The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احتمال سقط جنین در هفته های مختلف بارداری

سقط جنین به معنای از دست دادن بارداری قبل از هفته بیستم است. این اتفاق اغلب در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد. متاسفانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از بارداری های تایید شده به سقط جنین ختم می شود. ممکن است شنیده باشید که زوج ها معمولا تا زمانی که خطر سقط کاهش پیدا کند بارداری خود را اعلام نمی کنند. هر چه از مدت بارداری بگذرد، خطر سقط کمتر می شود. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد دلایل و احتمال سقط جنین در طول دوران بارداری بیش تر بدانید.

دلایل سقط جنین

دکتر کایلن سیلوربرگ، متخصص ناباروری اهل تگزاس می گوید سقط جنین بسیار شایع است. او می گوید: «بانوان فکر می کنند اگر یک بار سقط جنین داشته باشند، محکوم به سقط دوباره هستند». اما احتمال سقط های مکرر (حداقل دو یا سه بار) کم است و تنها در یک درصد از بانوان رخ می دهد.

مطالعات نشان می دهد افزایش احتمال سقط در بانوانی که سقط های مکرر داشته اند، بیش تر است. در مقابل برخی مطالعات نشان می دهد تجربه بارداری موفق قبل از بارداری فعلی، خطر سقط در بارداری فعلی را کاهش می دهد.

هر چند عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود که شامل سن مادر و شرایط پزشکی دیگر است. بیش تر پزشکان پس از دو یا سه بار سقط به دنبال دلیل آن می گردند. این کار شامل بررسی جزئیات در سابقه پزشکی و انجام تست های مختلف است.

در زیر به ۵ دلیل شایع سقط جنین اشاره کرده ایم:

ژنتیک

هنگامی که اسپرم و تخمک به هم می رسند، سلول ها یکی شده و تقسیم سلولی آغاز می شود تا ماده ژنتیکی فرد جدید تشکیل شود. هر یک از ما انسان ها باید ۴۶ کروموزوم داشته باشیم که ۲۳ کروموزوم از طرف پدر و ۲۳ کروموزوم از طرف مادر است. اگر مشکلی در هنگام تقسیم سلولی رخ دهد، کروموزومی از دست رفته یا تکرار می شود.

حدود ۵۰ درصد از سقط های جنین در سه ماهه اول بارداری، به دلیل ناهنجاری های کروموزومی است. این اتفاق اغلب در بانوانی که بالای ۳۵ سال سن دارند دیده می شود.

عفونت ها

عفونت های رحم و گردن رحم می توانند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد و باعث سقط جنین شود. عفونت های دیگری که از جفت یا جنین عبور کرده می تواند بر بارداری تاثیر گذاشته و منجر به سقط شود.

برخی از این عفونت ها شامل موارد زیر است:

لیستریا

• پاروویروس B19

• توکسوپلاسما گوندی

سرخجه

هرپس سیمپلکس

سیتومگالوویروس

مشکلات آناتومی

مشکلات آناتومی به مشکلات رحم اشاره دارد. در صورتی که رحم درست شکل نگرفته باشد، نمی تواند بارداری سالمی داشته باشد.

اختلالات انعقادی

بدن فردی که دچار اختلال انعقادی است، بیش تر از حد طبیعی لخته تولید می کند. عارضه ضد انعقادی لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید از این موارد است.در بارداری ممکن است در جفت لخته های خون ایجاد شود. این اتفاق باعث می شود اکسیژن و مواد غذایی به جنین در حال رشد نرسد و از خارج شدن مواد زائد جلوگیری می کند.

درصد خطر

سه ماهه اول بارداری هفته های صفر تا ۱۳ بارداری است. حدود ۸۰ درصد سقط های جنین در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد. پس از این زمان سقط به ندرت اتفاق می افتد. March of Dimes میزان سقط را در سه ماهه دوم ۱ تا ۵ درصد اعلام کرده است.

احتمال سقط جنین در هفته صفر تا ۶ بارداری

بیش ترین خطر سقط جنین در این هفته ها است. یک بانو ممکن است در هفته اول یا دوم بدون این که متوجه بارداری خود باشد دچار سقط جنین شود. این موضوع ممکن است مانند تاخیر در قاعدگی به نظر برسد.

سن یک عامل خطر در مادران است. در مطالعه ای ماداران بالای ۳۵ سال با مادران جوان تر مقایسه شده اند:

• خطر در مادران ۳۵ تا ۳۹ سال ۷۵ درصد بیش تر است.

