The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورزش کردن در پریود و آیا می توانیم در این دوران ورزش کنیم؟

آیا فکر ورزش کردن در پریود باعث می شود که بخواهید کفش های ورزشی خود را برای همیشه کنار بگذارید؟ اگر نگران این هستید که پریودتان چگونه بر روال تناسب اندام شما تأثیر می گذارد، شما تنها نیستید. به دلایل زیادی، بسیاری از افراد در این زمان از ماه از انجام دادن تمرینات ورزشی خود صرف نظر می کنند. اما واقعاً دلیلی وجود ندارد که ورزش را صرفاً به این دلیل که پریود شده‌اید، کنار بگذارید. در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد ورزش کردن در پریود برای شما شرح خواهیم داد.

فواید ورزش کردن در پریود

فقط به این دلیل که شما پریود شده اید، نباید از فواید جسمی و روحی ورزش صرف نظر کنید. در واقع، پیروی از یک روال منظم ورزشی می تواند به کاهش برخی از شکایات رایج همراه با قاعدگی کمک کند.

به گفته دکتر کریستوفر هالیگزورث، این دوره زمانی از نقطه نظر هورمونی یک زمان بسیار پیچیده است. او توضیح داد: "هر دو هورمون پروژسترون و استروژن در تمام طول دوره چرخه قاعدگی در پایین ترین حد خود هستند، که می تواند باعث شود تا افراد احساس خستگی کنند و انرژی کمتری داشته باشند."با این اوصاف، ورزش نکردن، باعث صرفه جویی در انرژی یا ایجاد احساس بهتر در شما نمی شود. بنابراین به جای اینکه تمام فعالیت های خود را در دوره قاعدگی خود متوقف کنید، از این دوران خاص به عنوان فرصتی برای امتحان برخی تمرینات جدید استفاده کنید. در اینجا پنج فایده ورزش کردن در دوران قاعدگی را بیان می کنیم.

ورزش کردن در پریود باعث کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می شود

اگر در روزهای منتهی به قاعدگی و در طول سیکل خود دچار خستگی و نوسانات خلقی می شوید، ورزش های هوازی منظم ممکن است این علائم را کاهش دهند.

ورزش کردن در پریود سبب بالا بردن سطح اندورفین در بدن می شود

از آنجایی که ورزش سطح اندورفین طبیعی را در بدن شما بالا می برد، می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و در واقع احساس بهتری به شما بدهد. دکتر براندون مارچلو معتقد است یکی از مزایای اصلی ورزش کردن در دوران پریود، افزایش میزان ترشح اندورفین و بهبود حالات خلقی است". او همچنین یادآور شد که از آنجایی که اندورفین یک مسکن طبیعی است، هنگامی که در حین ورزش کردن آزاد می شود، ممکن است از شر دوره های ناراحت کننده و دردناک خلاص شوید.

ورزش کردن در پریود سبب تجربه قدرت و توان بیشتر می شود 

یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن در دو هفته اول چرخه قاعدگی (روز اول پریود، اولین روز چرخه قاعدگی است)، ممکن است به شما کمک کند تا به دلیل سطوح پایین هورمون های زنانه، قدرت و توان بیشتری را تجربه کنید.

ورزش کردن در پریود سبب تقویت خلق و خوی شما می شود

دکتر لیندزی ماتیوز، مربی قدرت و کوچینگ و بنیانگذار و مدیر عامل BIRTHFIT، در این رابطه می گوید که ورزش کردن در دوران قاعدگی روحیه شما را بهبود بخشیده و گردش خون را افزایش می دهد. ورزش در این دوران همچنین باعث کاهش گرفتگی های دردناک عضلات، سردرد یا کمردرد مرتبط با پریود می شود.

ورزش کردن در پریود باعث کاهش درد قاعدگی خواهد شد

اگر دوره های قاعدگی دردناکی را تجربه می کنید که به آن دیسمنوره نیز می گویند، به خوبی می دانید که این زمان از ماه تا چه حد می تواند ناراحت کننده باشد. خبر خوب این است که ورزش هایی مانند پیاده روی سبک ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند.

بهترین تمرینات ورزشی که می توانید در دوره قاعدگی انجام دهید

چند روز اول پریود ممکن است ناراحت کننده ترین روزهای این دوران باشد، به خصوص اگر در این زمان خونریزی زیادی داشته باشید. به همین دلیل است که تمرکز بر حرکات و تمرینات ملایم باید در صدر لیست فعالیت های شما قرار گیرد.

پیاده روی سبک یا سایر تمرینات هوازی ملایم

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی خود را با شدت کمتر انجام دهید و یا از مقداری که همیشه انجام می دهید، کم کنید. تمرینات هوازی سبک، کاردیو، ایروبیک یا پیاده روی های کوتاه تر را در نظر بگیرید. بر اساس شواهد به دست آمده از برخی تحقیقات معتبر، با ورزش کردن ریه‌ های شما در ادامه چرخه‌ قاعدگی بهتر کار می‌ کنند، بنابراین این نوع تمرینات را برای پایان دوره قاعدگی خود حفظ کنید.

تمرینات قدرتی کم حجم و فعالیت های مبتنی بر قدرت

با توجه به پتانسیل افزایش قدرت در طول مدت قاعدگی، انجام دادن تمرینات قدرتی کم حجم و فعالیت های مبتنی بر قدرت، انتخابی هوشمندانه است. در واقع، دکتر متیوز اعتقاد دارد که قاعدگی زمان بسیار خوبی برای انجام جلسات ورزشی طولانی تر است که شامل ترکیبی از تمرینات شدیداً قدرتی و کاردیو هستند.

یوگا و پیلاتس

دو تا سه روز منتهی به قاعدگی زمان خوبی برای انجام فعالیت هایی مانند یوگا است که می تواند به آرامش بدن شما کمک کند و به طور بالقوه علائمی مانند گرفتگی های دردناک عضلات، حساسیت سینه ها و خستگی و درد عضلانی را کاهش دهد.

اگر به دلیل قاعدگی، هیچ گونه ناراحتی و مشکلی را تجربه نمی کنید، با خیال راحت به روال معمول ورزش خود ادامه دهید. فقط مراقب تنظیمات بدنتان در این مدت باشید. اگر متوجه شدید که بدن شما مانند همیشه عمل نمی کند، به خود استراحت داده و شدت تمرینات ورزشی را کاهش دهید.

ورزش هایی که باید در دوره قاعدگی خود از آن ها اجتناب کنید

درست همانطور که ممکن است برخی فعالیت‌ های خاص، برای انجام دادن در طول دوره قاعدگی مناسب ‌تر باشند، برخی تمرین ‌ها نیز وجود دارند که ممکن است لازم باشد تا از انجام دادن آن ها اجتناب کنید. البته به صورت کلی گفته می ‌شود که بسیاری از بانوان می ‌توانند فقط با ایجاد برخی تغییرات جزئی همچنان به تمرینات عادی خود ادامه دهند.

دکتر مارچلو تاکید می کند که به طور کلی، در طول مدت قاعدگی باید فشار و حجم تمرینات ورزشی را کاهش دهید. او توضیح داد: "این به معنای توقف ورزش نیست، برعکس، این فقط به معنای کاهش اندک تمرینات است."

اگر به طور غیرعادی احساس خستگی می کنید، ممکن است بخواهید تمرینات قلبی عروقی شدید یا تمرینات استقامتی را کاهش دهید. دکتر مارچلو توضیح می دهد: «در طول مدت قاعدگی، بسیاری از بانوان گزارش می‌ دهند که برای انجام دادن تمرینات معمول و همیشگی خود ناچار به تلاش بیشتری هستند، بنابراین تمرین‌ هایی که نسبتاً دشوار هستند، در این دوران بسیار دشوارتر به نظر می‌ رسند. او همچنین اعتقاد دارد که حذف تمرینات مهارتی و دقیق در طی چند روز قاعدگی، بسیار ایده آل است.

نتیجه نهایی

ورزش منظم برای بدن و ذهن شما مفید است. هیچ دلیل علمی وجود ندارد که شما باید از ورزش کردن در پریود صرف نظر کنید. در واقع، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند ورزش کردن در پریود می تواند مفید باشد.

نکته اصلی این است: ورزش را ادامه دهید، اما از شدت آن کم کنید، به خصوص اگر احساس خستگی می کنید. تمرینات خود را تغییر دهید، زمان بیشتری را برای استراحت اختصاص دهید و به توانایی خود در این بازه زمانی خاص، احترام بگذارید.

مطالعه بیشتر:

چگونه زودتر پریود شویم (باز کننده سریع قاعدگی)

دلایل پریود نشدن در هنگام جلوگیری از بارداری چیست؟

قاعدگی نامنظم چیست؟ چه زمانی می گوییم پریود نامنظم است؟

چیکار کنم پریودم زود تموم شه و قاعدگی معمولا چقدر طول میکشد؟

?پرسش و پاسخ های ورزش کردن در پریود

آیا ورزش کردن در پریود مجاز است؟

ورزش منظم برای بدن و ذهن شما مفید است. هیچ دلیل علمی وجود ندارد که شما باید از ورزش کردن در پریود صرف نظر کنید. در واقع، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند ورزش کردن در پریود می تواند مفید باشد.

بهترین ورزش برای دوران پریود کدام است؟

دو تا سه روز منتهی به قاعدگی زمان خوبی برای انجام فعالیت هایی مانند یوگا است که می تواند به آرامش بدن شما کمک کند و به طور بالقوه علائمی مانند گرفتگی های دردناک عضلات، حساسیت سینه ها و خستگی و درد عضلانی را کاهش دهد.

در دوران قاعدگی چگونه ورزش کنیم؟

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی خود را با شدت کمتر انجام دهید و یا از مقداری که همیشه انجام می دهید، کم کنید. تمرینات هوازی سبک، کاردیو، ایروبیک یا پیاده روی های کوتاه تر را در نظر بگیرید. بر اساس شواهد به دست آمده از برخی تحقیقات معتبر، با ورزش کردن ریه‌ های شما در ادامه چرخه‌ قاعدگی بهتر کار می‌ کنند، بنابراین این نوع تمرینات را برای پایان دوره قاعدگی خود حفظ کنید.

چرا باید در دوران قاعدگی ورزش کنیم؟

از آنجایی که ورزش سطح اندورفین طبیعی را در بدن شما بالا می برد، می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و در واقع احساس بهتری به شما بدهد

منبع: healthline