The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

محاسبه سن بارداری و زمان زایمان چگونه امکان پذیر است؟

بعد از مثبت شدن تست بارداری احتمالا اولین چیزی که به آن فکر می کنید محاسبه سن بارداری و زمان زایمان است تا بدانید که در کدام یک از مراحل شیرین بارداری هستید و چه زمانی دلبندتان را در آغوش می گیرید. در این متن راهکارهای موجود درمورد محاسبه سن بارداری و زمان زایمان برای مادرانی که به طور طبیعی باردار شده اند و نیز برای مادرانی که به روش لقاح مصنوعی باردار شده اند را به اجمال شرح داده ایم.

محاسبه سن بارداری و زمان زایمان با کمک اولین روز آخرین عادت ماهانه

بیشتر بارداری ها حدود ۴۰ هفته (یا ۳۸ هفته از شروع بارداری) طول می‌کشند، بنابراین به طور معمول بهترین روش برای تخمین تاریخ زایمان، شمارش ۴۰ هفته یا ۲۸۰ روز از اولین روز آخرین دوره عادت ماهانه است. روش دیگر برای انجام این کار کم کردن سه ماه از اولین روز آخرین دوره ماهانه و اضافه کردن ۷ روز به آن است. بنابراین اگر آخرین دوره شما در ۱۱ ماه اسفند شروع شده باشد، باید سه ماه به عقب برگردید، یعنی به ۱۱ آذر و سپس ۷ روز به آن اضافه کنید، یعنی ۱۸ آذر تاریخ زایمان شما خواهد بود. این روشی است که پزشکان برای تخمین تاریخ زایمان از آن استفاده می‌کنند و این یک تشخیص قطعی است. اما به یاد داشته باشید: زایمان یک یا دو هفته قبل یا بعد از این تاریخ کاملاً طبیعی است.تاریخ شروع بارداری محاسبه موعد زایمان براساس اولین روز آخرین قاعدگی شما برای مادرانی که چرخه قاعدگی نسبتاً منظمی دارند، به خوبی عمل می‌کند، اما اگر چرخه شما نامنظم باشد این روش ممکن است برای شما موثر نباشد. از آنجا که تاریخ قابل اعتماد زایمان مهم است، شما و پزشک‌تان می‌توانید به جای آن از تاریخ شروع بارداری در صورت به خاطر داشتن آن استفاده کنید. فقط ۲۶۶ روز به آن اضافه کنید تا تاریخ تقریبی زایمان را به دست آورید.تاریخ انجام آی وی اف (IVF)طبق اظهار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، هر ساله بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر از فناوری تولید مثل برای بارداری استفاده می‌کنند و در نتیجه حدود ۷۷۰۰۰ یا بیشتر نوزاد در سال متولد می‌شوند. اگر شما نیز جزو این روند رو به رشد استفاده از IVF هستید، می‌توانید از تاریخ انتقال IVF برای محاسبه زمان زایمان‌تان استفاده کنید.محاسبه سن بارداری و زمان زایمان با کمک اسکن با سونوگرافی تعیین سن حاملگی و زمان زایمان با کمک سونوگرافی نیز ممکن است. حتی اگر نمی‌دانید که چه زمان باردار شده‌اید، یا تاریخ آخرین دوره ماهانه خود را فراموش کرده‌اید، یا مطمئن نیستید که تخمک گذاری چه زمانی اتفاق افتاده است، سرنخ‌های دیگری می‌توانند به شما و پزشک‌تان کمک کنند تا در اولین ویزیت دوران بارداری تاریخ زایمان را مشخص کند، این سرنخ‌ها شامل موارد زیر هستند:

• سونوگرافی در ابتدای بارداری، که به طور دقیق‌تر می‌تواند تاریخ باردار شدن را تعیین کند. با این حال فقط توجه داشته باشید که همه مادران باردار سونوگرافی زودهنگام را انجام نمی‌دهند. برخی از پزشکان به طور معمول آن را انجام می‌دهند، اما برخی دیگر تنها در صورتی توصیه می‌شود که: دوره‌های شما نامنظم باشد، سن‌تان ۳۵ سال یا بیشتر باشد، سابقه سقط جنین یا عوارض بارداری داشته باشید، یا تاریخ زایمان نمی‌تواند بر اساس آخرین قاعدگی یا معاینه تعیین شود.

• نقاط مهم بارداری مانند اولین باری که ضربان قلب جنین شنیده می‌شود (حدود هفته ۹ یا ۱۰، هر چند می‌تواند متفاوت باشد) و هنگامی که برای اولین بار حرکات جنین را احساس می‌کنید (به طور متوسط بین ۱۸ تا ۲۲ هفته، اما می‌تواند زودتر یا دیرتر باشد)، می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد صحت تاریخ زایمان به شما ارائه دهد.

ارتفاع رحم شما، یعنی اندازه استخوان شرمگاهی تا بالای رحم که در هر بار ویزیت توسط پزشک بررسی می‌شود و به تعیین تاریخ زایمان کمک می‌کند.

• اندازه رحم شما، که هنگام معاینه اولیه بارداری یادداشت می‌شود، می‌تواند عاملی برای مشخص کردن تاریخ تقریبی زایمان باشد.

آیا می‌توانم برای تاریخ زایمان برنامه ریزی کنم؟

اگر نمی‌خواهید بارداری شما در تابستان باشد یا شما معلمی هستید که می‌خواهید وقت بیشتری را با نوزاد خود بگذرانید، در هنگام اقدام برای بارداری می‌توانید بر اساس تاریخ زایمان مورد نظر خود، برای بارداری اقدام و برنامه ریزی کنید. اما حتی اگر شما یکی از افراد خوش شانسی باشید که در زمانی که می‌خواهید، باردار شوید، فقط به یاد داشته باشید که احتمالاً نمی‌توانید برای تاریخ روز دقیق زایمان، یا حتی هفته یا ماه آن نقشه بکشید.

آیا تاریخ زایمان من تغییر می‌کند؟

بله، تاریخ موعد زایمان شما می‌تواند تغییر کند. اگرچه قطعاً دلیلی برای نگرانی نیست، پزشک ممکن است با پیشرفت بارداری به دلایل متعدد تاریخ زایمان شما را تغییر دهد. این ممکن است به دلیل دوره‌های نامنظم شما، یا اینکه سونوگرافی اولیه شما در سه ماهه دوم بوده است. همچنین می‌تواند به این دلیل باشد که ارتفاع رحم شما غیرطبیعی است، یا میزان آلفافتوپروتئین  PFA، ساخته شده توسط جنین، خارج از حد معمول است.اگر سوال درمورد محاسبه سن بارداری و زمان زایمان دارید یا نگرانی خاصی فکر شما را به خود مشغول کرده است با پزشک خود صحبت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- محاسبه سن بارداری با استفاده از CRL (طول فرق سر تا دنبالچه)

2- دلیل اختلاف سن بارداری براساس سونوگرافی چیست؟

3- بزرگتر نسبت به سن حاملگی

4- درشت شدن جنین نسبت به سن حاملگی خطرناک است؟

منبع: whattoexpect