The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خشکی واژن پس از زایمان و علت خشکی واژن پس از زایمان چیست؟

بدن شما در طول دوران بارداری دچار تغییرات عمیقی شده است. ممکن است انتظار داشته باشید که با بهبودی پس از زایمان، تغییراتی را تجربه کنید، اما آیا برای تغییرات در زندگی جنسی خود آماده هستید؟ علاقه کمتر به رابطه جنسی یا حتی درد در هنگام دخول ممکن است پس از زایمان طبیعی به نظر برسد. اما خشکی واژن پس از زایمان چطور؟ بله، آن هم طبیعی است. باور کنید یا نه، در یک مطالعه سال 2018 بر روی 832 زن پس از زایمان، 43 درصد خشکی واژن را 6 ماه پس از زایمان گزارش کردند، بنابراین اگر آن را تجربه کردید، بدانید که شما تنها نیستید. در واقع، خشکی واژن پس از زایمان یک بیماری شایع است و بسیاری از زنان متوجه می شوند که این خشکی رابطه جنسی را ناراحت کننده یا حتی دردناک می کند. اگر آن را تجربه می کنید، نگران نباشید، راه هایی برای کاهش ناراحتی وجود دارد.

علت خشکی واژن پس از زایمان چیست؟

احتمالاً تعجب می‌کنید که چرا خشکی واژن پس از زایمان رخ می‌دهد و یکی از پاسخ‌ها هورمون‌های شما است... به‌ویژه استروژن و پروژسترون. استروژن و پروژسترون عمدتاً در تخمدان ها تولید می شوند. آنها باعث بلوغ می شوند، از جمله رشد سینه و قاعدگی. آنها همچنین باعث ایجاد یک پوشش داخلی در رحم شما در طول چرخه قاعدگی می شوند. اگر تخمک بارور شده در این پوشش کاشته نشود، سطح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و پوشش رحم در زمان قاعدگی شما ریخته می‌شود.

سطح استروژن و پروژسترون در دوران بارداری افزایش می یابد. به جای ریخته شدن پوشش رحم، این لایه به جفت تبدیل می شود. جفت نیز شروع به تولید استروژن و پروژسترون می کند. سطح استروژن و پروژسترون پس از زایمان به طور چشمگیری کاهش می یابد. در واقع، آنها در عرض 24 ساعت پس از زایمان به سطح قبل از بارداری خود باز می گردند. (در دوران شیردهی بدن شما استروژن را کاهش می دهد زیرا استروژن می تواند در تولید شیر اختلال ایجاد کند.)استروژن برای برانگیختگی جنسی مهم است زیرا جریان خون را به اندام تناسلی افزایش می دهد و روانکاری واژن را افزایش می دهد. کمبود استروژن مسئول بسیاری از علائم پس از زایمان است که زنان تجربه می کنند، از جمله گرگرفتگی، تعریق شبانه و خشکی واژن.

برخی از زنان برای مقابله با این مشکل از مکمل های استروژن استفاده می کنند. برخی دیگر از مصرف آن خودداری می کنند زیرا خطر ابتلا به سرطان و سایر مسائل مانند لخته شدن خون را افزایش می دهد. اگر علاقه مند به مصرف یا استفاده از مکمل های استروژن مانند قرص، چسب یا کرم واژینال هستید، در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید. (در بیشتر موارد، مکمل های استروژن به طور موقت به شکل کرم استفاده می شود.)

تیروئیدیت پس از زایمان

خشکی واژن پس از زایمان همچنین می تواند ناشی از تیروئیدیت یا التهاب غده تیروئید پس از زایمان باشد. تیروئید شما هورمون هایی تولید می کند که برای عملکردهای مختلف بدن از جمله متابولیسم حیاتی هستند. با این حال، تیروئید شما ممکن است در هنگام التهاب، هورمون های تیروئیدی بیش از حد یا ناکافی تولید کند. علائم تیروئیدیت پس از زایمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  لرزش
  •  تپش قلب
  •  تحریک پذیری
  •  مشکل در خوابیدن
  •  افزایش وزن
  •  خستگی
  •  حساسیت به سرما
  •  افسردگی
  •  پوست خشک
  •  خشکی واژن

اگر این علائم یا هر علائم دیگری را تجربه کردید، ممکن است با دانستن اینکه تنها نیستید کمی احساس راحتی کنید. تیروئیدیت پس از زایمان تا 10 درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوع تیروئیدیت پس از زایمان، روش درمان شما را تعیین می کند. برای تیروئید پرتولید، پزشک ممکن است بتا بلوکرها را برای کمک به کاهش علائم پیشنهاد کند. از طرف دیگر، اگر تیروئید شما تولید ناکافی داشته باشد، ممکن است پزشک شما درمان جایگزینی هورمون تیروئید را توصیه کند. اگر تیروئیدیت پس از زایمان دلیل خشکی واژن شما باشد، مطمئن باشید که عملکرد تیروئید معمولاً در عرض 12 تا 18 ماه برای 80 درصد زنان به حالت عادی باز می گردد.

