The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص تستوسترون و قرص تستوسترون چه عوارضی دارد؟

طبق گزارش ها حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از مردان مسن به دلیل مشکل پزشکی به نام هیپوگنادیسم نیاز به درمان با مکمل های تستوسترون دارند (TRT). اما این روش درمانی با مشکلاتی از جمله احتمال بیماری های قلبی، بالا رفتن گلبول های قرمز خون و مشکلات دیگر مرتبط است. در یک هورمون درمانی موفق، مقدار مناسبی از هورمون را برای نیازهای فرد در نظر می گیرند. درمان ها شامل چسب، کرم، تزریق و قرص تستوسترون است. قرص تستوسترون برای افرادی مناسب است که به دنبال درمان پیوسته و طولانی مدت هستند. پزشک می تواند این گزینه ها را بررسی و بهترین روش را برای شما انتخاب کند.

تستوسترون چیست؟

تستوسترون یکی از مهم ترین هورمون های بدن است. باعث افزایش میل جنسی، افزایش توده ماهیچه ها، تقویت حافظه و بالا رفتن انرژی بدن می شود. اغلب مردان تستوسترون خود را با بالا رفتن سن از دست می دهند.

قرص تستوسترون کاشتنی چیست؟

قرص تستوسترون مانند Testopel قرص هایی کوچک و به اندازه ۳ میلی متر در ۹ میلی متر و حاوی تستوسترون کریستالی هستند. این قرص های زیر پوست کاشته می شود و در مدت ۳ تا ۶ ماه به آهستگی تستوسترون آزاد می کند.

این روش ساده در مطب پزشک انجام شده و معمولا زیر پوست نزدیک به باسن کاشته می شود. این قرص ها یک روش درمانی طولانی مدت با تستوسترون است. مقدار مشخص و ثابتی از تستوسترون آزاد می کند و معمولا نیاز ۴ ماهه به این هورمون را برطرف می کنند.

یافتن دوز مناسب

یافتن دوز مناسب برای بهبود علائم تستوسترون پایین ممکن است زمانبر باشد. تستوسترون بیش از حد می تواند عوارض جانبی خطرناکی از جمله افزایش تعداد گلبول های قرمز خون (RBC) داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که تستوسترون بالا خطرات زیادی دارد.

یافتن مقدار مناسب تستوسترون ممکن است برای برخی چالش برانگیز باشد. می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا مقدار مناسب تستوسترون برای بدن خود را پیدا کنید.

کم و زیاد بودن میزان تستوسترون

مصرف کرم ها، ژل ها، قرص های مکیدنی، اسپری بینی، محلول زیر بغل و چسب ها راحت است، اما باید روزانه مصرف شوند. همچنین در این روش های درمانی ممکن است زنان و کودکان در معرض مقادیر بالای تستوسترون قرار بگیرند.

تستوسترون با استفاده از تزریق زمان طولانی تری در بدن خواهد ماند و فاقد مشکلاتی است که در روش های دیگر وجود دارد. هر چند ممکن است در محل تزریق احساس ناراحتی داشته باشید. برای این منظور باید به مرکز پزشکی مراجعه کنید یا خود تزریق را یاد بگیرید.

 قرص تستوسترون چه عوارضی دارد؟

برخی از عوارض جانبی منفی TRT به خاطر بالا و پایین بودن میزان تستوسترون در روش های معمول تجویز است. مخصوصا در روش تزریقی تستوسترون، مقدار تستوسترون از زیاد شروع می شود و تا پیش از زمان دوز دوم تزریق مقدار آن بسیار کم می شود. در نتیجه سطح انرژی، فعالیت جنسی و تغییرات خلقی مانند ترن هوایی در تغییر و تحول خواهد بود.

این قرارگیری در معرض اوج تستوسترون باعث می شود، تستوسترون به استرادیول و استروژن تجزیه شود. استروژن بالا به طور بالقوه باعث رشد و حساسیت پستان ها می شود.

عوارض جانبی دیگر قرص تستوسترون شامل موارد زیر است:

آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب)

• آکنه

تعداد کم اسپرم

• بزرگ شدن پستان ها

• کوچک شدن بیضه ها

• افزایش RBC

کاشت  قرص تستوسترون

کاشت کپسول یا  قرص تستوسترون فرآیندی است که تنها ۱۰ دقیقه زمان می برد. پوست بخش بالایی باسن یا ران به خوبی تمیز می شود و با استفاده از بی حسی موضعی آن قسمت را بی حس می کنند تا ناراحتی کمتری احساس کنید. برش کوچکی در آن قسمت ایجاد می شود. قرص های ریز تستوسترون با ابزاری به نام تروکار زیر پوست قرار می گیرد. به طور معمول ۱۰ تا ۲۰ قرص در طول عمل کاشته می شود. تاثیر این قرص ها به طور کلی حدود ۴ ماه است و پس از آن باید تمدید شود.

