The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورم کیسه بیضه و علت ورم کیسه بیضه چگونه تشخیص داده می شود؟

به بزرگ شدن کیسه بیضه، ورم کیسه بیضه می گویند. این کیسه، بیضه ها را در خود جای می دهد. ورم کیسه بیضه ممکن است به دلیل صدمه یا یک مشکل زمینه ای ایجاد شود. ممکن است به دلیل تجمع مایعات، عفونت یا رشد غیرطبیعی در داخل کیسه بیضه رخ دهد. ورم ممکن است بدون درد یا بسیار دردناک باشد. در صورت درد بسیار شدید، درمان سریع لازم است. در موارد بسیار شدید و بسته به علت ایجاد درد، اگر درمان سریع انجام نشود منجر به مرگ بافت و در نتیجه از دست دادن بیضه ها خواهد شد.

علت ورم کیسه بیضه چیست؟

ورم بیضه ممکن است در طول زمان، به طور ناگهانی یا به کندی اتفاق افتد. یکی از دلایل اصلی ورم های دردناک بیضه، پیچ خوردگی بیضه است. یک صدمه یا اتفاق ممکن است باعث پیچ خوردگی بیضه ها داخل کیسه بیضه و قطع شدن جریان خون شود. ضربه دردناک ممکن است باعث مرگ بافت کیسه بیضه در عرض چند ساعت شود. مشکلات پزشکی و بیماری ها نیز ممکن است باعث ورم کیسه بیضه شود. این مشکلات شامل موارد زیر است:

• ضربه

• سرطان بیضه

• بزرگ شدن غیرطبیعی رگ های داخل کیسه بیضه

• التهاب حاد بیضه ها یا آماس بیضه ها

• ورم به دلیل تجمع بالای مایعات با عنوان هیدروسل

• فتق

• التهاب یا عفونت اپیدیدیم ها با عنوان اپیدیدیمیت

نارسایی احتقانی قلب

• التهاب یا عفونت پوست کیسه بیضه

علائم دیگر مربوط به این مشکلات ممکن است قبل از ورم کیسه بیضه نیز وجود داشته باشد.

علائم ورم کیسه بیضه

علاوه بر بزرگ شدن قابل ملاحظه کیسه بیضه، ممکن است دارای علائم بیش تر باشید این علائمی که تجربه می کنید، به علت ایجاد ورم بستگی دارد. علائم شایعی که ممکن است در کنار ورم کیسه بیضه تجربه کنید، شامل توده در بیضه و درد در کیسه بیضه ها است. در صورت مشاهده هر یک از علائمی که به آن ها اشاره کردیم، با پزشک تماس بگیرید.

علت ورم کیسه بیضه چگونه تشخیص داده می شود؟

در مورد هر یک از علائم مربوط به ورم کیسه با پزشک مشورت کنید. دردناک بودن کیسه بیضه یا وجود توده را به پزشک اطلاع دهید. پس از جمع آوری اطلاعات، پزشک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد. معاینه شامل بررسی فیزیکی کیسه بیضه خواهد بود. در این مرحله از شما در مورد زمانی که متوجه ورم بیضه ها شدید و فعالیت هایی که قبل از ورم انجام داده اید، پرسیده می شود.

پزشک در صورت نیاز سونوگرافی کیسه بیضه انجام می دهد تا داخل کیسه بیضه را مشاهده کند. این تصاویر به پزشک کمک می کند تا هر گونه ناهنجاری داخل کیسه بیضه را مشاهده کند. 

گزینه های درمانی ورم کیسه بیضه

گزینه های درمانی ورم کیسه بیضه به علت آن بستگی دارد. اگر علت ورم عفونت باشد، پزشک برای مقابله با عفونت آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. اگر آنتی بیوتیک های خوراکی موثر نباشد، ممکن است مجبور به استفاده از آمپول های آنتی بیوتیک عضلانی شوید یا برای دریافت آنتی بیوتیک های وریدی به بیمارستان مراجعه کنید.

