The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی کدام است؟

هنگامی که در آستانه یائسگی و پس از آن هستید، سطح هورمون استروژن شروع به کاهش می کند و الگوی طبیعی چرخه استروژن و پروژسترون را مختل می کند. کاهش سطح استروژن بر متابولیسم شما اثری منفی می گذارد و به طور بالقوه باعث افزایش وزن می شود. این تغییرات ممکن است سطح کلسترول و نحوه هضم کربوهیدرات در بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از بانوان در این دوران علائمی مانند گرگرفتگی و مشکل در خوابیدن را تجربه می کنند. در ادامه این مقاله مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی را به شما معرفی می کنیم تا بدانید خوردن چه مواردی ممکن است علائم شما را شدیدتر کند.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی و غذاهایی که باید از آن ها پرهیز کنید

علائم یائسگی برای بسیاری از بانوان آزار دهنده است. پرهیز از برخی مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی ممکن است در کاهش علائم مربوط به یائسگی مانند گرگرفتگی، افزایش وزن و خواب ضعیف موثر باشد.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی، شکر اضافی و کربوهیدرات های فرآوری شده

بالابودن قند خون، مقاومت به انسولین و سندروم متابولیک با بروز بیش تر گرگرفتگی ها در بانوان ارتباط مستقیم دارد. غذاهای فرآوری شده و شکر افزوده قند خون را به سرعت بالا می برد. هرچه غذاهای فرآوری شده بیش تر باشد تاثیر آن بر قند خون بیش تر خواهد بود.

بنابراین، محدود کردن غذاهای فرآوری شده و غذاهایی که قند بالایی دارد، مانند نان، بیسکوییت و غذاهای آماده ممکن است از گرگرفتگی های دوران یائسگی بکاهد.

دستورالعمل های غذایی آمریکا توصیه می کند، میزان مصرف شکر روزانه خود را به کم تر از ۱۰ درصد از کالری های دریافتی روزانه خود برسانید. بنابراین اگر رژیم غذایی شما ۲۰۰۰ کالری دارد، کم تر از ۲۰۰ کالری یا ۵۰ گرم از آن باید مربوط به شکر اضافی باشد.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی، الکل و کافئین

مطالعات نشان داده است مصرف الکل و کافئین باعث گرگرفتگی بیش تر بانوان در آستانه یائسگی می شود. یک مطالعه که روی ۱۹۶ بانوی یائسه انجام شد نشان داد، مصرف کافئین و الکل شدت گرگرفتگی ها را افزایش می دهد اما نه تعداد آن ها را.

از طرفی مطالعه ای دیگر نشان داده است که مصرف کافئین با گرگرفتگی کم تر ارتباط دارد.

واقعیت دیگر این که الکل و کافئین به عنوان مواد غذایی مخل خواب معروف هستند و بانوان یائسه اغلب دچار اختلال در خواب هستند. در صورتی که در این گروه قرار دارید، از مصرف الکل و کافئین هنگام خواب پرهیز کنید.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی، غذاهای پرادویه

یک توصیه رایج این است که بانوان در آستانه یائسگی از مصرف غذاهای پرادویه دوری کنند. هر چند در این مورد شواهد کافی نیست.

مطالعه ای روی ۸۹۶ بانو در آستانه یائسگی در اسپانیا و آمریکای جنوبی انجام شد. در این مطالعه به بررسی ارتباط بین عواملی در سبک زندگی و بروز گرگرفتگی و مصرف غذاهای پرادویه و افزایش گرگرفتگی پرداخته شده است.

مطالعه دیگر روی ۷۱۷ بانوی یائسه در هند نشان داد که گرگرفتگی با مصرف غذای پرادویه و میزان اضطراب مرتبط است. محققان نتیجه گرفتند گرگرفتگی در بانوانی که از سلامت عمومی ضعیف تری برخوردار هستند، شدید تر است.

از آن جایی که واکنش بدن هرکس نسبت به ادویه ها متفاوت است، هنگامی که می خواهید ادویه ای به غذای خود اضافه کنید خودتان قضاوت کنید و اگر فکر می کنید ادویه ای باعث شدید شدن علائم در شما می شود، از آن پرهیز کنید.

اگر می خواهید درمورد مواد غذایی مفید برای دوران یائسگی بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی، غذاهای شور

غذاهای پر نمک با کاهش تراکم استخوان در بانوان یائسه ارتباط دارد. در مطالعه ای که روی بیش از ۹۵۰۰ بانوی یائسه انجام شد، مصرف بیش از ۲ گرم سدیم در روز ۲۸ درصد خطر کاهش تراکم استخوان را افزایش می دهد.

به علاوه، پس از دوران یائسگی، کاهش سطح استروژن باعث افزایش خطر فشار خون خواهد شد. کاهش مصرف سدیم به کم شدن این خطر کمک می کند.علاوه بر این، در یک مطالعه تصادفی روی ۹۵ بانوی یائسه، کسانی که دارای رژیم متوسط سدیم بودند، در مقایسه با بانوانی که هیچ محدودیتی در مصرف سدیم در رژیم غذایی خود قائل نبودند، احوالات بهتری داشتند.

حرف آخر

یائسگی با تغییرات سوخت وساز، کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است. علاوه بر این، بسیاری از بانوان در آستانه یائسگی علائم ناخوشایندی مانند گرگرفتگی و خواب کم را تجربه می کنند.

یک رژیم غذایی کامل حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین با کیفیت بالا و محصولات لبنی ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. فیتواستروژن ها و چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و ماهی نیز مفید است. ممکن است لازم باشد مصرف مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی همانند قندهای اضافه، کربوهیدرات های فرآوری شده، الکل، کافئین و غذاهای حاوی سدیم بالا یا پرادویه را نیز محدود کنید.این تغییرات ساده در رژیم غذایی باعث می شود یائسگی را که یک تغییر مهم در زندگی است به راحتی پشت سر بگذارید.

مطالعه بیشتر:

آیا خوردن سویا در دوران یائسگی مفید است؟

15 درمان خانگی برای کاهش علائم یائسگی زودرس

فواید و خطرات هورمون درمانی برای یائسگی چیست؟

علائم شایع دوران یائسگی چیست چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های مواد غذایی مضر برای دوران یائسگی

چرا باید در دوران یائسگی نمک کمتری بخوریم؟

پس از دوران یائسگی، کاهش سطح استروژن باعث افزایش خطر فشار خون خواهد شد. کاهش مصرف سدیم به کم شدن این خطر کمک می کند.

بهترین رژیم غذایی برای دوران یائسگی چیست؟

یک رژیم غذایی کامل حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین با کیفیت بالا و محصولات لبنی ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. فیتواستروژن ها و چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و ماهی نیز مفید است.

آیا مصرف ادویه در غذاها در یائسگی مضر است؟

از آن جایی که واکنش بدن هرکس نسبت به ادویه ها متفاوت است، هنگامی که می خواهید ادویه ای به غذای خود اضافه کنید خودتان قضاوت کنید و اگر فکر می کنید ادویه ای باعث شدید شدن علائم در شما می شود، از آن پرهیز کنید.

چرا باید مصرف کافئین را در یائسگی محدود کنیم؟

واقعیت دیگر این که الکل و کافئین به عنوان مواد غذایی مخل خواب معروف هستند و بانوان یائسه اغلب دچار اختلال در خواب هستند. درصورتی که در این گروه قرار دارید، از مصرف الکل و کافئین هنگام خواب پرهیز کنید.