The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع شربت کوریزان کودکان و داروی کوریزان چیست؟

سرماخوردگی یکی از رایج ترین بیماری هایی است که می تواند بچه ها را در هر سنی درگیرر کند، زیرا سیستم ایمنی بدن این کوچولوهای دوست داشتنی هنوز به طور کامل تکامل پیدا نکرده است. اگرچه برای درمان سرماخوردگی، دوره آن باید طی شود اما دارودرمانی نیز راهکاری موثر در کاهش علائم است. یکی از معمولترین داروهای تجویزی پزشکان برای سرماخوردگی کودکان شربت کوریزان است که بسته به نوع مشکل، علائم و همچنین سن کودک، انواع مختلفی دارد. اگر می خواهید با انواع شربت کوریزان کودکان آشنا شوید، خواندن ادامه این متن را از دست ندهید.

داروی کوریزان چیست؟

کوریزان (Corizan)، یکی از انواع داروهای ضدسرماخوردگی است که با هدف تسکین علائم ناشی از بیماری های تنفسی سرماخوردگی و آنفولانزا همچون تب، سرفه، بدن درد، آبریزش از چشم و بینی، گرفتگی و احتقان بینی، گرفتگی گلو، درد گلو، عطسه و ... تجویز می شود. البته این دارو می تواند در کاهش علائم ناشی از حساسیت و آلرژی نیز موثر باشد، اما در عمل بیشتر به عنوان داروی سرماخوردگی شناخته شده و به کار گرفته می شود.

این محصول دارویی، به دو شکل قرص و شربت در داروخانه ها به فروش می رسد که قرص آن مخصوص بزرگسالان بوده و شربت آن برای کودکان طراحی و تهیه شده است. انواع شربت کوریزان کودکان، به صورت کلی شامل 3 نوع بوده که به ترتیب به اثرات و کاربرد هر یک از این انواع شربت کوریزان کودکان اشاره خواهیم کرد.

انواع شربت کوریزان کودکان

1. شربت کوریزان® سرماخوردگی و آنفلوانزا کودکان:

این نوع از انواع شربت کوریزان کودکان، به دلیل وجود استامینوفن و دیفن هیدرامین هیدروکلراید، به صورت اختصاصی برای درمان و تسکین تب و درد ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و همچنین سینوزیت تجویز کرده و به علاوه از آنجا که حاوی ماده موثره فنیل افرین هیدروکلراید نیز هست، می تواند در بهبود مشکلات آزاردهنده ای همچون احتقان و گرفتگی بینی و همچنین آبریزش بینی نیز موثر باشد.

شربت کوریزان سرماخوردگی و آنفلوانزا کودکان، در واقع دارای عملکرد دکونژستانت (ضد احتقان) و آنتی هیستامینی بوده و جزو دسته داروهای مهار کننده سیکلواکسیژناز (تسکین دهنده های درد و التهاب) نیز هست.

2. شربت کوریزان® سرماخوردگی کودکان:

شربت کوریزان سرماخوردگی کودکان، حاوی دو ماده موثره کلرفنیرامین مالئات و سودوافدرین هیدروکلراید بوده و بنابراین هم به عنوان آنتی هیستامین عمل کرده و هم ضد گرفتگی و احتقان (دکونژستانت) است. به همین دلیل این نوع از انواع شربت کوریزان کودکان، با هدف درمان و رفع مشکل آبریزش و گرفتگی بینی تجویز شده که در بیماری های مختلفی همچون آلرژی و سرماخوردگی کودکان، شیوع زیادی دارند.

3. شربت کوریزان® درد و تب کودکان:

اگر فرزندتان بنا به دلایلی همچون سرماخوردگی، آرتریت، تزریق واکسن، دندان درآوردن، سینوزیت و یا حتی آلرژی تب کرده و درد دارد و به دنبال دارویی موثر در جهت پایین آوردن تب و همچنین تسکین درد او هستید، می توانید به سراغ شربت کوریزان درد و تب کودکان بروید. این شربت حاوی استامینوفن بوده و به عنوان یک داروی مهار کننده سیکلواکسیژناز، دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد است.

عوارض انواع شربت کوریزان کودکان

خوشبختانه اگر شربت های کوریزان با تجویز پزشک و به میزان مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، دارای عارضه جدی نبوده و تنها ممکن است عوارض جانبی خفیفی همچون خواب آلودگی را به همراه داشته باشد. البته گاهی برخی عوارض جانبی غیرمعمول نیز ممکن است در پی مصرف انواع شربت کوریزان کودکان، ایجاد شوند که در این صورت قطع درمان و مراجعه فوری به پزشک الزامی است. این عوارض عبارتند از:

- نشانه های آلرژی و حساسیت همچون بروز بثورات پوستی، قرمزی و ورم و یا خارش و التهاب پوست،

- پایین نیامدن تب، تداوم آن به مدت بیش از 3 روز و یا تشدید مشکل و بالا رفتن درجه حرارت بدن،

- و بی قراری یا گیج شدن کودک.

نکات مهم حین مصرف انواع شربت کوریزان کودکان:

در هنگام مصرف هر یک از انواع شربت کوریزان کودکان، ضروری است این نکات را به خاطر داشته باشید:

- هرگز به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این داروها استفاده نکنید.

