The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

واکسن کرونا برای کودکان در چه سنی ایمن است؟

با وجود تمامی نگرانی هایی که والدین برای فرزندانشان درمورد بیماری جهانی کرونا دارند در نهایت، بزرگسالان تنها کسانی نیستند که می توانند در برابر کووید 19 ایمن شوند. احتمالا می پرسید آیا واکسن کرونا برای کودکان بی خطر و موثر است و چه عوارض جانبی ممکن است تجربه کنند؟ در اینجا میبینیم که چرا به محض واجد شرایط بودن دریافت واکسن کرونا برای کودکان بسیار مهم است، به علاوه به سوالات اصلی والدین در این مورد پاسخ خواهیم داد.

واکسن کرونا برای کودکان در چه سنی ایمن است؟

نوجوانان 12 تا 17 ساله اکنون واجد شرایط دریافت واکسن فایزر، بیو تک کووید 19 هستند و به زودی کودکان کوچکتر احتمالاً این واکسن را دریافت می کنند و کارشناسان فعلا منتظر نتایج آزمایشات بالینی هستند. کودکان 2 تا 11 ساله ممکن است واجد شرایط واکسینه شدن در اوایل پاییز باشند، در حالی که این احتمال وجود دارد که نوزادان 6 ماهه تا 2 ساله نیز واکسینه شوند.

بنابراین حتی اگر اکنون یک نوجوان یا کوچکتر از آن در خانه ندارید، به احتمال زیاد در حال فکر کردن برای گرفتن واکسن برای طفل کوچولوی خود هستید. در حالی که برخی از والدین به طور کامل در حال واکسیناسیون کودکان خود هستند، برخی دیگر در مورد ایمنی واکسن ها و عوارض جانبی احتمالی پرسش هایی دارند.

آیا واکسن کرونا برای کودکان بی خطر است؟

بله. همانند همه واکسن ها، واکسن کرونا فرآیند تحقیق و تأیید دقیق را طی کرده است تا از ایمنی آن برای بزرگسالان و کودکان اطمینان حاصل شود. در حقیقت، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گویند واکسن های کووید 19 "شدیدترین نظارت ایمنی در تاریخ ایالات متحده را داشته اند" و از دسامبر 2020 تا کنون، بیش از 285 میلیون دوز واکسن تجویز شده است.

آزمایشات بالینی اولیه، که شامل دهها هزار داوطلب بود، نشان داد که این واکسن ها برای بزرگسالان و نوجوانان 16 ساله و بالاتر ایمن و موثر هستند. از آن زمان، داده های اضافی برای نشان دادن ایمنی واکسن فایزر، بایو تک برای کودکان 12 سال و بالاتر جمع آوری شده است. (همچنین نشان داده شده است که واکسن مدرنا برای کودکان 12 سال به بالا موثر است و به زودی انتظار می رود مجوز استفاده اضطراری از FDA را دریافت کند).

آیا واکسن در دوران بارداری ایمن است؟

جن تراچ، دستیار استاد کلینیک اطفال در دانشکده پزشکی ایچان در مونت سینای در شهر نیویورک و سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا، تلاش کرده است تا مطالعات دقیق روی کودکان انجام دهد. بنابراین ما می دانیم که این واکسن ها ایمن و موثر هستند و با دوز مناسب ارائه می شوند.

کارشناسان انتظار دارند که آزمایشات بالینی با بررسی ایمنی و کارآیی واکسن در کودکان کوچکتر، کودکان نوپا و نوزادان، نتایج یکسانی داشته باشد. راجیف فرناندو، مشاور بیماریهای عفونی در بیمارستانهای اورژانس در سراسر کشور در امریکا و یکی از اعضای هیات بررسی می گوید: "شما می توانید از مطالعات انجام شده روی این واکسن نتایج بسیار واضحی برای کودکان 6 ماهه تا 11 ساله بگیرید."

همچنین نیازی به نگرانی نیست که فناوری مدرن استفاده شده در واکسن های فایزر ، بیو و مدرنا باعث تغییر دی ان آ فرزند شما می شود. CDC می گوید مدرنا نمی تواند وارد هسته سلول، جایی که دی ان آ ما وجود دارد، شود، بعلاوه، مدرنا بعد از واکسیناسیون فرد، در بدن تجزیه می شود.

