The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم مشابه هموروئید و سرطان کولورکتال چیست؟

دیدن خون در مدفوع شما می تواند هشدار دهنده باشد. برای بسیاری، سرطان اولین چیزی است که در هنگام مشاهده خون در مدفوع برای اولین بار به ذهن می آید. در حالی که سرطان کولورکتال می تواند علائم مشابهی را ایجاد کند، اما هموروئید بسیار شایع تر است. هموروئید به همان اندازه که ناراحت کننده است، به همان راحتی قابل درمان است و باعث سرطان نمی شوند. بیایید به نشانه ها و علایم هموروئید و سرطان کولورکتال نگاه کنیم و بفهمیم چه زمانی وقت آن رسیده است تا پزشک خود را ببینیم.

علائم مشابه هموروئید و سرطان کولورکتال

هموروئید ها و سرطان شرایط بسیار متفاوتی هستند که می توانند برخی از علائم مشابه را ایجاد کنند.

خونریزی از مقعد

خونریزی رکتال می تواند از چند راه متفاوت مشاهده شود. شما ممکن است خون را بر روی کاغذ توالت، داخل توالت و یا مخلوط با مدفوع خود پس از عمل دفع. هموروئید شایع ترین علت خونریزی مقعد است، اما سرطان، از جمله سرطان کولورکتال و سرطان مقعد نیز می تواند باعث خونریزی رکتوم شود.

رنگ خون خارج شده از مقعد چه اهمیتی دارد؟

رنگ خون می تواند نشان دهد که کجا خون می آید. خون قرمز روشن بیشتر از دستگاه گوارش پایین تر مانند رکتوم یا روده بزرگ است. خون قرمز تیره ممکن است نشانه ای از خونریزی در روده کوچک باشد. مدفوع سیاه و سفید، اغلب از خونریزی در معده یا قسمت بالای روده کوچک حاصل می شود.

خارش رکتال و مقعد

هر دو شرایط می توانند خارش رکتال یا مقعدی را ایجاد کنند. موکوس و مدفوع از داخل رکتوم می تواند پوست حساس داخل رکتوم و اطراف آن را تحریک کرده و باعث خارش شود. خارش معمولا پس از حرکت روده افزایش می یابد و ممکن است در شب بدتر شود.

یک توده در دهانه مقعد

یک توده در دهانه مقعد شما می تواند ناشی از هموروئید و همچنین سرطان کولورکتال و مقعد باشد. هموروئید ها دلیل بیشتر وجود یک توده در مقعد هستند. هموروئید خارجی و هموروئید های پرولاپس می توانند یک توده زیر پوستی را درست خارج ازمقعد ایجاد کنند. اگر خون در یک همورویید خارجی خونریزی وجود داشته باشد، باعث وضعیتی به نام هموروئید ترومبوز می شود. این می تواند یک توده سخت و دردناک ایجاد کند.

تفاوت علائم هموروئید و سرطان کولورکتال

اگر چه شباهت ها در علائم وجود دارد، هموروئید ها و سرطان کولورکتال علائم بسیار متفاوت نیز ایجاد می کنند.

تغییر در عادات روده

تغییر در عادات روده شما یک علامت هشدار دهنده مشترک از سرطان کولورکتال است. عادت های روده ای از فرد به فرد متفاوت است. تغییر در عادت های روده اشاره به هر گونه تغییر در آنچه که برای شما طبیعی است، دارد. از تعداد دفعات حرکات روده تا بافت و غلظت مدفوع.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

• اسهال

• یبوست، از جمله مدفوع خشک یا سخت

• مدفوع باریک

• خون یا مخاط در مدفوع

ناراحتی مداوم شکمی

سرطان کولورکتال می تواند باعث درد یا ناراحتی مداوم شکم، از جمله گاز، نفخ و گرفتگی شود. هموروئید علائم شکمی را ایجاد نمی کند.

کاهش وزن بی دلیل

کاهش وزن غیرقابل توضیح یک علامت رایج سرطان کولورکتال است که توسط هموروئید ایجاد نمی شود. حدود 38 تا 51 درصد از افراد مبتلا به سرطان کولورکتال، بسته به محل و مرحله سرطان، از دست دادن وزن غیرقابل توضیح را تجربه می کنند.

احساس می کنید که روده شما خالی نیست

احساس نیاز به دفع مدفوع حتی اگر روده های شما خالی باشند، تنسموس نامیده می شود. شما ممکن است احساس نیاز به فشار داشته یا درد و گرفتگی داشته باشید. این علامت سرطان کولورکتال است، هر چند بیماری التهابی روده (IBD) یک علت شایع تر است.

ضعف یا خستگی

خستگی یک علامت رایج از انواع مختلف سرطان است. خونریزی در دستگاه روده می تواند باعث کم خونی شود، که همچنین می تواند خستگی و ضعف را ایجاد کند.

درد رکتال

سرطان کولورکتال معمولا باعث درد رکتال نمی شود و اغلب بدون درد است. درد رکتال به احتمال زیاد ناشی از هموروئید داخلی است.

