The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماستکتومی دوبل و انواع مختلف جراحی ماستکتومی دوبل چیست؟

ماستکتومی دوبل، به برداشتن هر دو سینه با جراحی گفته می شود. این روش برای درمان سرطان سینه یا کاهش خطر در افراد در معرض خطر استفاده می شود.در این مقاله، ما در مورد اینکه چه زمانی ماستکتومی دوبل گزینه خوبی است، انواع مختلف جراحی و اینکه چگونه می ‌توانید انتظار بهبودی داشته باشید، صحبت خواهیم کرد.

ماستکتومی دوبل چیست و چرا انجام دهیم؟

ماستکتومی دوبل که ماستکتومی دوطرفه نیز نامیده می شود، به معنای برداشتن هر دو سینه با جراحی است. هدف از این جراحی این است که:

  •  سرطان سینه را از بین ببرد.
  •  خطر ابتلا به سرطان را برای کسانی که ممکن است در معرض خطر بالای سرطان سینه باشند، کاهش دهد.

پزشک ممکن است ماستکتومی دوبل را توصیه کند اگر:

  •  سرطان سینه در مراحل پایانی است و در هر دو پستان وجود دارد. اگر سرطان در مراحل پایانی است و در هر دو پستان وجود دارد، یا اگر بر اساس مرحله و ویژگی های آن، لامپکتومی گزینه مناسبی نباشد، می توانید ماستکتومی دوبل انجام دهید.
  •  سرطان در مراحل اولیه است، اما در معرض خطر هستید. اگر سرطان در مراحل اولیه باشد، اما در معرض خطر ظهور سرطان پستان در سینه دیگر نیز باشید، ممکن است ماستکتومی دوبل یک گزینه باشد. همه افراد در معرض خطر نیستند. زیرا خطر بالا با جهش ژن BRCA1 یا BRCA2 یا سابقه خانوادگی قوی سرطان سینه مرتبط است.
  •  شما در معرض خطر بالایی ظهور سرطان در پستان دیگر نیستید، اما می خواهید از نگرانی در مورد احتمال آن جلوگیری کنید. در این مورد، می ‌توانید هر دو سینه را بردارید. اصطلاح پزشکی برای برداشتن سینه سالم، ماستکتومی پروفیلاکتیک مقابل (CPM) است.
  •  حتی اگر در حال حاضر سرطان سینه نداشته باشید، اما با این وجود شما می خواهید خطر ابتلا به سرطان را در آینده کاهش دهید. ماستکتومی کاهش دهنده خطر دو طرفه (پیشگیرانه)، معمولاً تنها در صورتی انجام می شود که حامل یکی از ژن های مرتبط با خطر سرطان سینه باشید یا سابقه خانوادگی قوی سرطان سینه داشته باشید.

انواع مختلف جراحی ماستکتومی دوبل چیست؟

بر اساس گزارش منابع معتبر، چندین نوع جراحی ماستکتومی دوبل وجود دارد:

  •  ماستکتومی محافظ پوست یا نوک پستان. در این روش جراح بافت سینه را برمی دارد، اما قسمت اعظم پوست و گاهی نوک سینه و آرئول را حفظ می کند.
  •  ماستکتومی ساده (کل). جراح سینه، آرئول، نوک سینه و بیشتر پوست روی آن را برمی دارد. تیم جراحی همچنین ممکن است غدد لنفاوی اطراف را نیز بردارند.
  •  ماستکتومی رادیکال اصلاح شده. جراح سینه، آرئول، نوک سینه و بیشتر پوست روی آن را برمی دارد. به علاوه پوشش ماهیچه های قفسه سینه و گاهی بخشی از خود عضله و همچنین غدد لنفاوی زیر بغل را نیز در طی عمل برمی دارند.
  •  ماستکتومی رادیکال. این عمل شامل برداشتن کل سینه، آرئول، نوک سینه، پوست، عضلات قفسه سینه و غدد لنفاوی زیر بغل است. امروزه پزشکان به ندرت این نوع از جراحی را انجام می دهند.