اگر از خود می پرسید که چگونه ایمنی واکسن در یک بازه زمانی کوتاه تعیین شده است، این قابل درک است. شروع واکسینه کردن و ایمن سازی افراد، در مدت کمتر از یک سال بسیار سریع است! اما کارشناسان تأکید می کنند که این سرعت نتیجه همکاری مردم و سازمان ها برای دستیابی به هدفی است که باید هر چه سریعتر محقق شود.

دکتر تراختنبرگ توضیح می دهد: "از آنجا که ما در یک بیماری همه گیر قرار داریم، اساساً بین مراحل مختلف آزمایش هیچ وقفه ای ایجاد نشد و هزینه های لازم برای انجام این امر فراهم شد. سرعت بالا روی کیفیت تولید واکسن تاثیر نداشته و این کار با همان استانداردهای بالا انجام شد.

آیا واکسن کرونا برای کودکان موثر است؟

بله. دقیقاً مانند بزرگسالان، واکسن کرونا برای کودکان نیز در جلوگیری از بیماری کووید 19 در کودکان در سنین 12 سال بسیار موثر است.

مدرنا اخیراً نتایجی منتشر کرده است که نشان می دهد واکسن آنها در کودکان 12 سال به بالا نیز بسیار موثر است، گرچه هنوز واکسن مدرنا برای استفاده در این گروه سنی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید نشده است.

متخصصان هنوز نمی توانند به طور قطعی بگویند که میزان واکسن در کودکان کوچکتر چقدر دقیق است اما به احتمال زیاد واکسن ها درجه محافظت مشابهی را ارائه می دهند و با توجه به اینکه مطالعات روی کودکان 6 ماهه در حال انجام است، باید در چند ماه آینده اطلاعات بیشتری کسب شود.

آیا واکسن کرونا می تواند به کودک ویروس منتقل کند؟

نه. واکسن کرونا دقیقاً مانند سایر واکسیناسیون های معمول که کودکان هر روز دریافت می کنند، عمل می کند.AAP می گوید: این مولکول با مجموعه ای از دستورالعمل ها به سیستم ایمنی بدن یاد می دهد که آنتی بادی محافظ خود را برای مقابله با میکروب های عامل ویروس بسازد. دکتر فرناندو توضیح می دهد، "اما این واکسن ها حاوی ویروس واقعی نیستند". بنابراین احتمال ابتلای افراد به کووید 19 از طریق واکسن کرونا صفر است.

اگر کودک (یا بزرگسال) پس از واکسیناسیون کمی احساس ناراحتی کرد، به این معنی نیست که کووید 19 دارد. در عوض، آنها عوارض جانبی طبیعی را تجربه می کنند که می تواند در اثر تحریک سیستم ایمنی بدن برای ایجاد یک واکنش محافظتی در برابر ویروس، ایجاد شوند. دکتر تراختنبرگ می گوید: "مطمئناً می توانید عوارض جانبی داشته باشید، اما به کووید مبتلا نخواهید شد."

آیا اگر کودک من قبلاً کووید 19 گرفته باشد، باید واکسن کرونا دریافت کند؟

CDC تأکید می کند که همه واجدین شرایط واکسن باید آن را تزریق کنند، حتی اگر قبلاً کووید 19 داشته باشند. در حال حاضر، این شامل همه کودکان 12 سال به بالا است.

درست است که بدن بعد از آلوده شدن تا حدودی در برابر کووید 19 ایمنی پیدا می کند. اما کارشناسان به طور قطع نمی دانند که این محافظت در واقع چقدر طول می کشد. از طرف دیگر، تصور می شود كه محافظت در برابر ویروس از طریق واكسن حداقل شش تا نه ماه و احتمالاً بیشتر نیز ادامه دارد. دکتر فرناندو توضیح می دهد: "واكسن تنها راه مطمئن برای محافظت با دوام و طولانی است." CDC می گوید که این شامل محافظت در برابر انواع جدیدتر و تهاجمی تر نیز هست.

