The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا سرگیجه از علائم یائسگی است ودرمان سرگیجه در یائسگی چیست؟

سرگیجه یکی از علائم رایج در دوران یائسگی است، اما ارتباط این دو هنوز به طور کامل مشخص نیست. سرگیجه می تواند مربوط به تغییرات دوران یائسگی یا افزایش سن باشد. با ما همراه باشید تا درباره ارتباط و نحوه مدیریت سرگیجه در یائسگی با شما گفتگو کنیم.

علت سرگیجه در یائسگی چیست؟

اگرچه محققان دلایل دقیق افزایش سرگیجه در دوران پیش یائسگی یا یائسگی را نمی دانند، اما دلایل احتمالی برای آن ذکر کرده اند، مانند:

قند خون

هورمون ها نقش مهمی در تعادل سطح قند خون دارند. تغییرات هورمونی در دوران یائسگی بر نحوه پاسخ بدن به انسولین تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود بدن قادر به حفظ ثبات قند خون نباشد. تغییر در سطح قند خون می تواند باعث ایجاد سرگیجه در یائسگی شود.

تغییرات گوش میانی

تغییرات هورمون زنانه روی گوش درونی تأثیر می گذارد که در احساس تعادل نقش بسیار مهمی دارد. برخی از خانمها تغییرات در تعادل، سینوس ها و شنوایی را قبل از قاعدگی گزارش می کنند. ممکن است تغییرات هورمونی در دوران یائسگی نیز روی گوش نیز تأثیر بگذارد.

خستگی مفرط

خستگی یک علامت رایج در دوران یائسگی است و می تواند منجر به سرگیجه در یائسگی شود. اگر احساس خستگی می کنید، کارکرد کلی بدن دچار مشکل شده است.

گرگرفتگی

بر اساس شواهد معتبر، خانمهایی که گرگرفتگی دارند بیشتر از آنهایی که این علامت را تجربه نمی کنند، دچار سرگیجه یا دوران سر می شوند.

سیستم عصبی و قلبی عروقی

تغییر در سطح استروژن می تواند بر روی سیستم قلبی عروقی و عصبی تأثیر بگذارد. اگر هر کدام از این دو سیستم به درستی کار نکنند، عملکرد طبیعی بدن دستخوش تغییر می شود.

پیری و افزایش سن

احتمال وقوع سرگیجه یا عدم تعادل با افزایش سن، بیشتر می شود. این عارضه در خانمها بیشتر از آقایان است. در یک پژوهش ثابت شد سرگیجه در خانمهای 40 تا 59 ساله یائسه و غیر یائسه به یک اندازه شایع است. این بدان معناست که سرگیجه ممکن است نشانه پیری باشد ولی از علائم یائسگی نیست. برای درک بهتر این ارتباط و اینکه چرا سرگیجه در خانمها بیشتر از آقایان است، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

میگرن

در برخی خانمها، میگرن احتمال وقوع سرگیجه را افزایش می دهد. میگرن و سرگیجه دو مورد از رایج ترین شکایات بانوان در مراحل اولیه یائسگی هستند. تغییرات هورمون ها در دوران یائسگی محرک میگرن است. اگر سابقه میگرن دارید، تعداد دفعات آن در یائسگی افزایش می یابد.

سرگیجه غیرمرتبط با یائسگی

سرگیجه ممکن است ناشی از موارد غیرمرتبط با یائسگی و به دلایل زیر رخ دهد:

• کمبود آب بدن

• اضطراب و حمله پانیک گاهی اوقات با یائسگی ارتباط دارد.

• بیماری گوش داخلی مانند بیماری مینیر ، به ویژه اگر سرگیجه با کاهش شنوایی همراه است.

• آلرژی یا عفونت سینوسی

• فشار خون پایین

چه زمانی باید برای سرگیجه در یائسگی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مرتباً حالت منگی و عدم تعادل دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای پی بردن به وضعیت دقیق شما سوالاتی می پرسد. سعی کنید احساس خود را بدون استفاده از کلمه "سرگیجه" توصیف کنید. به این ترتیب پزشک راحت تر به علت احتمالی سرگیجه پی می برد.

بهتر است هر موقع که احساس سرگیجه و عدم تعادل دارید، شرایط خود را یادداشت کنید. به این ترتیب تصویر بهتری از شرایط زمینه ای محرک سرگیجه به دست خواهید آورد.

پزشک فشار خون و نبض را در حالت نشسته و ایستاده در موقعیت های مختلف بررسی می کند تا ببیند حرکت و وضعیت شما چه تاثیری بر قلب و جریان خون خواهد داشت.

از آنجا که بسیاری از عملکردهای بدن می تواند به سرگیجه مرتبط باشد، پزشک در مورد علائم دیگر مانند گوش درد، کمبود آب بدن یا از دست دادن بینایی نیز سوالاتی می پرسد. حتی گاهی بیمار به متخصص مغز و اعصاب، قلب و عروق یا گوش و حلق و بینی معرفی می شود.

