The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری هتروتوپیک چقدر شایع است و علائم این بارداری چیست؟

بارداری هتروتوپیک به معنای وجود دو بارداری همزمان با لانه گزینی های مختلف است که یکی بارداری ماندگار (که داخل رحم اتفاق می افتد) و دیگری بارداری بدون ثبات (که خارج از رحم و معمولا در لوله های فالوپ رخ می دهد). بارداری هتروتوپیک می تواند به اندازه بارداری خارج رحمی خطرناک باشد. چیزی که آن را دشوار می کند این است که اغلب والدین امیدوار هستند بارداری سالم را حفظ کنند، اما در عین حال مجبورند بارداری ناسالم را خاتمه دهند.

بارداری هتروتوپیک چقدر شایع است؟

بارداری هتروتوپیک مانند تمام بارداری های چندقلو، بیشتر در بارداری های با روش های باروری کمکی، مانند لقاح مصنوعی (IVF) دیده می شود. از هر ۱۰۰ بارداری کمکی، یک مورد بارداری هتروتوپیک رخ می دهد.

هرچند در بارداری های طبیعی (بدون کمک از روش های باروری) احتمال این عارضه کم تر است، اما همچنان میزان این عارضه قابل توجه است و حدود یک مورد در هر ۷۰۰۰ تا ۳۰ هزار بارداری متغیر است.

نشانه های بارداری هتروتوپیک چیست؟

بانوی مبتلا به این عارضه، ممکن است علائم داشته باشد یا نداشته باشد. مسئله نگران کننده این است که اغلب این بارداری ها هنگامی که لوله فالوپ پاره می شود، تشخیص داده می شود. درصورت پارگی لوله فالوپ، نشانه های زیر ممکن است بروز کند:

• خونریزی غیرعادی واژن

• نفخ

• خواب آلودگی

غش

• درد و گرفتگی خفیف تا شدید شکم

• تهوع

• درد پهلوها

• استفراغ

در صورتی که دچار دردهای شدید، خونریزی سنگین، احساس ضعف و هر نوع نشانه نگران کننده هستید، به اورژانس مراجعه کنید، زیرا پارگی لوله فالوپ در صورتی که درمان نشود، خطر مرگ دارد.

بارداری هتروتوپیک چگونه تشخیص داده می شود؟

بی پرده بگوییم، تشخیص این عارضه توسط پزشکان در مراحل اولیه کاری دشوار است، زیرا در بارداری های طبیعی نیز ممکن است مادر دچار خونریزی یا گرفتگی واژن شود.

به طور همزمان ممکن است بارداری هتروتوپیک در برنامه روتین سونوگرافی تشخیص داده نشود. زیرا متخصص سونوگرافی تنها در حال بررسی رشد جنین است و به چیزی فراتر از آن دقت نمی کند. اگر احتمال ابتلا به بارداری هتروتوپیک وجود داشته باشد، معمولا در هفته ۴ و ۵ بارداری با سونوگرافی قابل تشخیص است.

تا زمان تشخیص اصلی، بانوی باردار باید به طور دقیق آزمایش های خون انجام دهد تا تشخیص قطعی این عارضه بدست آید. افرادی که از روش های کمک باروری استفاده کرده اند، در صورت مشاهده موارد بالا باید مورد بررسی کامل قرار بگیرند.

بارداری هتروتوپیک چگونه درمان می شود؟

جنین خارج از رحم نمی تواند زنده بماند. در صورتی که بافت فراگیرنده جنین خود به خود پاره شود دچار خونریزی شدید شده و برای مادر خطر مرگ دارد. بنابراین این بارداری ها باید هرچه سریع تر خاتمه یابد.

خبر خوب این که نیازی به خاتمه دادن بارداری سالم داخل رحمی نیست. این مرحله نیاز به انجام عمل جراحی دارد و ممکن است نیازی به برداشتن لوله های فالوپی آسیب دیده باشد یا نباشد.

آیا در بارداری هتروتوپیک می توان جنین سالم را حفظ کرد؟

با این که بارداری های هتروتوپیک خطر سقط جنین را افزایش می دهد، (مخصوصا هنگامی که پارگی لوله ها رخ می دهد)، حدود ۶۷ درصد بانوان می توانند بارداری داخل رحمی خود را حفظ کنند. با این که جنین دیگر شما سالم است، کاملا طبیعی است که پس از از دست دادن جنین در بارداری هتروتوپیک دچار غم و اندوه شوید. اجازه دهید این فقدان را با اشخاصی که به آن ها اعتماد دارید شریک شوید.

مطالعه بیشتر:

انواع حاملگی خارج رحمی و روش های درمان آن

اشتباه سونوگرافی در تشخیص سقط جنین آیا امکان دارد؟

حاملگی خارج از رحم چیست و تشخیص بارداری خارج از رحم

نشانه های حاملگی خارج از رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

?پرسش و پاسخ های بارداری هتروتوپیک

آیا بارداری هتروتوپیک خطر ناک است؟

چیزی کهبارداری هتروتوپیک را دشوار می کند این است که اغلب والدین امیدوار هستند بارداری سالم را حفظ کنند، اما در عین حال مجبورند بارداری ناسالم را خاتمه دهند.

نشانه های پاره شدن لوله های فالوپ چیست؟

درصورت پارگی لوله فالوپ، نشانه های زیر ممکن است بروز کند: • خونریزی غیرعادی واژن • نفخ • خواب آلودگی • غش • درد و گرفتگی خفیف تا شدید شکم • تهوع • درد پهلوها • استفراغ

بارداری هتروتوپیک چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر احتمال ابتلا به بارداری هتروتوپیک وجود داشته باشد، معمولا در هفته ۴ و ۵ بارداری با سونوگرافی قابل تشخیص است.

آیا در بارداری هتروتوپیک می توان جنین سالم را حفظ کرد؟

با این که بارداری های هتروتوپیک خطر سقط جنین را افزایش می دهد، (مخصوصا هنگامی که پارگی لوله ها رخ می دهد)، حدود ۶۷ درصد بانوان می توانند بارداری داخل رحمی خود را حفظ کنند

منبع: verywellfamily