The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد زایمان چگونه شروع می شود و چه مدت زمانی طول می کشد؟

لحظه زایمان و به دنیا آمدن کوچولوی درون رحمتان، اتفاقی است که ماه ها با مخلوطی از احساساتی همچون شادی، ترس و استرس منتظر آن بوده اید. بسیاری از مادران باردار نگران این هستند که چطور متوجه شوند وقت زایمانشان فرا رسیده است و به همین سبب می پرسند که درد زایمان چگونه شروع می شود، این فرآیند برای چه مدت زمانی طول می کشد و از کجا تشخیص دهند علائمی که تجربه می کنند، نشانه های واقعی زایمان بوده و یا اینکه صرفا هشداری اشتباه و کاذب هستند. اگر می خواهید بدانید که درد زایمان طبیعی چگونه شروع می شود تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آیا درد زایمان پسر با دختر فرق دارد؟

خیر. اگر می خواهید بپرسید که درد زایمان دختر چگونه شروع می شود و یا درد زایمان پسر چگونه شروع می شود، باید به شما بگوییم که درد زایمان هیچ ارتباطی به جنسیت جنین ندارد. فرقی نمی کند که شما یک پرنس در شکم دارید یا یک پرنسس، مراحل شروع و ادامه زایمان به یک شکل سپری خواهد شد.

درد زایمان چگونه شروع می شود؟

قبل از شروع درد زایمان بدن شما علائمی را از خود نشان خواهد داد. این علائم از یک ماه تا یک ساعت قبلا از زایمان دیده می شوند. با زیر نظر داشتن آنها می توانید حدس بزنید که چقدر به بدنیا آمدن نوزادتان نزدیک شده اید.

1. درد زایمان چگونه شروع می شود؟ جنین شما "نزول می کند":

در طی فرآیند نزول، کوچولوی درون رحم شما معمولاً شروع به پایین آمدن در داخل لگن می کند. اگر برای اولین بار است که مادر شده اید، باید بدانید که پایین آمدن جنین در لگن شما، چند هفته قبل از آغاز زایمان رخ می دهد. اگرچه نزول به طور معمول حدود دو تا چهار هفته پیش از زایمان شروع می شود، اما این زمان ممکن است در هر خانم با دیگری متفاوت باشد.

در بارداری های بعدی، این "نزول و پایین آمدن جنین در لگن" اغلب تا زمانی که واقعاً زایمان نکنید، اتفاق نمی افتد. برای یک نزول موفق، جنین باید در موقعیتی قرار داشته باشد که از طریق آن بتواند از لگن خارج شود. بهترین حالت ایده آل برای پایین آمدن در لگن به صورتی است که سر فرزندتان رو به پایین باشد.

در پی پایین آمدن جنین در لگن، ممکن است احساس کنید بیشتر از آنچه که تا این لحظه تجربه کرده اید، کج و معوج و شبیه به اردک راه می روید. به علاوه ممکن است در این مراحل پایانی سه ماهه سوم بارداری، درست مانند روزهای ابتدایی آن، نیاز به دفع مکرر ادرار داشته باشید و حتی به دلیل نشت چند قطره ادرار، محبور به تعویض لباس و دوش گرفتن شوید. این مساله نیز طبیعی است، زیرا در پی نزول، سر جنین بر روی مثانه شما فشار وارد می کند.

در کنار تمامی این مشکلات، خبر خوب این است که با وقوع نزول، کوچولوی درون رحمتان از ریه ها دور شده و در نتیجه شما فضای بیشتری برای تنفس خواهید داشت و مشکلاتی مثل تنگی نفس را با شدت کمتری تجربه خواهید کرد.

