The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژی آیا خطرناک است؟

خونریزی شدید قاعدگی مسأله آزار دهنده ای است که می تواند برای بانوان درد زیادی را به همراه داشته باشد. خونریزی شدید قاعدگی حالتی است که در آن یا حجم خونریزی زیاد است و یا مدت زمان آن، که در نهایت سبب می شود که بانو حجم زیادی از خون را از دست بدهد. بسیاری از بانوان مبتلا به خونریزی شدید قاعدگی می پرسند که آیا خونریزی شدید قاعدگی درمانی دارد؟ برای درمان خونریزی طولانی قاعدگی چه کنیم؟ برای بند آوردن خونریزی قاعدگی چه کاری می توان کرد؟ با ما باشید تا جواب تمامی سؤالاتتان را بیابید.

منظور از منوراژی چیست؟

منوراژی اصطلاح پزشکی برای دوره های قاعدگی غیرمعمول سنگین یا طولانی است. بسیاری از خانم ها وقتی پریود می شوند خونریزی زیاد و طولانی دارند گرچه زیاد این عارضه شایع نیست.

در منوراژی، جریان خونریزی شما به قدری شدید است که باید هر یک ساعت پد خود را تعویض کنید. گرفتگی عضلانی و دردهای شکمی نیز به حدی شدید است که شما را از انجام فعالیت های معمول باز می دارد.

آیا خونریزی شدید در دوران پریود خطرناک است؟

خونریزی شدید قاعدگی گاهی اوقات به دلیل مشکلات سلامتی ایجاد می شوند و می توانند منجر به عوارض ناخوشایندی همچون کم خونی شوند. اگر در هنگام پریود شدن هر یک ساعت باید پد بهداشتی خود را عوض کنید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند کمکی به شما کنند.

علائم منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی چیست؟

بعضی از خانم ها از همان اول پریودهای سنگین دارند اما برخی دیگر پس از سال ها یا دهه ها دوره های معمول، دچار منوراژی می شوند. همیشه بهتر است با پزشک خود در مورد خونریزی شدید قاعدگی صحبت کنید، به خصوص اگر قبلا این مشکل را نداشتید و جدیدا ایجاد شده است. خونریزی شدید قاعدگی می تواند منجر به کم خونی (سطح پایین گلبول های قرمز خون) شود، که خود می تواند منجر به احساس ضعف، خستگی یا تنگی نفس گردد. زنانی که دچار منوراژی هستند ممکن است مجبور شوند:

• پدها یا تامپون ها را حداقل یک بار در ساعت تعویض کنند.

• نیمه شب باید مدام برای عوض کردن پد بهداشتی بلند شوند.

• برای کنترل جریان شدید خون، همزمان دو پد بگذارند.

آنها همچنین ممکن است:

• دردهای شکمی بسیار زیادی در این دوران داشته باشند که مانع از انجام کارهای معمول روزمره می شود.

• لخته های خونی را که برزگتر از یک بند انگشت است از خود دفع می کنند.

• دوره های طولانی داشته باشند که بیش از 7 روز طول بکشد.

• احساس خستگی یا تنگی نفس کنند.

• بین پریودها خونریزی و لکه بینی داشته باشند.

• بعد از یائسگی دچار خونریزی شوند.

منوراژی چه عوارضی دارد؟

خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژی می تواند منجر به مشکلات دیگری شود از جمله:

• کم خونی در اثر از دست دادن بیش از حد خون

• کمبود آهن

• پوست رنگ پریده

• ضعف

• خستگی

• درد شدید در زمان پریود

اگر دچار خونریزی شدید قاعدگی هستید، با پزشک خود در مورد مواردی که می تواند به کنترل منوراژی و علائم مرتبط کمک کند صحبت کنید.

منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی علتش چیست؟

منوراژی علل گوناگونی می تواند داشته باشد، دلایل عمده پریودهای سنگین عبارتند از:

• مشکلات هورمونی: هر ماه، یک بار پوشش داخلی رحم (اندومتر) شما ترمیم شده و در طول دوره قاعدگی می ریزد. اگر سطح هورمون شما متعادل نباشد، بدنتان می تواند پوشش داخلی رحم را بیش از حد ضخیم کند، که خود منجر به خونریزی شدید در دوران پریود می شود. اگر تخمک گذاری شما منظم نباشد، این امر می تواند تعادل هورمون را از بین ببرد و منجر به ضخیم تر شدن پوشش اندومتر درنتیجه دوره های قاعدگی سنگین تر شود.

• توده های رحمی: پولیپ ها توده هایی درون مخاط رحم شما هستند. فیبروم ها تومورهای خوش خیم (غیر سرطانی) هستند که در رحم شما رشد می کنند. هر دو می توانند پریودهای شما را بسیار سنگین تر یا طولانی تر از حد معمول کنند.

• IUD های خاص: بسیاری از خانم ها از دستگاه داخل رحمی کوچک (IUD) برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. اگر آی یو دی شما هورمونی نباشد (مسی باشد)، ممکن است پریودهای شما را سنگین کند.

• مشکلات مربوط به بارداری: در موارد نادر، پس از لقاح، سلول تخم در خارج از رحم کاشته می شود. این مسئله را بارداری خارج رحمی می نامند که ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی مانند خونریزی شدید شود که خود می تواند با یک پریود سنگین و دردناک اشتباه گرفته شود. سقط جنین زودهنگام نیز می تواند دلیلی برای خونریزی شدید باشد.

