The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیست های روی پوستی و علت ایجاد کیست های روی پوستی چیست؟

کیست های روی پوستی، برآمدگی های کوچکی هستند که زیر پوست ایجاد می شوند. کیست روی پوستی اصطلاح صحیحی برای این نوع ضایعات نیست. آن ها علائم دیگری ندارند و هرگز سرطانی نخواهند شد. کیست های روی پوستی اغلب روی سر، گردن، پشت و روی اندام تناسلی ایجاد می شوند. اندازه آن ها از بسیار کوچک (میلی متری) تا ۳-۲ سانتی متر متفاوت خواهد بود. شبیه به برآمدگی های کوچک هستند و پوست روی این برآمدگی ها هم رنگ پوست، مایل به سفید یا زرد خواهد بود.

آیا کیست های روی پوستی درد دارند؟

این کیست ها مملو از باقی مانده کراتین سفید و پنیر مانند و معمولا بدون درد است. هر چند، احتمال تحریک و التهاب آن ها وجود دارد. نیازی به برداشتن این نوع کیست ها نیست، مگر این که آزاردهنده باشد یا در تشخیص آن ها ابهام وجود داشته باشد.

علت ایجاد کیست های روی پوستی چیست؟

تجمع کراتین معمولا باعث ایجاد کیست های روی پوستی می شود. کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در سلول های پوست وجود دارد. کیست ها زمانی ایجاد می شود که پروتئین به دلیل اختلال در پوست یا فولیکول مو زیر پوست به دام افتاده باشد. این کیست ها ممکن است به دلایل متعددی به وجود آید، اما به نظر می رسد جراحت پوست شایع ترین دلیل برای ایجاد این نوع کیست ها باشد. در موارد متعدد، یک اختلال ژنتیکی زمینه ای مانند سندرم گاردنر ممکن است علت ایجاد این نوع کیست ها باشد.

 کیست های روی پوستی چگونه تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص کیست های روی پوستی، پزشک برآمدگی ها و پوست اطراف آن ها را مورد بررسی قرار داده و در مورد سابقه پزشکی شما سوال خواهد کرد. همچنین در مورد جزئیات برآمدگی و مدت زمان بروز این عارضه و اینکه آیا با گذشت زمان تغییری در آن ایجاد شده است یا خیر سوال می کند.پزشک معمولا تنها با انجام معاینه به تشخیص کیست های روی پوستی می پردازد، اما گاهی برای تایید تشخیص به انجام سونوگرافی و یا ارجاع به یک متخصص پوست نیاز دارد.

درمان کیست های روی پوستی

این کیست ها معمولا به خودی خود به طور کامل از بین نمی رود، اگرچه ممکن است تا اندازه غیرقابل تشخیص کوچک شود و دوباره رشد کند. بنابراین برای حل این عارضه، مداخله جراحی یک متخصص پوست مورد نیاز است. از آن جا که کیست های روی پوستی خطرناک نیست، خطر سلامتی در پی نخواهد داشت. بسیاری از این کیست ها قابل درمان نیستند.

در صورتی که کیست ها قرمز، متورم، دردناک یا دچار تغییر اندازه یا شکل و یا عفونت شد، نیاز به درمان وجود دارد. در این موارد معمولا گزینه درمانی شامل آنتی بیوتیک خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است کیست تخلیه شده یا محلول استروئیدی به آن تزریق شود.

اگر می خواهید به طور کامل از شر کیست راحت شوید، باید به جراحی روی آورید. در صورتی که کیست دارای عفونت باشد، معمولا جراحی به تعویق خواهد افتاد.

آیا کیست های روی پوستی خوب می شوند؟

اغلب در تمام موارد، این کیست ها مشکلات طولانی مدت در پی نخواهد داشت. گرچه، در صورتی که همراه با بیماری های ژنتیکی باشد، ممکن است عواقب پزشکی داشته باشد.

آیا باید کیست های روی پوستی را فشار دهیم؟

اگر خودسرانه کیست را فشار دهید ممکن است منجر به التهاب و یا عفونت شود. بنابراین بهتر است کیست را به حال خود رها کنید. ممکن است دستکاری کیست زخم هایی را در اطراف آن ایجاد کند که برداشتن کیست را بسیار دشوار کرده و منجر به زخم های بزرگ تر جراحی خواهد شد. پس از برداشتن کیست احتمال این که کیست دوباره رشد کند بسیار زیاد است. اگر تغییر قابل توجهی در کیست وجود داشته باشد، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

کیست برانکیال و دلایل ایجاد کیست برانکیال چیست؟

کیست کورپوس لوتئوم و راه درمان کیست کورپوس لوتئوم چیست؟

کیست تخمدان چیست و چرا ایجاد می شود؟ + عکس کیست تخمدان

کیست جسم زرد تخمدان در بارداری چیست و آیا مشکل ساز خواهد شد؟

?پرسش و پاسخ های کیست های روی پوستی

آیا باید کیست های روی پوستی را فشار دهیم؟

اگر خودسرانه کیست را فشار دهید ممکن است منجر به التهاب و یا عفونت شود. بنابراین بهتر است کیست را به حال خود رها کنید. ممکن است دستکاری کیست زخم هایی را در اطراف آن ایجاد کند که برداشتن کیست را بسیار دشوار کرده و منجر به زخم های بزرگ تر جراحی خواهد شد.

علت ایجاد کیست های روی پوستی چیست؟

تجمع کراتین معمولا باعث ایجاد کیست های روی پوستی می شود. کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در سلول های پوست وجود دارد. کیست ها زمانی ایجاد می شود که پروتئین به دلیل اختلال در پوست یا فولیکول مو زیر پوست به دام افتاده باشد.

چه زمانی باید کیست های روی پوستی را درمان کنیم؟

درصورتی که کیست ها قرمز، متورم، دردناک یا دچار تغییر اندازه یا شکل و یا عفونت شد، نیاز به درمان وجود دارد. در این موارد معمولا گزینه درمانی شامل آنتی بیوتیک خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است کیست تخلیه شده یا محلول استروئیدی به آن تزریق شود.

چگونه باید از شر کیست های روی پوستی خلاص شویم؟

اگر می خواهید به طور کامل از شر کیست راحت شوید، باید به جراحی روی آورید. درصورتی که کیست دارای عفونت باشد، معمولا جراحی به تعویق خواهد افتاد.

منبع: healthline