The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای نرم شدن موهای خشک چه کنیم و چرا موهایمان خشک می شود؟

موهای نرم و درخشان و زیبا خواسته تمامی زنان و مردان است. اما سبک زندگی می تواند موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل افزایش سن، عادت های زندگی یا تکنیک های ضعیف مراقبت از مو ممکن است موهای شما خشک شده باشد. در ادامه این متن برایتان شرح می دهیم که برای نرم شدن موهای خشک چه کنیم و چه راه کارهایی برای نرم شدن موها وجود دارد.

چرا موهایمان خشک می شود؟

با گذشت زمان، ممکن است چربی طبیعی از موهای شما به دلیل تغذیه نامناسب، عادات بد مراقبت از موها، شامپوهای نامناسب و ... کم شده که منجر به خشکی آن می شود. هنوز هم، این بدان معنا نیست که شما باید به موهای خشک و شکننده بسنده کنید.

برای نرم شدن موها چه باید کنیم؟

تمام آنچه شما برای نرم شدن موها نیاز دارید ترکیبی از مواد مرطوب کننده و عادات سالم مراقبت از مو است. روش های درمانی و مراحلی را که می توانید برای نرم شدن موها به راحتی به لیست کارهای روزمره خود اضافه کنید شامل:

1. نوع موهای خود را بشناسید

شناخت نوع موهای شما قبل از هر گونه درمان خانگی مهم است. موهای خشک و خشن مطمئناً می توانند از روغن های نرم کننده اضافی استفاده کنند اما ممکن است موهای صاف در مقایسه با موهای مجعد به روغن زیادی نیاز نداشته باشند. دلیل این امر آنست که هر قدر موهای شما صاف تر باشد، روغن های طبیعی پوست سر از طریق کوتیکول راحت تر به سمت ساقه موها حرکت می کنند.

همچنین ممکن است جنس موهای شما بر اساس آب و هوایی که در آن زندگی می کنید و فصل متفاوت باشد.

2. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای نرم شدن موها به طور فزاینده ای در محصولات زیبایی شیوع یافته است. اگرچه مطالعات علمی نشان داده است که روغن نارگیل می تواند برای پوست های خشک مفید باشد، اما برای نرم شدن موهایتان نیز می توانید از آن بهره ببرید. خود روغن نارگیل می تواند به عمق پوست نفوذ کند و خشکی پوست سر را از بین ببرد.

می توانید به دنبال محصولاتی باشید که از قبل با روغن نارگیل ترکیب شده اند یا می توانید پس از شامپو زدن، روغن خالص را به موهای خود بمالید. اگر استفاده از روغن نارگیل برای نرم شدن موها سبب می شود موهایتان خیلی چرب شده و کثیف به نظر برسد، سعی کنید فقط روی انتهای ساقه موهایتان روغن بمالید و یک روز در میان از روغن استفاده کنید.

3. روغن زیتون

روغن زیتون بخاطر تأثیرات آن بر پوست و مو بخوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. تصور می شود که روغن زیتون می تواند به عنوان سدی در برابر خروج آب عمل کند، که می تواند از کشش مولکول های آب و آسیب رسیدن به کوتیکول مو جلوگیری کند.

نکته منفی این است که این روغن همچنین می تواند موهای شما را بیش از حد چرب کند. برای نرم شدن موها و گرفتن بهترین نتیجه هفته ای یک بار مقدار کمی روغن زیتون را در یک لایه نازک و یکنواخت در قسمت انتهایی موهای خود بمالید.

4. روغن آرگان

این روغن از عصاره های میوه آرگان مراکش گرفته شده است، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود شهرت فراوان دارد.

تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن را به شامپوها، نرم کننده ها و کرم ها اضافه کرده اند، اما موهای خیلی خشک ممکن است از روغن آرگان خالص سود بیشتری ببرند. استفاده از روغن آرگان طبیعی برای نرم شدن موها باعث می شود خیلی زود نتیجه بگیرید. همانطور که روغن زیتون را استفاده می کنید، روغن آرگان را نیز به صورت یک لایه یکنواخت و یکدست روی موها بمالید.

5. از ماسک موی هفتگی استفاده کنید

روغن های گیاهی می توانند روشی موثر برای افزودن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک باشند. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید روغن های خالص را تهیه کنید، می توانید به جای آن به دنبال ماسک مو باشید.

ماسک مو که به صورت هفتگی استفاده می شود، می تواند به شما کمک کند تا موهایتان به طور موثرتری رطوبت جذب کند بعد از شامپو زدن آن را روی موهای مرطوب بمالید و بعد از پنج دقیقه آن را آبکشی کنید.

6. رس بنتونیت

رس بنتونیت ماده ای مشتق از آتشفشان است که به طور سنتی برای بیماری های گوارشی استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات برای مشکلات پوستی مانند خشکی، اگزما توسط متخصصان توصیه می شود.

تحقیقات در مورد اثرات احتمالی رس بنتونیت برای نرم شدن موها ادامه دارد. طرفداران معتقدند که خاک رس می تواند به تمیز کردن موهای شما کمک کرده و در عین حال سطح رطوبت موها را متعادل کند. حتی ممکن است به درمان شوره سر نیز کمک کند.

7. موهایتان را با آب داغ نشویید

آب خیلی گرم و داغ می تواند سبب خشک و مات شدن موها شود برای شستن موها آب ولرم را انتخاب کنید. می توانید با شستشوی موهای خود با آب خنک، موهای خود را نرم و براق کنید. این به شما کمک می کند تا چربی اضافی را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی شستشو دهید.

8. موهایتان را به طرز صحیح بشویید

اگر انتهای موها خشک و پوست سرتان چرب است، هنوز هم باید مرتباً موهای خود را بشویید. هر چند برای درمان خشکی و چربی، ممکن است لازم باشد یک استراتژی متفاوت را اعمال کنید.

سعی کنید پوست سر خود را با شامپو بشویید و سپس فقط انتهای موها را آبکشی کنید و شامپو نزنید. این کار می تواند به کاهش چربی کف سر کمک کرده و ساقه موها را خشک نکند.

9. زیاد موهایتان را شامپو نزنید.

در سنین جوانی به ما یاد می دهند که هر روز موهای خود را شامپو بزنیم. اما هر چه سنتان بالا می رود، جنس موهای شما ممکن است تغییر کند و به هر حال ممکن است نیازی به شامپوهای روزانه نداشته باشید. در واقع افرادی که موهایشان خیلی خشک است ممکن است در بهترین حالت فقط به شامپوهای هفتگی نیاز داشته باشند. از طرف دیگر، اگر در مقایسه با انتهای موها پوست سرتان چرب تر است، ممکن است لازم باشد کف سر خود را یک روز در میان بشویید.

10. زیاد سشوار و اتو نکشید

سشوارها، بابلیس و اتوهای مو از لوازم اصلی مدل دادن به موها هستند. با این حال، گرمای زیاد و طولانی مدت می تواند حباب هایی را در کوتیکول مو ایجاد کند که منجر به آسیب دیدن مو می شود و سپس موهایتان به شدت خشک خواهد شد. اگر باید از این وسایل استفاده کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

• از کمترین تنظیم حرارت ممکن استفاده کنید

• هرگز موهای خیس را اتو و سشوار نکشید و بگذارید ابتدا موهایتان کمی خشک شود

• برای کمک به بهبودی موهای خود هرچه کمتر از این وسایل استفاده کنید

11. همیشه موهایتان را یک مدل نبندید

از یک قسمت بستن مکرر موها خصوصا اگر موهایتان را زیاد بکشید، با گذشت زمان بسیار مخرب خواهد بود زیرا عمل کشش و محکم بستن می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند. این می تواند منجر به خشکی و حتی ریزش موهای شما شود.

اگر با وجود درمان های فوق موهای شما همچنان به شدت خشک است، به پزشک مراجعه کنید. خشکی بسیار شدید مو که با عادت های سالم در زندگی اصلاح نمی شود، می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند کمبودهای غذایی باشد. شاید لازم باشد برای نرم شدن موها از متخصص تغذیه و پوست و مو کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر:

روش های مراقبت از مو در دوران بارداری

با موهای وز شده در دوران بارداری چه کنیم؟

چیکار کنم موهام پرپشت و ضخیم بشه و آیا راهی وجود دارد؟

روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

?پرسش و پاسخ های راهکارهایی برای نرم شدن موها

چرا موهایمان خشک می شود؟

با گذشت زمان، ممکن است چربی طبیعی از موهای شما به دلیل تغذیه نامناسب، عادات بد مراقبت از موها، شامپوهای نامناسب و ... کم شده که منجر به خشکی آن می شود. هنوز هم، این بدان معنا نیست که شما باید به موهای خشک و شکننده بسنده کنید.

برای نرم شدن موها چه باید کنیم؟

می توانید به دنبال محصولاتی باشید که از قبل با روغن نارگیل ترکیب شده اند یا می توانید پس از شامپو زدن، روغن خالص را به موهای خود بمالید.

آیا استفاده از روغن آرگان برای نرم شدن موها موثر است؟

موهای خیلی خشک ممکن است از روغن آرگان خالص سود بیشتری ببرند. استفاده از روغن آرگان طبیعی برای نرم شدن موها باعث می شود خیلی زود نتیجه بگیرید.

چیکار کنیم موهایمان خشک نشود؟

آب خیلی گرم و داغ می تواند سبب خشک و مات شدن موها شود برای شستن موها آب ولرم را انتخاب کنید. می توانید با شستشوی موهای خود با آب خنک، موهای خود را نرم و براق کنید. این به شما کمک می کند تا چربی اضافی را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی شستشو دهید.

منبع: healthline