The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 راه برای جلوگیری از کم پشتی مو و علت کم پشتی موها چیست؟

کم پشتی موها به ریزش موی جزئی تا متوسط مو اشاره دارد. برخلاف ریزش گسترده مو، کم پشت شدن مو لزوماً باعث طاسی نمی شود. با این حال اگر موهایتان کم پشت شده باشد، به نظر می رسد لکه های نازک تری از مو روی سر شما وجود دارد. اگر شما هم با مشکل کم پشتی موهایتان دست و پنجه نرم می کنید و می خواهید موهایی پرپشت داشته باشید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

کم پشتی مو

کم پشتی مو به تدریج اتفاق می افتد، این بدان معناست که شما وقت کافی دارید تا دلایل آن را مشخص کرده و بهترین اقدامات درمانی را درپیش بگیرید.

علت کم پشتی موها چیست؟

کم پشت شدن موها ممکن است به دلیل عادت های زندگی، ژنتیک یا هر دو باشد. برخی از شرایط پزشکی نیز ممکن است منجر به کم پشت شدن موها شود.

چقدر ریزش مو در روز طبیعی است؟

طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD)، از دست دادن 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. بیش از این مقدار ریزش یعنی بعد از مدتی موهایتان کم پشت خواهد شد.

چه کارهایی می تواند سب کم پشتی موها شود؟

برخی عادت های زندگی عامل اصلی در کم پشت شدن موها است. این موارد شامل:

• بیش از حد موهای خود را رنگ کنید. رنگ ها، دکلره، رنگساژ و موارد دیگر سبب کم پشتی موها می شود.

• استفاده از محصولات حالت دهنده مو، مانند اسپری های مو و ژل و ... رنگ های موقت نیز می تواند برای موهای مضر باشد.

• موهای خود را خیلی محکم بندید. محکم بستن موها، چه از بالا و چه دم اسبی سبب کشیده شدن مو شده و ممکن است مو از فولیکول ها جدا شود و درنتیجه باعث ایجاد لکه های موی نازک در طول زمان شود.

• عدم دریافت کافی آهن، اسیدفولیک و سایر مواد معدنی در رژیم غذایی. این مواد غذایی به فولیکول ها کمک می کند تا به طور طبیعی مو تولید کنند.

• استرس مزمن. استرس سبب افزایش هورمون هایی مانند کورتیزول در بدن می شود. این هورمون ها ممکن است موهای جدیدی را که سعی در رشد از فولیکول های مو دارند از بین ببرد.

آیا کم پشتی موها می تواند ژنتیکی باشد؟

بله. کم پشتی موها نیز ممکن است ارثی باشد. زمینه های پزشکی نیز می تواند منجر به این وضعیت شود. در اثر شرایط نام برده در ادامه ممکن است دچار کم پشتی موها شوید:

• اخیراً صاحب نوزادی شده است

• مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را متوقف کنید

• تغییرات هورمونی را تجربه می کنند

• در مدت زمان کوتاهی بیش از 10 کیلو وزن کم کرده اید

• برای بیماری خود ایمنی تحت درمان هستند

• نقص سیستم ایمنی بدن داشته باشید

• اختلال پوستی یا عفونت داشته باشید

از جمله موارد کمتر شایع شامل:

• اختلالات عصبی کشیدن موهای خودتان

• اختلالات اشتها

• تب شدید و طولانی

نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسی که ریزش گسترده مو است، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو ممکن است در نهایت منجر به ریزش مو شود، اما این دو شرایط یک چیز نیستند و علل متفاوتی دارند.

درمان های خانگی کم پشتی موها

بیشتر موارد کم پشتی مو در خانه قابل درمان است. موارد زیر را مطالعه کنید و قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

1. ماساژ پوست سر

شاید ارزان ترین روش برای ضخیم شدن موها، ماساژ پوست سر باشد. هزینه ای نداشته و هیچ عارضه جانبی ندارد.

هنگامی که موهای خود را می شوید، به آرامی با نوک انگشتان خود را به اطراف پوست سر خود فشار دهید تا جریان خون در پوست سر بیشتر شود. حتی برای مزایای بیشتر، می توانید ماساژور دستی پوست سر را امتحان کنید تا سلول های مرده پوست را نیز از بین ببرد.

2. روغن های تقویتی

روغن های تقویتی مواردی هستند که از گیاهان خاصی به دست می آیند و در درجه اول در رایحه درمانی و انواع دیگر داروهای جایگزین از آنها استفاده می شود. طبق مطالعات انجام شده، روغن اسطوخودوس توسط برخی از افراد به طاسی موثر واقع شده است. این روغن اغلب با انواع دیگر مانند انواع گل محمدی و آویشن ترکیب می شود.

هنوز شواهد کافی مبنی بر اینکه روغن های تقویتی می توانند طاسی یا کم پشتی موها را درمان کنند، وجود ندارد. اگر تصمیم دارید این روش درمانی را امتحان کنید، ابتدا مقدار کمی روغن روی بازوی خود را آزمایش کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنش آلرژیک ایجاد می شود یا خیر. قرمزی، کهیر یا بثورات پوستی می تواند واکنش آلرژیک را نشان دهد.

3. شامپو ضد کم پشتی مو

شامپوی ضد نازک شدن موها به دو روش کار می کند. اول، چنین محصولاتی حجم موهای شما بیشتر می کنند، بنابراین ضخیم تر به نظر می رسد. این می تواند برای افرادی که موهای کم پشت یا بسیار نازک دارند، مفید باشد.

