The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دلایل برآمدگی شکم در دوران یائسگی چیست؟

یائسگی علاوه بر اتمام دوره قاعدگی، تغییرات زیاد دیگری را نیز برای بدن ایجاد می کند. تغییرات در هورمون های بدن و تغییر سریع خلق و خو در این دوران بسیار معمول است و همچنین ممکن است متوجه افزایش وزن در ناحیه میانی بدن خود و برآمدگی شکم شوید. برخی افراد از این علامت به عنوان "شکم یائسگی" یاد می کنند. شکل بدن شما ممکن است بدون افزایش وزن تغییر کند، یا ممکن است به گونه ای چاق شوید که گویی تمام این اضافه وزن در ناحیه میانی شما جمع شده است. ممکن است به نظر برسد تجربه این برآمدگی شکم با افزایش سن اجتناب ناپذیر است، اما در واقع عوامل زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را مدیریت کنید.

برآمدگی شکم در دوران یائسگی

با نزدیک شدن به سن 50 سالگی، ممکن است متوجه شوید که پریودهای شما پراکنده تر یا کوتاه تر از گذشته می شوند. این اتفاق نشان می دهد که شما در حال نزدیک شدن به یائسگی به عنوان بخشی طبیعی از افزایش سن، هستید. دوران پیش از یائسگی، به عنوان ماه ها یا سال های قبل از قطع کامل قاعدگی تعریف می شود و یائسگی نیز با گذراندن 12 ماه بدون پریود در پایان این دوره به اثبات می رسد.

برآمدگی شکم قبل و در دوران یائسگی

برآمدگی شکم قبل و در دوران یائسگی می تواند مربوط به چندین مورد مختلف باشد که به طور همزمان در بدن شما اتفاق می افتند.

تغییرات هورمونی و افزایش وزن

با نزدیک شدن به دوران یائسگی، سطح استروژن در بدن شما به سرعت کاهش می یابد. در همان زمان، سطح هورمونی به نام آندروژن افزایش پیدا می کند. این اتفاق، می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که به خودی خود ممکن است منجر افزایش وزن شود.

افرادی که دارای عدم تعادل هورمونی هستند همچنین ممکن است سطح جدیدی از گرسنگی را تجربه کنند. شما ممکن است متوجه شوید که نسبت به انواع مختلف غذاها ولع دارید و به طور مداوم گرسنه هستید. درست مانند زمان پریود که تغییرات هورمونی ممکن است شما را وادار به خوردن غذاهای شور، شیرین و غنی از کربوهیدرات کند، یائسگی نیز می تواند همین کار را انجام دهد.

در دوران یائسگی چقدر افزایش وزن خواهیم داشت؟

میانگین افزایش وزن برای بانوان در دوران یائسگی و بعد از آن حدود 2.04 کیلوگرم است.

نفخ یائسگی

نفخ یکی از علائم شایع دوران پیش از یائسگی و یائسگی است که خود سبب برآمدگی شکم می شود. بسته به آنچه که می خورید، ممکن است شکم شما در طول روز تغییر کرده و بزرگ شود. احتباس آب یا احتباس گاز می تواند منبع این نوع نفخ باشد.

این نفخ به خودی خود افزایش وزن نیست و ممکن است شبیه به همان نفخی باشد که از زمان قاعدگی به وجود آن عادت کرده بودید. با قطع قاعدگی، ممکن است متوجه شوید که دیگر دچار نفخ نمی شوید.

جابجایی توده بدن

شکل بدن شما ممکن است در دوران یائسگی و پس از آن تغییر کند و این یک اتفاق طبیعی است. در طی این روند، چربی موجود در باسن و ران شما ممکن است به سمت شکم حرکت کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که اگرچه عدد روی ترازو چندان در حال حرکت نیست، اما لباس های شما مانند گذشته متناسب به نظر نمی رسند. اگرچه این اتفاق به رژیم غذایی و ژنتیک شما ارتباط دارد، اما تغییرات هورمونی در بدن شما نیز در وقوع آن دخیل است.

آیا امکان کاهش وزن در یائسگی وجود دارد؟

بدن شما ممکن است به دلیل یائسگی متفاوت به نظر برسد، و این کاملا طبیعی است. در این زمان نیز همچنان مهم است که در محدوده وزنی طبیعی برای قد و نوع بدن خود باشید. صحبت با پزشک می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که وزن متوسط برای شما چند کیلوگرم است.

همچنین می توانید عواملی مانند شاخص توده بدنی (BMI) خود را در نظر بگیرید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ابزارهای اندازه گیری دارای محدودیت هایی هستند که نمی توانند در مورد تمام شرایط منحصر به فرد سلامتی شما خبر دهند. اگر هدف شما کاهش وزن در دوران یائسگی و پس از آن باشد، اگرچه می توانید به آن برسید، اما ممکن است کمی بیشتر از گذشته طول بکشد.