• برخی از سرطان های زنانه: بندرت سرطان رحم، دهانه رحم یا تخمدان ها ممکن است باعث خونریزی بیش از حد در برخی از خانم ها شود اما خونریزی شدید در قاعدگی می تواند یکی از نشانه های آن باشد.

• اختلالات خونریزی دهنده: این نوع عوارض چندان شایع نیستند، اما اختلالات خونریزی دهنده که معمولا ارثی هستند باعث می شود که روند انعقاد خون با مشکل مواجه شود که می توانند دوره ی قاعدگی را سنگین تر و طولانی تر کنند.

• داروهای خاص: داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضدالتهاب ممکن است سبب خونریزی شدید قاعدگی شوند. سایر مشکلات سلامتی که می توانند سبب منوراژی شوند شامل:

o آندومتریوز

o مشکلات تیروئید

o بیماری التهابی لگن (PID)

o بیماری کلیه

o بیماری های کبد

منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص منوراژی پزشکتان از شما سوالاتی درمورد سوابق بیماری ها می پرسد و از شما می خواهد علائم دوران پریود خود را توصیف کنید. آنها یک معاینه بدنی انجام می دهند و ممکن است لازم باشد آزمایشاتی مانند سونوگرافی، آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش خون را انجام دهید. آنها همچنین ممکن است از بافت رحم شما نمونه برداری کنند.

خونریزی شدید قاعدگی چگونه درمان می شود؟

پزشک شما ممکن است بتواند منوراژی شما را با این روش ها درمان کند:

• درمان اختلالات هورمونی: مصرف قرص های جلوگیری از بارداری می تواند تعادل هورمون ها را در بدن شما برقرار کند که خود می تواند به دوره های سنگین قاعدگی پایان دهد. گذاشتن IUD هورمونی گزینه دیگری است که می تواند به شما در کاهش خونریزی پریودتان کمک کند.

• داروهای خاص: پزشک شما ممکن است داروهایی برای کاهش جریان خون پریودهای سنگین تجویز کند. ممکن است لازم باشد فقط در دوره پریود شدن از این داروها استفاده کنید.

• عمل جراحی: اگر پزشک شما پولیپ یا فیبروم درون رحمتان ببیند، می توانید آنها را با دارو کوچک کنید یا با جراحی بردارید. این کار ممکن است خونریزی شدید را متوقف کند.

• از بین بردن پوشش داخلی رحم: چند روش وجود دارد که پزشکان می توانند این کار را انجام دهند. ساده ترین روش، به نام دیلاتاسیون و کورتاژ (D&C) است که تنها خارجی ترین لایه مخاط رحم شما را از بین می برد. این کار تا مدتی پریودهای سنگین را متوقف می کند، اما برخی از زنان باید این کار را بیش از یک بار انجام دهند.

• سایر روش ها برای کنترل خونریزی شدید قاعدگی: مانند برداشتن کامل آندومتر، پوشش داخلی رحم را به طور دائمی برداشته یا از بین می برد. زنان بعد از این جراحی خونریزی های بسیار کمتری دارند یا اصلا پریود نمی شوند. پزشکان به خانم ها توصیه می کنند که بعد از برداشتن آندومتر احتمالا نمی توانند باردار شوند.

• هیسترکتومی: در موارد شدید، ممکن است شما به جراحی برداشتن رحم نیاز داشته باشید که در این صورت دیگر قاعدگی نخواهید داشت و همچنین نمی توانید باردار شوید.

مطالعه بیشتر: 

نشانه ها و علائم پریود شدن در بانوان چیست؟

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

درمان خونریزی شدید قاعدگی و راهکارهایی برای درمان خونریزی

علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی و داروهای گیاهی برای درمان آن

?پرسش و پاسخ های خونریزی شدید قاعدگی

منظور از منوراژی چیست؟

منوراژی اصطلاح پزشکی برای دوره های قاعدگی غیر معمول سنگین یا طولانی است. بسیاری از خانم ها وقتی پریود می شوند خونریزی زیاد و طولانی دارند گرچه زیاد این عارضه شایع نیست. در منوراژی، جریان خونریزی شما به قدری شدید است که باید هر یک ساعت پد خود را تعویض کنید. گرفتگی عضلانی و دردهای شکمی نیز به حدی شدید است که شما را از انجام فعالیت های معمول باز می دارد.

آیا خونریزی شدید در دوران پریود خطرناک است؟

خونریزی شدید قاعدگی گاهی اوقات به دلیل مشکلات سلامتی ایجاد می شوند و می توانند منجر به عوارض ناخوشایندی همچون کم خونی شوند. اگر درهنگام پریود شدن هر یک ساعت باید پد بهداشتی خود را عوض کنید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند کمکی به شما کنند.

علائم منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی چیست؟

زنانی که دچار منوراژی هستند ممکن است مجبور شوند: • پدها یا تامپون ها را حداقل یک بار در ساعت تعویض کنید • نیمه شب باید مدام برای عوض کردن پد بهداشتی بلند شوند • برای کنترل جریان شدید خون، همزمان دو پد بگذارند

منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص منوراژی پزشکتان از شما سوالاتی درمورد سوابق بیماری ها می پرسد و از شما می خواهد علائم دوران پریود خود را توصیف کنید. آنها یک معاینه بدنی انجام می دهند و ممکن است لازم باشد آزمایشاتی مانند سونوگرافی، آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش خون را انجام دهید. آنها همچنین ممکن است از بافت رحم شما نمونه برداری کنند.

منبع: webmd