The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مثانه بیش فعال در مردان آیا سبب بی اختیاری ادرار می شود؟

مثانه بیش فعال (OAB) یک بیماری نسبتا شایع است. علائم معمولی عبارتند از تکرر ادرار، تکرر ادرار در شب، میل مداوم به ادرار کردن و نشت یا بی اختیاری ادرار. طبق گزارش بنیاد مراقبت اورولوژی، حدود 33 میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند و 30 درصد از مردان علائم آن را تجربه می کنند. این امکان وجود دارد که مردان بیشتری به این بیماری مبتلا باشند. اگر مشکوک به این بیماری هستید، با پزشک خود صحبت کنید. گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که ممکن است کمک کند.

علائم مثانه بیش فعال

معمولاً چندین علامت با بیماری مثانه بیش فعال همراه است. شما ممکن است فقط یکی از این علامت ها یا همه آنها را داشته باشید. مثانه بیش فعال می تواند باعث نیاز فوری به ادرار شود. ممکن است لازم باشد تا هشت بار در روز ادرار کنید. همچنین ممکن است شب ادراری یا نیاز به حداقل دو بار ادرار کردن در طول شب را تجربه کنید.

آیا مثانه بیش فعال می تواند سبب بی اختیاری ادرار شود؟

یکی دیگر از علائم رایج مثانه بیش فعال بی اختیاری ادرار است. این زمانی اتفاق می‌افتد که میل به دفع ادرار به قدری قوی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید و باعث ترشح ادرار قبل از رفتن به دستشویی می‌شود. ممکن است هنگام خنده، عطسه، سرفه یا ورزش رخ دهد.

مثانه بیش فعال و پروستات

در بین مردان، بسیاری از موارد مثانه بیش فعال ناشی از بزرگ شدن غده پروستات است. پروستات شما ممکن است با افزایش سن بزرگتر شود. این می تواند جریان ادرار شما را مسدود کند و باعث علائم پرکاری مثانه شود. براساس گزارش انجمن ملی کنترل، تا 50 درصد از مردان در سن 60 سالگی علائم بزرگ شدن پروستات را تجربه می کنند. 90 درصد از مردان تا سن 85 سالگی علائم را تجربه می کنند.

سایر علل مثانه بیش فعال در مردان

بزرگ شدن پروستات علت پرکاری مثانه در اکثر مردان است، اما عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به بروز علائم شود. عفونت در مثانه، سنگ‌های مثانه یا سرطان مثانه همگی می‌توانند باعث پرکاری مثانه شوند. مشکلات عصبی، مانند سکته مغزی یا بیماری پارکینسون نیز می‌تواند به دلیل آسیب عصبی که منجر به ارسال سیگنال‌های نادرست به مثانه می‌شود، منجر به بیماری پرکاری مثانه شود.

همچنین ممکن است عوامل موقتی باعث علائم این بیماری شوند. اگر مایعات زیادی می نوشید، به ویژه آنهایی که کافئین دار هستند یا حاوی الکل هستند، اگر از داروهایی استفاده می کنید که ادرار را افزایش می دهند، یا اگر یبوست دارید، ممکن است افزایش نیاز به ادرار کردن را تجربه کنید.

تشخیص بیماری پرکاری مثانه یا مثانه بیش فعال

اگر علائم پرکاری مثانه را تجربه می کنید، پزشک شما یک معاینه فیزیکی کامل از شما به عمل می آورد. همچنین احتمالاً نیاز به آزمایش ادرار برای بررسی علائم عفونت یا سنگ دارید. پزشک شما همچنین ممکن است چندین آزمایش موجود را که عملکرد مثانه را ارزیابی می کند، برای شما تجویز کند.

اینها شامل اندازه گیری مقدار ادرار باقی مانده در مثانه پس از رفتن به دستشویی، اندازه گیری میزان جریان در هنگام ادرار کردن و اندازه گیری فشار داخل و اطراف مثانه می باشد. بر اساس نتایج آزمایش، پزشک می‌تواند تشخیصی در نظر گرفته و گزینه‌های درمانی شما را

مورد بحث قرار دهد.

