The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تبخال مقعدی چیست و تبخال چگونه منتقل می شود؟

هرپس خانواده ای از ویروس ها است که باعث ایجاد عفونت در انسان ها می شود. تبخال مقعدی نیز یک عفونت ناشی از ویروس هرپس است که به صورت زخم یا تاول در اطراف مقعد، سوراخی که مدفوع از آن عبور کرده و خارج می شود، پدیدار می گردد. تبخال مقعدی توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) و به ویژه انواع HSV به نام HSV1 و HSV2 ایجاد می شود. سیفلیس، شانکروئید و دونووانوز عفونت هایی هستند که می توانند انواع مختلفی از ضایعات را در اطراف مقعد ایجاد کنند. همه این شرایط، از جمله موارد ناشی از هرپس سیمپلکس (HSV)، از طریق تماس جنسی ایجاد می شوند.

علائم تبخال مقعدی چیست؟

علائم تبخال مقعدی عبارتند از:

  •  برآمدگی های قرمز یا تاول های سفید،
  •  درد و خارش در اطراف مقعد،
  •  زخم هایی که در محل تاول های اصلی ایجاد می شوند،
  •  دلمه هایی که زخم های پاره شده یا خونریزی را می پوشانند،
  •  تغییر در عادات روده و دفع،

تبخال چگونه منتقل می شود؟

هرپس مقعدی یک عفونت مقاربتی (STI) است. یعنی اینکه از طریق تماس جنسی یا مقاربت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها (CDC)، بیش از 24 میلیون آمریکایی در سال 2013 به HSV2 مبتلا بودند و سالانه 776000 آمریکایی دیگر نیز آلوده به این ویروس تشخیص داده می ‌شوند.

بر اساس آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها، در ایالات متحده، از هر 6 نفر، 1 نفر به تبخال تناسلی مبتلا می شود. همان ویروسی که باعث تبخال تناسلی می شود می تواند ضایعاتی را در ناحیه تناسلی، مقعد یا پرینه نیز ایجاد کند. اما، همه مبتلایان به تبخال تناسلی، تبخال مقعدی ندارند.

تبخال مقعدی چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر علائم واضح تبخال مقعدی دارید، این احتمال وجود دارد که پزشک تصمیم بگیرد پس از معاینه فیزیکی شما را درمان کند. با این حال، اگر پزشک مطمئن نباشد، ممکن است بخواهد آزمایشات بیشتری برای به تایید رسیدن تشخیص انجام دهد.

از آنجایی که چندین میکروارگانیسم مختلف مقاربتی می توانند علائم مقعدی ایجاد کنند، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد قبل از شروع درمان، علت دقیق عفونت شما را با آزمایش بررسی کند.

برای انجام این کار، پزشک با گرفتن نمونه از تاول ها یا زخم ها، کشت انجام می دهد و یا برای شما آزمایش خون درخواست می کند. سپس نمونه به آزمایشگاه فرستاده می ‌شود تا با ارزیابی دقیق علت اصلی مشکلات شما مشخص گردد. با این اطلاعات، پزشک شما می تواند درباره گزینه های درمانی به قطعیت تصمیم گیری کند.

تبخال مقعدی چگونه درمان می شود؟

درمان تبخال مقعدی به کاهش طول شیوع و شدت آن کمک می کند. همچنین ممکن است خطر انتقال بیماری به شریک جنسی را کاهش دهد. درمان اصلی تبخال مقعدی درمان ضد ویروسی است. HSV یک ویروس است و داروهای ضد ویروسی نیز با ویروس مبارزه می کنند. به همین دلیل نیز، داروهای ضد ویروسی برای کاهش علائم به افراد مبتلا به هرپس داده می شوند. علاوه بر این، پزشک ممکن است یک داروی ضد ویروسی را برای مصرف منظم و همیشگی شما تجویز کند.

استفاده طولانی مدت از داروهای ضد ویروسی به عنوان درمان سرکوب کننده نیز شناخته می شود. افرادی که از درمان سرکوب کننده برای مدیریت HSV استفاده می کنند، با احتمال کمتری ممکن است ویروس هرپس را به شریک جنسی خود انتقال دهند.

در موارد تبخال مقعدی شدید، پزشک ممکن است درمان ضد ویروسی داخل وریدی را پیشنهاد کند. این بدان معنی است که داروهای ضد ویروسی مستقیماً از طریق یک سوزن وارد شده در رگ به جریان خون شما تزریق می شوند.

عود تبخال مقعدی

داروهای ضد ویروسی از تعداد دفعات و همچنین شدت دوره های عود هرپس مقعدی جلوگیری می کنند. هنگامی که هرپس مجددا در هر زمان عود پیدا کند، درمان مداوم ضد ویروسی می تواند به کوتاه کردن مدت زمان بیماری کمک کند.

