The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت درد قفسه سینه در دوران بارداری چیست؟

یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری درد قفسه سینه است. تعداد بسیار زیادی از مادران این درد را در دوران حاملگی تجربه می کنند و می ترسند که مبادا منشا درد مربوط به قلب آن ها باشد. در این مقاله علت درد قفسه سینه در دوران بارداری را برای شما شرح خواهیم داد تا بدانید که علت درد قفسه سینه در دوران بارداری همیشه هم چیز نگران کننده ای نیست.

علت درد قفسه سینه در دوران بارداری

 وقتی قفسه سینم در بارداری به شدت شروع به درد کرد، من شروع به عرق کردن از ترس کردم. تخیلات منفی به سمت من هجوم آوردند. آیا می‌توانم از این درد نجات پیدا کنم؟ اگر اتفاقی برایم بیفتد چه می‌شود؟ چه کسی از فرزندم مراقبت خواهد کرد....! در ماه هفتم بارداری اولین درد را در قفسه سینه تجربه کردم. من نمی‌دانستم که چه کاری باید برای آن انجام دهم، بنابراین تلفنم را برداشتم و پزشک متخصص خود را در جریان گذاشتم. بعد از اینکه او به من اعلام کرد که درد قفسه سینه در دوران بارداری طبیعی است، احساس آرامش کردم. با این حال این درد گاهی اوقات می‌تواند خطرناک باشد. این مقاله به شما می‌گوید که در چه شرایطی درد قفسه سینه به وجود می‌آید و برای رهایی از آن چه کاری می‌توانید انجام دهید.

 آیا درد قفسه سینه در بارداری طبیعی است؟

احساس سنگینی و ناراحتی در قفسه سینه طبیعی است. با این حال اگر از بی حسی در بازو یا درد مداوم سینه که باعث تنگی نفس می‌شود رنج می‌برید، شما باید به پزشک تان مراجعه کنید.

علت درد قفسه سینه در دوران بارداری:

درد قفسه سینه می‌تواند در نتیجه مشکلات معمول دوران بارداری باشد. همچنین می‌تواند در اثر یک مشکل جدی باشد. علل احتمالی دردهای قفسه سینه در بارداری عبارتند از:

۱- سوزش معده:

 سوء هاضمه، رفلاکس اسید معده یا خوردن غذاهای چرب باعث سوزش معده می‌شوند که از موارد شایع علت درد قفسه سینه در دوران بارداری محسوب می‌شود. بسیاری از مادران باردار سوزش معده را تجربه می‌کنند، زیرا در اثر افزایش سطح هورمون پروژسترون عضله اسفنکتر که شکم و مری را جدا می‌کند، دچار شل شدگی می‌شود.

۲- سوء هاضمه:

زمانی که گاز در میان قفسه سینه و شکم قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث درد قفسه سینه شود. علائم سوء هاضمه در آغاز سه ماهه سوم که حدود هفته ۲۷ بارداری است، تشدید می‌شوند.

۳- باز شدن قفسه سینه:

در طول بارداری قفسه سینه بازتر می‌شود، بنابراین تنش در عضلات سینه به وجود می‌آید. همانطور که جنین رشد می‌کند و شروع به فشار وارد کردن به پرده دیافراگم، دنده‌ها و ماهیچه‌ها می‌کند، می‌تواند در قسمت راست سینه درد و تنگی نفس ایجاد کند. درنتیجه ممکن است علت درد قفسه سینه در دوران بارداری فقط رشد جنین باشد.

۴- عفونت:

عفونت قفسه سینه یکی از دلایل اصلی درد قفسه سینه است. این اساساً  بیماری راه‌های هوایی ریه است.

۵- استرس:

امروزه استرس مشکل فراگیر جوامع است. وقتی در دوران بارداری احساس استرس می‌کنید، درد قفسه سینه می‌تواند یکی از نتایج آن باشد.

۶- تغییر اندازه سینه‌ها:

سینه‌های شما در دوران بارداری بزرگتر می‌شوند. تغییرات پستان، مفاصل و عضلات دیواره سینه را تحت فشار قرار می‌دهد که منجر به درد قفسه سینه می‌شود.

علل ذکر شده در بالا منجر به درد خفیف در سینه می‌شوند و نباید بترسید و وحشت کنید. اما در اینجا چند دلیل برای دردهای جدی قفسه سینه در دوران بارداری وجود دارد.

۷- لختگی عمقی خون در عروق:

 لخته شدن عمقی خون شاهرگی به لخته شدن خون در شاهرگ‌های عمقی و معمولا در پا یا لگن اطلاق می‌شود. لخته شدن عمقی یک عارضه جدی است که نیازمند توجه فوری می‌باشد. لخته خون در پا می‌تواند به سمت بالای بدن حرکت کند و به ریه‌ها منتقل شود. این می‌تواند منجر به درد سینه، آمبولی ریوی یا حتی مرگ شود. اگر شما سیگار می‌کشید، سن تان بیشتر از ۳۵ سال است، یک بیمار قلبی یا ریوی هستید، دارای اضافه وزن هستید یا بارداری چند قلویی دارید، خطر بیشتری متوجه شما است.

۸- حمله قلبی:

اگر در هنگام بارداری در قسمت چپ سینه‌تان احساس درد دارید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد، حمله قلبی است و این دلیل خوبی برای نگرانی شما است، زیرا درد در قفسه سینه یکی از شایع‌ترین نشانه‌های حمله قلبی است. سایر علائم شامل سرگیجه، تنگی نفس، بی حسی دست‌ها و عرق سرد است. اگر این علائم را مشاهده کردید، صبر نکنید؛ به سرعت خود را به بیمارستان برسانید. اگر سیگاری هستید، به دیابت مبتلا هستید یا سن تان بالاتر از ۴۰ سال است، در محضر خطر بیشتری خواهید بود.

۹- آسم:

اگر در حال حاضر مبتلا به آسم خفیف هستید یا در گذشته آن را تجربه کرده‌اید، این وضعیت می‌تواند در دوران بارداری تکرار یا شدیدتر شود. به دلیل آسم در سینه گرفتگی ایجاد می‌شود و منجر به درد سینه می‌گردد.

۱۰- بیماری‌های قلبی مرتبط با زایمان:

 این یک عارضه قلبی است که موجب ضعف و بیماری عضلات قلب می‌شود و درد قفسه سینه یکی از علائم آن است. این وضعیت نادر می‌تواند پس از زایمان یا یک ماه قبل از زایمان به وجود آید و تا پنج ماه باقی بماند.

۱۱- شکاف آئورت:

یک پارگی است که به ندرت در دیواره آئورت، بزرگترین شاهرگ بدن رخ می‌دهد این مساله می‌تواند درد در قفسه سینه ایجاد کند. بارداری خطر این بیماری را افزایش می‌دهد.

۱۲- بیماری قلبی مادرزادی:

به علت تغییرات فیزیولوژیکی و استرس بر سیستم قلبی عروقی، بیماری‌های مادرزادی قلبی می‌توانند به چندین عارضه در دوران بارداری منجر شده و علت درد قفسه سینه در دوران بارداری باشند. یکی از این عوارض درد قفسه سینه است. بنابراین باید محتاط باشید و هرگز درد قفسه سینه ناشی از بیماری قلبی را نادیده نگیرید. اگر در طول بارداری درد شدید قفسه سینه به همراه علائم زیر دارید، احتمالاً شما مبتلا به عفونت سینه هستید:

  • سرفه‌های مداوم
  • خلط زرد یا خونی
  • ضربان قلب تند
  • تنگی نفس
  • احساس خستگی
  • تب

 

بیشتر بدانید:

1- بارداری با وجود بیماری قلبی مادرزادی چه خطراتی دارد؟

2- 11 روش برای کاهش درد و درمان سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده

3- درد دنده در بارداری از علت تا درمان آن چگونه است؟

4- عوارض جانبی قرص های ضد بارداری و علائم نشان دهنده آن چیست