- مصرف شربت کوریزان سرماخوردگی کودکان و همچنین کوریزان سرماخوردگی و آنفلوانزا کودکان، در نوزادان تازه متولد شده و نارس ممنوع است.

- مصرف شربت کوریزان سرماخوردگی کودکان و همچنین کوریزان سرماخوردگی و آنفلوانزا کودکان، در کودکان زیر 3 سال، به صورت خودسرانه ممنوع است.

- میزان دوز دارو، برحسب سن و وزن فرزند شما توسط پزشک تعیین شده و باید از پیمانه همراه دارو برای اندازه گیری استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی، بیشتر از میزان توصیه شده توسط پزشک، به فرزندتان شربت ندهید. خصوصا در مورد شربت کوریزان درد و تب کودکان که مصرف بیش از حد آن، می تواند به کلیه و کبد دلبند شما آسیب جدی برساند.

- در صورت فراموش کردن یک نوبت دارو، به محض به یاد آوردن، آن را به فرزندتان بدهید و اگر به زمان نوبت بعدی نزدیک شده اید، نوبت مصرف نشده را رها کرده و برنامه عادی مصرف را ادامه دهید. به هیج عنوان میزان مصرف هیچ یک از انواع شربت کوریزان کودکان را دو برابر نکنید.

- انواع شربت کوریزان کودکان را در محیطی خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کرده و حتما آن را از دسترس کودکان خارج کنید. زیرا مصرف زیاد شربت کوریزان می تواند خطر مسمومیت جدی را به دنبال داشته باشد. خصوصا مصرف زیاد از حد کوریزان درد و تب کودکان که با آسیب جدی به کبد و کلیه و حتی خطر مرگ همراه است.

- اگر فرزندتان در حال مصرف داروهای دیگری است، نام تمام آن ها را به پزشک اطلاع داده و به یاد داشته باشید که در هنگام مصرف هر یک از انواع شربت کوریزان کودکان، استفاده از سایر داروهای مسکن و تب بر بدون مشورت با پزشک ممنوع است.

  • و در نهایت، فراموش نکنید که اگرچه انواع شربت کوریزان کودکان، در رفع علائمی همچون تب و یا گرفتگی بینی و ... می توانند موثر باشند اما در صورت بهبود نیافتن این مشکلات در طی 5 تا 7 روز بعد از شروع مصرف دارو و یا تشدید آن ها، باید حتما فرزندتان را به نزد پزشک ببرید.

مطالعه بیشتر:

توصیه کاربردی درباره کاهش تب نوزاد

نحوه استفاده داروهای سرماخوردگی در کودکان

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان و نوزادان چیست ؟

سرماخوردگی نوزاد و علائم سرماخوردگی نوزاد چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های انواع شربت کوریزان کودکان

شربت کوریزان چیست؟

کوریزان (Corizan)، یکی از انواع داروهای ضد سرماخوردگی است که با هدف تسکین علائم ناشی از بیماری های تنفسی سرماخوردگی و آنفولانزا همچون تب، سرفه، بدن درد، آبریزش از چشم و بینی، گرفتگی و احتقان بینی، گرفتگی گلو، درد گلو، عطسه و ... تجویز می شود. البته این دارو می تواند در کاهش علائم ناشی از حساسیت و آلرژی نیز موثر باشد، اما در عمل بیشتر به عنوان داروی سرماخوردگی شناخته شده و به کار گرفته می شود.

شربت کوریزان® سرماخوردگی و آنفلوانزا کودکان کدام است؟

این نوع از انواع شربت کوریزان کودکان، به دلیل وجود استامینوفن و دیفن هیدرامین هیدروکلراید، به صورت اختصاصی برای درمان و تسکین تب و درد ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و همچنین سینوزیت تجویز کرده و به علاوه از آنجا که حاوی ماده موثره فنیل افرین هیدروکلراید نیز هست، می تواند در بهبود مشکلات آزاردهنده ای همچون احتقان و گرفتگی بینی و همچنین آبریزش بینی نیز موثر باشد.

شربت کوریزان® فقط سرماخوردگی کودکان کدام است؟

شربت کوریزان سرماخوردگی کودکان، حاوی دو ماده موثره کلرفنیرامین مالئات و سودوافدرین هیدروکلراید بوده و بنابراین هم به عنوان آنتی هیستامین عمل کرده و هم ضد گرفتگی و احتقان (دکونژستانت) است. به همین دلیل این نوع از انواع شربت کوریزان کودکان، با هدف درمان و رفع مشکل آبریزش و گرفتگی بینی تجویز شده که در بیماری های مختلفی همچون آلرژی و سرماخوردگی کودکان، شیوع زیادی دارند.

شربت کوریزان® درد و تب کودکان کدام است؟

اگر فرزندتان بنا به دلایلی همچون سرماخوردگی، آرتریت، تزریق واکسن، دندان درآوردن، سینوزیت و یا حتی آلرژی تب کرده و درد دارد و به دنبال دارویی موثر در جهت پایین آوردن تب و همچنین تسکین درد او هستید، می توانید به سراغ شربت کوریزان درد و تب کودکان بروید. این شربت حاوی استامینوفن بوده و به عنوان یک داروی مهار کننده سیکلواکسیژناز، دارای خاصیت ضد التهاب و ضد درد است.