انواع سرگیجه

هنگام توضیح علائم برای پزشک، باید بدانید که چه سرگیجه ای را تجربه می کنید:

• عدم تعادل زمانی است که احساس بی ثباتی در پا دارید و در مشکل تعادل و هماهنگی ایجاد شده است.

• سرگیجه شرایطی است که گویی اتاق حرکت می کند یا محیط اطرافتان در حال چرخش است. سرگیجه مکرر ممکن است نشانه وجود مشکلی در گوش داخلی باشد که مسئول حس تعادل در بدن است.

• سبکی سر حالتی است که در آن وزن سر احساس نمی شد. تنفس غیرطبیعی است و وقتی می ایستید احساس سبکی سر شبیه به غش تجربه می کنید.

درمان خانگی سرگیجه در یائسگی

درمان بستگی به علت سرگیجه دارد اما می توان با تغییر سبک زندگی، علائم را مدیریت کرد:

• برای جلوگیری از کمبود آب، مقدار زیادی آب بنوشید. اگر آب ساده دوست ندارید، کمی آن را با آب میوه های تازه مانند آب پرتقال یا لیمو مزه دار کنید. دمنوشهای بدون کافئین نیز مناسب هستند.

• بعد از نشستن یا دراز کشیدن به آرامی بایستید. این به گوش داخلی و خون کمک می کند تا به آرامی با وضعیت ایستاده انطباق حاصل کنند.

• استرس روزانه خود را کاهش دهید. در صورت نیاز از دیگران کمک بگیرید و از پذیرش مسئولیت فراتر از حد توان خود، خودداری کنید. اگر در زندگی روزمره خود مرتباً بیش از حد احساس اضطراب یا دلشوره دارید، به مشاور مراجعه کنید.

برای درمان سرگیجه در یائسگی چی بخوریم؟

 مصرف میان وعده بین وعده های اصلی باعث تثبیت قند خون می شود. میان وعده های پروتئینی مانند تخم مرغ، مغزهای خشک و ماست بسیار مناسب هستند. از مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهای سرشار از قند مانند چیپس و آب نبات پرهیز کنید.

در صورت ایجاد تغییرات هورمونی، پزشک ممکن است درمان جایگزین با هورمون را توصیه کند. اما این روش درمانی می تواند خطر ابتلا به برخی مشکلات مانند سکته، حمله قلبی و سرطان پستان را افزایش می دهد. برای سنجش جوانب مثبت و منفی درمان جایگزین با هورمون با پزشک هماهنگ باشید.

نگاه کلی

سرگیجه به خودی خود بیماری نیست بلکه می تواند علامت بیماری های دیگر باشد. به عامل سرگیجه خود توجه کنید و با پزشک هماهنگ باشید. این احتمال وجود دارد که کمتر شاهد وقوع سرگیجه در یائسگی باشید و وضعیت بهبود یابد.

مطالعه بیشتر:

روش های پیشگیری از یائسگی زودرس

علائم شایع دوران یائسگی چیست چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

میانگین سن یائسگی وعلائم آن و سن یائسگی زودرس چند سالگی است؟

آیا تپش قلب از علائم یائسگی است؟ علت تپش قلب در یائسگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های سرگیجه در یائسگی

چه زمانی باید برای سرگیجه در یائسگی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مرتباً حالت منگی و عدم تعادل دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای پی بردن به وضعیت دقیق شما سوالاتی می پرسد. سعی کنید احساس خود را بدون استفاده از کلمه سرگیجه توصیف کنید. به این ترتیب پزشک راحت تر به علت احتمالی سرگیجه پی می برد.

علت سرگیجه در یائسگی چیست؟

تغییرات هورمون زنانه روی گوش درونی تأثیر می گذارد که در احساس تعادل نقش بسیار مهمی دارد. برخی از خانمها تغییرات در تعادل، سینوس ها و شنوایی را قبل از قاعدگی گزارش می کنند. ممکن است تغییرات هورمونی در دوران یائسگی نیز روی گوش نیز تأثیر بگذارد.

درمان خانگی سرگیجه در یائسگی چیست؟

برای جلوگیری از کمبود آب، مقدار زیادی آب بنوشید. اگر آب ساده دوست ندارید، کمی آن را با آب میوه های تازه مانند آب پرتقال یا لیمو مزه دار کنید. دمنوشهای بدون کافئین نیز مناسب هستند. بعد از نشستن یا دراز کشیدن به آرامی بایستید. این به گوش داخلی و خون کمک می کند تا به آرامی با وضعیت ایستاده انطباق حاصل کنند.

برای درمان سرگیجه در یائسگی چی بخوریم؟

مصرف میان وعده بین وعده های اصلی باعث تثبیت قند خون می شود. میان وعده های پروتئینی مانند تخم مرغ، مغزهای خشک و ماست بسیار مناسب هستند. از مصرف غذاهای فراوری شده یا غذاهای سرشار از قند مانند چیپس و آب نبات پرهیز کنید.

منبع: healthline