2. درد زایمان چگونه شروع می شود، دهانه رحم (سرویکس) شما گشاد می شود

در مراحل پایانی بارداری، دهانه رحم شما یا همان سرویکس نیز در حال آماده شدن برای به دنیا آمدن نوزاد است. برای این آماده سازی، سرویکس از روزها یا هفته ها قبل از زایمان، دستخوش تغییراتی همچون گشاد و باز شدن (دیلاتاسیون) و نرم و نازک شدن (افاسمان) می شود. در معاینات هفتگی که برای بررسی سلامت شما و جنین در مطب یا مراکز بهداشت انجام می شوند، پزشک یا ماما ممکن است از طریق معاینه داخلی (واژینال)، وضعیت اتساع و همچنین نرم و نازک شدن دهانه رحم را اندازه گیری و پیگیری کند. به یاد داشته باشید که هر خانم با دیگری متفاوت بوده و بنابراین در این مورد نیز افراد به طور متفاوتی پیشرفت می کنند. بنابراین اگر با وجود نزدیک شدن به مراحل انتهایی بارداری، همچنان هیچ تغییری در سرویکستان ایجاد نشده و یا اینکه این تغییرات به آرامی پیش می روند، ناامید و نگران نشوید. به یاد داشته باشید که همه چیز در زمان مقرر مخصوص شما رخ خواهد داد.

3. درد زایمان چگونه شروع می شود، در کمر خود احساس گرفتگی و درد بیشتری می کنید

این احتمال وجود دارد که در نزدیکی زمان زایمان، در ناحیه کمر و کشاله ران خود احساس گرفتگی و درد داشته باشید، به خصوص که اگر این اولین تجربه بارداری شما نباشد. دلیل این مساله این است که عضلات و مفاصل شما در حال جا به جایی و آماده شدن برای به دنیا آمدن نوزاد دلبندتان هستند.

4. درد زایمان چگونه شروع می شود، در مفاصل خود احساس شلی می کنید

در طول بارداری، ترشح هورمون ریلکسین باعث شده تا رباط ها و مفاصل بدن شما کمی شل و رها شوند. این هورمون همچنین مسئول حرکات کج و معوج و لق زدن احتمالی بدنتان در طی سه ماهه گذشته است.

پیش از شروع پروسه زایمان، ممکن است در مفاصل سراسر بدن خود نسبت به گذشته، احساس سفتی کمتری را تجربه کرده و در عین حال متوجه شوید که مفاصل و عضلاتتان تا حد زیادی در حالت ریلکس و رها قرار دارند. باز شدن لگن در پی شل شدن مفاصل، انتخاب و روش طبیعت است تا از این طریق فرزند کوچک شما از لگن عبور کرده و به جهان بیرون راه یابد.

5. درد زایمان چگونه شروع می شود، دچار اسهال می شوید

همانطور که گفتیم هورمون ریلکسین با اثر بر عضلات رحمی و شل و ریلکس کردن آن ها، به آماده شدن بدن شما برای زایمان کمک می کند. اما این اثر تنها مختص به مفاصل لگنی یا عضلات رحمی نبوده و سایر عضلات بدن شما از جمله عضلات راست روده نیز تحت تاثیر هورمون ریلکسین قرار گرفته و شل و رها می شوند. در پی این اتفاق ممکن است علامت آزادهنده ای همچون اسهال را تجربه نمایید. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که وقوع اسهال لزوما به معنای شروع پروسه تولد نوزاد نبوده و این مشکل اذیت کننده ممکن است در هر زمانی از بارداری بنا به دلایل مختلف از عفونت ها گرفته تا مسمومیت های غذایی و... تجربه شود.

اگرچه اسهال عارضه ای آزار دهنده است، اما در عین حال اتفاقی کاملاً طبیعی از پروسه زایمانی به شمار می رود. بنابراین در صورت تجربه آن، نترسید و به یاد داشته باشید که: این نشانه خوبی است! تنها کاری که در صورت وقوع اسهال باید انجام دهید این است که با مصرف مناسب و کافی مایعات مطمئن شوید که بدنتان کم آب نمی شود.

