The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا اندازه بیضه مهم است؟ اندازه متوسط بیضه چقدر است؟

بیضه ها هورمون اصلی مردانه یعنی تستوسترون و همچنین اسپرم را تولید می کنند. اندازه متوسط بیضه مرد حدود ۴ X ۳ X ۲ سانتی متر و بیضی شکل است. بیشتر مردان دو بیضه دارند. تفاوت اندازه دو بیضه یک مرد رایج است. بیضه ها در کیسه بیضه قرار دارند و در انتها به طناب بیضه متصل هستند. ممکن است فکر کنید بیضه های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک است، در ادامه این مطلب برای شما شرح می دهیم که آیا اندازه بیضه مهم است؟ اندازه متوسط بیضه چقدر است؟

آیا اندازه بیضه مهم است؟

تولید سالم تستوسترون و اسپرم در حجم های مختلف بیضه امکان پذیر است. برخی تحقیقات نشان داده است که بیضه های بزرگتر در برخی پستانداران با سطح بیشتر تستوسترون مرتبط است و حجم کمتر بیضه ها نیز با کاهش تولید اسپرم ارتباط دارد.

اگر به عوارضی مانند سندروم کلاین فلتر که ناشی از یک کروموزوم x اضافه است مبتلا باشید، میزان تستوسترون می تواند مایه نگرانی باشد. نشانه های این عارضه شامل کوچکی بیضه ها یا پایین نیامدن آن ها و برخی مشخصات زنانه نظیر موی کم بدن و صورت و رشد بافت پستان است. ابتلا به سندروم کلاین فلتر معمولا به معنای میزان کمتر تستوسترون و کاهش فعالیت اسپرم است و می تواند منجر به ناباروری نیز بشود.

اصطلاح بالینی برای کمی تستوسترون هایپوگونادیسم است. نشانه های آن شامل موارد زیر است:

- بیضه های کوچکتر از متوسط

- رشد بافت پستان

- موی کمتر بدن یا صورت نسبت به مردان دیگر

- نشانه های دیگر مشابه سندروم کلاین فلتر است.

هایپوگونادیسم اغلب با جایگزین تراپی تستوسترون درمان می شود و می تواند حین بلوغ آغاز شود.

تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که بیضه های تا حدی کوچک با افزایش خصوصیت بچه داری در میان پدران مرتبط است. کاهش میزان تستوسترون و حجم بیضه ها با بالا رفتن مهر پدری ارتباط دارد.

اگر متوجه ورم بیضه ها شدید با پزشک مشورت کنید. رشد بیضه ها در بزرگسالی می تواند نشانه سرطان بیضه یا مشکلی دیگر باشد تا نشانه افزایش مردانگی.

رشد بیضه ها چه زمانی آغاز و چه زمانی پایان می یابد؟

بیضه مرد هنگام تولد حدود ۱ سانتی متر مکعب است و تا سن هشت سالگی به همان اندازه می ماند. سپس به تدریج بزرگتر می شود و تا هنگام بلوغ به اندازه بزرگسالی می رسد. همچنین حین بلوغ است که در کشاله های ران و اطراف اندام تناسلی رشد مو آغاز می شود.

معمولا بیضه ها با هم رشد می کنند اما شایع است که یک بیضه بیشتر و طولانی تر از دیگری رشد کند. همچنین آویزان تر بودن یک بیضه نسبت به دیگری نیز شایع است.

آیا ممکن است اندازه بیضه ها کوچک شوند؟

با بالا رفتن سن تولید تستوسترون کاهش می یابد و بیضه ها کوچک تر می شود. به این اتفاق آتروفی بیضه ها می گویند. این تغییر اغلب تدریجی است و ممکن است متوجه آن نشوید. وقتی طبیعی رخ بدهد هیچ خطر سلامتی ندارد. میزان کمتر تستوسترون می تواند منجر به کاهش میل جنسی و کم شدن توده ماهیچه ای شود، اما این رخداد بخش طبیعی از پیر شدن است.

برخی مشکلات پزشکی نیز می تواند منجر به آتروفی بیضه ها شود، از جمله:

- بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک و سفلیس

- اوریون، سل و برخی بیماری های واگیردار بیضه ها

- جراحت بیضه

عوامل بی خطر دیگر می تواند باعث تغییر موقت کیسه بیضه و بیضه ها شود. خصوصا سرما می تواند باعث جمع شدن آن شود، هر چند که هیج تاثیری بر اندازه خود بیضه ها ندارد.

