The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا نباید کیست چربی را در خانه از بین ببرید؟

کندن کیست چربی تقریباً به اندازه یک کندن جوش وسوسه انگیز است اما قبل از انجام این کار، کمی دست نگهدارید. فشار دادن کیست چربی در خانه می تواند خطر التهاب، عفونت و ناراحتی را افزایش دهد. به طور خلاصه، بهتر است که پزشک شما آن را از بین ببرد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد کیست های چربی و اینکه چگونه باید و نباید آنها را درمان کنید، بیشتر بدانید.

کیست چربی چیست؟

اصطلاح کیست چربی می تواند گمراه کننده باشد. این کیست ها از غدد چربی (عرق) به وجود نمی آیند، بلکه از سلول های بالای فولیکول مو به نام اینفاندیبولوم به وجود می آیند. به همین دلیل، پزشکان معمولاً آنها را کیست اپیدرموئید می نامند. برخی از راه های تشخیص این کیست ها عبارتند از:

• محل. این کیست ها بیشتر روی صورت، گردن، شکم و پشت دیده می شوند.

• تراکم پذیری. معمولاً می توانید روی کیست فشار دهید و آن را به سمت پوست حرکت دهید.

• شکل مرکز. کیست ممکن است یک سوراخ قابل مشاهده در مرکز خود داشته باشد که معمولاً به رنگ سیاه است. پزشکان این ناحیه را خال می نامند.

• محتویات. اگر کیست چربی به طور تصادفی پاره شود، احتمالاً ماده ای بدبو، غلیظ و زرد رنگ آزاد می کند که ترکیبی از چربی و پروتئین است.

احتمال ابتلا به کیست چربی در مردان دو برابر بیشتر از زنان است. افراد 30 تا 40 ساله نیز به احتمال زیاد این نوع کیست را دارند.

چرا نباید خودتان کیست چربی را بردارید؟

کیست های اپیدرموئید یا چربی کیست های اینکلوژن یا درونی هستند. این بدان معنی است که آنها یک کپسول در اطراف کیست دارند. اگر کپسول یا دیواره سلولی را به طور کامل خارج نکنید، این احتمال وجود دارد که کیست چربی دوباره رشد کند. همچنین، دیواره سلولی پس از تلاش برای برداشتن جزئی یا پارگی مجدداً ضخیم‌تر می‌شود و در زمان بعدی برداشتن کیست سخت‌تر می‌شود. برداشتن کیست در خانه نیز خطر ایجاد اسکار را افزایش می دهد. پزشکان از تکنیک های خاصی برای کاهش این احتمال استفاده خواهند کرد.

خطر عفونت

اما احتمال بازگشت کیست تنها یکی از دلایلی است که شما نباید خودتان کیست را بردارید. دلیل دیگر خطر عفونت است. پزشکان از ابزارهای استریل و تکنیک های تمیز برای جلوگیری از عفونت استفاده می کنند و تلاش برای برداشتن کیست در خانه می تواند شما را در برابر آنها آسیب پذیرتر کند.

به حداقل رساندن اثرات کیست چربی

این خطر وجود دارد که از طریق فعالیت های روزمره کیست چربی تحت فشار و دستکاری قرار بگیرد. این شامل مالیدن لباس شما به کیست یا برخورد تصادفی کیست بر روی سطح سخت است. این اغلب به محل قرارگیری کیست شما بستگی دارد. اگر کیست شما ملتهب به نظر می رسد، برخی از گزینه های درمان خانگی شما عبارتند از:

• کمپرس گرم. استفاده از کمپرس گرم روی کیست ممکن است به کاهش قرمزی و ناراحتی کمک کند.

• تمیز کردن ناحیه آسیب دیده. تمیز کردن ناحیه آسیب دیده با آب و صابون ملایم می تواند به کاهش خطر ورود باکتری به کیست کمک کند. لزوماً مجبور نیستید روی آن ناحیه بانداژ بمالید فقط تمیز و خشک نگه داشتن آن می تواند کمک کننده باشد.

• مسکن های بدون نسخه (OTC). اگر کیست دردناک است، مصرف مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن می تواند به کاهش علائم کمک کند.

نحوه برداشتن کیست چربی توسط پزشک

رایج‌ترین روشی که پزشک برای برداشتن کیست استفاده می‌کند، برداشتن کامل کیست با جراحی است.

به طور معمول، پزشک شما فقط در صورتی کیست را خارج می کند که عفونی نشده باشد. در غیر این صورت، تعیین لبه‌های کیست برای آنها دشوار است.

اگر کیست عفونی شده باشد، پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک را به کیست تزریق کند و توصیه کند برای برداشتن آن صبر کنید تا عفونت فروکش کند.