6. درد زایمان چگونه شروع می شود، به عنوان مادر باردار دیگر وزن اضافه نمی کنید (یا اینکه حتی وزنتان کم می شود)

روند افزایش وزن مادران اغلب در اواخر بارداری کاهش یافته یا متوقف می شود و بعضی از خانم ها هم هستند که در این دوران چندین کیلو وزن کم می کنند. این مساله نیز اتفاقی طبیعی است و بر وزن هنگام تولد نوزاد تأثیری نمی گذارد. کوچولوی درون رحم شما هنوز هم در حال وزن گرفتن است، پس از این بابت نگران نباشید. از جمله دلایلی که برای وزن نگرفتن مادران در اواخر بارداری ذکر شده است می توان به کم شدن حجم مایع آمنیوتیک، دفع ادرار بیشتر و حتی شاید افزایش میزان فعالیت مادران اشاره کرد.

7. درد زایمان چگونه شروع می شود، احساس خستگی مفرط می کنید یا برعکس به دلیل انرژی زیاد، تمایل به کار کردن دارید

یک دقیقه صبر کنید، این سه ماهه سوم است یا اول؟! با بازگشتن مشکلاتی همچون تکرر ادرار و همچنین احساس خستگی بیش از حد در مراحل پایانی بارداری، گاهی اوقات چنین سوالی در ذهن مادران ایجاد شده و احساس می کنند که گویی به عقب سفر کرده اند.

داشتن شکمی با اندازه فوق العاده بزرگ، همراه با مثانه ای که توسط سر جنین تحت فشار قرار گرفته و همچنین تغییر وضعیت سایر اندام های شما، می تواند خوابیدن را در روزها و هفته های آخر بارداری برایتان مشکل کرده و آرزوی یک خواب راحت را بر دلتان بگذارند. پس بالش ها را در گوشه ای روی هم بگذارید و آماده باشید تا هر وقت که توانستید و برایتان مقدور بود، چرت بزنید و خستگی در کنید.

اما مادرانی هم هستند که با نزدیک شدن به روز تولد نوزاد خود، نه تنها احساس خستگی نمی کنند، بلکه با انبوهی از انرژی (که به آن "غریزه تو در تو" نیز گفته می شود) روبرو می شوند. این مادران نمی توانند در برابر تمایل شدید برای تمیز کردن و سازماندهی همه چیز در منزل مقاومت کنند. خب چه باور بکنید چه نه، این هم علامتی از در راه بودن زایمان است! و البته مشکلی هم ندارد، به شرط این که در انجام دادن کارها زیاده روی نکرده و خودتان را خسته نکنید! به یاد داشته باشید که باید انرژی خود را برای زایمان حفظ و ذخیره کنید.

8. درد زایمان چگونه شروع می شود، رنگ و قوام ترشحات واژن تغییر کرده و پلاگ مخاطی نیز خارج می شود

پلاگ مخاطی، از تجمع ترشحات مخاطی چسبنده تشکیل شده و در دوران بارداری درست مانند یک چوب پنبه، دهانه رحم شما را مهر و موم کرده تا با قطع ارتباط درون رحم با دنیای خارج، مانع از خروج محتویات رحمی از جمله جنین شود. اما با رسیدن به مراحل انتهایی بارداری، ممکن است این پلاگین مخاطی به شکل یک قطعه بزرگ (به نظر می رسد شبیه مخاط بینی شما باشد) و یا برعکس به صورت تکه های کوچک و متعدد از واژن شما خارج شود تا در ادامه و با شروع زایمان، جنین نیز بتواند از دهانه رحم بیرون بیاید. همه مادران باردار، متوجه خروج پلاگین مخاطی نشده و برخی از خانم ها نیز هستند که درست تا قبل از زایمان چنین اتفاقی را تجربه نمی کنند.