درمان مثانه بیش فعال با تغییرات سبک زندگی

اگر پرکاری مثانه شما تشخیص داده شد، پزشک احتمالاً تغییرات سبک زندگی را توصیه می کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است به شما توصیه کنند:

• عادات دستشویی رفتن خود را یادداشت کنید

• به برنامه منظم ادرار کردن پایبند باشید

• از پدهای جاذب برای مدیریت نشت ادرار استفاده کنید

• رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

• وزن سالم را حفظ کنید

همچنین ممکن است شما را تشویق کنند که تمرینات روتین مثانه را امتحان کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمانی که احساس می کنید میل به رفتن دارید، ادرار کردن را به تعویق بیندازید.

داروها

اگر تغییرات سبک زندگی برای کنترل علائم شما کافی نباشد، پزشک ممکن است مصرف دارو را توصیه کند. اگر علت پرکاری مثانه بزرگ شدن پروستات باشد، مسدود کننده های آلفا می توانند به شل شدن عضلات اطراف برای بهبود جریان ادرار کمک کنند. سایر داروها نیز می توانند به درمان علائم بیماری کمک کنند، از جمله داروهایی که اسپاسم مثانه را کاهش می دهند. این داروها می توانند به کاهش میل به ادرار کردن کمک کنند.

تحریک اعصاب

در برخی موارد، زمانی که اعصاب بدن سیگنال‌های نامناسبی به مثانه می‌فرستند، ممکن است به پرکاری مثانه مبتلا شوید. برای کمک به تنظیم این سیگنال های عصبی، پزشک ممکن است از تحریک عصبی استفاده کند.

برای این درمان، پزشک دستگاه کوچکی را در زیر پوست شما نزدیک استخوان دنبالچه قرار می دهد. تکانه های الکتریکی را به اعصابی که به سمت مثانه حرکت می کنند ارسال می کند. این تکانه‌ها مانند ضربان‌ساز در قلب شما به کنترل انقباضات مثانه کمک می‌کنند. این درمان برگشت پذیر است و دستگاه را می توان به راحتی جدا کرد.

عمل جراحي

اگر علائم مثانه بیش فعال در شما شدید است و نمی توان آن را از طریق درمان های دیگر کنترل کرد، پزشک ممکن است جراحی را پیشنهاد کند. اگر علت آن بزرگ شدن پروستات باشد، جراح می تواند بخشی از غده را بردارد. پزشک می تواند به شما در درک مزایا و خطرات احتمالی این گزینه درمانی کمک کند.

مطالعه بیشتر:

زیاد دستشویی رفتن در بارداری ، دلایل و راهکارها

بی اختیاری ادرار در کودکان نشانه چیست و چند نوع است؟

بی ‌اختیاری ادرار در بارداری و علت بی اختیاری ادرار چیست؟

ادرار کف آلود چیست و چه زمان ادرار کف آلود نشانه بیماری است؟

?پرسش و پاسخ های مثانه بیش فعال در مردان

بهترین درمان برای مثانه بیش فعال ناشی از بزرگ شدن پروستات چیست؟

اگر علت آن بزرگ شدن پروستات باشد، جراح می تواند بخشی از غده را بردارد.

علائم مثانه بیش فعال

معمولاً چندین علامت با بیماری مثانه بیش فعال همراه است. شما ممکن است فقط یکی از این علامت ها یا همه آنها را داشته باشید. مثانه بیش فعال می تواند باعث نیاز فوری به ادرار شود. ممکن است لازم باشد تا هشت بار در روز ادرار کنید. همچنین ممکن است شب ادراری یا نیاز به حداقل دو بار ادرار کردن در طول شب را تجربه کنید.

آیا مثانه بیش فعال می تواند سبب بی اختیاری ادرار شود؟

یکی دیگر از علائم رایج مثانه بیش فعال بی اختیاری ادرار است. این زمانی اتفاق می‌افتد که میل به دفع ادرار به قدری قوی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید و باعث ترشح ادرار قبل از رفتن به دستشویی می‌شود. ممکن است هنگام خنده، عطسه، سرفه یا ورزش رخ دهد.

آیا دارو درمانی می تواند به کنترل علائم مثانه بیش فعال کمکی کند؟

اگر علت پرکاری مثانه بزرگ شدن پروستات باشد، مسدود کننده های آلفا می توانند به شل شدن عضلات اطراف برای بهبود جریان ادرار کمک کنند. سایر داروها نیز می توانند به درمان علائم بیماری کمک کنند، از جمله داروهایی که اسپاسم مثانه را کاهش می دهند. این داروها می توانند به کاهش میل به ادرار کردن کمک کنند.

منبع: healthline