The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درمان خونریزی بعد زایمان چه کارهای می توان انجام داد؟

احتمالا یکی از زیباترین روزهای زندگی یک بانو روزهای بعد از زایمان است. در این روزها درآغوش کشیدن نوزادی که ماه ها منتظر او بوده اید، هر روز هزاران رویا پردازی درموردش داشتید، و با ذوق و علاقه وصف ناپذیری اتاق او را چیده اید، احساس غیر قابل وصفی برای شما ایجاد می کند، اما متاسفانه در این روزهای زیبا عوارض ناشی از زایمان همانند خونریزی بعد از زایمان کمی روزهای زیبای شما را تلخ خواهند کرد. اگر می خواهید درمان خونریزی بعد زایمان را بدانید این متن را مطالعه کنید.

علت خونریزی پس از زایمان

احتمالا 9 ماه پریود نشدن در دوران بارداری امر لذت بخشی بوده است! اما اکنون که زایمان کرده اید، باید به مدت 4 تا 6 هفته خونریزی را تحمل کنید که چه بخواهید و چه دوست نداشته باشید یکی از عوارض ناخوشایند زایمان است. اگر می خواهید بدانید که خونریزی‌های پس از زایمان چرا، چگونه و چه زمانی پدیدار می‌شوند؟ درمان خونریزی بعد زایمان چیست؟ و ... با ما همراه باشید. پس از به دنیا آمدن فرزندتان خونریزی سریعاً آغاز می‌شود به عبارت دقیق‌تر، اگر زایمان واژنی داشتید (که مستلزم خونریزی فراوان است)، پس از به دنیا آمدن فرزندتان خونریزی همچنان ادامه خواهد داشت. به یاد بسپارید، لایه‌های درونی رحم و دیگر مواد مغذی که برای نگهداری از فرزندتان در دوران بارداری بسیار حیاتی بودند، بعد از زایمان باید از بدنتان خارج شوند. دکتر "ماریام تارسا" دستیار پروفسور پزشکی جنینی شرایط را این چنین تصویر می‌کند: هنگامیکه رحم‌تان منقبض می‌شود، رگ‌های که ماهیچه های رحمی را تغذیه می‌کنند، فشرده می‌شوند، این حرکت منجر به ترشح مایعات آنها می‌گردد. محلی ‌که در آنجا جفت به رحم چسبیده است با لخته خونی پوشیده شده و سپس خارج می گردد. امکان دارد خونریزی به همراه ترشحات شما بین دو تا شش هفته ادامه داشته باشد.

به یاد داشته باشید که نباید شدیدتر از عادت ماهانه باشد حداکثر میزان خونریزی باید به اندازه چرخه عادت ماهانه باشد. ترشحات با رنگی سرخ آغاز می‌شوند؛ سپس این ترشحات به آرامی به قهوه‌ای و سپس به زرد تغییر رنگ می‌دهند. احتمال دارد چند لخته نیز مشاهده کنید، گرچه به شکل پراکنده رخ می‌دهند و نسبتاً ناچیز است. اگر زایمان سزارین داشته‌اید، ممکن است خونریزی و ترشحات کم‌تر باشند، زیرا طی جراحی، غالباً پزشک تا حدودی رحم را پاکسازی می‌کند.

 

روش های بهبود و درمان خونریزی پس از زایمان

گرچه درمان خونریزی بعد زایمان همان مراقبت هایی است که باید در طی این مدت در دستور کار قرار دهید. در جهت درمان خونریزی بعد زایمان به نکات زیر توجه کنید:

از تامپون استفاده نکنید، استفاده از این وسیله خطر عفونت را افزایش می‌دهد، بنابراین پَدهای ضخیم انتخاب مناسب‌تری هستند.

هر چند ساعت یکبار پد بهداشتی را تعویض کنید، این کار خطر ابتلا به عفونت بعد از زایمان را کاهش می دهد.

مراقب نشانه‌های خطر باشید، به این نشانه‌های عفونت یا کم‌خونی توجه داشته باشید:

  • دفعات زیاد یا لخته‌های بزرگی را دفع می‌کنید (لخته های بزرگ‌تر از یک سکه)
  • احساس سبکی سر یا تنگی نفس داشته باشید.
  • ترشحات بد بو باشند.
  • دچار تب، درد شکم یا تپش قلب بسیار شدید هستید.

در صورت مشاهده هرکدام از نشانه‌های ذکر شده، فوراً با پزشک تماس بگیرید. از قبل برنامه‌ریزی کنید چه زمانی‌ دوباره عادت ماهانه خود را می‌بینید؟ در واقع معلوم نیست؛ امکان دارد برخی از بانوان برای یک سال بدون عادت ماهانه ادامه دهند، در حالی‌که دیگران چند هفته پس از زایمان عادت ماهانه خود را مشاهده کنند. اما مراقب باشید: زیرا حتی اگر دچار عادت ماهانه نشده باشید نیز احتمال تخمک گذاری وجود دارد، بنابراین اگر برای فرزند بعدی برنامه ای ندارید، به دنبال راهی برای پیشگیری باشید (با پزشک مشورت کنید).

خونریزی بعد از زایمان معمولا نیازی به درمان ندارد و با گذشت چند هفته به خودی خود بهبود پیدا می کند اما اگر این مدت بیش از شش هفته طول کشیده، درمان خونریزی بعد زایمان ضرورت دارد. مواردی همچون ابتلا به عفونت و باقی ماندن مقدار بسیار ناچیز محصولات حاملگی می تواند سبب خونریزی بیش از شش هفته بعد از زایمان گردند که نیاز به ویزیت پزشک و انجام اقدامات لازم درجهت درمان خونریزی بعد از زایمان خواهد داشت.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی جای نگرانی دارد؟

2- علت خونریزی بعد از 40 روز زایمان سزارین چیست؟

3- ورم پس از زایمان نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