فرزند شما پس از دریافت واکسن کرونا چه عوارضی را ممکن است تجربه کند؟

عوارض جانبی ممکن است در کودکان 12 سال به بالا شبیه چیزی باشد که برخی بزرگسالان تجربه می کنند. دکتر تراختنبرگ می گوید: "آنها واقعاً به عوارض جانبی واکسن های دیگر شباهت دارند و بیشتر افراد در طی یک یا دو روز به حال عادی برگشت می کنند."

بنا بر گفته FDA، شایع ترین عوارض جانبی در جوانان و نوجوانان همانند بزرگسالان، درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، لرز، تب و درد عضلات و مفاصل است، به ویژه پس از دریافت دوز دوم. به نظر نمی رسد که عوارض جانبی در کودکان، قویتر بوده یا شیوع بیشتری داشته باشد و بسیاری از نوجوانان به هیچ وجه عوارض جانبی نداشته اند.

مانند سایر واکسن ها، ممکن است یک کودک یا بزرگسال واکنش آلرژیک به واکسن کرونا را تجربه کند. این واکنش ها بسیار نادر هستند، اما در صورت بروز، معمولاً اندکی پس از تزریق واکسن رخ می دهند. به همین دلیل است که همه کسانی که واکسن می زنند باید 15 تا 30 دقیقه قبل از ترک محل تزریق صبر کنند. اگر یک واکنش آلرژیک اتفاق بیفتد، می توان آن را به سرعت با دارو درمان کرد.

در مورد عوارض جانبی طولانی مدت واکسن کرونا برای کودکان چه می توان کرد؟

به طور کلی، نظارت بر واکسن های دیگر نشان می دهد که عوارض جانبی طی شش هفته پس از ایمن سازی، اتفاق می افتد و CDC انتظار دارد که این در مورد واکسن کرونا نیز صادق باشد. اگر والدینی پس از تزریق واکسن برای کودک نگرانی دارند، باید با پزشک متخصص اطفال خود را چک کنند.

چرا واکسن کرونا برای کودکان بسیار مهم است؟

اول و مهمترین دلیل اینکه، این واکسن از سلامتی کودک شما محافظت می کند. دکتر تراختنبرگ می گوید: "این واکسن بهترین راه برای عدم ابتلا به کووید 19 است."

درست است که کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر دچار بیمار جدی می شوند. اما آنها هنوز هم می توانند ویروس را گرفته و به دیگران منتقل کنند، حتی اگر علائمی نداشته باشند.

دکتر فرناندو می گوید: "کووید 19 روی تمام سنین تأثیر می گذارد" و در موارد نادر، کودکان می توانند عوارض شدیدی را تجربه کنند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های ویژه یا ونتیلاتور دارد. به ویژه به نظر می رسد نوزادان زیر 1 سال بیشتر در معرض خطر بیماری جدی قرار دارند. با توجه به تاثیری که این همه گیری بر زندگی روزمره کودکان داشته است، واکسن کرونا برای کودکان چیزی فراتر از محافظت فیزیکی است.

دکتر تراختنبرگ می گوید: "ما متوجه شده ایم که این عوارض باعث سلامت روان کودکان شده است." وی اضافه می کند، "ما واقعاً می خواهیم کودکان و نوجوانان تا حد ممکن به حالت عادی برگردند، تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند و با دوستان خود در محیط های سربسته هم معاشرت کنند" و در پاییز در مدرسه احساس اعتماد به نفس داشته باشند.

دکتر فرناندو می گوید، واکسیناسیون فرزند شما همچنین از افراد جامعه که ممکن است قادر به ایمن سازی نباشند محافظت می کند. این شامل کودکان کوچکتر و نوزادانی است که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند. کارشناسان تخمین زده اند که برای رسیدن به ایمنی گله ای حداقل 70 تا 85 درصد افراد باید واکسینه شوند تا تعداد کافی از مردم در برابر ویروس و برای جلوگیری از شیوع آن در امان باشد. و ما فقط با ایمن سازی بزرگسالان و کودکان می توانیم به این آستانه برسیم.