دوره بستری در بیمارستان این جراحی، بسیار کوتاه و بین 1 تا 3 روز است و پیگیری ها باید در 1 تا 2 هفته بعد عمل به دقت انجام شوند، اما اگر عمل شما پیچیده ‌تر باشد، یا اگر جراحی ترمیمی فوری را انتخاب کنید، ممکن است مدت زمان انجام این عمل طولانی ‌تر شود. شما همچنین گزینه ای برای بازسازی با تاخیر یا عدم بازسازی دارید. نوع و روش ماستکتومی که انجام می دهید همچنین می تواند بر روی زمانی که قرار است فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، که می تواند 4 تا 6 هفته یا بیشتر باشد، تأثیر بگذارد.

در طول جراحی ماستکتومی دوبل چه انتظاراتی باید داشت؟

در رابطه با یک رویداد مهم در زندگی مانند جراحی، اینکه بدانید چه چیزی در پیش است می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مورد، شما دو مرحله از فعالیت پیش روی خود خواهید داشت: اول، شما تحت عمل جراحی قرار خواهید گرفت. و دوم پس از جراحی، زمانی که برای بهبودی به خانه می روید. در ادامه بخوانید تا بدانید در هر مرحله چه چیزی در انتظار شما است و چگونه باید برای آن آماده شوید.

آماده شدن برای جراحی

پزشک شما موارد پزشکی را برایتان توضیح خواهد داد. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید از قبل در نظر بگیرید:

1. رانندگی به سمت خانه:

جراح به شما توصیه می ‌کند که رانندگی نکنید، اما ممکن است به شما نگویند که بستن کمربند ایمنی می ‌تواند به قفسه سینه شما آسیب برساند. بنابراین به این مساله دقت کرده و یک بالش کوچک و نرم را بین سینه و کمربند خود قرار دهید.

2. آنچه باید بپوشید:

کمد لباس خود را بازنگری کنید و در صورت لزوم به خرید بروید. وقتی بیمارستان را ترک می کنید، همچنان لوله های زهکشی در قفسه سینه شما قرار دارند. آن ها حداقل برای یک یا دو هفته، و یا حتی شاید بیشتر در جای خود باقی خواهند ماند. در نتیجه قفسه سینه و بازوهای شما دردناک و سفت خواهند شد و باید لباس های راحت به تن کنید. تاپ های گشاد بخرید که به راحتی پوشیده و درآورده می شوند و به طور ایده آل از بخش جلویی لباس باز می شوند. این می تواند به شما کمک کند تا از کشش بازوها یا کشیدن پیراهن روی سر خود جلوگیری کنید. پارچه های نرم و طبیعی را انتخاب کنید. یک هودی بزرگ زیپ دار که بتوانید کیسه مخصوص زهکشی را درون آن بگذارید نیز گزینه خوبی است.

اگر جراحی بازسازی انجام نشده و قصد دارید از پروتز استفاده کنید، فعلا از خرید سوتین های مخصوص ماستکتومی خودداری کنید. زیرا با کاهش تورم اندازه شما تغییر می کند. وقتی آماده شدید، پزشک نسخه ای برای پروتز و سینه بند ماستکتومی می نویسد که ممکن است تحت پوشش بیمه باشد.

3. آنچه باید بخورید:

ممکن است حوصله آشپزی نداشته باشید، بنابراین می توانید از قبل چند وعده غذایی تهیه کنید. آشپزخانه خود را مجهز کنید و اگر زمان اجازه داد، چند وعده غذایی را برای گذاشتن فریزر آماده کنید.

چگونه حال خود را خوب کنید؟

چه چیزی به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید؟ رمان و کتاب های احساسی، آروماتراپی، گوش کردن آهنگ؟ مطمئن شوید که هر آنچه حال شما را بهتر می کند، در دسترستان قرار دارد. یک بطری آب در نزدیکی خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی هیدراته بمانید. تمام وسایل ضروری خود مانند تلفن و شارژر، تنقلات با پروتئین بالا، و هر چیز دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید را هم جمع کنید.