فرآیند برداشتن کیست

اگر کیست چربی از نظر اندازه بسیار بزرگ نباشد، پزشک شما معمولاً می تواند آن را در مطب خود خارج کند. برای برداشتن کیست، آنها معمولاً این روند را دنبال می کنند:

1. برای کاهش درد و به حداقل رساندن خونریزی، کیست را با تزریق یک بی حس کننده موضعی بی حس می کنند.

2. برای برداشتن کیست از یک دستگاه برش مانند چاقوی جراحی استفاده می کند. آنچه مهم‌تر است این است که کیست با دیواره‌اش دست نخورده (بدون پارگی) برداشته شود. این رویکرد احتمال بازگشت کیست را کاهش می دهد.

3. برش را با بخیه بسته می دوزند تا جای زخم به حداقل برسد و بهبودی یابد.

برخی از پزشکان از روش متفاوتی برای برداشتن کیست چربی استفاده می کنند که شامل استفاده از دستگاه خاصی است که بیوپسی پانچ ایجاد می کند. این ابزار دارای انتهای دایره ای است که پزشک شما می تواند کیست را به طور یکنواخت خارج کند.

چه زمانی در مورد کیست چربی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم زیر را که مرتبط با کیست چربی است مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

• درد

• سرخی

• ورم

• گرما

این علائم ممکن است نشان دهنده این باشد که کیست شما عفونی شده است و نیاز به درمان دارد. اگرچه وسوسه انگیز است، به یاد داشته باشید که از دستکاری یا فشار دادن کیست خودداری کنید. اگر کیست چربی را برداشته اید، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید تا ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید. اگر علائم عفونت دارید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا کیست های چربی خطر سرطانی شدن دارند؟

در بیشتر موارد، کیست های چربی خوش خیم (غیرسرطانی) هستند. در موارد بسیار نادر، آنها می توانند سرطانی شوند. به عنوان مثال، کارسینوم سلول سنگفرشی، نوع نادری از سرطان پوست که اغلب از پلک شروع می شود، می تواند در کیست چربی ایجاد شود.

چه زمانی باید برای کیست چربی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

اگر متوجه تغییراتی از جمله هر یک از موارد زیر، در ظاهر کیست شدید با پزشک خود صحبت کنید:

• خونریزی

• ترشح

• تغییر رنگ

• ورم

نتیجه نهایی

کیست های چربی به ندرت یک نگرانی پزشکی هستند، اما می توانند یک مشکل زیبایی باشند و گاهی اوقات ناراحت کننده نیز هستند. اگر کیست چربی دارید که نگران آن هستید، با پزشک خود در مورد گزینه های بالقوه برداشتن آن صحبت کنید. برای به حداقل رساندن خطر عفونت، سعی نکنید خودتان آن را در خانه انجام دهید. برداشتن کیست چربی توسط پزشک، احتمال بازگشت کیست را افزایش می دهد.

مطالعه بیشتر:

مراقبت از پوست در دوران بارداری به چه صورت است

تشخیص و درمان کیست مویی زیر پوستی چگونه است؟

جوش های صورت در بلوغ به چه علت است و درمان آن چیست؟

تفاوت بین کیست و تومور چیست و تشخیص کیست و تومور چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های کیست چربی

چرا نباید کیست های چربی را در خانه فشار دهیم؟

احتمال بازگشت کیست تنها یکی از دلایلی است که شما نباید خودتان کیست را بردارید. دلیل دیگر خطر عفونت است. پزشکان از ابزارهای استریل و تکنیک های تمیز برای جلوگیری از عفونت استفاده می کنند و تلاش برای برداشتن کیست در خانه می تواند شما را در برابر آنها آسیب پذیرتر کند.

بهترین راه برای برداشتن کیست های چربی چیست؟

برخی از پزشکان از روش متفاوتی برای برداشتن کیست چربی استفاده می کنند که شامل استفاده از دستگاه خاصی است که بیوپسی پانچ ایجاد می کند. این ابزار دارای انتهای دایره ای است که پزشک شما می تواند کیست را به طور یکنواخت خارج کند.

آیا کیست های چربی خطر سرطانی شدن دارند؟

در بیشتر موارد، کیست های چربی خوش خیم (غیر سرطانی) هستند. در موارد بسیار نادر، آنها می توانند سرطانی شوند. به عنوان مثال، کارسینوم سلول سنگفرشی، نوع نادری از سرطان پوست که اغلب از پلک شروع می شود، می تواند در کیست چربی ایجاد شود.

چه زمانی باید برای کیست چربی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

اگر متوجه تغییراتی از جمله هر یک از موارد زیر، در ظاهر کیست شدید با پزشک خود صحبت کنید: • خون ریزی • ترشح • تغییر رنگ • ورم

منبع: healthline