The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جفت فرعی چیست و آیا جفت فرعی خطرناک است؟

با وقوع بارداری، علاوه بر جنین، بخش دیگری نیز در رحم شما شروع به رشد می کند که تا زمان تولد در رحم باقی خواهد ماند و آن چیزی نیست جز جفت! جفت ارگان کوچک اما پیچیده ای است که به عنوان رابط بین مادر و جنین عمل می کند. اما گاهی اوقات این عضو ضروری، ممکن است به انواع و شکل های مختلفی همچون جفت فرعی دیده شود که اگرچه طبیعی به حساب نمی آیند اما از نظر بالینی حائز اهمیت هستند. با خواندن ادامه مطلب می توانید در این مورد بیشتر یاد بگیرید.

همه چیز در مورد جفت

جفت عضوی دیسکی یا صفحه ای شکل است که با فراهم کردن ارتباط فیزیکی بین مادر و جنین باعث تبادل گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن و انتقال مواد مغذی و مواد زائد بین پلاسمای مادر و جنین شده و با انتقال ایمونوگلوبولین ها یا همان آنتی بادی ها از مادر به جنین، به ایجاد ایمنی در بدن کوچولوی درون رحم شما نیز کمک می کند. به علاوه جفت در ترشح هورمون هایی که برای رشد و نمو جنین مهم هستند، نیز نقش دارد.

بیشتر جفت ها گرد یا بیضوی شکل بوده و در زمان ترم و زایمان، وزن در حدود 500 گرم، قطر 15 تا 20 سانتی متر و ضخامت 2 تا 3 سانتی متر دارند. اما گاهی اوقات ممکن است اختلالات ساختاری در جفت وجود داشته باشند که از نظر بالینی اهمیت زیادی دارند. مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، رایج ترین اختلالات جفتی هستند که ممکن است در بارداری به چشم بخورند.

جفت غشایی (مامبرانوس):

این یکی از نادرترین تغییر شکل های مرتبط با جفت است که با عنوان جفت منتشر نیز شناخته شده و در طی آن پرزهای عملکردی، بیشتر بخش غشاهای جنینی و یا کل آن را می پوشانند. مهم ترین خطری که جفت غشایی ممکن است به همراه داشته باشد، همراهی آن با پلاسنتا آکرتا (شرایطی که در آن جفت به درون دیواره های رحمی بیش از حد نفوذ پیدا کرده و با عنوان جفت آکرتا نیز شناخته می شود)، است که خطر خونریزی های شدید را افزایش می دهد.

جفت دارای منفذ:

در جفت منفذدار، بخش میانی جفت وجود ندارد که گاهی اوقات این مساله ناشی از وجود یک حفره حقیقی در جفت است و گاهی اوقات نیز نقص فقط به بافت پرزی محدود شده و صفحه کوریونی هیچ مشکلی ندارد. از نظر اپیدمیولوژی، جفت منفذدار بسیار نادر است.

جفت حلقوی:

جفت حلقوی یا حلقه ای شکل، جزو آن دسته از مواردی است که شاید نام آن به گوشتان خورده باشد. درست همانطور که از نام جفت مشخص است، شکل آن حلقه ای شکل بوده و بر اساس نظر محققان، به نظر می رسد یکی از زیردسته های جفت غشایی یا مامبرانوس باشد.

در میان انواع جفت های حلقوی، جفت نعل اسبی بسیار رایج است ک به دلیل تحلیل رفتن بخشی از بافت در حلقه جفت ایجاد می شود. به صورت کلی جفت حلقوی، وضعیتی بسیار نادر است تا جایی که کمتر از 1 مورد در هر 600 بارداری ممکن است دچار این مشکل باشند. نکته حائز اهمیت دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که جفت حلقوی ممکن است خطر خونریزی های دوران بارداری را افزایش داده و با افزایش خطر خونریزی بعد زایمان، و یا حتی مشکلاتی همچون محدودیت رشد داخل رحمی جنین (IUGR) همراه باشد.

جفت های متعدد:

در این حالت، جفت به صورت چندین صفحه دیسک شکل مجزا از هم اما با ابعاد نسبتا یک اندازه و مساوی تشکیل شده است. اگر جفت به واسطه قسمتی از غشا به دو صفحه مجزا و هم اندازه تقسیم شده باشد، جفت دولبی، دوگانه و یا دو قسمتی نامیده می شود که شیوع آن چیزی در حدود 2 تا 4 درصد است. در چنین حالتی بند ناف به طور معمول در فضای بین دو لوب جفت متصل می شود. اگر تعداد صفحات جفتی بیشتر باشد، با عنوان جفت چند لوبی شناخته می شود که وضعیتی بسیار نادر است. جفت های متعدد، می توانند با افزایش خطر خونریزی بعد از زایمان همراه باشند.

جفت فرعی:

جفت فرعی، در واقع یکی از انواع همان جفت های متعدد است، با این تفاوت که در این حالت، یک یا چند لوب (صفحات دیسکی شکل جفتی) کوچک تر با فاصله از ساختمان اصلی جفت تشکیل می شوند. این جفت های فرعی، با اینکه با فاصله از جفت اصلی شکل می گیرند، اما با آن ارتباطات عروقی داشته و بنابراین دارای عملکرد هستند. براساس داده های به دست آمده، جفت فرعی شیوعی در حدود 5 درصد داشته و در بارداری های دو یا چندقلویی احتمال دیده شدن آن چندین برابر است.

آیا جفت فرعی خطرناک است؟

مهم ترین خطری که جفت فرعی می تواند برای مادران به همراه داشته باشد، این است که بخشی از لوب ها درون رحم باقی مانده و باعث خونریزی شدید بعد از زایمان شود. به علاوه جفت فرعی می تواند با مشکل نادر اما جدی و بسیار خطرناک وازوپرویا (شرایطی که در آن جفت و رگ های خونی آن روی دهانه داخلی سرویکس قرار گرفته اند) نیز همراهی داشته باشد که در این صورت خطر خونریزی های جدی و شدید حین زایمان وجود دارد.

البته با وجود تمام این تفاسیر، جای نگرانی وجود ندارد زیرا اگر تحت نظر پزشک باشید و با دقت بررسی های دوران بارداری را پیگیری کنید، این احتمال وجود دارد که اختلالات و ناهنجاری های ساختاری جفت در طی بارداری شناسایی شوند که در نتیجه آن پزشک می تواند با آمادگی و پیش زمینه قبلی زایمان را انجام داده و احتمال وقوع عوارض را به حداقل برساند.

مطالعه بیشتر:

جفت قدامی چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

جفت خلفی چیست و چه ارتباطی با جنسیت جنین دارد؟

انواع جفت در بارداری ومحل جفت در بارداری چگونه تعیین می شود؟

علل بروز جفت سر راهی چیست و چه خطرات و عوارض به همراه دارد؟

?پرسش و پاسخ های جفت فرعی

جفت منفذدار چیست؟

در جفت منفذدار، بخش میانی جفت وجود ندارد که گاهی اوقات این مساله ناشی از وجود یک حفره حقیقی در جفت است و گاهی اوقات نیز نقص فقط به بافت پرزی محدود شده و صفحه کوریونی هیچ مشکلی ندارد. از نظر اپیدمیولوژی، جفت منفذدار بسیار نادر است.

جفت حلقوی چیست؟

جفت حلقوی یا حلقه ای شکل، جزو آن دسته از مواردی است که شاید نام آن به گوشتان خورده باشد. درست همانطور که از نام جفت مشخص است، شکل آن حلقه ای شکل بوده و بر اساس نظر محققان، به نظر می رسد یکی از زیردسته های جفت غشایی یا مامبرانوس باشد.

جفت متعدد چیست؟

در این حالت، جفت به صورت چندین صفحه دیسک شکل مجزا از هم اما با ابعاد نسبتا یک اندازه و مساوی تشکیل شده است.

آیا جفت فرعی خطرناک است؟

مهم ترین خطری که جفت فرعی می تواند برای مادران به همراه داشته باشد، این است که بخشی از لوب ها درون رحم باقی مانده و باعث خونریزی شدید بعد از زایمان شود.