The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درمان ریزش مو پس از زایمان چه کاری می توان انجام داد؟

با نزدیک شدن به موعد مقرر به دنیا آمدن فرزندتان، احتمالاً مشتاقانه منتظر ملاقات با کوچولوی خود هستید. اما یک چیز وجود دارد که ممکن است منتظر آن نباشید: ریزش موهایی که در طی بارداری ضخیم و براق شده بودند! اکثر بانوان متوجه می شوند که بارداری موهایشان را پرپشت تر می کند و این استرس ناشی از تولد نوزاد نیست که باعث ریزش موهای شما می شود! در اینجا به اتفاقاتی که برای موهای شما در طی بارداری رخ می دهد و همچنین اینکه پس از زایمان چه چیزی در انتظار شما است و این که برای درمان ریزش مو پس از زایمان چه کاری می توانید بکنید، صحبت خواهیم کرد.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری و پس از زایمان

در دوران بارداری، هورمون های شما به طور چشمگیری تغییر می کنند. یکی از اولین مواردی که در طی بارداری افزایش پیدا می کند، هورمون گنادوتروپین جفتی انسان یا hCG است. این همان هورمونی است که در آزمایش بارداری اندازه گیری شده و بالا رفتن سطح آن نشان می دهد که شما باردار هستید. بارداری همچنین باعث افزایش سطوح هورمون های دیگر از جمله استروژن، پروژسترون، اکسی توسین و پرولاکتین می شود. حجم خون شما نیز در دوران بارداری افزایش یافته و در هنگام زایمان، حجم آن 50 درصد بیشتر از حد طبیعی است.

بلافاصله پس از تولد نوزاد، سطح چند هورمون شما، از جمله استروژن و پروژسترون به سرعت کاهش پیدا می کند. این هورمون‌ ها در عرض 24 ساعت پس از تولد نوزاد، تقریباً به سطح طبیعی خود د دوران پیش از بارداری، باز می‌ گردند، اگرچه تا زمانی که شما از سینه های خود به فرزندتان شیر می ‌دهید، سطح هورمون پرولاکتین بالا باقی می ‌ماند.

حجم خون شما نیز پس از زایمان کاهش می یابد، اما روند افت آن تدریجی تر است و چند هفته پس از تولد نوزاد به حالت عادی باز می گردد.

هورمون ها چگونه بر روی موهای شما تأثیر می گذارند؟

هورمون ها بزرگترین دلیل تغییرات موهای شما در بارداری و ریزش موی بعد از زایمان شما هستند. در دوران بارداری، سطوح بالای هورمون استروژن از ریزش موها تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. به طور معمول، موهای شما هر روز به مقدار کمی می ریزند. اما در دوران بارداری، ریزش موی شما کاهش می یابد. این اثر با افزایش حجم و گردش خون شما ترکیب می شود، که همگی این موارد باعث می شوند تا موهای شما کمتر از حد معمول و دوران پیش از بارداری ریزش پیدا کنند.

بنابراین پس از تولد نوزاد و کاهش سطح هورمون ‌های شما، این طبیعی است که موهای شما برای جبران زمان از دست رفته، بیشتر از حالت عادی ریزش پیدا کنند. البته حجم کلی ریزش موی شما احتمالاً بیشتر از آن چیزی نیست که قرار بود در طی 9 ماه گذشته از دست بدهید و فقط از آن جهت که به یکباره اتفاق می افتد، شدید و بیش از حد به نظر می رسد.

ریزش مو پس از زایمان ممکن است در هر زمانی پس از تولد نوزاد ایجاد شود و گاهی تا یک سال نیز نیز ادامه دارد. این مشکل معمولاً در حدود 4 ماهگی به اوج خود می رسد، بنابراین اگر فرزند شما چند ماهه است و هنوز ریزش مو دارید، به این معنی نیست که زمان وحشت فرا رسیده است!

بهترین درمان ریزش مو پس از زایمان

نازک شدن موهای شما پس از خاتمه بارداری اتفاقی طبیعی است. اگر این مساله شما را نگران نمی کند، لازم نیست کاری برای درمان آن انجام دهید. و، متأسفانه، هیچ چیزی برای جلوگیری یا کاهش ریزش مو پس از زایمان یافت نشده است. اما اگر ریزش مو شما را آزار می دهد، درمان هایی وجود دارد که می توانید سعی کنید تا به کمک آن ها موهای خود را پرتر و سالم تر نشان دهید.

