The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سکته قلبی در بارداری و پس از آن آیا شایع است؟

علیرغم بهبود روش های درمانی، تعداد زنانی که در دوران بارداری و اندکی پس از زایمان دچار حمله قلبی می شوند، رو به افزایش است. تعداد زنانی که در دوران بارداری، زایمان یا در دو ماه پس از زایمان دچار حمله قلبی می شوند، رو به افزایش است. مطالعه ای در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک نشان داد که خطر حمله قلبی در زنان باردار و اخیراً باردار بین سال های 2002 تا 2014،25 درصد افزایش یافته است. اما آیا سکته قلبی در بارداری شایع است؟ علت اصلی سکته قلبی در بارداری چیست؟ 

آیا سکته قلبی در بارداری شایع است؟

محققان بیش از 49 میلیون تولد ثبت شده در بیمارستان ها را مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که 1061 حمله قلبی در هنگام زایمان رخ داده است، 922 زن قبل از زایمان به دلیل حملات قلبی در بیمارستان بستری شده اند و 2390 حمله قلبی نیز در دوره بهبودی دو ماهه پس از زایمان رخ داده است. همچنین میزان حملات قلبی از 7.1 مورد از هر 100000 بارداری در سال 2002 به 9.5 از هر 100.000 بارداری در سال 2014 افزایش یافته است.

در هر 12000 مورد بستری شده، 1 مورد سکته قلبی در طول یا بلافاصله پس از بارداری رخ می دهد. علاوه بر این، از هر 20 زنی که در دوران بارداری دچار حمله قلبی شده اند، 1 نفر در طول مدت بستری در بیمارستان جان خود را از دست می دهند. دکتر ناتانیل اسمیلوویتز پروفسور و متخصص قلب و عروق اظهار می دارد که " اگرچه حملات قلبی در زنان جوان نادر است، اما دوران بارداری و بلافاصله پس از آن دوران بسیار حساسی است که در آن ممکن است بیماری قلبی آشکار شود. "

وی افزود: "با توجه به پیشرفت های کلی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی در دوره زمانی مورد مطالعه، افزایش 25 درصدی سکته قلبی در بارداری یافته ای شگفت انگیز بود."

علت سکته قلبی در بارداری چیست؟

محققان دانشگاه نیویورک می گویند افزایش نرخ حمله قلبی در زنان باردار یا اخیراً باردار به این دلیل است که بسیاری ازبانوان در مراحل دیرتر زندگی خود تصمیم به بچه دار شدن می گیرند. زنانی که بین 35 تا 39 سال سن دارند، پنج برابر بیشتر از یک زن 20 ساله در معرض حمله قلبی قرار دارند. زنانی که در اوایل 40 سالگی هستند، 10 برابر بیشتر از زنان 20 ساله دچار حمله قلبی می شوند.

دکتر سوزان استینبام مدیر پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می گوید:"بارداری و زایمان اولین تست استرس متابولیک واقعی است و می تواند بیماری های قلبی عروقی را آشکار کند. در مورد بانوان مسن تر به ویژه آنهایی که فاکتورهای خطر دارند این عوارض ممکن است نه تنها با مشکلاتی مانند فشار خون بالا یا افزایش قند آشکار شود، بلکه می تواند با یک حمله قلبی واقعی آشکار شود."عوامل سبک زندگی نیز ممکن است در افزایش میزان چاقی و دیابت که عوامل خطر شناخته شده برای سکته های قلبی هستند، موثر باشند.

دکتر استینبام اضافه می کند: "بیماری قلبی با مداخله در شیوه زندگی 80 درصد قابل پیشگیری است. در دوران بارداری و زایمان، اگرچه ممکن است این خطر برای برخی از زنان افزایش یابد، اما دلایل آن برای همه یکسان است. "مدیریت عوامل خطر با حفظ شیوه زندگی سالم بسیار مهم است. دانستن اعداد خود و رسیدن به آنها می تواند نجات بخش ترین استراتژی برای شما باشد نه تنها در دوران بارداری و زایمان، بلکه در طول زندگی. " این ممکن است برای زنان باردار سالم نیز اتفاق بیفتد.

محققان دریافتند بانوانی که فاکتورهای خطر دارند بیشترین خطر حمله قلبی را دارند. با این حال، ممکن است حملات قلبی در زنان سالم نیز اتفاق بیفتد.

اسمیلوویتز گفت: " اکثر زنانی که در این مطالعه در طول یا بلافاصله پس از بارداری دچار حمله قلبی شده بودند، فاکتورهای خطر بیماری قلبی را نداشتند."اگرچه حملات قلبی در زنان جوان نادر تلقی می شود، اما با وجود پیشرفت در پزشکی از جمله داروهای رقیق کننده خون و درمان هایی مانند استنت های دارویی، میزان مرگ و میر نسبتاً بالا ثابت مانده است.

اسمیلوویتز می گوید: "در بین زنانی که در طول یا بلافاصله پس از بارداری دچار حمله قلبی شدند، میزان مرگ و میر در بیمارستان 4.5 درصد بود، رقمی که با توجه به این که این گروه از زنان کم سن در سنین باروری در خطر کمتری قرار دارند، بسیار شگفت آور است."

در دوران بارداری، حجم خون مادر، برون ده قلب و ضربان قلب افزایش می یابد. عروق متراکم می شوند تا جنین در حال رشد را در خود جای دهند و باید سالم باشند تا اجازه دهند این اتساع طبق نیاز دوران بارداری رخ دهد. عوامل خطر زمینه ای می توانند توانایی اتساع عروق را مختل کنند. این امر همراه با افزایش ضربان قلب، خروجی قلب 40 تا 50 درصد بیشتر از حالت طبیعی و اضافه وزن جنین، می تواند فشار بیشتری را بر قلب در دوران بارداری وارد کند.

دکتر کاترین بیانکو، مدیر برنامه اختلالات مادرزادی قلب مادر در بیمارستان کودکان لوسیل پاکارد استانفورد می گوید که مهم است زنان قبل از باردار شدن از عوامل خطر خود مطلع باشند.

بیانکو توصیه می کند: "توصیه می شود که هر زنی بارداری خود را برنامه ریزی کند، ویتامین های قبل از بارداری و مکمل های اسید فولیک را حداقل شش ماه قبل از بارداری مصرف کند و پیش از بارداری توسط پزشکان عمومی زنان برای بارداری آینده، تحت نظر قرار گیرد." هدف اصلی این است که هر عامل خطر برای بارداری آینده مانند سندرم متابولیک، دیابت، فشار خون بالا، چاقی، سوء تغذیه، مصرف دخانیات یا مواد مخدر و داروهای بالقوه تراتوژنیک [داروهایی که می توانند بر توسعه یک جنین تاثیر بگذارند] شناسایی شود. درمان می تواند قبل از لقاح شروع و یا اصلاح شود. "

با این حال، حتی اگر یک زن فاکتور خطری نداشته باشد، کارشناسان می گویند که او همچنان باید قدم هایی را برای اطمینان از سالم ماندن قلبش در دوران بارداری و پس از زایمان برداشته باشد.

همه زنان باید برای نظارت بر قلب خود قدم بردارند. پیشگیری برای همه زنان بسیار مهم است. آمارها نشان می دهد بیش از [70] درصد از [بزرگسالان] 20 ساله و بالاتر دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. با توجه به اینکه از هر 3 زن 1 نفر با نوعی بیماری قلبی عروقی زندگی می کند و تقریباً نیمی از مرگ و میرهای قلبی عروقی را زنان تشکیل می دهند، برای جلوگیری از سکته قلبی در بارداری ضروری است که زنان قبل از هر چیزی مراقب سلامت قلب خود باشند. "

مطالعه بیشتر:

تاثیر بیماری قلبی مادر بر جنین

آنچه در مورد بیماری قلبی و بارداری باید بدانید

علت درد قفسه سینه در دوران بارداری چیست؟

بارداری با وجود بیماری قلبی مادرزادی چه خطراتی دارد؟

منبع: HEALTHLINE