در روزهای آخر قبل از زایمان، احتمالاً متوجه خواهید شد که ترشحات واژنتان افزایش یافته و یا غلیظ تر می شوند. این ترشحات غلیظ و صورتی مایل به رنگ خون را به نام "شوی زایمان" یا "شوی خونین" می شناسند و مشاهده آن ها، نشانه خوبی از قریب الوقوع بودن زایمان است. اما بدون وجود انقباضات رحمی یا اتساع 3 تا 4 سانتی متری دهانه رحم، باز هم شروع زایمان زمان برده و به دنیا آمدن دلبندتان ممکن است چند روز دیگر رخ دهد.

9. درد زایمان چگونه شروع می شود، انقباضات رحمی را با شدت و تعداد دفعات بیشتری احساس می کنید

انقباضات رحمی نشانه اولیه زایمان فعال هستند، به جز در مواردی که واقعی و حقیقی نباشند. شما به عنوان یک مادر باردار ممکن است هفته ها و حتی ماه ها قبل از زایمان، انقباضاتی را تجربه کنید که کاذب بوده و به نام براکستون هیکس یا " انقباضات تمرینی" شناخته می شوند. با وقوع این انقباضات و فشرده شدن عضلات رحم، آن ها برای لحظه بزرگ زایمان تمرین کرده و با این کار آماده می شوند تا بتوانند جنین را به بیرون هل داده و هدایت کنند.

این طبیعی است که مادران باردار با احساس هر انقباضی در رحم خود، نگران شده و آرامششان را از دست بدهند، در حالی که دلیلی برای نگرانی وجود نداشته و بسیاری از این انقباضات کاذب و دروغین هستند. بنابراین شاید برایتان این سوال ایجاد شود که چگونه می توانید تفاوت بین انقباضات واقعی زایمانی و انقباضات کاذب را تشخیص دهید تا بیهوده و بی دلیل نگران نشوید؟ برای تشخیص انقباضات حقیقی، لازم است تا به دنبال علائم زیر باشید:

• با فعالیت کردن، انقباضات واقعی زایمانی قوی تر می شوند، برخلاف انقباضات براکستون هیکس که در چنین حالتی کاهش می یابند.

• اگر موقعیت خود را تغییر دهید و یا استراحت کنید، انقباضات براکستون هیکس تسکین می یابند اما دردهای زایمانی اینگونه نبوده و از بین نمی روند.

• انقباضات واقعی با گذشت زمان پیشرفت می کنند، به تعدادشان افزوده شده و دردناک تر می شوند. به علاوه در بسیاری از موارد این انقباضات با قرار گرفتن در یک الگوی منظم، از آن پیروی می کنند. اگرچه هر کدام از این انقباضات نسبت به انقباض قبلی خود، لزوماً دردناک تر یا طولانی تر نخواهند بود، اما با پیشرفت زایمان، به شدت آن ها افزوده می شود. به علاوه اگرچه تعداد آن ها همواره بر طبق یک الگوی منظم افزایش نمی یابد، اما مهم این است که حتما به تدریج زیاد و زیادتر می شوند. در مقابل، انقباضات براکستون هیکس بدون اینکه شدیدتر شوند، به مرور زمان می آیند و می روند.

• انقباضات اولیه زایمانی می توانند به شکل احساس گرفتگی شدید شبیه به دوران قاعدگی، ناراحتی معده یا احساس فشار در پایین شکم تجربه شوند. درد زایمان می تواند در قسمت تحتانی شکم یا هر دو قسمت آن و همچنین پایین کمر ایجاد شده و به سمت پایین پاها گسترش پیدا کند. از آنجا که انقباضات براکستون هیکس را نیز می توان در همه این مکان ها احساس کرد، بنابراین محل درد معیار قابل اعتمادی نیست که بر اساس آن بتوان واقعی یا کاذب بودن انقباضات را تشخیص داد.