رژیم غذایی

ممکن است بتوانید با تغییر شیوه تغذیه، مقداری از نفخ شکم مربوط به یائسگی را کاهش دهید. مصرف زیاد چربی، قند و نمک با افزایش وزن در دوران یائسگی مرتبط است.

در مقابل در پیش گرفتن رژیم غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها می تواند به کاهش فرآیندهای استرس اکسیداتیو بدن شما در دوران یائسگی کمک کند. توت ها، آجیل، کلم پیچ و حتی شکلات تلخ دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

غذاهای غنی از آهن و غنی از کلسیم نیز می توانند به تسکین برخی از علائم یائسگی مانند تغییرات خلقی و گرگرفتگی کمک کنند. متوقف کردن مصرف کافئین و الکل نیز می تواند به کاهش گرگرفتگی کمک کند، که به نوبه خود می تواند در تجربه خواب بهتر و مدیریت علائم یائسگی موثر باشد.

شما همچنین باید تا آنجا که می توانید آب بنوشید تا به بدن شما در دفع سموم و هیدراته ماندن کمک کند. همچنین ممکن است پزشک در مورد مکمل های غذایی که می توانید در طول این دوره انتقال به یائسگی مصرف کنید، توصیه هایی را ارائه دهد.

ورزش

در دوران یائسگی، ممکن است متوجه شوید که سطح انرژی شما در حال کاهش است. این مساله ممکن است به شما این احساس را بدهد که نمی توانید ورزش کنید. اما فعال ماندن در دوران یائسگی می تواند تفاوت زیادی در تغییر وزن و کاهش چربی و بزرگی شکم، ایجاد کند.

ورزش لزوماً به معنی تمرین شدید نیست. پیاده روی در خارج از منزل نیز می تواند ضربان قلب شما را بالا برده و در عین حال میزان دریافت روزانه ویتامین D شما را نیز افزایش دهد، که همگی این موارد می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

سایر تمرینات مانند یوگا نیز می توانند به شما کمک کنند تا :

• انعطاف پذیری را حفظ کنید.

• تراکم استخوان خود را بهبود بخشید.

• به شما تن عضلانی مشخص می دهد بدون این که بر چارچوب کلی خود استرس وارد کنید.

کاهش استرس

کاهش استرس و اضطراب می تواند جلوی عادت های غذایی ناسالم را بگیرد. علاوه بر این، استرس می تواند بخشی از دلایلی باشد که باعث ایجاد نفخ شکم می شوند.

اولین بخش از کاهش استرس کنار گذاشتن این ایده است که بدن شما "ظاهرا" چگونه به نظر می رسد. اگر هدف شما کاهش وزن است، استرس داشتن نسبت به وضعیت بدن بعد از یائسگی راه مناسبی برای کاهش وزن به روش سالم نیست.

در دوران یائسگی و پس از آن، تمرکز خود را بر گنجاندن فعالیت هایی در برنامه روزانه خود قرار دهید که سطح استرس شما را کاهش می دهند. گذراندن وقت در بیرون از منزل، باغبانی و استراحت اغلب به هورمون های شما کمک می کند تا به تعادل جدید خود دست پیدا کنند. ذهن آگاهی و مدیتیشن نیز می تواند به کاهش و مدیریت علائم مربوط به یائسگی کمک کند.

مداخلات درمانی

اگر احساس می کنید برآمدگی شکم و اضافه وزن در دوران یائسگی باعث می شود تا احساس بدی نسبت به خود داشته باشید، بهتر است در مورد روش های زیبایی مانند لیپوساکشن و کول اسکالپینگ (کول اسکالپتینگ) با پزشک خود مشورت کنید.

• لیپوساکشن می تواند با برداشتن چربی از نواحی مشخص، برجستگی شکم را به صورت موضعی درمان کند. پس از یائسگی، ممکن است نتایج لیپوساکشن دوام نیاورد، زیرا بدن شما همچنان بخشی از جرم خود را به شکم منتقل می کند. بنابراین اگر به طور جدی در مورد آن مشتاق هستید، بهتر است با یک پزشک معتبر و معتمد در این مورد مشورت کنید.

• کول اسکالپینگ بعد از یائسگی نیز ممکن است در کاهش ظاهر چربی موثر باشد. کول اسکالپینگ نسبت به تزریق چربی کمتر تهاجمی است و هیچ گونه برش یا جای زخمی بر جای نمی گذارد و بنابراین نیازی به نگرانی در این رابطه نیست. از سوی دیگر، با تغییر بدن در دوران یائسگی، نتایج کول اسکالپینگ ممکن است دائمی نباشند.