چگونه کمک بگیرید؟

دوستان شما وقتی می گویند "اگر می توانم کاری انجام دهم به من اطلاع بده" منظورشان خوب است. اما آن را به شانس واگذار نکنید. اکنون تقویم خود را بیرون بیاورید و برای دریافت کمک برنامه ریزی کنید. حتما این موارد را در نظر بگیرید:

• نگهداری از کودک،

• حمل و نقل،

• وعده های غذایی،

• برداشتن داروهای تجویزی،

آیا می‌ خواهید تنها بمانید، یا تصمیم دارید در کنار دوستان و خانواده خود باشید ؟ آیا تعطیلات یا رویدادهای خاصی در طول دوران نقاهت شما وجود خواهد داشت؟ اکنون زمان آن است که همه چیز را مشخص کنید و به اطرافیان اطلاع دهید که به چه چیزی نیاز  دارید.

با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود در ارتباط داشته باشید که می تواند به عنوان واسطه اخبار و درخواست های شما را به بقیه اعضای خانواده و دوستان برساند و بنابراین مجبور نباشید خودتان با همه ارتباط برقرار کنید.

اگر به کمک بیشتری نیاز داشته باشید، چه کاری انجام دهید؟

فهرستی از سازمان هایی که در صورت نیاز می توانید با آن ها تماس بگیرید تهیه کنید. مراقبت از کودک، خدمات نظافت منزل و حمل و نقل را در نظر بگیرید.

چگونه احساسات خود را مدیریت کنید

با یا بدون بازسازی، انجام ماستکتومی دوبل می تواند یک تجربه احساسی سخت و دشوار باشد. از قبل بدانید که هر احساسی که دارید کاملا طبیعی است. شما مجاز به داشتن احساسات مثبت و منفی و هر نوع احساسات دیگری هستید.

خودتان را به خاطر هیچ یک از آن ها مورد سرزنش قرار ندهید. احساسات شما کاملا عادی هستند و همه چیز یک شبه تغییر نخواهد کرد، بنابراین به خودتان زمان بدهید تا همه چیز را مرتب کرده و خودتان را پیدا کنید.

 بهبودی پس از ماستکتومی دوبل چقدر طول می کشد؟

روند بهبودی پس از ماستکتومی برای هر کسی متفاوت است. یکی از دلایل متغیر بودن آن این است که همه ماستکتومی ها یکسان نیستند. همچنین یک جزء احساسی در ماستکتومی وجود دارد که ممکن است بر بهبودی شما تأثیر بگذارد و در طول زمان تغییر کند. در مورد هر ناراحتی که ممکن است احساس کنید، با تیم پزشکی خود حرف بزنید، به خصوص اگر این احساسات در توانایی شما برای مراقبت از خود اختلال ایجاد کرده و یا بر حال عمومی شما تأثیر می گذارند. کلینیک سرطان ممکن است متخصصانی داشته باشد که برای حمایت از افراد مبتلا به سرطان و کمک به حفظ سلامت عاطفی آن ها آموزش دیده اند.

آنچه قبل از ترک بیمارستان باید بدانید

پس از جراحی، به اتاق ریکاوری می روید. در آنجا پرستاران علائم حیاتی شما را تحت نظر خواهند داشت. شما یک پانسمان خواهید داشت و چندین درن از سینه شما خارج می شود. همچنین به شما داروی ضد درد داده خواهد شد و قفسه سینه شما برای چند ساعت بی حس می شود. برای شب به بخش بیمارستان منتقل خواهید شد. با بازگشت احساس شما و رفع بی حسی، ممکن است درد و احساسات عجیبی را در قفسه سینه و زیر بغل خود احساس کنید.

در این هنگام، دستورالعمل‌هایی را در رابطه با موارد زیر دریافت خواهید کرد:

• چگونگی مدیریت زهکشی ها،

• مشاهده علائم عفونت، مانند جمع آوری خون یا مایعات یا لنف ادم،

• دوش گرفتن،

• برداشتن باند پانسمان،

• مصرف داروها،

• تمرینات کششی برای بازوها و شانه ها،

• زمان قرار ملاقات بعدی،

• دستورالعمل های مربوط به زمان بازگشت به فعالیت عادی،

در حالت گیجی پس از جراحی، پیگیری دستورالعمل ‌های شفاهی پزشک ممکن است دشوار باشد. بنابراین احتمالاً دستورالعمل‌ های کتبی نیز به شما داده خواهد شد، اما ایده خوبی است که شخص دیگری برای گوش دادن به صحبت های پزشک در آنجا حضور داشته باشد.