با گذشت زمان، اپیزودهای شیوع تبخال در اطراف مقعد کاهش پیدا می کند و در نهایت، شما و پزشکتان ممکن است تصمیم بگیرید که به درمان سرکوب کننده پایان دهید. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است لازم باشد فقط در زمان عود مجدد بیماری، از داروهای ضد ویروسی استفاده کنید.

آیا هرپس قابل درمان است؟

عفونت های ناشی از ویروس HSV قابل درمان شدن به صورت نهایی نیستند. در حقیقت این دسته از عفونت ها یک وضعیت مادام العمر در نظر گرفته می شوند. پس از اولین شیوع، ویروس به سلول های عصبی شما منتقل می شود و تا آخر عمر در سلول های عصبی شما باقی می ماند. حتی اگر ویروس هنوز در بدن شما وجود داشته باشد، ممکن است برای مدت طولانی خاموش یا غیرفعال باقی بماند. سپس هر از گاهی به دلیل وجود عامل خارجی مانند استرس، بیماری یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید عود پیدا کرده و ظاهر می شود.

آیا تبخال مقعدی مسری است؟

بله! تبخال مقعدی مسری است. زمانی که ضایعات روی پوست یا در داخل یا اطراف مقعد وجود داشته باشند، به احتمال زیاد ویروس می تواند به راحتی به فرد دیگری منتقل شود.

بنابراین در صورت داشتن تماس جنسی محافظت نشده با فردی که به این ویروس آلوده است، شما نیز می توانید به این ویروس مبتلا شوید. علاوه بر این، حتی زمانی که ویروس علائم واضحی ایجاد نمی کند، باز هم فرد آلوده می تواند ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کند.

ممکن است ندانید که به هرپس آلوده هستید، زیرا علائم همیشه واضح نیستند و بنابراین ممکن است متوجه نشوید که به این بیماری مبتلا شده اید. در این صورت ممکن است بدون اینکه بدانید یا بخواهید، ویروس را به دیگران منتقل کنید.

چگونه از ابتلا به تبخال مقعدی پیشگیری کنیم؟

از آنجایی که بیماری های مقاربتی مانند هرپس در طول تماس جنسی منتقل می شوند، می توانید با انجام رابطه جنسی ایمن و محافظت شده، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. از این اقدامات جنسی ایمن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی کمک بگیرید:

  •  از کاندوم استفاده کنید، در طول هر برخورد جنسی، از جمله رابطه جنسی مقعدی یا دهانی، باید روابط شما محافظت شده باشند.
  •  تعداد شرکای جنسی خود را کاهش دهید.
  •  اگر در یک رابطه هستید، تک همسری را تمرین کنید.
  •  یا اینکه به طور کامل از هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید.

اگر از نظر جنسی فعال هستید، از پزشک خود بخواهید غربالگری های مرتبط با بیماری های مقاربتی را برای شما به طور منظم انجام دهد. آزمایش منظم شما و شرکای جنسی شما را از تبخال مقعدی ایمن نگه می دارد.

مطالعه بیشتر:

تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی چیست؟

انواع هرپس چیست و چگونه به آن مبتلا می شوید؟

آیا تبخال باعث ترشح می شود و ترشحات تبخال واژن چگونه است؟

تبخال تناسلی در زنان آیاخطرناک است ودرمان تبخال تناسلی چیست؟

?پرسش و پاسخ های تبخال مقعدی

آیا تبخال مقعدی مسری است؟

بله! تبخال مقعدی مسری است. زمانی که ضایعات روی پوست یا در داخل یا اطراف مقعد وجود داشته باشند، به احتمال زیاد ویروس می تواند به راحتی به فرد دیگری منتقل شود.

آیا هرپس قابل درمان است؟

عفونت های ناشی از ویروس HSV قابل درمان شدن به صورت نهایی نیستند. در حقیقت این دسته از عفونت ها یک وضعیت مادام العمر در نظر گرفته می شوند. پس از اولین شیوع، ویروس به سلول های عصبی شما منتقل می شود و تا آخر عمر در سلول های عصبی شما باقی می ماند.

چگونه از عود تبخال مقعدی پیشگیری کنیم؟

داروهای ضد ویروسی از تعداد دفعات و همچنین شدت دوره های عود هرپس مقعدی جلوگیری می کنند. هنگامی که هرپس مجددا در هر زمان عود پیدا کند، درمان مداوم ضد ویروسی می تواند به کوتاه کردن مدت زمان بیماری کمک کند.

چگونه از ابتلا به تبخال مقعدی پیشگیری کنیم؟

• از کاندوم استفاده کنید: در طول هر برخورد جنسی، از جمله رابطه جنسی مقعدی یا دهانی، باید روابط شما محافظت شده باشند • تعداد شرکای جنسی خود را کاهش دهید • اگر در یک رابطه هستید، تک همسری را تمرین کنید • یا اینکه به طور کامل از هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید.

منبع: healthline