The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع هرپس چیست و چگونه به آن مبتلا می شوید؟

هرپس تناسلی از شایع ترین عفونت های منتقله جنسی و همچنین شایع ترین بیماری عفونی در میان مادران باردار است. ویروس این بیماری که تحت عنوان هرپس سیمپلکس شناخته می شود می تواند از مادر به جنین منتقل شده و منجر به بروز عوارض و ناتوانی های بسیار از جمله فلج مغزی در جنین شود. کنترل بیماری با استفاده از روش های درمانی و همچنین انجام عمل سزارین می تواند احتمال انتقال این عفونت به جنین را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. در این مطلب درمورد انواع هرپس تناسلی و راه های انتقال آنها با شما گفت و گو خواهیم کرد.

 

عفونت‌های هرپسی به ویژه هنگام بارداری خطرناکند، زیرا این ویروس‌ها می‌توانند رشد جنین و زایمان مادر را تحت تاثیر قرار دهند. نوع ویروس و مرحله بارداری، دو عامل اصلی و مهم در درمان و پیشگیری از تاثیرات آن بر جنین هستند.

انواع هرپس تناسلی چیست و چگونه به آن مبتلا می‌شوید؟

اصولاً، دو نوع عفونت هرپس داریم که از طریق تماس منتقل می‌گردد و باعث تاول روی پوست می‌شود. انواع ساده‌ی هرپس شامل هرپس نوع یک و نوع دو می‌شود. آبله مرغان یا herps zoster نیز در هوا منتشر شده و باعث ایجاد تاول‌هایی بر تمامی بدن می‌گردد. البته این مشکل معمولاً بیماری دوره کودکی است و برای سال‌های زیادی و گاهی برای تمامی عمر، آرام باقی می‌ماند. اما آبله مرغانِ به شکل زونا herps zoster، معمولاً زمانی که ایمنی بدن بدلیل بیماری‌ای طولانی یا مشکلی مزمنی مختل می‌شود، حتی در بزرگسالی نیز پدیدار می‌شود.

هرپس نوع یک، باعث ایجاد تاول‌هایی دردناک و مسری بر روی پوست می‌شود، البته در دوره‌ای در دهان نیز ظاهر می‌شوند که cold sores نامیده می‌شوند. هرپس نوع دو، باعث ایجاد تاول‌هایی دردناک روی آلت تناسلی شده و با تماس جنسی منتقل می‌گردد. استفاده از کاندوم، بطور کامل از انتقال آن جلوگیری نمی‌کند، زیرا تمامی آلت تناسلی را پوشش نمی‌دهد.

انواع هرپس تناسلی چگونه منتقل می شود؟

ویروس هرپس نوع یک و دو از طریق دهان و نزدیکی جنسی منتقل می‌گردند، این ویروس‌ها می‌توانند از دیواره جفت عبور کنند و طی زایمان یا پس از آن نوزاد را مبتلا کنند. سوزش، احساس مورمور شدن یا خارش پوست در دهان یا روی آلت تناسلی نشانه هرپس است. گاهی احتمال دارد طی بیماری‌، نشانه‌هایی شبیه سرماخوردگی، یعنی تب، سردرد، بی‌قراری، حالت تهوع و خستگی نیز داشته باشید.

"تاول‌های هرپسی" حاوی مایعی هستند که میلیون‌ها ویروس هرپس را در خود جای داده اند،  همین عامل آنها را بسیار مسری می‌کند. ویروس هرپس برای انتقال به شخصی دیگر به پاره شدن تاول نیازی ندارد، این ویروس می‌تواند به سادگی و با تماسی ساده منتقل شود.

ممکن است، شیوع هرپس از سه تا شش روز ادامه یابد. هرپس نوع دو را می‌توان با آزمایش متداول فیزیکی مهبل یا آزمایش خون تشخیص داد. هنگام بارداری، این ویروس در رشد اعضایی مثل مغز، کبد و شش‌ها مداخله می‌کند و هرپس منتقل شده به نوزاد طی زایمان، باعث اختلالات مغزی می‌شود. به بانوان مبتلا به هرپس نوع دو، زایمان سزارین پیشنهاد می‌شود.

 ویروس هرپس نوع Epstein Barr

این نوع ویروس، باعث ابتلا به نوع نادری از سرطان خون یا لوسمی یا لوکیمیا می‌شود که در افراد مبتلا به ایدز روز به روز شایع‌تر می‌شود.

ویروس هرپس نوع cytomegalovirus

بین انواع هرپس، این نوع ویروس هرپس می‌تواند از جفت عبور کند و به کبد جنین آسیب برساند. در نیمه اول بارداری، ابتلا به عفونت برای جنین بسیار خطرناک است. و از آنجایی که این عفونت یا در مراحل زایمان یا بعد از آن بوسیله شیردهی پستانی، به نوزاد منتقل می‌شود، توصیه می‌شود که بیش از پیش به سلامتی خود اهمیت دهید و همواره مراقب صدای بدن خود باشید.

 

بیشتر بخوانید:

1- هرپس در بارداری چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟

2- تبخال تناسلی در دوران بارداری

3- محافظت از جنین در برابر ویروس ها

4- تبخال لب یا دهان باعث ایجاد تبخال تناسلی میشود؟