10. درد زایمان چگونه شروع می شود، کیسه آب شما پاره می شود

در فیلم ها اینطور نشان داده می شود که با پاره شدن کیسه آب احاطه کننده دور جنین یا همان کیسه آمنیوتیک، تازه متوجه این خواهید شد که قرار است زایمان کنید. به عنوان مثال در اواسط یک ملاقات شام عاشقانه در یک رستوران شلوغ، چنین اتفاقی افتاده و مادر ناگهان با احساس درد به بیمارستان برده می شود. البته که در واقعیت این یک سناریوی بسیار بعید است.

پاره شدن کیسه آب شما، فقط در حدود 15 درصد از تولدها یا حتی کمتر اتفاق افتاده و در واقع یکی از آخرین نشانه های زایمانی است که بیشتر زنان آن را تجربه می کنند. بنابراین روی آن به عنوان نشانه ای حیرت انگیز از زایمان حساب نکنید.

هنوز احساس می کنید نمی توانید تشخیص دهید که درد زایمان چگونه شروع می شود و چه موقع "وقت زایمان است!" و چه زمانی باید برای ملاقات دلبند خود آماده شوید؟ اصلا مهم نیست! فقط سعی کنید در این مورد استرس نداشته باشید. شما در طی بارداری و به خصوص در هفته های آخر، به طور مکرر به پزشک یا ماما مراجعه خواهید کرد و او با پیدا کردن تمامی سرنخ های مهم به شما کمک می کند تا زمان تقریبی زایمان خود را تشخیص دهید.

مطالعه بیشتر:

درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟

چه کنیم درد زایمان شروع شود،8 راهکار برای شروع درد زایمان

درد زایمان طبیعی چند ساعت است وچگونه درد زایمان را مدیریت کنید.

دردهای زایمان طبیعی چگونه است؟ چگونگی شروع درد زایمان طبیعی؟

?پرسش و پاسخ های درد زایمان چگونه شروع می شود؟

آیا درد زایمان پسر با دختر فرق دارد؟

خیر. اگر می خواهید بپرسید که درد زایمان دختر چگونه شروع می شود و یا درد زایمان پسر چگونه شروع می شود، باید به شما بگوییم که درد زایمان هیچ ارتباطی به جنسیت جنین ندارد. فرقی نمی کند که شما یک پرنس در شکم دارید یا یک پرنسس، مراحل شروع و ادامه زایمان به یک شکل سپری خواهد شد

چه زمانی جنین در شکم پایین می افتد؟

در طی فرآیند نزول، کوچولوی درون رحم شما معمولاً شروع به پایین آمدن در داخل لگن می کند. اگر برای اولین بار است که مادر شده اید، باید بدانید که پایین آمدن جنین در لگن شما، چند هفته قبل از آغاز زایمان رخ می دهد. اگرچه نزول به طور معمول حدود دو تا چهار هفته پیش از زایمان شروع می شود، اما این زمان ممکن است در هر خانم با دیگری متفاوت باشد.

شانه های پایین آمدن جنین در رحم چیست؟

در پی پایین آمدن جنین در لگن، ممکن است احساس کنید بیشتر از آنچه که تا این لحظه تجربه کرده اید، کج و معوج و شبیه به اردک راه می روید. به علاوه ممکن است در این مراحل پایانی سه ماهه سوم بارداری، درست مانند روزهای ابتدایی آن، نیاز به دفع مکرر ادرار داشته باشید و حتی به دلیل نشت چند قطره ادرار، محبور به تعویض لباس و دوش گرفتن شوید. این مساله نیز طبیعی است، زیرا در پی نزول، سر جنین بر روی مثانه شما فشار وارد می کند.

آیا کمر درد نشانه نزدیک بودن زایمان است؟

این احتمال وجود دارد که در نزدیکی زمان زایمان، در ناحیه کمر و کشاله ران خود احساس گرفتگی و درد داشته باشید، به خصوص که اگر این اولین تجربه بارداری شما نباشد. دلیل این مساله این است که عضلات و مفاصل شما در حال جا به جایی و آماده شدن برای به دنیا آمدن نوزاد دلبندتان هستند.

منبع: whattoexpect