درمان هموروئید

اگر مشکل شما هموروئید تشخیص داده شده، درمان های خانگی اغلب برای از بین بردن علائم کافی است. شما می توانید هموروئید ها را با ترکیبی از داروهای خانگی و داروهای بدون نسخه درمان کنید. هموروئید ترومبوز ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشد.

درمان در خانه

موارد زیر چیزهایی هستند که می توانید در خانه انجام دهید تا درد، تورم و خارش را کاهش دهید:

• استفاده از داروهای بدون نسخه هموروئید، مانند کرم ها، پماد، شیاف و پد

• در لگن سیتز برای 10 تا 15 دقیقه، دو یا سه بار در روز بنشینید

• مسکن های درد، مانند ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید

• ناحیه رکتوم را تمیز نگه دارید

• خوردن غذاهای دارای فیبر بالا برای کمک به حرکت روده آسان تر

• گذاشتن کمپرس سرد روی مقعد برای از بین بردن تورم

درمان پزشکی

جراحی هموروئید ممکن است بسته به نوع هموروئید و علائم شما توصیه شود. روش های جراحی برای هموروئید ها بسیار کم تهاجمی هستند و اکثر آنها در مطب پزشک و بدون بیهوشی انجام می شود. جراحی می تواند برای تخلیه خون ترومبوز، حذف همورویید که باعث خونریزی مداوم و درد می شود، یا قطع گردش خون به هموروئید، مورد استفاده قرار گیرد.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر خونریزی رکتال را تجربه کردید، مهم است که یک پزشک را ببینید. اگر چه هموروئید شایع ترین علت خونریزی رکتوم هستند، اما همچنین می توانند نشانه ای از سرطان باشند. پزشک می تواند یک معاینه فیزیکی انجام دهد، که احتمالا شامل یک آزمایش دیجیتال رکتوم، برای تایید هموروئید و جلوگیری از شرایط جدی تر است. اگر در حین حرکات روده ای خونریزی یا تجربه درد یا خارش داشته باشید که بیش از چند روز طول می کشد و از طریق داروهای خانگی برطرف نمی شود، برای دیدن یک پزشک قرار بگذارید. اگر برای اولین بار خونریزی رکتال را تجربه می کنید، به خصوص اگر شما بیش از 40 سال دارید یا خونریزی با تغییر در عادات روده همراه هستند، الزامی است که سریعا به پزشک مراجعه کنید. اگر موارد زیر را مشاهده کردید، مراقبت های اضطراری دریافت کنید:

• خونریزی مقطعی رکتوم

• سرگیجه

• سبکی سر

• خستگی

نتیجه نهایی

اگر شما متوجه خون در مدفوع شدید یا وجود یک توده را احساس کردید، طبیعی است که شما در مورد سرطان نگران باشید. به یاد داشته باشید که هموروئید ها بسیار شایع تر از سرطان کولورکتال هستند و احتمالا علت اصلی وجود خون در مدفوع شما هستند. پزشک معمولا می تواند هموروئید ها را با یک آزمایش فیزیکی سریع تشخیص دهد و در صورت نیاز، سایر آزمایش ها برای رد کردن کولورکتال و سایر انواع سرطان را پیشنهاد دهد. اگر شما متوجه خون در مدفوع خود شدید، یا اگر هموروئید دارید و علائم جدید یا بدتر آن را مشاهده می کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

مطالعه بیشتر:

سرطان مقعد، علائم و علت سرطان مقعد چیست؟

درمان هموروئید بعد از زایمان و گزینه‌های درمان هموروئید

انواع جراحی هموروئید، سرپایی و بستری کدام برای من مناسب است؟

هموروئید در بارداری چیست وچه نشانه هایی دارد و علت آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های علائم مشابه هموروئید و سرطان کولورکتال

رنگ خون خارج شده از مقعد چه اهمیتی دارد؟

رنگ خون می تواند نشان دهد که کجا خون می آید. خون قرمز روشن بیشتر از دستگاه گوارش پایین تر مانند رکتوم یا روده بزرگ است. خون قرمز تیره ممکن است نشانه ای از خونریزی در روده کوچک باشد. مدفوع سیاه و سفید، اغلب از خونریزی در معده یا قسمت بالای روده کوچک حاصل می شود.

علائم هموروئید و سرطان کولورکتال چه شباهتی دارد؟

خونریزی رکتال می تواند از چند راه متفاوت مشاهده شود. شما ممکن است خون را بر روی کاغذ توالت، داخل توالت و یا مخلوط با مدفوع خود پس از عمل دفع. هموروئید شایع ترین علت خونریزی مقعد است، اما سرطان، از جمله سرطان کولورکتال و سرطان مقعد نیز می تواند باعث خونریزی رکتوم شود.

علائم هموروئید و سرطان کولورکتال چه تفاوتی دارد؟

سرطان کولورکتال می تواند باعث درد یا ناراحتی مداوم شکم، از جمله گاز، نفخ و گرفتگی شود. هموروئید علائم شکمی را ایجاد نمی کند.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر موارد زیر را مشاهده کردید، مراقبت های اضطراری دریافت کنید: • خونریزی مقطعی رکتوم • سرگیجه • سبکی سر • خستگی

منبع: healthline