The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت درد مفاصل بعد از زایمان و درمان آن در خانه چیست؟

درد مفاصل بعد از زایمان در میان بانوانی که به تازگی مادر شده اند بسیار رایج است. در طول دوران بارداری بدن دچار تغییرات فراوانی می‌شود اما بعد از زایمان نیز این تغییرات ادامه دارد. یکی از دردهای رایج پس از زایمان درد در ناحیه لگن و مفاصل زانوست. در این متن به شما خواهیم گفت که علت درد مفاصل بعد از زایمان چیست و برای از بین بردن این درد در منزل چه راهکارهایی وجود دارد.

علت درد مفاصل بعد از زایمان

• اصلی ترین دلیل بروز درد مفاصل بعد از زایمان اضافه وزن بالای مادر در دوران بارداری است. در طول بارداری با بالا رفتن وزن مادر و جنین، بدن تلاش می‌کند هر طور شده این وزن را تحمل کند. دردی که بعد از زایمان در مفاصل احساس می‌شود ناشی از تغییراتی است که بدن برای تحمل این وزن به خود داده است.

• گاه برخی مشکلات نظیر ابتلا به آرتریت یا دیگر دردهای مزمن باعث می‌شود مادر پس از زایمان دچار درد بیشتر در ناحیه مفاصل شود.

• در صورتی که مادری قبل از بارداری دچار آسیب مفصل شده باشد و این آسیب بدون علامت و درد بوده باشد احتمال آنکه پس از زایمان درد خود را بروز دهد وجود دارد.

• در دوران بارداری هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شوند که سبب شل شدن عضلات خواهند شد. پس از زایمان عضلات باید به حالت قبل خود بازگردند و این موضوع می‌تواند باعث احساس درد در ناحیه مفصل شود.

• در صورتی که مادری در دوران بارداری مرتبا ورزش نکند یا به دلیل آسیب های بدنی و شرایطی که دارد ناچار به استراحت مطلق باشد احتمال بروز درد مفاصل بعد از زایمان بالاست.

درد مفاصل بعد از زایمان تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟

این موضوع به سلامت مادر وابسته است. بسته به شدت آسیب، درد گاهی بین یک هفته تا 4-6 ماه ادامه دار می‌شود. در صورتی که مادر در دوران بارداری رژیم غذایی خوبی را رعایت کرده باشد و ورزش‌های مناسبی داشته باشد و پس از زایمان نیز به انجام ورزش‌ها ادامه دهد و وضعیت شیردهی خود را رعایت کند، فشار بیشتری به مفاصل وارد نشده و به مرور این درد از بین می‌رود. برای درد مفاصل بعد از زایمان درمان های خاصی توصیه نمی‌شود با این وجود انجام برخی کارها می‌تواند موثر باشد و درد را تسکین دهد:

• به طور مرتب تمرینات سبک داشته باشید. فعال نگه داشتن بدن می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد. ورزش‌های آبی از آنجایی که فشار بر مفاصل در آب برداشته می‌شود عالی است.

• استفاده از کمپرس گرم و سرد در کاهش درد موثر است کمپرس را مستقیما روی مفصل استفاده نکنید و آن را روی یک حوله قرار دهید.

• هیچ چیز بهتر از ماساژ دادن نیست. می‌توانید از برخی از انواع روغن‌های گیاهی برای کاهش درد هم استفاده کنید.

• طب سوزنی نیز می‌تواند تا حدی به کاهش درد کمک کند.

به یاد داشته باشید دردهای پس از زایمان تا حدی طبیعی بوده و بدنی که در 9 ماه گذشته دچار تغییر شده است باید زمانی را برای بهبودی پس از زایمان به خود اختصاص دهد. سعی کنید با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش‌های متناسب و ریلکسیشن به بدن خود فرصت بهبودی دهید. در صورتی که به مرور احساس تسکین و بهبودی درد مفاصل بعد از زایمان را نداشتید با پزشک خود مشورت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- علت پا درد زمان خواب در بارداری چیست؟

2- 5 درمان گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری

3- 10 نکته برای جلوگیری یا پیشگیری از کمر درد بارداری

4- درد شدید استخوان در دستها، مچ پاها و لگن بعد از زایمان، علت چیست؟

?پرسش و پاسخ های علت درد مفاصل بعد از زایمان و درمان آن چیست؟

آیا درد مفاصل بعد از زایمان طبیعی است؟

درد مفاصل بعد از زایمان در میان بانوانی که به تازگی مادر شده اند بسیار رایج است. در طول دوران بارداری بدن دچار تغییرات فراوانی می‌شود اما بعد از زایمان نیز این تغییرات ادامه دارد. یکی از دردهای رایج پس از زایمان درد در ناحیه لگن و مفاصل زانوست

علت اصلی درد مفاصل بعد از زایمان چیست؟

اصلی ترین دلیل بروز درد مفاصل بعد از زایمان اضافه وزن بالای مادر در دوران بارداری است. در طول بارداری با بالا رفتن وزن مادر و جنین، بدن تلاش می‌کند هر طور شده این وزن را تحمل کند. دردی که بعد از زایمان در مفاصل احساس می‌شود ناشی از تغییراتی است که بدن برای تحمل این وزن به خود داده است.

آیا ورزش کردن در دوران بارداری احتمال ابتلا به درد مفاصل را کاهش می دهد؟

بله. در صورتی که مادری در دوران بارداری مرتبا ورزش نکند یا به دلیل آسیب های بدنی و شرایطی که دارد ناچار به استراحت مطلق باشد احتمال بروز درد مفاصل بعد از زایمان بالاست.

درد مفاصل بعد از زایمان تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟

این موضوع به سلامت مادر وابسته است. بسته به شدت آسیب، درد گاهی بین یک هفته تا 4-6 ماه ادامه دار می‌شود. در صورتی که مادر در دوران بارداری رژیم غذایی خوبی را رعایت کرده باشد و ورزش‌های مناسبی داشته باشد و پس از زایمان نیز به انجام ورزش‌ها ادامه دهد و وضعیت شیردهی خود را رعایت کند، فشار بیشتری به مفاصل وارد نشده و به مرور این درد از بین می‌رود

منبع: parenting.firstcry