وقتی بیضه ها در تماس با آب یا دمای سرد قرار می گیرد ممکن است موقتا از طریق سازوکاری به نام جمع شدگی کرماستریک به سمت بدن کشیده شوند. دلیل آن این است که بیضه ها سعی دارند دمای مشخصی را به عنوان دمای ایده آل برای تولید اسپرم حفظ کنند. این دما اندکی خنک تر از دمای متوسط بدن است و برای همین است که بیضه ها خارج از بدن و آویزان است. اما وقتی در معرض آب یا هوای سرد قرار می گیرد ماهیچه کرماستر فعال می شود و بیضه ها را به سمت گرمای بدن می کشد.

آیا کوچک بودن یک بیضه نسبت به دیگری طبیعی است؟

بسیار رایج است که یک بیضه اندکی از دیگری بزرگتر باشد. معمولا هیچ توضیج پزشکی یا سلامتی برای این تفاوت اندازه وجود ندارد.

اما اگر متوجه تغییری در اندازه بیضه و شکل یک یا هردوی بیضه ها شدید باید با پزشک مشورت کنید. اگر یکی از بیضه ها شروع به سنگین تر شدن کرد یا یک برآمدگی یا تغییر شکل را احساس کردند، می تواند تومور و اولین نشانه های سرطان بیضه باشد. این شکل از سرطان معمولا باموفقت درمان می شود، اما تشخیص زودهنگام بسیار حیاتی است. سرطان بیضه یا پیچ خوردگی بیضه می تواند باعث درد و تورم شود و باید توسط پزشک معاینه صورت پذیرد.

سلامت بیضه های خود را بررسی کنید

فارغ از اندازه بیضه ها، باید خودتان هر ماه بیضه هایتان را وارسی کنید و به دنبال برآمدگی یا تغییرات دیگر باشید. معاینه شخصی می تواند پس از حمام یا قبل از لباس پوشیدن هنگام صبح انجام شود.

برای معاینه خود، یک دقیقه آرام بیضه هایتان را بین شست و انگشتان بچرخانید و تغییر اندازه یا شکل یا سفتی آن را بسنجید. انجام این کار روبروی آینه می تواند مفید باشد. اگر حین معاینه احساس درد کردید یا متوجه برآمدگی، ورم یا تغییرات مشکوک شدید به پزشک مراجعه کنید. چنین تغییراتی می تواند نشانه سرطان بیضه یا عفونت باشد.

برای این کار می توانید به پزشک عمومی یا اورولوژیست مراجعه کنید. اورولوژیست متخصص سلامت دستگاه تولیدمثل مردانه و مجرای ادرار است. سرطان بیضه معمولا با برداشتن بیضه سرطانی درمان می شود، اما اگر زود تشخیص داده شود بیضه دیگر نجات می یابد.

توجه داشته باشید

سلامت و عملکرد دستگاه تناسلی از اندازه بیضه بسیار مهم تر است. اگر حس کردید بیضه های شما زیادی کوچک است یا نشانه های نگران کننده ای مانند میل جنسی کم، بافت زیاد پستان یا ناباروری مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. تستوسترون تراپی اغلب مفید است. اگر تولید اسپرم تحت تاثیر قرار گرفته باشد، متخصصان باروری می توانند به شما کمک کنند.

مطالعه بیشتر:

علت کبودی بیضه چیست و چگونه درمان خواهد شد؟

التهاب بیضه و یا ارکیت چیست؟درمان های خانگی برای التهاب بیضه

تورم بیضه و آیا تورم بیضه نشان دهنده سرطان است؟

 

?پرسش و پاسخ های اندازه بیضه

آیا اندازه بیضه مهم است؟

سلامت و عملکرد دستگاه تناسلی از اندازه بیضه بسیار مهم تر است. اگر حس کردید بیضه های شما زیادی کوچک است یا نشانه های نگران کننده ای مانند میل جنسی کم، بافت زیاد پستان یا ناباروری مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

آیا ممکن است اندازه بیضه ها کوچک شوند؟

با بالا رفتن سن تولید تستوسترون کاهش می یابد و بیضه ها کوچک تر می شود. به این اتفاق آتروفی بیضه ها می گویند. این تغییر اغلب تدریجی است و ممکن است متوجه آن نشوید. وقتی طبیعی رخ بدهد هیچ خطر سلامتی ندارد.

رشد بیضه ها چه زمانی آغاز و چه زمانی پایان می یابد؟

بیضه مرد هنگام تولد حدود ۱ سانتی متر مکعب است و تا سن هشت سالگی به همان اندازه می ماند. سپس به تدریج بزرگتر می شود و تا هنگام بلوغ به اندازه بزرگسالی می رسد. همچنین حین بلوغ است که در کشاله های ران و اطراف اندام تناسلی رشد مو آغاز می شود.

آیا کوچک بودن یک بیضه نسبت به دیگری طبیعی است؟

بسیار رایج است که یک بیضه اندکی از دیگری بزرگتر باشد. معمولا هیچ توضیج پزشکی یا سلامتی برای این تفاوت اندازه وجود ندارد.

منبع: healthline