همه اینها با واژن شما چه می کند؟

زایمان و خشکی واژن پس از زایمان می تواند به این معنی باشد که بافت واژن شما نازک تر، کشش آن کمتر و بیشتر مستعد آسیب می شود. واژن همچنین می تواند ملتهب شود که ممکن است باعث سوزش و خارش شود. به دلیل این تغییرات، مقاربت پس از زایمان ممکن است دردناک باشد یا ممکن است خونریزی از واژن خود را تجربه کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این علائم پس از بازگشت سطح استروژن به حالت عادی، باید ناپدید شوند.

آنچه شما می توانید برای درمان خشکی واژن پس از زایمان انجام دهید

با وجود خشکی واژن پس از زایمان، همچنان می توانید زندگی جنسی لذت بخشی داشته باشید. نکات زیر چند راه برای افزایش تجربه جنسی پس از زایمان شما ارائه می دهد:

• هنگام رابطه جنسی از روان کننده استفاده کنید. (اگر شریک زندگی شما از کاندوم استفاده می کند، از روان کننده های نفتی خودداری کنید که می توانند به کاندوم آسیب برسانند.)

• در مورد استفاده از کرم واژینال استروژن، مانند استروژن های کونژوگه (پرمارین) یا استرادیول (استراس) با پزشک خود مشورت کنید.

• استفاده از مرطوب کننده واژن را هر چند روز یک بار در نظر بگیرید.

• آب بنوشید. بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید!

• از شستشوی مستقیم داخل واژن و اسپری های بهداشت شخصی که می توانند بافت های حساس واژن را تحریک کنند، خودداری کنید.

• در مورد نگرانی های خود با شریک زندگی خود صحبت کنید.

• بازی چیش از مقاربت را افزایش دهید و تکنیک ها و موقعیت های مختلف را امتحان کنید.

 چه زمانی باید برای خشکی واژن پس از زایمان به پزشک مراجعه کرد؟

اگر مشکلی در بدن شما احساس می شود، همیشه با یک پزشک یا مراکز مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. در صورت تداوم علائم پس از زایمان، اگر درد شما غیرقابل تحمل است، یا اگر به هر نحوی نگران هستید، حتما با پزشک متخصص زنان یا ماما صحبت کنید.

عفونت ها، دیابت و واژینیسموس (انقباضات غیرارادی) نیز می توانند باعث خشکی واژن پس از زایمان و در نهایت مقاربت دردناک شوند، بنابراین مهم است که با مرکز بهداشتی خود در مورد آنچه تجربه می کنید صحبت های صادقانه داشته باشید. مهم نیست که چقدر ممکن است در مورد این مکالمات احساس ناراحتی کنید، به یاد داشته باشید که در آنچه که می گذرانید تنها نیستید!

مطالعه بیشتر:

پس از زایمان چه اتفاقی برای واژن می افتد؟

درمان خشکی واژن و دلایل خشکی واژن چیست ؟

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست و چه علائمی دارد؟

خارش واژن بعد از زایمان و چگونه هرچه سریعتر از آن خلاص شوید؟

?پرسش و پاسخ های خشکی واژن پس از زایمان

به خاطر مشکل تیروئید خشکی واژن گرفتم، چقدر طول می کشه تا خوب بشه؟

اگر تیروئیدیت پس از زایمان دلیل خشکی واژن شما باشد، مطمئن باشید که عملکرد تیروئید معمولاً در عرض 12 تا 18 ماه برای 80 درصد زنان به حالت عادی باز می گردد.

بعد از زایمان موقع نزدیکی دچار لکه بینی میشم، چرا؟

زایمان و خشکی واژن پس از زایمان می تواند به این معنی باشد که بافت واژن شما نازک تر، کشش آن کمتر و بیشتر مستعد آسیب می شود. واژن همچنین می تواند ملتهب شود که ممکن است باعث سوزش و خارش شود. به دلیل این تغییرات، مقاربت پس از زایمان ممکن است دردناک باشد یا ممکن است خونریزی از واژن خود را تجربه کنید.

برای درمان خشکی واژن بعد از زایمان چه کنیم؟

• هنگام رابطه جنسی از روان کننده استفاده کنید. (اگر شریک زندگی شما از کاندوم استفاده می کند، از روان کننده های نفتی خودداری کنید که می توانند به کاندوم آسیب برسانند.) • در مورد استفاده از کرم واژینال استروژن، مانند استروژن های کونژوگه (پرمارین) یا استرادیول (استراس) با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید برای خشکی واژن پس از زایمان به پزشک مراجعه کرد؟

اگر مشکلی در بدن شما احساس می شود، همیشه با یک پزشک یا مراکز مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

منبع: healthline