The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری آیا مجاز است؟

هنگام تلاش برای باردار شدن به احتمال زیاد توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود دارید تا از افزایش شانس باروری خود اطمینان حاصل کنید. این همچنین بدان معنی است که شما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بازدارندگی‌های احتمالی که می‌تواند شانس باردار شدن شما را کاهش دهد انجام می‌دهید. آنتی بیوتیک‌ها به عنوان عوامل بازدارنده در نظر گرفته می‌شوند، زیرا هدف آنها تنها بهبودی بیمار است. در ادامه همه چیز را درمورد مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری خواهید دانست.

آیا مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری مجاز است؟

پزشکان پیشنهاد می‌کنند بانوانی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند، از مصرف آنتی بیوتیک‌های خاص و داروهای سرماخوردگی خودداری کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی در دسترس نیست که ثابت کند مصرف آنتی بیوتیک می‌تواند بر باروری یک زن تاثیر بگذارد و در حقیقت بیمار شدن هنگام تخمک گذاری ممکن است هیچ تاثیری بر شما نداشته باشد، اما می تواند بر تمایل شما به رابطه جنسی تآثیر بگذارد.

آیا آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند بر باروری شما تاثیر بگذارند؟

درمورد مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری این سوال مطرح می شود که آیا آنتی بیوتیک ها بر قدرت باروری مردان و زنان تاثیری می گذارند؟ آنتی بیوتیک‌ها به طیف وسیعی از داروهای ضد میکروبی گفته می‌شود که به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کمک می‌کنند. این داروها رایج‌ترین داروها در پزشکی مدرن هستند. ببینید چگونه این داروها بر باروری زنان و همچنین مردان تاثیر می‌گذارند:

۱- تاثیر آنتی بیوتیک‌ها بر باروری بانوان

بسیاری از بانوانی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، نگران هستند که آیا می‌تواند نازایی ایجاد کند. ترس اصلی آنها این است که آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند مانع قاعدگی، تخمک گذاری یا لانه گزینی نطفه شوند و این امر باعث می‌شود که بارداری برای آنان دشوار شود. اما هیچ اثبات قطعی در مورد اثرات مضر مصرف آنتی بیوتیک در زمان اقدام به بارداری بر روی هورمون‌هایی که چرخه قاعدگی، تخمک گذاری و بارداری را کنترل می‌کنند وجود ندارد.

۲- تاثیر آنتی بیوتیک‌ها بر باروری مردان

بیشتر تحقیقات انجام شده برای بررسی پیامدهای آنتی‌بیوتیک‌ها بر باروری، اکثراً بر باروری مردان متمرکز است و نه باروری زنان. مطالعات نشان می‌دهند که چندین آنتی بیوتیک، مانند تتراسایکلین، پنی سیلین و اریترومایسین می‌توانند بر اسپرم و باروری مردان تاثیر منفی بگذارند. برخی داروها منجر به کاهش کیفیت مایع منی مردان شده است.

شانس بارداری هنگام مصرف آنتی بیوتیک چیست؟

مصرف آنتی بیوتیک‌ها در حالی که برای بارداری تلاش می‌کنید، بسیار بعید است که بر شانس شما تاثیر بگذارد. در بعضی موارد، بانوانی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند گزارش کرده‌اند که در الگوهای تخمک گذاری خود، به ویژه در تولید مخاط دهانه رحم اختلال ایجاد شده است. با این حال هیچ داده قطعی برای پشتیبانی از این نظریه وجود ندارد.

در حقیقت عفونت در بدن بانوان ممکن است یکی از علل بزرگ‌تر ناباروری موقتی آنان نسبت به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باشد. برعکس، مصرف آنتی‌بیوتیک می‌تواند با درمان موثر عفونت در باردار شدن به شما کمک کند، که ممکن است این یک محدودیت بالقوه در روند باردار شدن باشد. درمان آنتی بیوتیکی ممکن است به برقراری بهبودی سیستم تولید مثل کمک کند که احتمالاً در اثر عفونت باکتریایی ضعیف شده است.

خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌ها در حین بارداری

استفاده از برخی آنتی بیوتیک‌ها و داروهای سرماخوردگی در صورت باردار شدن و قبل از اطلاع از بارداری ممکن است خطراتی ایجاد کند. آنتی بیوتیک‌هایی مانند کلیندامایسین و سفالوسپورین‌ها معمولاً در هنگام بارداری بی خطر محسوب می‌شوند، اما سایر آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند تاثیر منفی بر بارداری شما بگذارند. مصرف آنتی بیوتیک‌های قوی می‌تواند باعث نقص در رشد جنین شود یا ممکن است منجر به خاتمه بارداری شود. بنابراین عاقلانه است در صورت ابتلا به عفونت و نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک‌ها از بارداری خود به موقع آگاه شوید، تا از عوارض احتمالی در آینده جلوگیری شود.

داروهایی که در دسته A یا B قرار دارند، همانطور که توسط ADF ( سازمان غذا و داروی امریکا) تایید شده‌اند، ممکن است در دوران بارداری بی خطر باشند. دسته A، آنتی بیوتیک‌هایی هستند که هیچ آسیبی به جنین وارد نمی‌کنند. مایکوستاتین در حال حاضر تنها آنتی بیوتیک موجود در دسته A است.

دسته B، رایج‌ترین دسته، شامل آنتی بیوتیک‌هایی است که گفته می‌شود منجر به نقایص مادرزادی و هرگونه مشکلات در بارداری نمی‌شوند. آنتی بیوتیک‌های زیر به عنوان دسته B شناخته می‌شوند و شامل پنی‌سلین، آموکسی سیلین، آمپی سیلین، کلوکساسیلین، فلوکلوکساسیلین، سفالکسین، سفرادین، سفوروکسیم، سفیکسیم، سفپودوکسیم، سفوتاکسیم، سفتریاکسون، آزیترومایسین، ایترومایسین و ناپروکسن هستند.

آنتی بیوتیک‌های مختلف حاوی مواد مختلفی هستند که می‌توانند بانوان را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین همیشه توصیه می‌شود که از خود درمانی با آنتی بیوتیک خودداری کنید و حال که جزئیات کامل درمورد مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری را می دانید، قبل از مصرف آنتی بیوتیک به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت هرگونه بیماری به پزشک خود اطلاع دهید که می‌خواهید باردار شوید تا براساس آن دارو تجویز کند.

 

بیشتر بدانید:

1- مصرف آنتی بیوتیک در بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد

2- آیا مصرف آنتی بیوتیک در دوران شیردهی بی‌خطر است؟

3- آیا مصرف آنتی بیوتیک آمپی سیلین در بارداری بی خطر است؟

4- آیا آنتی بیوتیک باعث قلیایی شدن واژن و تاثیر بر جنسیت جنین دارد؟

منبع: parenting.firstcry 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید