The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آگنوزی ناهنجاری کلیه جنین و دلایل آگنوزی کلیه جنین چیست؟

بیشتر افراد با دو کلیه متولد می شوند. آگنوزی کلیه یا عدم تشکیل کلیه ها به معنی تشکیل نشدن یک یا هر دو کلیه کودک در رحم علی رغم رشد سایر قسمت های بدن است. آگنوزی کلیه ممکن است قبل از تولد در سونوگرافی هفته 20 قبل از تولد یا بلافاصله پس از تولد قابل تشخیص باشد. این مشکل در کودکان بزرگتر که برخی علائم را دارند، تشخیص داده می شود.

انواع آگنوزی کلیه 

آگنوزی کلیه چند نوع مختلف دارد که شامل یک طرفه و دو طرفه است:

• اگر یک کلیه رشد نکند، آگنوزی کلیه یک طرفه نامیده می شود. بسیاری از کودکان و بزرگسالان بدون مشکل جدی با یک کلیه زندگی می کنند. ممکن است ادامه معاینات برای بررسی اثرات احتمالی طولانی مدت لازم باشد.

• عدم رشد هر دو کلیه آگنوزی کلیوی دو طرفه نام دارد. اگر در سونوگرافی نسبت به این مسئله تردید وجود داشته باشد، برای تأیید مشکل باید از روشهای تشخیصی تخصصی تر استفاده کرد. متأسفانه ، نوزاد بدون کلیه قادر به ادامه زندگی نخواهد بود.

درباره کلیه ها و دستگاه ادراری

دستگاه ادراری وظیفه دفع موادی را دارد که دیگر مورد نیاز بدن نیست و با دفع آنها بدن رشد کرده و سالم می ماند.

کلیه، میزنای، مثانه، مجرای ادرار

کلیه ها اندام هایی شبیه به لوبیا هستند که خون را فیلتر و آب اضافی، نمک و مواد زائد را به شکل ادرار دفع می کنند. ما دو کلیه داریم که در پشت دو طرف ستون فقرات، نزدیک لبه پایین دنده ها قرار دارند.

حالب یا میزنای لوله های بلندی هستند که ادرار را از کلیه ها به مثانه می برند.

مثانه کیسه ای در لگن است که ادرار را تا زمانی که آماده دفع ادرار شویم، در خود ذخیره می کند.

مجرای ادرار لوله ای است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن منتقل می کند.

دلایل آگنوزی کلیه جنین چیست؟

عدم رشد یک یا هر دو کلیه که معمولاً در رحم اتفاق می افتد، آگنوزی کلیه نام دارد. تخمین زده می شود که از هر هزار کودک یک نوزاد فقط با یک کلیه متولد شود. در شرایط بسیار نادر هر دو کلیه رشد نمی کنند.

علت آگنوزی کلیه همیشه مشخص نیست اما اغلب ربطی به عادت های رفتاری یا سبک زندگی مادر در دوران بارداری ندارد و بعید است که بارداری آینده منجر به آگنوزی یا سایر مشکلات کلیه شود.

گاهی اوقات نیز به دلایل خاصی رخ می دهد.

آگنوزی کلیه جنین چگونه تشخیص داده می شود؟

سونوگرافی هفته 20 قبل از تولد، وضعیت رشد کودک را در رحم بررسی می کند. اگر در این اسکن یک یا هر دو کلیه دیده نشود، ممکن است مشکوک به آگنوزی کلیه باشد. گاهی برای بررسی بیشتر یا حصول اطمینان آزمایشات تخصصی دیگر در بیمارستان نیاز است.  متخصص زنان و زایمان در صورت تردید به وجود آگنوزی کلیه، مادر را به متخصص اطفال یا متخصص نفرولوژی کودکان ارجاع دهد. گاهی نیز پس از تولد کودک، سونوگرافی یا آزمایش برای بررسی آگنوزی لازم است.

آگنوزی یک طرفه کلیه

در آگنوزی یک طرفه کلیه، یک کلیه رشد نکرده باقی می ماند. بسیاری از کودکان بدون مشکل یا عارضه خاصی فقط با یک کلیه زندگی می کنند و نیازی به درمان ندارند. گاهی اوقات یکی از کلیه ها از حد طبیعی بزرگتر می شود تا کلیه از دست رفته را جبران کند. با این حال، کودکان ممکن است در مراحل بعدی زندگی در معرض خطر عفونت ادراری (UTI) و یا فشار خون بالا قرار بگیرند.

برای انجام آزمایش ادرار و اندازه گیری فشار خون، کودک را نزد پزشک ببرید.

آگنوزی کلیه دو طرفه

در آگنوزی دو طرفه کلیه، هر دو کلیه رشد نمی کنند. در صورت مشکوک بودن به این مورد ، برای تأیید مشکل باید برای بررسی بیشتر و آزمایش های تخصصی به بیمارستان مراجعه کنید. متأسفانه، نوزادان بدون کلیه شانس بقا ندارند.

در چنین شرایطی که آگنوزی کلیه دوطرفه باشد، بسیاری از افراد اقدام به ختم بارداری می کنند. این یک تصمیم کاملاً شخصی است. در صورت بروز این مشکل پدر و مادر می توانند به کمک تیم پزشکی و مشاوره بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

مطالعه بیشتر:

پرکاری غدد فوق کلیوی، راه های کنترل و درمان آن

مشکلات کلیوی جنین ، انواع مشکلات کلیوی جنین چیست؟

ناهنجاری های مادرزادی کلیه و شایعترین ناهنجاری مادرزادی کلیه

دوپلیکاسیون کلیه (حالب دوتایی)و انواع دوپلیکاسیون کلیه چیست؟

?پرسش و پاسخ های آگنوزی

دلایل آگنوزی کلیه جنین چیست؟

علت آگنوزی کلیه همیشه مشخص نیست اما اغلب ربطی به عادت های رفتاری یا سبک زندگی مادر در دوران بارداری ندارد و بعید است که بارداری آینده منجر به آگنوزی یا سایر مشکلات کلیه شود.

آگنوزی کلیه جنین چگونه شتخیص داده می شود؟

سونوگرافی هفته 20 قبل از تولد، وضعیت رشد کودک را در رحم بررسی می کند. اگر در این اسکن یک یا هر دو کلیه دیده نشود، ممکن است مشکوک به آگنوزی کلیه باشد. گاهی برای بررسی بیشتر یا حصول اطمینان آزمایشات تخصصی دیگر در بیمارستان نیاز است

آگنوزی یک طرفه کلیه چه عوارضی دارد؟

در آگنوزی یک طرفه کلیه، یک کلیه رشد نکرده باقی می ماند. بسیاری از کودکان بدون مشکل یا عارضه خاصی فقط با یک کلیه زندگی می کنند و نیازی به درمان ندارند. گاهی اوقات یکی از کلیه ها از حد طبیعی بزرگتر می شود تا کلیه از دست رفته را جبران کند. با این حال، کودکان ممکن است در مراحل بعدی زندگی در معرض خطر عفونت ادراری (UTI) و / یا فشار خون بالا قرار بگیرند.

آگنوزی کلیه دوطرفه جنین چه عوارضی دارد؟

در چنین شرایطی که آگنوزی کلیه دوطرفه باشد، بسیاری از افراد اقدام به ختم بارداری می کنند. این یک تصمیم کاملاً شخصی است. در صورت بروز این مشکل پدر و مادر می توانند به کمک تیم پزشکی و مشاوره بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

منبع: infokid