• خطر در مادران ۴۰ به بالا ۵ برابر بیش تر است.

احتمال سقط جنین در هفته ۶ تا ۱۲

هنگامی که بارداری به هفته ۶ می رسد و جنین زنده ضربان قلب دارد، خطر سقط حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، خطر سقط جنین با افزایش مدت بارداری به سرعت کاهش پیدا می کند. هر چند این مطالعه به طور خاص در مورد بیمارانی با فاکتورهای دیگر خطر سقط انجام نشده است.

احتمال سقط جنین در هفته ۱۳ تا ۲۰

در هفته ۱۲ بارداری خطر سقط به ۵ درصد خواهد رسید. اما به خاطر داشته باشید، این درصد کم تر از این نمی شود زیرا حین بارداری ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

علائم و نشانه های سقط جنین

شایع ترین نشانه سقط جنین خونریزی و گرفتگی در شکم، لگن و انتهای کمر است. برخی از بانوان در دوران بارداری لکه بینی (خونریزی سبک) دارند. چند قطره قهوه ای رنگ یا قرمز تیره به معنای بروز مشکل نیست. اما در صورتی که خونریزی قرمز روشن و به مقدار زیاد باشد با پزشک تماس بگیرید.

ممکن است در طول بارداری طبیعی درد و گرفتگی رخ دهد. اما اگر این گرفتگی شدید باشد و بیش تر در یک طرف لگن احساس شود باید با پزشک درمیان بگذارید.

برای پیشگیری از سقط چه کنیم؟

بیش تر سقط های جنین به دلیل ناهنجاری های ژنتیکی یا مشکلات سلامت خارج از کنترل ما رخ می دهد. برای همین نمی توانید کار خاصی برای پیشگیری از آن انجام دهید. بهترین کار این است که قبل از باردار شدن و در طول دوران بارداری هر چه بیش تر به سلامت خود اهمیت دهید. در زیر نکاتی وجود دارد که به سالم ماندن شما در دوران بارداری کمک می کند:

• رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

• به طور منظم ورزش کنید.

• از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر حتی به صورت تفریحی پرهیز کنید.

مصرف کافئین را به روزی ۲۰۰ میلی گرم یا کم تر برسانید.

• ویزیت های منظم بارداری را انجام دهید.

اگر نگران احتمال سقط جنین یا مشکلات ژنتیکی هستید، می توانید قبل از این که باردار شوید، با پزشک در مورد آزمایش های ژنتیک مشورت کنید. از یک یا هر دو زوج نمونه خون گرفته و به آزمایشگاه فرستاده می شود تا از نظر اختلالات ژنتیکی عمده مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که سقط های مکرر رخ دهد این آزمایش و بررسی های دیگر انجام خواهد شد.

مطالعه بیشتر:

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

علائم سقط جنین چیست؟ سقط جنین در ماه اول و سه ماهه دوم بارداری

احتمال سقط جنین تا هفته چندم بارداری وجود دارد و مراقبت ویژه لازمست؟=

?پرسش و پاسخ های احتمال سقط جنین

کدام عفونت ها احتمال سقط جنین را افزایش می دهند؟

برخی از این عفونت ها شامل موارد زیر است: • لیستریا • پاروویروس B19 • توکسوپلاسما گوندی • سرخجه • هرپس سیمپلکس • سیتومگالوویروس

احتمال سقط جنین در هفته ۶ تا ۱۲ چقدر است؟

هنگامی که بارداری به هفته ۶ می رسد و جنین زنده ضربان قلب دارد، خطر سقط حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، خطر سقط جنین با افزایش مدت بارداری به سرعت کاهش پیدا می کند. هرچند این مطالعه به طور خاص در مورد بیمارانی با فاکتورهای دیگر خطر سقط انجام نشده است.

احتمال سقط جنین در هفته ۱۳ تا ۲۰ چقدر است؟

در هفته ۱۲ بارداری خطر سقط به ۵ درصد خواهد رسید. اما به خاطر داشته باشید، این درصد کم تر از این نمی شود زیرا حین بارداری ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

برای پیشگیری از سقط چه کنیم؟

• رژیم غذایی متعادل داشته باشید. • به طور منظم ورزش کنید. • از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر حتی به صورت تفریحی پرهیز کنید. • مصرف کافئین را به روزی ۲۰۰ میلی گرم یا کم تر برسانید. • ویزیت های منظم بارداری را انجام دهید.

منبع: healthline