The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سندرم تارهای زیر بغل (WSA) کوردینگ یا طناب لنفاوی چیست؟

به سندرم تارهای زیر بغل (WSA) کوردینگ یا طناب لنفاوی نیز گفته می شود. این بیماری به بافت طناب مانند یا بند مانندی اشاره دارد که درست در زیر پوست ناحیه زیر بازوی شما ایجاد می شود. همچنین ممکن است تا حدی به سمت پایین بازو کشیده شود. در موارد بسیار نادر، می تواند تا مچ دست کشیده شود. در دامه این متن همه چیز را در مورد این عارضه برای شما شرح خواهیم داد.

علت اصلی سندرم تارهای زیر بغل چیست؟

در حالی که علت دقیق ایجاد بندهای زیر بغل مشخص نیست، ممکن است جراحی در نواحی زیر بغل و سینه به بافت همبند اطراف عروق لنفاوی آسیب برساند. این ضربه منجر به زخم و سخت شدن بافت می شود که منجر به ایجاد این بندها می شود.

علائم سندرم تارهای زیر بغل چیست؟

معمولاً می توانید این مناطق طناب مانند یا بند مانند را زیر بازوی خود ببینید و احساس کنید. آنها همچنین می توانند مانند یک توده یا شبکه پیچیده احساس شوند. بندها معمولاً برجسته می شوند اما در برخی موارد ممکن است قابل مشاهده نباشند.

این بندهای تنیده شده و درهم اغلب دردناک و محدود کننده هستند و هنگامی که می خواهید بازوی خود را بالا بیاورید باعث ایجاد احساس سفتی می شوند. ممکن است متوجه شوید که دامنه حرکتی طبیعی بازوی خود را از دست می دهید، خصوصا زمانی که می خواهید بازوی تان را صاف کنید. این محدودیت های حرکتی می تواند فعالیت های روزانه را دشوار کند.

سندرم تارهای زیر بغل بعد از جراحی سینه

سندرم تارهای زیر بغل معمولاً یک عارضه جانبی است که پس از جراحی برای برداشتن یک غده لنفاوی نگهبان یا چندین غده لنفاوی از ناحیه زیر بغل شما رخ می دهد. این روش اغلب در رابطه با درمان سرطان سینه و جراحی انجام می شود.

سندرم تارهای زیر بغل همچنین می تواند ناشی از بافت اسکار ناشی از جراحی سرطان سینه در ناحیه قفسه سینه بدون برداشتن غدد لنفاوی باشد. ممکن است روزها، هفته ها یا ماه ها پس از جراحی ظاهر شود. در برخی موارد، بندها روی قفسه سینه شما نزدیک جایی که عمل جراحی سینه انجام داده‌اید، مانند لامپکتومی ظاهر می‌شوند.

درمان سندرم تارهای زیر بغل چیست؟

برای سندرم تارهای زیر بغل درمان های دارویی و طبیعی وجود دارد ازجمله:

  • درمان های بدون نسخه: در صورت تایید پزشک می‌توانید درد را با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بدون نسخه یا سایر مسکن‌ها کنترل کنید. با این حال، به نظر نمی رسد داروهای ضد التهابی روی خود توده بندها تأثیر بگذارند.
  • روش های طبیعی درمانی: این سندرم معمولا از طریق فیزیوتراپی و همچنین ماساژ درمانی مدیریت می شود. می توانید یک نوع درمان را امتحان کنید یا از آنها در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید. درمان طبیعی برای سندرم تارهای زیر بغل شامل:
  • کشش
  • تمرینات انعطاف پذیری
  • دامنه تمرینات حرکتی
  • ماساژ درمانی
  • ماساژ لنفاوی
  • ماساژ پتریساژ

در حالی که لیزر درمانی یک گزینه درمانی طبیعی نیست، می تواند یک درمان مفید باشد.

