The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر مشکلات قلبی بر بارداری چیست؟

متخصصان معتقدند که بسیاری از مادران، بعد از بارداری، برای کنترل وضعیت سلامت خود به پزشک مراجعه می کنند و قبل از بارداری توجهی به این مهم ندارند. مشکل چاقی، فشار خون بالا یا دیابت، اغلب تا قبل از بارداری، در مادران تشخیص داده نمی شوند. تشخیص به موقع این بیماری ها قبل از بارداری، به ما کمک می کند تا بیماری را به نحو احسن کنترل کنیم و در دوران بارداری به وضعیت بهینه از نظر سلامت دست یابیم. در ادامه این متن همه چیز را در مورد تاثیر مشکلات قلبی بر بارداری برای شما شرح خواهیم داد.

تاثیر مشکلات قلبی بر بارداری چیست؟

پزشکان، بارداری را یکی از دلایل استرس طولانی مدت می دانند. هر مشکل جسمی و یا بیماری قبل از بارداری، در دوران بارداری، تشدید می شود. در این میان، خطر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی به مراتب جدی تر است. مادران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، اغلب صاحب فرزندانی می شوند که تا مدتها باید با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم کنند.

در دوران بارداری، با افزایش ضربان قلب، حجم عروقی و برون ده قلبی همراه با کاهش مقاومت عروقی وجود دارد. چنانچه سلامت قلب و عروق کمتر از حد مطلوب باشد، این تغییرات منجر به بروز اختلال عملکرد قلبی خواهد شد. بنابراین، بسته به مشکل اصلی قلبی عروقی، عواقب آن برای مادر و نوزاد می تواند فاجعه بار باشد.

مادری که به نوعی نارسایی قلبی دارد، برای بررسی رشد و سلامتی جنین باید تحت نظر پزشک باشد. چرا که در مادران مبتلا به نقص قلبی مادرزادی ، احتمال ابتلای جنین نیز به همان مشکل قلبی وجود دارد. اکوکاردیوگرافی جنین، باید توسط متخصص قلب کودکان بررسی شود. اکوکاردیوگرافی جنین، ارزیابی سونوگرافی قلب جنین است.

دستیابی به سلامت قلب قبل از بارداری

هر چیزی که برای قلب مفید است، برای بارداری نیز مفید است. تغذیه سالم، خواب خوب شبانه و ورزش همه اینها به قلب کمک می کنند. البته لازم نیست ورزشهای سریع و سنگین انجام دهید. با رعایت این موارد می توانید باردار شوید و بارداری خوب و سالمی را تجربه کنید. معاینات منظم سلامت به تشخیص زودهنگام مشکلات و بیماری ها کمک می کند.

در صورتی که می خواهید باردار شوید و مبتلا به فشار خون بالا، دیابت، چاقی، ناهنجاری مادرزادی قلبی یا سابقه پره اکلامپسی دارید، حتما قبل از اقدام به بارداری، با پزشک مشورت کنید. ممکن است عوامل خطری در فرد وجود داشته باشد که بعدا در دوران بارداری، اختلال عملکرد قلبی را تشدید کند. لازم است این افراد حتما ارزیابی شوند. کاهش وزن، مشاوره رژیم غذایی با متخصص تغذیه، افزودن یا تغییر داروها و غیره به مادر کمک می کند تا بارداری موفق و سالمی را پشت سر بگذارد.

بهبود سلامت قلب در دوران بارداری

گفته می شود که تقریباً دو سوم مرگ و میرها در جهان، قابل پیشگیری هستند. بر این اساس، به اهمیت رژیم غذایی سالم و ورزش برای افرادی که در مسیر اشتباه قرار گرفته اند، اشاره شده است. علی رغم اینها، باز هم امکان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. گاهی اوقات برای حفظ سلامت مادر و جنین در اولین تجربه استرس، درمان دارویی لازم است اما این به منزله ضعف مادر نیست. سلامت قلب بسیار مهم تر از بارداری است.

مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داد که سلامت قلب و عروق در اوایل بارداری با سلامت بیشتر قلب و عروق 10 سال پس از بارداری مرتبط است. سابقه پره اکلامپسی، دیابت یا فشار خون بالا در بارداری یا نارسایی قلبی مرتبط با زایمان، می تواند زندگی مادر را در معرض خطر قرار دهد. بالاخره اینکه برای پیشگیری از تاثیر مشکلات قلبی بر بارداری، به متخصص قلب مراجعه کنید. آگاه باشید. خطرات را بشناسید و در صدد رفع عوامل خطر برآیید. 

مطالعه بیشتر:

تاثیر بیماری قلبی مادر بر جنین

آنچه در مورد بیماری قلبی و بارداری باید بدانید

آیا بارداری با وجود بیماری قلبی خطرناک است؟

بارداری با وجود بیماری قلبی مادرزادی چه خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های تاثیر مشکلات قلبی بر بارداری

آیا نارسایی قلبی مادر بر جنین تاثیر می گذارد؟

در دوران بارداری، با افزایش ضربان قلب، حجم عروقی و برون ده قلبی همراه با کاهش مقاومت عروقی وجود دارد. چنانچه سلامت قلب و عروق کمتر از حد مطلوب باشد، این تغییرات منجر به بروز اختلال عملکرد قلبی خواهد شد.

چرا مشکلات قلبی در دوران بارداری تشدید می شوند؟

پزشکان، بارداری را یکی از دلایل استرس طولانی مدت می دانند. هر مشکل جسمی و یا بیماری قبل از بارداری، در دوران بارداری، تشدید می شود. در این میان، خطر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی به مراتب جدی تر است.

برای کمک به سلامت قلب قبل از بارداری چه کنیم؟

هر چیزی که برای قلب مفید است، برای بارداری نیز مفید است. تغذیه سالم، خواب خوب شبانه و ورزش همه اینها به قلب کمک می کنند. البته لازم نیست ورزشهای سریع و سنگین انجام دهید. با رعایت این موارد می توانید باردار شوید و بارداری خوب و سالمی را تجربه کنید. معاینات منظم سلامت به تشخیص زودهنگام مشکلات و بیماری ها کمک می کند.

برای کمک به سلامت قلب در دوران بارداری چه کنیم؟

کاهش وزن، مشاوره رژیم غذایی با متخصص تغذیه، افزودن یا تغییر داروها و غیره به مادر کمک می کند تا بارداری موفق و سالمی را پشت سر بگذارد.

منبع: my.clevelandclinic