بهبودی برای ماستکتومی دوبل چگونه است؟

احتمالاً از اینکه جراحی را پشت سر گذاشته اید، راحت شده اید و می توانید روند بهبودی خود را شروع کنید. انتظار داشته باشید که کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید. در ابتدا، احتمالاً نیاز دارید:

• از کار خود مرخصی بگیرید.

• از رانندگی خودداری کنید.

• برای فعالیت های روزانه از اطرافیان کمک بگیرید.

قفسه سینه، زیر بغل و شانه های شما احتمالا در ابتدا درد خواهند داشت. همچنین ممکن است احساس بی حسی در قفسه سینه خود داشته باشید که با گذشت زمان احتمال دارد بهتر شود یا دائمی باشد. پزشک شما ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند، یا اینکه ممکن است بتوانید با مسکن های بدون نسخه آن را تسکین دهید.

اگر در حین جراحی درن های مخصوص تخلیه ترشحات در ناحیه سینه شما قرار داده شده باشد، معمولاً لازم است برای حدود یک یا دو هفته در جای خود باقی بمانند. شما باید به دقت مراقب علائم عفونت یا لخته شدن خون باشید که خطر وقوع آن ها در هر گونه جراحی از جمله ماستکتومی وجود دارد. اگر ناحیه جراحی شما به طور قابل توجهی قرمز، متورم یا در لمس گرم شد، حتماً فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. زیرا اینها می توانند نشانه های عفونت باشند و ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید.

سخن نهایی

در ماستکتومی دوبل، جراح هر دو سینه را برمی دارد. این کار معمولاً برای جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان در افراد پرخطر یا برای درمان سرطان در مراحل پایانی زمانی که سایر درمان ‌ها دیگر امکانپذیر نیستند، انجام می‌ شود. اگر ماستکتومی مضاعف یا همان دوبل بهترین گزینه برای شما یا عزیزتان در نظر گرفته شده است، مهم است که با آگاهی از نحوه آماده شدن برای این روش و کارهایی که پس از جراحی برای بهبودی آسان ‌تر باید انجام دهید، برای انجام آن آماده باشید. دریافت حمایت از خانواده، دوستان و شبکه های پشتیبانی سرطان سینه نیز می تواند کمک کننده باشد.

مطالعه بیشتر:

مراقبت های بعد از عمل ماستکتومی چگونه است؟

لامپکتومی و ماستکتومی: کدام روش برای شما مناسب است؟

جراحی حفظ پستان یا لامپکتومی سینه چگونه انجام می شود؟

آیا انجام همزمان ماستکتومی و جراحی ترمیمی پستان امکان پذیر است؟ 

?پرسش و پاسخ های ماستکتومی دوبل

ماستکتومی دوبل چیست؟

ماستکتومی دوبل که ماستکتومی دوطرفه نیز نامیده می شود، به معنای برداشتن هر دو سینه با جراحی است.

چرا ماستکتومی دوبل انجام می شود؟

هدف از این جراحی این است که: • سرطان سینه را از بین ببرد. • خطر ابتلا به سرطان را برای کسانی که ممکن است در معرض خطر بالای سرطان سینه باشند، کاهش دهد.

ماستکتومی دوبل برای چه افرادی مناسب است؟

پزشک ممکن است ماستکتومی دوبل را توصیه کند اگر سرطان سینه در مراحل پایانی است و در هر دو پستان وجود دارد. اگر سرطان در مراحل پایانی است و در هر دو پستان وجود دارد، یا اگر بر اساس مرحله و ویژگی های آن، لامپکتومی گزینه مناسبی نباشد، می توانید ماستکتومی دوبل انجام دهید.

آیا بعد از جراحی ماستکتومی دوبل درد خواهیم داشت؟

قفسه سینه، زیر بغل و شانه های شما احتمالا در ابتدا درد خواهند داشت. همچنین ممکن است احساس بی حسی در قفسه سینه خود داشته باشید که با گذشت زمان احتمال دارد بهتر شود یا دائمی باشد. پزشک شما ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند، یا اینکه ممکن است بتوانید با مسکن های بدون نسخه آن را تسکین دهید.

منبع: healthline