1. برای درمان ریزش مو پس از زایمان، از حالت دادن به موها خودداری کنید:

گرم کردن موهایتان با سشوار یا اتو یا فر کننده ممکن است باعث نازک ‌تر به نظر رسیدن موها شود. سعی کنید از حالت دادن فانتزی خودداری کنید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند تا نازک بودن آن ها کمتر به چشم بیاید.

برس کشیدن بیش از حد می تواند باعث ریزش موهای شما به صورت دسته های بزرگتر شود، بنابراین هنگام برس کشیدن ملایم عمل کرده و بیش از یک بار در روز موها را برس نکشید. شما می توانید از زمان اضافی خود برای در آغوش گرفتن فرزندتان یا خوابیدن استفاده کنید!

2. برای درمان ریزش مو پس از زایمان، خوب غذا بخورید:

گنجاندن انواع میوه ها، سبزیجات و پروتئین های سالم در رژیم غذایی بهترین راه برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. غذاهایی که توسط برخی از پزشکان برای بهبود سلامت مو پیشنهاد می شوند؛ عبارتند از: سبزیجات با برگ های تیره (برای دریافت آهن و ویتامین C)، سیب زمینی شیرین و هویج (برای دریافت بتاکاروتن)، تخم مرغ (برای دریافت ویتامین D) و ماهی (برای دریافت امگا 3 و منیزیم).

3. مکمل های ویتامینی خود را مصرف کنید:

ویتامین ها نباید جایگزین یک رژیم غذایی متنوع باشند، به خصوص زمانی که شما یک مادر جدید هستید و باید از فرزندتان مراقبت کنید. اما اگر رژیم غذایی شما متعادل نباشد، این مولتی ویتامین ها ممکن است به عنوان مکمل کمک کننده باشند. در حالی که هیچ ویتامین خاصی بر ریزش مو تأثیر نمی گذارد، اما این مواد برای سلامت کلی مهم هستند. اغلب توصیه می شود که مولتی ویتامین های دوران بارداری خود را پس از تولد نوزادتان نیز ادامه دهید، به خصوص اگر از سینه های خودتان شیردهی دارید.

4. از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید:

در حالی که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، اما شامپوهای نرم کننده گاهی اوقات موهای شما را سنگین می کنند و آن را نازک تر و شل تر نشان می دهند. در مقابل حجم دهنده ها ممکن است به حجم موهای شما اضافه کرده و به شما کمک کنند تا ظاهری درخشان داشته باشید.

آیا ریزش موی شما پس از زایمان طبیعی است؟

در بیشتر موارد، ریزش مو پس از زایمان کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اگر بعد از تولد یک سالگی فرزندتان، هنوز هم با مشکل ریزش مو روبرو هستید، ممکن است لازم باشد برای درمان ریزش مو پس از زایمان با یک متخصص پوست صحبت کنید تا مطمئن شوید که دلیل دیگری برای ریزش موی شما وجود ندارد.

مطالعه بیشتر:

درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

پرپشت شدن مو در بارداری و ریختن مو پس از زایمان به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های درمان ریزش مو پس از زایمان

آیا خشک کردن موها با سشوار مضر است؟

گرم کردن موهایتان با سشوار یا اتو یا فر کننده ممکن است باعث نازک ‌تر به نظر رسیدن موها شود. سعی کنید از حالت دادن فانتزی خودداری کنید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند تا نازک بودن آن ها کمتر به چشم بیاید.

بعد از زایمان چه شامپویی بزنیم؟

شامپوهای نرم کننده گاهی اوقات موهای شما را سنگین می کنند و آن را نازک تر و شل تر نشان می دهند. در مقابل حجم دهنده ها ممکن است به حجم موهای شما اضافه کرده و به شما کمک کنند تا ظاهری درخشان داشته باشید.

آیا صرفا مصرف ویتامین ها برای درمان ریزش مو پس از زایمان کافی است؟

ویتامین ها نباید جایگزین یک رژیم غذایی متنوع باشند، به خصوص زمانی که شما یک مادر جدید هستید و باید از فرزندتان مراقبت کنید. اما اگر رژیم غذایی شما متعادل نباشد، این مولتی ویتامین ها ممکن است به عنوان مکمل کمک کننده باشند.

چه زمانی برای برای درمان ریزش مو پس از زایمان باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر بعد از تولد یک سالگی فرزندتان، هنوز هم با مشکل ریزش مو روبرو هستید، ممکن است لازم باشد برای درمان ریزش مو پس از زایمان با یک متخصص پوست صحبت کنید تا مطمئن شوید که دلیل دیگری برای ریزش موی شما وجود ندارد.

منبع: healthline