• کشیدن شکم یا ابدومینوپلاستی (tummy tuck)، یکی دیگر از جراحی های زیبایی برای درمان برآمدگی شکم است که برخی از افراد بعد از یائسگی از آن کمک می گیرند. این درمان نیاز به جراحی در بیمارستان دارد و می تواند روند بهبودی قابل توجهی داشته باشد. قبل از انجام دادن این نوع از جراحی زیبایی شکم بعد از یائسگی، مطمئن شوید که به خوبی از تمام عوامل خطرساز و میزان دائمی بودن نتایج آگاه هستید.

آیا می توانید از برآمدگی شکم در دوران یائسگی جلوگیری کنید؟

شما همچنین می توانید اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از برآمدگی شکم در دوران یائسگی انجام دهید که میزان تاثیر یائسگی بر شکل بدن را محدود می کنند. به خاطر داشته باشید که ژنتیک و سابقه سلامت قبلی شما در تأثیر یائسگی بر بدنتان نقش دارد، بنابراین این مراحل ممکن است به طور کامل از برآمدگی شکم در دوران یائسگی جلوگیری نکند.

• سبک زندگی فعال را حفظ کنید. اگر بتوانید برای 3 تا 4 بار در هفته فعال باشید، ضربان قلب خود را به طور مداوم بالا ببرید و یا در تمرینات قدرتی شرکت کنید، ممکن است متوجه شوید که با وجود روند کاهشی سطح استروژن، علائم یائسگی کمتری را تجربه می کنید.

• ترک سیگار را در نظر بگیرید. اگر سیگار می کشید و در گذشته نسبت به کنار گذاشتن آن بی توجه بوده اید، یائسگی زمان بسیار خوبی برای تجدید نظر در این مساله است. با افزایش سن، عوارض سیگار کشیدن بر سلامتی چندین برابر می شود. این در حالی است که اگر سیگار را ترک کنید، ممکن است متوجه شوید که سطح انرژی بالاتری دارید و انگیزه بیشتری برای مراقبت از بدن خود پیدا خواهید کرد.

• در مورد نگرانی های خاص خود با پزشک مشورت کنید. یائسگی معمولاً نشان می دهد که شما باید کمی متفاوت تر از گذشته از بدن خود مراقبت کنید و ممکن است در آینده نگرانی های متفاوتی برای سلامتی داشته باشید. طرز فکر خود را طوری تنظیم کنید که در طول سال های آینده تا آنجا که می توانید از بدن خود مراقبت کنید.

سخن پایانی

یائسگی بخشی طبیعی از روند پیری است و این احتمال وجود دارد که بدن شما بعد از رسیدن به سن یائسگی متفاوت به نظر برسد. ژنتیک شما نقش به سزایی در برآمدگی شکم در دوران یائسگی دارد، اگرچه این شما هستید تعیین می کنید یائسگی چقدر بر شکل بدن شما تأثیر بگذارد. عوامل مرتبط با سبک زندگی، مانند الگوهای غذایی، میزان استرس و روال ورزشی شما نیز می توانند در میزان برآمدگی شکم در دوران یائسگی نقش داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

امکان بارداری در یائسگی چند درصد است؟

چگونه در دوران یائسگی لاغر شویم؟ لاغر شدن در یائسگی

حالت تهوع در یائسگی آیا یائسگی حالت تهوع ایجاد می کند؟

علائم شایع دوران یائسگی چیست چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های برآمدگی شکم در دوران یائسگی

علت اصلی برآمدگی شکم در یائسگی چیست؟

با نزدیک شدن به دوران یائسگی، سطح استروژن در بدن شما به سرعت کاهش می یابد. در همان زمان، سطح هورمونی به نام آندروژن افزایش پیدا می کند. این اتفاق، می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که به خودی خود ممکن است منجر افزایش وزن شود.

در دوران یائسگی چقدر افزایش وزن خواهیم داشت؟

میانگین افزایش وزن برای بانوان در دوران یائسگی و بعد از آن حدود 2.04 کیلوگرم است.

ساده ترین راه درمان شکم بزرگ در یائسگی چیست؟

لیپوساکشن می تواند با برداشتن چربی از نواحی مشخص، برجستگی شکم را به صورت موضعی درمان کند. پس از یائسگی، ممکن است نتایج لیپوساکشن دوام نیاورد، زیرا بدن شما همچنان بخشی از جرم خود را به شکم منتقل می کند. بنابراین اگر به طور جدی در مورد آن مشتاق هستید، بهتر است با یک پزشک معتبر و معتمد در این مورد مشورت کنید.

برای پیشگیری از برآمدگی شکم در یائسگی چه کنیم؟

اگر بتوانید برای 3 تا 4 بار در هفته فعال باشید، ضربان قلب خود را به طور مداوم بالا ببرید و یا در تمرینات قدرتی شرکت کنید، ممکن است متوجه شوید که با وجود روند کاهشی سطح استروژن، علائم یائسگی کمتری را تجربه می کنید.

منبع: healthline