  • درمان های خانگی: اعمال گرمای مرطوب به طور مستقیم به نواحی تارهای زیر بغل ممکن است کمک کننده باشد، اما قبل از استفاده از هر روش گرمایی از پزشک خود سوال کنید. گرمای بیش از حد می تواند تولید مایع لنفاوی را تحریک کند، که ممکن است تارهای زیر بغل را افزایش دهد و باعث ناراحتی بیشتر شود.

برای پیشگیری از سندرم تارهای زیر بغل چه کنیم؟

در حالی که سندرم تارهای زیر بغل به طور کامل قابل پیشگیری نیست، ممکن است به انجام تمرینات کششی، انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی قبل و بلافاصله بعد از هر عمل جراحی سرطان سینه، به خصوص زمانی که غدد لنفاوی برداشته می‌شوند، کمک کند.

عوامل خطر سندرم تارهای زیر بغل

عامل خطر اصلی این سندرم، انجام جراحی سرطان سینه است که شامل برداشتن غدد لنفاوی است. در حالی که این اتفاق برای همه نمی‌افتد، اما هنوز یک عارضه جانبی نسبتاً رایج یا اتفاق پس از برداشتن غدد لنفاوی است. سایر عوامل خطر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نتیجه نهایی

با مراقبت مناسب و هر گونه ورزش یا سایر درمان‌های توصیه شده توسط پزشک، اکثر موارد سندرم برطرف می‌شوند. اگر متوجه شدید که بازوی تان سفت شده و نمی‌توانید آن را تا بالای شانه‌تان بیاورید، یا اگر در ناحیه زیر بغل تان توده بندها یا تارهایی می‌بینید، با پزشک خود تماس بگیرید. علائم ممکن است تا هفته ها یا گاهی حتی ماه ها پس از جراحی ظاهر نشود. سندرم تارهای زیر بغل به طور معمول چیزی است که فقط یک بار اتفاق می افتد و معمولاً تکرار نمی شود.

مطالعه بیشتر:

سرطان آلت و علائم سرطان آلت تناسلی چیست؟

مراقبت های بعد از عمل ماستکتومی چگونه است؟

تورم غدد لنفاوی در کودکان و علائم ورم غدد لنفاوی چیست؟

لامپکتومی و ماستکتومی: کدام روش برای شما مناسب است؟

?پرسش و پاسخ های سندرم تارهای زیر بغل

علائم سندرم تارهای زیر بغل چیست؟

معمولاً می توانید این مناطق طناب مانند یا بند مانند را زیر بازوی خود ببینید و احساس کنید. آنها همچنین می توانند مانند یک توده یا شبکه پیچیده احساس شوند. بندها معمولاً برجسته می شوند اما در برخی موارد ممکن است قابل مشاهده نباشند.

بهترین روش برای درمان سندرم تارهای زیر بغل چیست؟

درمان طبیعی برای سندرم تارهای زیر بغل شامل: • کشش • تمرینات انعطاف پذیری • دامنه تمرینات حرکتی • ماساژ درمانی • ماساژ لنفاوی • ماساژ پتریساژ

آیا گرما به درمان سندرم تارهای زیر بغل کمکی می کند؟

اعمال گرمای مرطوب به طور مستقیم به نواحی تارهای زیر بغل ممکن است کمک کننده باشد، اما قبل از استفاده از هر روش گرمایی از پزشک خود سوال کنید. گرمای بیش از حد می تواند تولید مایع لنفاوی را تحریک کند، که ممکن است تارهای زیر بغل را افزایش دهد و باعث ناراحتی بیشتر شود.

برای پیشگیری از سندرم تارهای زیر بغل چه کنیم؟

در حالی که سندرم تارهای زیر بغل به طور کامل قابل پیشگیری نیست، ممکن است به انجام تمرینات کششی، انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی قبل و بلافاصله بعد از هر عمل جراحی سرطان سینه، به خصوص زمانی که غدد لنفاوی برداشته می‌شوند، کمک کند.

منبع: healthline