درد شدید قاعدگی داشتند انجام شد نتیجه نشان داد که گرما با درجه 40 درجه سانتیگراد به اندازه ایبوپروفن موثر است.

اگر بطری آب گرم یا پد گرمایشی ندارید، یک آجر را گرم کنید، درون حوله گرم پیچیده و استفاده کنید. همچنین می توانید خودتان پد گرمایشی خود را بسازید:

1. دو قطعه پارچه را ببرید و به هم بدوزید، در قسمت بالا سوراخ بگذارید.

2. کیسه را پر از نمک کرده و سوراخ را بدوزید.

3. کیسه را در ماکروویو یا روی بخاری گرم کنید.

4. برای کاهش انتقال حرارت، پد خانگی خود را در یک حوله بپیچید و بر روی شکم و کمرتان بگذارید.

3. ماساژ با روغن های گیاهی

ماساژ درمانی حدود 20 دقیقه یکی دیگر از روش های درمان خانگی درد پریود شدید است و می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

یک مطالعه در سال 2010 بر روی 23 زن مبتلا به درد پریود ناشی از آندومتریوز انجام شد و محققان دریافتند که ماساژ با روغن های گیاهی به میزان قابل توجهی درد قاعدگی را کاهش می دهد.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاصی است که به کاهش درد کمک می کند. افزودن روغن های گیاهی همانند روغن زیره برای ماساژ در تسکین درد بسیار موثرتر است.

محققان دریافتند که ترکیبی از روغن اسطوخودوس، مریم گلی و مرزنجوش برای درمان دردهای قاعدگی بسیار موثر است. شما می توانید یک روغن ماساژ معطر با مواد مشابه بخرید یا خودتان درست کنید.

4. اوج لذت جنسی

در حالی که هیچ مطالعه بالینی در مورد تأثیر مستقیم ارگاسم در گرفتگی های قاعدگی وجود ندارد، اما علم نشان می دهد که ممکن است کمک کننده باشد. ارگاسم واژن کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از جمله نخاع، که دستخوش آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی قرار می گیرد. ارگاسم واژن می تواند مغز شما را تحت تاثیر قرار دهد تا انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین و اکسی توسین را آزاد کند. اندورفین می تواند احساس درد را کاهش دهد.

5. پرهیز از مصرف برخی غذاها

در دوران قاعدگی، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند خودداری کنید. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

• غذاهای چرب

• الکل

• نوشیدنی های گازدار

• کافئین

• غذاهای شور

کاهش یا قطع این مواد غذایی می تواند به کاهش گرفتگی و درد کمک کند. در عوض، چای های زنجبیل یا نعناع (بدون کافئین) یا آب داغ با طعم لیمو را امتحان کنید. اگر دلتان چیز شیرین می خواهد، میوه هایی مانند توت فرنگی یا موز را به عنوان میان وعده میل کنید.

6. کمک گرفتن از داروها گیاهی

برخی داروهای گیاهی حاوی ترکیبات ضدالتهاب و ضداسپاسم است که به اعتقاد کارشناسان می تواند انقباضات عضلانی و درد مربوط به قاعدگی را کاهش دهد. برخی گیاهان که به عنوان روش های درمان خانگی درد پریود شدید کمک می کنند شامل:

چای بابونه

هفته قبل از پریود دو فنجان چای بابونه میل کنید. اگر هر ماه آن را بنوشید ممکن است به مرور دردتان کمتر شود. بررسی 2012 در گزارش ها حاکی از آن است که چای بابونه سطح گلیسین را افزایش می دهد، که به تسکین اسپاسم عضلات کمک می کند. گلیسین همچنین به عنوان شل کننده اعصاب عمل می کند.

دانه رازیانه

با شروع قاعدگی، 30 میلی گرم عصاره رازیانه چهار بار در روز و به مدت سه روز مصرف کنید. مطالعه ای در سال 2012 بر روی دختران و دختران 15 تا 24 ساله انجام شد. گروهی که عصاره را مصرف کردند، درد کمتری داشتند.

دارچین

در طول سه روز اول قاعدگی خود، 840 میلی گرم کپسول دارچین سه بار در روز مصرف کنید. در سال 2015، زنانی که در یک مطالعه از کپسول دارچین استفاده کردند در مقایسه با گروه دارونما خونریزی، درد، حالت تهوع و استفراغ کمتری گزارش کردند.

زنجبیل

یکی دیگر از روش های درمان خانگی درد پریود شدید استفاده از زنجبیل است. یک نوشیدنی گرم و تسکین دهنده تهیه کنید به این روش که یک تکه زنجبیل کوچک را در آب داغ رنده کنید. یک مطالعه روی دانشجویان دانشگاه نشان داد که 250 میلی گرم پودر زنجبیل چهار بار در روز و به مدت سه روز به تسکین درد شدید قاعدگی کمک می کند.

عصاره پوست کاج دریایی فرانسه (Pycnogenol)

در طول دوره قاعدگی 60 میلی گرم عصاره پوست کاج دریایی فرانسه مصرف کنید. این می تواند به تسکین درد متوسط قاعدگی کمک کند. یک مطالعه معتبر 2008 نشان داد زنانی که 60 میلی گرم عصاره پوست کاج دریایی فرانسه در طول چرخه خود به صورت روزانه مصرف می کردند، درد کمتری داشتند.

شوید

1000 میلی گرم شوید را برای پنج روز بخورید و امتحان کنید، دو روز قبل از قاعدگی خوردن آن را شروع کنید. یک مطالعه 2014 نتیجه گیری کرد که 1000 میلی گرم شوید برای کاهش گرفتگی قاعدگی به اندازه مفنامیک اسید (داروی OTC) برای تسکین درد قاعدگی موثر است.

برای درمان دل درد روزهای قبل از پریود چه کنیم؟

کورکومین، یک ماده شیمیایی طبیعی در زردچوبه، ممکن است به کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند. در یک مطالعه در سال 2015 ، 70 زن که هفت کپسول کورکومین به مدت هفت روز قبل از پریود و سه روز بعد از آن مصرف کردند، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در دل درد قبل از قاعدگی را گزارش کردند.

اگر قصد استفاده از درمان خانگی درد پریود شدید را دارید، همیشه اطمینان حاصل کنید که گیاهان و مکمل ها را از منبع معتبری خریداری می کنید. در حالی که بیشتر این داروهای گیاهی عوارض جانبی کمی دارند، بهتر است قبل از امتحان آنها با پزشک خود مشورت کنید.

برخی از گیاهان نیز ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند، به خصوص اگر داروی خاصی مصرف می کنید. پزشک شما ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد توصیه های دوز داشته باشد.

درد بسیار شدید و ناتوان کننده در قاعدگی طبیعی نیست. اگر درد شدید و خونریزی بسیار زیاد دارید باید با پزشک خود تماس بگیرید. در این موارد به پزشک مراجعه کنید:

• درد به طور مداوم شما را از انجام فعالیت های روزمره باز می دارد

• با گذشت زمان درد بدتر شده یا خونریزی شدیدتر می شود

• داروهای OTC موثر نیستند

در موارد شدید، بهترین روش برای درمان این است که پزشک علت درد قاعدگی شما را تشخیص دهد در حقیقت درمان خانگی درد پریود شدید زمانی موثر هستند که یک مشکل پزشکی در پشت درد شدید نباشد.

مطالعه بیشتر:

خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژی آیا خطرناک است؟

5 روش خانگی برای کاهش درد پریود یا عادت ماهانه

درمان خونریزی شدید قاعدگی و راهکارهایی برای درمان خونریزی

علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی و داروهای گیاهی برای درمان آن

?پرسش و پاسخ های درمان خانگی درد پریود شدید

بهترین دمنوش برای درمان درد پریودی چیست؟

هفته قبل از پریود دو فنجان چای بابونه میل کنید. اگر هر ماه آن را بنوشید ممکن است به مرور دردتان کمتر شود. بررسی 2012 در گزارش ها حاکی از آن است که چای بابونه سطح گلیسین را افزایش می دهد، که به تسکین اسپاسم عضلات کمک می کند. گلیسین همچنین به عنوان شل کننده اعصاب عمل می کند.

چه خوراکی هایی درد پریودی را بدتر می کنند؟

در دوران قاعدگی، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند خودداری کنید. برخی از مهمترین آنها عبارتند از: غذاهای چرب، الکل، نوشیدنی های گازدار، کافئین، غذاهای شور

آیا رسیدن به ارگاسم سبب کاهش درد پریودی می شود؟

در حالی که هیچ مطالعه بالینی در مورد تأثیر مستقیم ارگاسم در گرفتگی های قاعدگی وجود ندارد، اما علم نشان می دهد که ممکن است کمک کننده باشد. ارگاسم واژن کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از جمله نخاع، که دستخوش آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی قرار می گیرد. ارگاسم واژن می تواند مغز شما را تت تاثیر قرار دهد تا انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین و اکسی توسین را آزاد کند. اندورفین می تواند احساس درد را کاهش دهد

آیا زنجبیل برای درمان درد پریودی مفید است؟

یکی دیگر از روش های درمان خانگی درد پریود شدید استفاده از زنجبیل است. یک نوشیدنی گرم و تسکین دهنده تهیه کنید به این روش که یک تکه زنجبیل کوچک را در آب داغ رنده کنید

منبع: healthline