برخی شامپوهای ضد کم پشتی یا ریزش مو نیز حاوی ویتامین ها و اسیدهای آمینه هستند که نوید یک پوست سر سالم را می دهند تا موهای بیشتری در سرتان رشد کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، هر روز از محصولات استفاده کنید. همچنین می توانید از متخصص در مورد شامپو مناسب با پوستتان سوال کنید.

4. مولتی ویتامین ها

داشتن موهای سالم به سلامت کلی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه، یا با برخی اختلالات خوردن، ممکن است موهای جدید از فولیکول ها رشد نکنند. بررسی سطح ویتامین ها با کمک آزمایش خون تجویز شده توسط متخصص می تواند به شما کمک کند تا هرگونه کمبود مواد مغذی را پیدا و درمان کنید.اگر مقدار چند ویتامین در بدن شما کم باشد، پزشک ممکن است یک مولتی ویتامین برایتان توصیه کند. موهای سالم برای ضخیم شدن و استحکام خود به آهن، اسید فولیک و روی نیاز دارند.

با این حال، اگر مواد مغذی مورد نیاز خود را به مقدار کافی دریافت می کنید، کلینیک مصرف ویتامین های اضافی توصیه نمی شود. زیرا دریافت بیش از حد برخی از مواد مغذی ممکن است در واقع بیش از فایده، ضرر داشته باشد.

5. مکمل های اسید فولیک

اسیدفولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید نسل جدید سلول ها لازم است. تصور می شود که اسید فولیک به فولیکول ها کمک می کند تا موهای جدیدی در مناطق طاس ایجاد کنند. البته هنوز، همانند مولتی ویتامین ها، شواهد کافی مبنی بر تضمین اسید فولیک برای ضخیم شدن موهای شما وجود ندارد.

6. بیوتین

بیوتین یا ویتامین B-7 ماده مغذی محلول در آب است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، عدس و جگر یافت می شود. اگر رژیم متعادلی دارید، بعید است که کمبود بیوتین داشته باشید. با این حال، اشکال مکمل بیوتین در سالهای اخیر به بازار عرضه شده که سازندگان آن وعده رشد بهتر مو با چنین محصولاتی را می دهند.

توجه داشته باشید که اگر از مکمل های ویتامین B-5 استفاده می کنید، نباید بیوتین مصرف کنید. در صورت مصرف همزمان، اینها می توانند اثر بخشی یکدیگر را کاهش دهند.

7. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را اسیدهای چرب ضروری می نامند. این به این دلیل است که توسط بدن انسان ساخته نمی شود. امگا 3 به بدن شما کمک می کند تا با التهاب مقابله کند، دلیل اصلی ایجاد بیماری های متعدد. ریزش موی زودرس نیز ممکن است مربوط به التهاب باشد. از طرف دیگر، امگا 6 برای سلامت کلی پوست مهم است، که ممکن است برای پرپشتی موهایتان نیز مفید باشد.

روغن های گیاهی منابع اصلی امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت می شود. اگر چنین غذاهایی را مصرف نمی کنید، با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل صحبت کنید.

درمان کم پشتی موها چقدر طول می کشد؟

در حالی که در ابتدا روند نازک شدن مو می تواند نگران کننده باشد، اما به احتمال زیاد کم پشتی موهای شما قابل درمان است. بر اساس روند نتایج بدست آمده، درمان ها می توانند شش تا نه ماه طول بکشد.

با این حال، اگر همچنان ریزش مو را تجربه می کنید، وقت آن است که با متخصص پوست و مو خود صحبت کنید. مراجعه به متخصص به ویژه اگر لکه های طاسی در سرتان ظاهر شده، بسیار مهم است. متخصص می تواند به شما در شناسایی هرگونه بیماری زمینه ای پزشکی و همچنین ارائه داروهای درمان کننده کم پشتی موها کمک کند.

مطالعه بیشتر:

برای رشد سریعتر موها چه کنیم؟

درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

آیا استرس سبب ریزش مو می شود و آیا تأثیرات آن دائمی است؟

پرپشت شدن مو در بارداری و ریختن مو پس از زایمان به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های کم پشتی مو

چه کارهایی می تواند سب کم پشتی موها شود؟

• بیش از حد موهای خود را رنگ کنید. رنگ ها، دکلره، رنگساژ و موارد دیگر سبب کم پشتی موها می شود. • استفاده از محصولات حالت دهنده مو، مانند اسپری های مو و ژل و .... رنگ های موقت نیز می تواند برای موهای مضر باشد.

آیا کم پشتی موها می تواند ژنتیکی باشد؟

بله. کم پشتی موها نیز ممکن است ارثی باشد. زمینه های پزشکی نیز می تواند منجر به این وضعیت شود

چه شرایطی استعداد ابتلا به کم پشتی موها در افراد را بیشتر می کند؟

اخیراً صاحب نوزادی شده است • مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را متوقف کنید • تغییرات هورمونی را تجربه می کنند • در مدت زمان کوتاهی بیش از 10 کیلو وزن کم کرده اید • برای بیماری خود ایمنی تحت درمان هستند • نقص سیستم ایمنی بدن داشته باشید

آیا کم پشتی موها همان آلوپسی است؟

خیر. نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسی که ریزش گسترده مو است، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو ممکن است در نهایت منجر به ریزش مو شود، اما این دو شرایط یک چیز نیستند و علل متفاوتی دارند.

منبع: healthline