The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع جفت در بارداری ومحل جفت در بارداری چگونه تعیین می شود؟

جفت اندام مهمی است که برای تامین اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز جنین و نیز زدودن مواد زاید از خون او در رحم مادر باردار رشد می کند. جفت از طریق بند ناف به جنین و از سوی دیگر به دیواره رحم متصل می شود. اتصال جفت به رحم می تواند در قسمت بالا، جانبی، جلو یا پشت رحم صورت گیرد. حتی در موارد نادر ممکن است به ناحیه تحتانی رحم متصل شده و دهانه رحم را مسدود کند به این ترتیب انواع جفت در بارداری می تواند جنین شما را طی نه ماه همراهی کند. در این مقاله، درباره انواع جفت در دوران بارداری و چگونگی تأثیر آن بر سلامت بارداری سخن خواهیم گفت.

انواع جفت در بارداری

جفت، اندام بزرگی است که در دوران بارداری تشکیل و به دیواره رحم متصل می شود، این اتصال می تواند به قسمت های مختلف رحم صورت گیرد. انواع جفت جنین در بارداری به شرح زیر است:

1- جفت خلفی: در این نوع جفت، معمولاً یک تخمک بارور شده در قسمت پشتی دیواره رحم لانه گزینی کرده و جفت نیز در دیواره پشتی رحم تشکیل می شود و رشد می کند. وقتی جفت در این حالت قرار دارد ، به آن جفت خلفی می گویند.

2- جفت قدامی: وقتی تخمک بارور شده در قسمت جلوی رحم لانه گزینی کند، جفت نیز در دیواره جلوی رحم تشکیل می شود و جنین پشت آن رشد می نماید. این نوع جفت به جفت قدامی معروف است.

3- جفت فوندال: جفتی که در قسمت انتهایی یا بالای رحم قرار بگیرد، با نام جفت فوندال شناخته می شود. گاهی اوقات، جفت در عین حال که قدامی یا خلفی است می تواند فوندال نیز باشد. در این وضعیت به آن فوندال- قدامی یا فوندال-خلفی می گویند. در جفت فوندال - قدامی معمولاً جفت در قسمت بالای رحم تشکیل شده و کمی به سمت جلوی رحم امتداد می یابد. در جفت فوندال- خلفی نیز جفت در قسمت بالای رحم تشکیل می شود و تا پشت رحم گسترش می یابد.

4- جفت جانبی: زمانی تشکیل می شود که جفت به دیواره جانبی رحم در سمت راست یا چپ متصل گردد.

5- جفت سرراهی (جفت پائین): به شرایطی که جفت به سمت انتهای پائین رحم یا به سمت دهانه رحم رشد کند، "جفت پائین" می گویند. چنانچه جفت به دهانه رحم برسد و آن را به صورت جزئی یا کامل بپوشاند، جفت سرراهی نام دارد و با عوارض بسیاری در بارداری همراه است.

محل جفت در بارداری چگونه تعیین می شود؟

محل جفت با انجام سونوگرافی مشخص می شود. سونوگرافی روشی ایمن و ساده برای این منظور است. اگر باردار هستید و می خواهید بدانید وضعیت جفت طبیعی است یا خیر، باید سونوگرافی انجام دهید. به احتمال زیاد، پزشک نیز آن را پیشنهاد می کند. برای تعیین موقعیت جفت، ابتدا نوعی ژل بر پایه آب روی ناحیه شکم و لگن ریخته می شود. سپس ابزاری به نام مبدل روی شکم قرار می گیرد. به کمک امواج فراصوت با فرکانس بالا، مبدل تصویر رحم و جفت را روی صفحه نمایش، نشان می دهد. با انجام این سونوگرافی پزشک به وضعیت جفت پی می برد.

آیا موقعیت انواع جفت در دوران بارداری تغییر می کند؟

جفت در مراحل اولیه بارداری سطح وسیعی از رحم را اشغال می کند اما می تواند به مرور زمان موقعیت خود را تغییر دهد. در مراحل اولیه، جفت پائین به نظر می رسد اما به تدریج با بیشتر شدن سن بارداری و بزرگتر شدن رحم در قسمت های بالاتر  قرار میگیرد که به این پدیده "مهاجرت جفت" می گویند اما در مورد جفت سرراهی،  مهاجرت جفت امکان پذیر نیست.

جایگاه طبیعی جفت در دوران بارداری کدام است؟

محل قرارگیری جفت می تواند بسته به لانه گزینی تخمک بارور شده پس از عبور از لوله فالوپ، قسمت جلو یا عقب رحم باشد، موقعیت های فوندال، قدامی و خلفی، موقعیت طبیعی جفت به شمار می آیند.

کدامیک از انواع جفت در بارداری خطرناک است؟

وضعیت خلفی، قدامی، فوندال یا جانبی جفت، موقعیتی طبیعی برای اتصال و رشد جفت به شمار می آید و جای نگرانی نیست. اما اگر جفت در قسمت پائین رحم و به سمت سرویکس (دهانه رحم) رشد کند، می تواند نگران کننده باشد. این وضعیت به موقعیت جفت سرراهی معروف است، از آنجا که مسیر دهانه رحم را مسدود می کند، مانع از زایمان طبیعی خواهد شد. در چنین شرایطی برای تعیین موقعیت جفت، سونوگرافی های متعددی انجام می شود تا پزشک در جریان عوارض ناشی از موقعیت جفت قرار بگیرد.

 

بیشتر بدانید:

1- جفت جنین چیست؟ و چه عملکردی در بارداری دارد؟

2- فواید خوردن جفت پس از زایمان

3- مشکلات جفت جنین چیست و چه نشانه‌ و علائمی دارد؟

4- علل بروز جفت سر راهی چیست و چه خطرات و عوارض به همراه دارد؟