درمان مشکل پزشکی زمینه ای مرتبط با علائم شما در بهبودی نقش مهمی دارد. پزشک ممکن است داروهایی را تجویز کند تا بتوانید درد خود را کنترل کنید یا با استفاده از گن های طبی درد و ورم خود را کاهش دهید. اگر علت زمینه ای واریکوسل، فتق یا هیدروسل باشد، می توانید با جراحی آن را اصلاح کنید.سرطان بیضه دارای گزینه های درمانی متعددی است که بستگی به شدت سرطان دارد. این که آیا سرطان به قسمت های دیگر بدن سرایت کرده یا چه مدت زمان از آن گذشته است می تواند روش درمانی شما را که شامل موارد زیر است مشخص کند:

• شیمی درمانی

• پرتودرمانی

• جراحی که شامل برداشتن بافت سرطانی و تومورهای سرطانی داخل کیسه بیضه است

درمان های خانگی برای ورم کیسه بیضه

علاوه بر مراقبت هایی که از جانب پزشک دریافت می کنید، ممکن است درمان های خانگی زیر پیشنهاد شود:

• استفاده از یخ روی کیسه بیضه برای کاهش ورم. معمولا در ۲۴ ساعت اول که متوجه ورم شده اید.

• مصرف مسکن های بدون نسخه

• استفاده از گن های ورزشی

• استفاده از وان های کوچک و کم عمق برای کاهش ورم

• پرهیز از فعالیت های سنگین

چشم انداز

چشم انداز ورم کیسه بیضه با توجه به شدت ورم و علت آن متفاوت خواهد بود. ورمی که به علت آسیب ایجاد شده، با گذشت زمان از بین خواهد رفت، در حالی که سایر موارد نیاز به درمان گسترده تری دارد. با تشخیص زودهنگام و درمان مناسب، چشم انداز خوبی در انتظار بیمار است.

مطالعه بیشتر:

درد بیضه و آیا درد در کیسه بیضه خطرناک است؟

تورم بیضه و آیا تورم بیضه نشان دهنده سرطان است؟

بیضه بزرگ و آیا اندازه بیضه به میزان تولید اسپرم ربطی دارد؟

چگونه می توان بزرگتر بودن یک بیضه از دیگری را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های ورم کیسه بیضه

علائم ورم کیسه بیضه چیست؟

علائم شایعی که ممکن است در کنار ورم کیسه بیضه تجربه کنید، شامل توده در بیضه و درد در کیسه بیضه ها است. درصورت مشاهده هر یک از علائمی که به آن ها اشاره کردیم، با پزشک تماس بگیرید.

علت ورم کیسه بیضه چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد و در صورت نیاز سونوگرافی کیسه بیضه انجام می دهد تا داخل کیسه بیضه را مشاهده کند. این تصاویر به پزشک کمک می کند تا هرگونه ناهنجاری داخل کیسه بیضه را مشاهده کند.

برای درمان ورم کیسه به دلیل عفونت چه باید کرد؟

اگر علت ورم عفونت باشد، پزشک برای مقابله با عفونت آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. اگر آنتی بیوتیک های خوراکی موثر نباشد، ممکن است مجبور به استفاده از آمپول های آنتی بیوتیک عضلانی شوید یا برای دریافت آنتی بیوتیک های وریدی به بیمارستان مراجعه کنید.

درمان های خانگی برای ورم کیسه بیضه چیست؟

• استفاده از یخ روی کیسه بیضه برای کاهش ورم. معمولا در ۲۴ ساعت اول که متوجه ورم شده اید. • مصرف مسکن های بدون نسخه • استفاده از گن های ورزشی • استفاده از وان های کوچک و کم عمق برای کاهش ورم • پرهیز از فعالیت های سنگین

منبع: healthline