به بیان ساده تر؟ دکتر فرناندو می گوید: "واکسن ها زندگی را نجات می دهند." "این تنها راهی است که ما می توانیم از این همه گیری خارج شویم."

والدین چه چیز دیگری درباره واکسن کرونا برای کودکان باید بدانند؟

چند نکته مهم وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. اول: CDC می گوید تزریق واکسن کرونا همزمان با واکسن دیگر (یا کمی قبل یا بعد از آن) کاملاً خوب است.دکتر تراختنبرگ می گوید: "کودکان به دلیل همه گیری از واکسیناسیون های روتین خود عقب افتاده اند، بنابراین مشکلی برای گرفتن واکسن مجدد به طور همزمان وجود ندارد." وی افزود: "هیچ گونه خطری برای عوارض جانبی دریافت واکسن کووید همراه با واکسن دیگر وجود ندارد."

آیا بعد از زدن واکسن کرونا برای کودکان، فرزندم می تواند به زندگی عادی باز گردد؟

خیر. هنگامی که کودک شما کووید 19 را دریافت کرد، از بازگشت فوری وی به زندگی طبیعی جلوگیری کنید. حدود دو هفته طول می کشد تا بعد از تزریق دوم بدن محافظت کامل در برابر ویروس ایجاد کند.

آخرین اما مهمترین نکته: اگر کودک شما هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیست، اقدامات احتیاطی را ادامه دهید.

دکتر فرناندو هشدار می دهد: "ویروس هنوز در جامعه در حال گردش است." "هرچه افراد بزرگتر واکسینه می شوند، آن افرادی که واکسینه نشده اند می توانند بیماری را گرفته و شیوع دهند.

به عبارت دیگر، فقط به این دلیل که میزان بیماران به طور کلی در حال بهبود است، به این معنی نیست که کودک واکسینه نشده شما آسیب پذیر نیست. بنابراین همان پروتکل های ایمنی را که در طول همه گیری انجام می دادید، دنبال کنید از جمله اینکه برای کودک خود ماسک بزنید، دستان خود را بشویید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید. حتی با زدن واکسن کرونا برای کودکان، هرچه بیشتر هوشیار بمانیم، همه زودتر می توانیم به حالت عادی برگردیم.

مطالعه بیشتر:

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

واکسن کرونا در بارداری و شیردهی آیا بی خطر است؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

?پرسش و پاسخ های واکسن کرونا برای کودکان

آیا اگر کودک من قبلاً کووید -19 گرفته باشد، باید واکسن کرونا دریافت کند؟

CDC تأکید می کند که همه واجدین شرایط واکسن باید آن را تزریق کنند، حتی اگر قبلاً کووید - 19 داشته باشند. در حال حاضر، این شامل همه کودکان 12 سال به بالا است.

فرزند شما پس از دریافت واکسن کرونا چه عوارضی را ممکن است تجربه کند؟

بنا بر گفته FDA، شایع ترین عوارض جانبی در جوانان و نوجوانان همانند بزرگسالان، درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، لرز، تب و درد عضلات و مفاصل است، به ویژه پس از دریافت دوز دوم. به نظر نمی رسد که عوارض جانبی در کودکان، قویتر بوده یا شیوع بیشتری داشته باشد و بسیاری از نوجوانان به هیچ وجه عوارض جانبی نداشته اند.

چرا واکسن کرونا برای کودکان بسیار مهم است؟

اول و مهمترین دلیل اینکه، این واکسن از سلامتی کودک شما محافظت می کند. درست است که کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر دچار بیمار جدی می شوند. اما آنها هنوز هم می توانند ویروس را گرفته و به دیگران منتقل کنند، حتی اگر علائمی نداشته باشند.

آیا بعد از زدن واکسن کرونا برای کودکان، فرزندم می تواند به زندگی عادی باز گردد؟

خیر. هنگامی که کودک شما کووید -19 را دریافت کرد، از بازگشت فوری وی به زندگی طبیعی جلوگیری کنید. حدود دو هفته طول می کشد تا بعد از تزریق دوم بدن محافظت کامل در برابر ویروس ایجاد کند.

منبع: whattoexpect