عوارض احتمالی کاشت قرص تستوسترون چیست؟

این قرص ها برای افرادی که دارای تستوسترون پایینی هستند دارای تاثیر طولانی مدت است. اما اشکالاتی نیز در این روش وجود دارد.

ممکن است گاهی محل کاشت قرص ها دچار عفونت شود. یا ممکن است قرص ها از جای خود بیرون بیاید. تحقیقات نشان می دهد که ۰.۳ تا ۰.۴ درصد موارد دچار عفونت و ۰.۳ تا ۱.۱ درصد مواقع قرص ها از محل کاشت بیرون می آید.

همچنین به راحتی نمی توان میزان دوز را تغییر داد. زیرا عمل جراحی دیگری برای اضافه کردن قرص ها لازم است. اگر می خواهید قرص تستوسترون را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا روش های دیگر استفاده از تستوسترون مانند کرم ها و چسب ها را امتحان کنید تا به مقدار مناسب این هورمون در بدن خود پی ببرید. پزشک در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

زمانی که میزان تستوسترون مشخص شد و از فواید روش درمانی بدون افزایش سطح گلبول های قرمز (RBC) یا تاثیرات منفی دیگر بهره مند شدید، گزینه مناسبی برای انجام کاشت قرص های تستوسترون هستید.

 قرص تستوسترون برای بانوان

گرچه موضوعی بحث برانگیز است، اما بانوان نیز از روش درمانی تستوسترون استفاده می کنند. بانوان یائسه برای درمان اختلال کم میلی جنسی تحت درمان TRT با یا بدون استروژن اضافی قرار می گیرند.

نتیجه بهبود میل جنسی، ارگاسم های مکرر و رضایت جنسی خواهد بود. همچنین ممکن است شواهدی از بهبودی در موارد زیر وجود داشته باشد:

• توده عضلانی

• تراکم استخوان

• عملکرد شناختی

• سلامت قلب

هر چند در حال حاضر ارائه درمان با دوز کم مناسب بانوان دشوار است. با این که کاشت تستوسترون برای بانوان انجام شده است، اما هنوز باید مطالعات مستمری در مورد خطرات احتمالی به ویژه ایجاد سرطان های خاص صورت پذیرد.

استفاده از قرص تستوسترون در بانوان نیز «بدون برچسب» است، یعنی دارویی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای یک منظور تایید شده، برای هدفی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

هر چند پزشک همچنان می تواند دارو را برای مشکل مورد نظر استفاده کند. زیرا FDA مقررات آزمایش ها و تاییدیه داروها را تنظیم می کنند، نه نحوه استفاده پزشکان از دارو برای درمان بیماران. بنابراین پزشک دارویی را که فکر می کند برای مشکل شما مناسب است تجویز خواهد کرد.

مشورت با پزشک

در مورد این که آیا به درمان با تستوسترون نیاز دارید یا خیر با پزشک صحبت کنید. هنگامی که دوز مناسب بدن شما مشخص شد، می توانید بهترین روش درمانی مناسب را انتخاب کنید.

TRT یک تعهد طولانی مدت است. قرص تستوسترون به معنای مراجعه بیشتر به پزشک و در نتیجه هزینه بیشتر است. اما فوایدی نیز دارد، نیاز به مصرف روزانه ندارید و افراد دیگر در خطر مجاورت با تستوسترون نیستند.

مطالعه بیشتر:

درمان جایگزین تستوسترون (TRT)

عوارض هورمون های بدنسازی بر قدرت باروری چیست؟

بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان از علت تا تشخیص و درمان

هورمون تستوسترون چیست و عدم تعادل تستوسترون ناشی از چیست؟

?پرسش و پاسخ های قرص تستوسترون

قرص تستوسترون کاشتنی چیست؟

قرص تستوسترون مانند Testopel قرص هایی کوچک و به اندازه ۳ میلی متر در ۹ میلی متر و حاوی تستوسترون کریستالی هستند. این قرص های زیر پوست کاشته می شود و در مدت ۳ تا ۶ ماه به آهستگی تستوسترون آزاد می کند.

قرص تستوسترون چه عوارضی دارد؟

سبب رشد و حساسیت پستان ها می شود • آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) • آکنه • تعداد کم اسپرم • بزرگ شدن پستان ها • کوچک شدن بیضه ها • افزایش RBC

آیا قرص تستوسترون کاشتنی ممکن است عفونت کند؟

ممکن است گاهی محل کاشت قرص ها دچار عفونت شود. یا ممکن است قرص ها از جای خود بیرون بیاید. تحقیقات نشان می دهد که ۰.۳ تا ۰.۴ درصد موارد دچار عفونت و ۰.۳ تا ۱.۱ درصد مواقع قرص ها از محل کاشت بیرون می آید.

قرص تستوسترون برای بانوان چه فوایدی دارد؟

بهبود میل جنسی، ارگاسم های مکرر و رضایت جنسی خواهد بود. همچنین ممکن است شواهدی از بهبودی در موارد زیر وجود داشته باشد: • توده عضلانی • تراکم استخوان • سلامت قلب

منبع: healthline