The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تیروئیدیت بعد از زایمان و علائم تیروئیدیت چه مدت ادامه دارد؟

تیروئیدیت بعد از زایمان یک بیماری غیرمعمول است که در آن غده تیروئید غده ای پروانه ای شکل واقع در پایه گردن شما درست زیر سیب آدم با عملکرد طبیعی، در اولین سال پس از زایمان ملتهب می شود. تیروئیدیت پس از زایمان اغلب چندین هفته تا چندین ماه طول می کشد. اما، تشخیص تیروئیدیت پس از زایمان ممکن است دشوار باشد زیرا به اشتباه تصور می شود این علائم مربوط به استرس ناشی از داشتن یک نوزاد یا اختلالات خلقی پس از زایمان است.

علائم تیروئیدیت بعد از زایمان چه مدت ادامه دارد؟

برای اکثر مادرانی که به تیروئیدیت بعد از زایمان مبتلا می شوند، عملکرد تیروئید طی 12 تا 18 ماه از شروع علائم به حالت طبیعی خود باز می گردد. اما برخی از بانوان دچار عوارض دائمی می شوند.

علائم تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

در طول تیروئیدیت پس از زایمان، ممکن است دو مرحله را تجربه کنید. التهاب و ترشح هورمون تیروئید ممکن است در ابتدا علائم و نشانه های خفیف مشابه علائم تیروئید پرکار (پرکاری تیروئید) ایجاد کند، از جمله موارد زیر:

اضطراب

تحریک پذیری

ضربان قلب سریع یا تپش قلب

کاهش وزن بدون دلیل

افزایش حساسیت به گرما

خستگی

لرزش

بیخوابی

این علائم و نشانه ها معمولاً یک تا چهار ماه پس از زایمان رخ می دهند و یک تا سه ماه ادامه دارند.

بعداً، با اختلال در سلولهای تیروئیدی، ممکن است علائم و نشانه های خفیف تیروئید کم کار (کم کاری تیروئید) ایجاد شود، مانند موارد زیر:

کمبود انرژی

افزایش حساسیت به سرما

یبوست

پوست خشک

افزایش وزن

افسردگی

این علائم و نشانه ها معمولاً چهار تا شش هفته پس از برطرف شدن علائم پرکاری تیروئید شروع می شوند و می توانند شش تا 12 ماه ادامه داشته باشند.

با این حال به خاطر داشته باشید که در برخی از زنانی که تیروئیدیت بعد از زایمان دارند، فقط علائم پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید مشاهده می شود.

علت تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

علت دقیق تیروئیدیت بعد از زایمان مشخص نیست. با این حال، زنانی که به تیروئیدیت بعد از زایمان مبتلا می شوند، غالباً در اوایل بارداری و پس از زایمان غلظت بالایی از آنتی بادی های ضد تیروئید دارند. در نتیجه، اعتقاد بر این است که مادرانی که به تیروئیدیت پس از زایمان مبتلا می شوند، دچار یک بیماری زمینه ای خود ایمنی تیروئید هستند و به دلیل نوسانات در عملکرد ایمنی، پس از زایمان دچار بیماری می شوند. به نظر می رسد این شرایط زمینه ای بسیار شبیه تیروئیدیت هاشیموتو باشد، که در این بیماری سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می کند.

عوامل خطر تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

اگر موارد زیر را داشته باشید ممکن است در معرض خطر تیروئیدیت بعد از زایمان باشید:

یک اختلال خود ایمنی، مانند دیابت نوع 1

سابقه تیروئیدیت پس از زایمان

غلظت زیاد آنتی بادی های ضد تیروئید

سابقه مشکلات تیروئید قبلی

سابقه خانوادگی مشکلات تیروئید

در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است، اما برخی مطالعات همچنین ارتباطی بین تیروئیدیت پس از زایمان و افسردگی پس از زایمان را نشان داده اند. در نتیجه، اگر دچار افسردگی پس از زایمان هستید، پزشک احتمالاً چگونگی عملکرد و سلامتی غده تیرویید را بررسی می کند.

تیروئیدیت بعد از زایمان چه عوارضی دارد؟

برای اکثر بانوانی که به تیروئیدیت بعد از زایمان مبتلا می شوند، عملکرد تیروئید معمولاً در طی 12 تا 18 ماه از شروع علائم در نهایت به حالت طبیعی خود برمی گردد. با این حال، برخی از زنانی که تیروئیدیت پس از زایمان را تجربه می کنند، از مرحله کم کاری تیروئید بهبود نمی یابند. در نتیجه، آنها دچار کم کاری تیروئید می شوند، وضعیتی که در آن غده تیروئید به اندازه کافی برخی از هورمون های مهم را تولید نمی کند.

برای پیشگیری از تیروئیدیت بعد از زایمان چه کنیم؟

اگرچه ممکن است نتوانید از تیروئیدیت پس از زایمان جلوگیری کنید، اما می توانید در ماه های بعد از زایمان اقدامات لازم را برای مراقبت از خود انجام دهید. اگر بعد از زایمان علائم و نشانه های غیرمعمول دارید، تصور نکنید که این علائم مربوط به استرس مراقبت از نوزاد است. اگر بیشتر در معرض خطر تیروئیدیت پس از زایمان هستید، با مرکز دهنده بهداشتی خود در مورد نحوه نظارت بر سلامتی تان صحبت کنید.

مطالعه بیشتر: 

درمان التهاب غده تیروئید بعد از زایمان چیست؟

تعریق شبانه پس از زایمان وچه عواملی باعث تعریق شبانه می شود؟

التهاب تیروئید پس از زایمان ونشانه‌های التهاب تیروئیدی چیست؟

آیا مصرف دارو برای درمان پرکاری تیروئید در دوران شیردهی مجاز است؟

?پرسش و پاسخ های تیروئیدیت بعد از زایمان

تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

تیروئیدیت بعد از زایمان یک بیماری غیرمعمول است که در آن غده تیروئید - غده ای پروانه ای شکل واقع در پایه گردن شما درست زیر سیب آدم با عملکرد طبیعی، در اولین سال پس از زایمان ملتهب می شود.

علائم تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

اضطراب، تحریک پذیری، ضربان قلب سریع یا تپش قلب، کاهش وزن بدون دلیل، افزایش حساسیت به گرما، خستگی، لرزش، بیخوابی

علت تیروئیدیت بعد از زایمان چیست؟

علت دقیق تیروئیدیت بعد از زایمان مشخص نیست. با این حال، زنانی که به تیروئیدیت بعد از زایمان مبتلا می شوند، غالباً در اوایل بارداری و پس از زایمان غلظت بالایی از آنتی بادی های ضد تیروئید دارند. در نتیجه، اعتقاد بر این است که مادرانی که به تیروئیدیت پس از زایمان مبتلا می شوند، دچار یک بیماری زمینه ای خود ایمنی تیروئید هستند و به دلیل نوسانات در عملکرد ایمنی، پس از زایمان دچار بیماری می شوند.

تیروئیدیت بعد از زایمان چه عوارضی دارد؟

برخی از زنانی که تیروئیدیت پس از زایمان را تجربه می کنند، از مرحله کم کاری تیروئید بهبود نمی یابند. در نتیجه، آنها دچار کم کاری تیروئید می شوند، وضعیتی که در آن غده تیروئید به اندازه کافی برخی از هورمون های مهم را تولید نمی کند.

منبع: mayoclinic