The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سوپ کدو حلوایی (مناسب رشد جنین)

تحقیقات جدید دانشمندان حاکی از آن است که هنگامی كه غذاهای مايع مانند آب، انواع سوپ و آش وارد بدن خانم باردار میشود جنين ویتامین ها و مواد مغذی درون آن غذا را آسان تر جذب می كند.مواد غذایی كه در آش و سوپ به كار گرفته شده است اگر به صورت مايع به بدن مادر وارد شوند باعث جلوگيری از سقط جنين نيز خواهد شد و مادر بارداری راحت تر و مطمئن تری نيز تجربه خواهد كرد.مشکل یبوست که دراین دوران بسیار شایع است و از طرفی خوردن غذاهای حجیم برای مادران باردار مشکل است سوپ گزینه مناسبی برای این دوران محسوب می شود.آش و سوپ به دليل داشتنحبوبات و سبزیجات که حاوی مواد مغذی بسیار و سرشار از پروتئين هستند برای رشد مغز و سیستم عصبی جنين ضروری هستند .جنين قادر است اسيد امينه ها مواد غذایی آش و سوپ را بعلت مایع بودن راحت تر جذب كند از اين رو سريع تر رشد می كند و اندامهای بدن او بهتر شکلمیگيرند .همچنین مانع از آسيب رساندن به سلول ها در جنین میشوند.

 

مصرف کدو حلوایی در بارداری 

آنچه پیشتر می‌دانستید:مواد مغذی زیادی در این سبزی وجود دارد، مثل بتاکاروتن، فیبر، کاروتنوئید و فیتواسترولز. کدو حلوایی همچنین شامل برخی از فولات، چیزی است که زنان باردار برای رشد سالم جنین لازم است و همچنین پتاسیم، یک ماده غذایی است که می تواند با درمان برخی از انواع اختلالات مانند فشار خون بالا کمک کند.آنچه انتظار نداشتید: کدوها همچنین حاوی تریپتوفان Tryptophan هستند. آنرا بخورید و از خواب پیش از تولد فرزندتان لذت ببرید. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن تریگونلین و نیکوتینیک اسید در تنظیم قند خون موثر است و به همین دلیل مصرف آن به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود. کدو حلوایی حاوی پتاسیم است و به همین دلیل موجب کاهش فشار خون می‌شود و با توجه به دارا بودن ویتامین c، در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید است.

بهترین برنامه غذایی در سه ماهه سوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری با توجه به افزایش روند رشد و نمو جنین و نیاز مادر باردار به دریافت انرژی بیشتر، تامین مواد ضروری بدن مثل ویتامین ها، آهن، ویتامین C ، کلسیم، ویتامین D ، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر و ... اهمیت بیشتری خواهد داشت.

در سه ماهه سوم بارداری، بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد. ( حدود 400 کالری بیش از یک فرد عادی). بنابراین سعی کنید مواد غذایی سالم تر، لبنیات کم چرب، میوه های تازه و خشک، سبزیجات و نان سبوس دار تغذیه کنید. در روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، از خوردن قهوه خودداری کنید، بجای خوردن سه وعده بزرگ در روز از چند وعده با حجم کوچکتر استفاده کنید و غذا را به آرامی میل کنید و از غذاهای چرب و سرخ کرده پرهیز کنید.و همچنین از یکرژیم غذایی سالم باید پیروی کنید.

دستور پخت سوپ کدو حلوایی  ((این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین C، پتاسیم، پروتئین، فسفر))

مواد لازم 

  • کدو حلوایی کوچک 1 عدد
  • سیر 1 بوته
  • شلغم متوسط 2 عدد، خرد شده
  • سیب زمینی متوسط  2 عدد، خرد شده
  • روغن
  • نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه:

فر‌ را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کدو را عمودی از وسط به 2 نیم کنید و هسته‌های آن را خارج کنید و از طرف داخل روی سینی فر‌ که با فویل آلمینیومی پوشانده شده است، قرار دهید. بوته سیر درسته را کمی‌ با روغن چرب کنید و در فویل بپیچید و در کنار کدو بگذارید. سیب زمینی و شلغم خرد شده را با نمک و فلفل مزه دار کنید، کمی‌ روغن بریزید و در کنار کدو بمدت 50 دقیقه در فر‌ گذاشته تا پخته شوند، پس از پخته شدن، تمامی مواد را در غذا ساز بریزید و کاملاً مخلوط کنید تا یک دست شود، مخلوط را داخل قابلمه بریزید و با آب به غلظت دلخواه برسانید، نمک و فلفل را اضافه کرده تا مزه دار شود.

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +