The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بالا بودن شکم در بارداری و دلایل بالا بودن شکم چیست؟

با وقوع بارداری و به تدریج نمایان شدن شکمتان، هر کسی که می شناسید و یا حتی غریبه ها، به یک متخصص در زمینه بارداری تبدیل می شوند و در مورد اندازه شکم شما و شکل آن نظرات مختلفی می دهند. این نظرات ممکن است گاهی اوقات خوشایند باشد و گاهی اوقات نیز ممکن است باعث ترس و نگرانی شما شوند، خصوصا هنگامی که از شما در مورد علت کوچک، بزرگ یا بالا بودن شکم در بارداری سوال می پرسند! با ما همراه شوید تا بیشتر در رابطه با تغییرات شکم در بارداری بیاموزید.

بزرگ شدن شکم در بارداری

بزرگ شدن شکم یک تظاهرات فیزیکی بارداری است که اگرچه از همان روز اول رخ نمی دهد، اما به تدریج، با بزرگ شدن جنین و در پی آن کشیده و بزرگ شدن رحم، کم کم نمایان خواهد شد. تماشای این تغییر اندازه و بزرگ شدن تدریجی شکم در بارداری، بسیار هیجان انگیز و جذاب است.

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که شکم برخی مادران، شبیه به توپ بسکتبال، گرد به نظر می رسد، برای برخی نوک تیز است، برخی دیگر شکم پهنی دارند، برای برخی شکم در بالا است و برای برخی در پایین و در حالت افتاده قرار دارد! تمام این شرایط می توانند کاملا طبیعی باشند، زیرا در حقیقت اندازه شکم در طی بارداری یک شاخص نیست و بنابراین حتی ماهرترین و با تجربه ترین پزشک یا ماماها هم نمی توانند به صرف دیدن اندازه یا شکل شکم شما، در مورد وضعیت بارداری نظر بدهند. بنابراین سعی کنید به یاد داشته باشید همانطور که بدن هر زنی در نحوه تغییر و واکنش به بارداری خود منحصر به فرد است، شکم او نیز منحصر به فرد خود او است و در طول بارداری بسته به عواملی مانند قد، وزن، شرایط قبلی، توده عضلانی، سن بارداری، اندازه و موقعیت قرارگیری جنین، دو یا چند قلو بودن بارداری و موارد دیگر تغییر خواهد کرد.

شکم مادر باردار در سه ماهه اول

این احتمال وجود دارد که در تمام سه ماهه ابتدایی بارداری، متوجه هیچ تغییری در شکم خود نشوید، از این بابت نترسید و نگران نباشید، زیرا این شرایط کاملا طبیعی است و برآمده شدن شکم در واقع از سه ماهه دوم آغاز می شود. البته گاهی اوقات ممکن است تحت تاثیر نفخ، تجمع گاز یا حتی یبوست که در پی تغییرات هورمونی ایجاد می شوند، متوجه برآمده و بزرگ به نظر رسیدن شکم خود شوید، اما این تنها یک توهم است و با رفع مشکلات یاد شده، برطرف خواهد شد!

شکم مادر باردار در سه ماهه دوم

در انتهای سه ماهه اول و با شروع سه ماهه دوم، می توانید کم کم و در حوالی هفته های 12 تا 16 بارداری منتظر بزرگ شدن شکم خود باشید. البته بسته به عواملی همچون قد و وزن شما، سابقه بارداری در گذشته، میزان استحکام عضلات شکمی و رباط های نگهدارنده رحمی، و تعداد جنین ها، زمان نمایان شدن شکم شما ممکن است متغیر باشد.

در نهایت در حدود هفته 20 بارداری، شکم به حدی برآمده می شود که اطرافیان نیز می توانند حتی از روی لباس، به راحتی آن را تشخیص دهند.

بالا بودن شکم در بارداری در سه ماهه سوم

در سه ماهه سوم بارداری، و خصوصا در ماه های آخر شکم به حدی بزرگ شده که کاملا از روی لباس واضح است اما اندازه و شکل آن می تواند برای هر مادر بسیار متفاوت باشد. همین تفاوت ها، باعث شکل گیری باورهای خرافی و شایعات مختلفی شده که یکی از آن ها مرتبط با بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری است. در داستان ها و باورهای قدیمی ترها و خصوصا مادربزرگ ها، تصور بر این است که بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری به معنای آن است که دلبند درون رحم شما دختر است. برخی دیگر نیز این مساله را به زایمان سخت ربط می دهند و ممکن است شما را حسابی بترسانند.

اما باید بدانید که هیچ کدام از این سخنان و باورها، صحت و مبنای علمی نداشته و اندازه و شکل شما و یا بالا و پایین بودن آن هیچ ارتباطی با جنسیت یا سختی و راحتی زایمان ندارد!

دلایل بالا بودن شکم در بارداری در ماه آخر

شکم برخی مادران در تمام طول بارداری، بالا است و برای برخی دیگر بالا بودن شکم در بارداری در ماه آخر بیشتر از قبل نمایان خواهد بود. بر اساس نتایج حاصل از مطالعات بر روی مادران باردار، مهم ترین دلایل بالا بودن شکم در بارداری عبارت هستند از:

1. قد مادر: این فاکتور، نقش بسیار مهمی در شکل شما در طی بارداری دارد. به صورت یک قاعده کلی، هرچقدر قد مادر باردار بلندتر باشد، شکم او نیز بالاتر به نظر می رسد، در حالی که در مادران کوتاه قد، شکم بیشتر به سمت بیرون برآمده شده و جلو به نظر می رسد.

2. وضعیت جنین در رحم: اینکه دلبند شما در درون رحم در چه موقعیتی قرار داشته باشد، در شکل نهایی رحم اثرگذار خواهد بود.

3. حجم مایع آمنیوتیک: گاهی اوقات، بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری و بزرگ بودن آن، می تواند هشداری از افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک باشد که نیازمند بررسی های دقیق و در مواردی مداخلا پزشکی است.

4. استحکام عضلات شکم مادر: اگر شما از دسته مادرهای ورزشکار باشید و یا به صورت ژنتیکی، عضلات شکم شما سفت و محکم باشند، به احتمال زیاد در تمام طول بارداری بالا بودن شکم را تجربه خواهید کرد.

5. نزول نکردن جنین: در مواردی بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری، می تواند این احتمال را مطرح کند که دلبند شما هنوز به سمت لگن پایین نیامده است. این مساله جای نگرانی ندارد، کافی است تا در زمان تعیین شده توسط پزشک پیاده روی را شروع کرده و ورزش های دوران بارداری را انجام دهید تا به نزول جنین در لگن کمک شود.

در انتها فراموش نکنید که شاید به دلیل مقایسه خود با دیگر مادران، و تفاوت هایی که میان شما وجود دارد، متعجب و یا مضطرب شوید، اما باید بدانید که اندازه و شکل شکم شما وابسته به عوامل مختلفی است و بنابراین نباید باعث نگرانی و ترستان شود. با این وجود اگر بالا بودن شکم در بارداری، باعث نگرانی شما شده است، به پزشک خود مراجعه کنید تا شرایط شما را از نزدیک ارزیابی کند.

مطالعه بیشتر:

علت پایین بودن شکم در بارداری

علت بالا بودن شکم در دوران بارداری

اندازه شکم در بارداری و عوامل موثر بر آن کدامند؟

شکل و اندازه شکم در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

?پرسش و پاسخ های بالا بودن شکم در بارداری

آیا سفت بودن عضلات منجر به بالا بودن شکم بارداری می شود؟

بله. اگر شما از دسته مادرهای ورزشکار باشید و یا به صورت ژنتیکی، عضلات شکم شما سفت و محکم باشند، به احتمال زیاد در تمام طول بارداری بالا بودن شکم را تجربه خواهید کرد.

آیا بالا بودن شکم در بارداری می تواند خطرناک باشد؟

گاهی اوقات، بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری و بزرگ بودن آن، می تواند هشداری از افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک باشد که نیازمند بررسی های دقیق و در مواردی مداخلا پزشکی است.

قد مادر چه تاثیری بر حالت شکم او دارد؟

هرچقدر قد مادر باردار بلندتر باشد، شکم او نیز بالاتر به نظر می رسد، در حالی که در مادران کوتاه قد، شکم بیشتر به سمت بیرون برآمده شده و جلو به نظر می رسد.

چه زمانی شکم مادر باردار از روی لباس مشخص می شود؟

در نهایت در حدود هفته 20 بارداری، شکم به حدی برآمده می شود که اطرافیان نیز می توانند حتی از روی لباس، به راحتی آن را تشخیص دهند.

منبع: healthline